جزئیات پرونده شکایت سپاهان ازپرسپولیس وبالعکس

جزئیات پرونده شکایت سپاهان ازپرسپولیس وبالعکس

پس از گذشت 10 روز از پایان مسابقات لیگ برتر در وضعی که کاپ قهرمانی لیگ برتر دیگر در ویترین افتخارات پرسپولیس جای گرفته، هنوز هم مدیران سپاهان به دنبال احیای شانس خود برای بازگشت جام به اصفهان هستند.

جریانی که محمدرضا ساکت مدیر سپاهان پس از پایان بازی سپاهان - پرسپولیس راه انداخت، هنوز هم با شدت دنبال می شود. شکایت مدیران سپاهان پس از چند روز معطلی به کمیته انضباطی رسید و دوشنبه وکیل باشگاه پرسپولیس به همراه چند نفر از مدیران تیم برای دفاع در برابر اتهامات به دفتر عبدالرحمن شاه حسینی رفتند. رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پس از دعوای لفظی با دو تن از مدیران فدراسیون روز گذشته با یک آشتی کنان مختصر دست کم مشکلاتش با مسعود عنایت را تمام کرد. به هر حال او که در کمیته انضباطی رویه جدیدی در پیش گرفته و در آن اصلاً به دنبال جنجال سازی نیست، پس از شنیدن اتهامات مدیران سپاهان و دفاعیات مدیران پرسپولیس حالا مرجع اصلی صدور حکم این پرونده است. هر چند با رویه جدید شاه حسینی چندان نباید در انتظار صدور حکم تکان دهنده یی از سوی رئیس کمیته انضباطی بود. به هر حال پس از پایان این جلسه مصطفی شکری معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس حرف های جالبی زد؛ «دفاعیات نماینده باشگاه سپاهان در خصوص مجروح شدن هواداران سپاهان از سوی تماشاگران پرسپولیس با توجه به شواهد نماینده نیروی انتظامی مخدوش و قابل تردید بود، چرا که زمان و مکان این اتفاق مشخص نبود و با گزارش ارگان های نظارتی انطباق نداشت.»

هر چند پیش از این هم بحث بود ماجرای صدمه دیدن یکسری از هواداران سپاهان اصلاً در ورزشگاه آزادی اتفاق نیفتاده و تماشاگران اصفهانی در مسیر بازگشت به شهرشان، دو دسته شدند و با هم درگیر شدند. توجیه درگیری آنها هم بحث حمایت و انتقاد از محمدرضا ساکت بوده که باعث شده دو گروه از تماشاگران سپاهان به جان هم بیفتند.

شکری معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس از شکایت دیگر سپاهان می گوید؛ «اعتراض دیگر باشگاه سپاهان استناد به ماده 71 آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص ورود تماشاگران به زمین چمن و بر هم زدن نظم و وارد کردن خسارت به ورزشگاه بود که تصور نمی کنم با توجه به وجود دستگاه های نظارتی که در این بخش کنترل نظم ورزشگاه را بر عهده داشتند، تخلفی متوجه پرسپولیس باشد.» با وجود این باشگاه پرسپولیس بابت این شکایت نباید چندان خوش بین باشد، چرا که هجوم تماشاگران پرسپولیس در ثانیه های پایانی مسابقه به پای میزبان مسابقه نوشته می شود. با وجود این قطعاً حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال باعث کاهش امتیازات پرسپولیس نخواهد شد.

نه تنها علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال که حتی مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون در روزهای گذشته خبر داد حتی اگر پرسپولیس در این پرونده محکوم شود، باز هم بحث قهرمانی تیم در مسابقات لیگ برتر قطعی است. در این وضعیت، جالب اینجا است که معاون حقوقی بحث شکایات پرسپولیس از سپاهان را هم پیش می کشد؛ «برخی از بازیکنان سپاهان در مراسم توزیع مدال ها حاضر نشدند و همچنین خسارت های وارده از سوی هواداران سپاهان به اتومبیل خبرنگاران و عکاسان هم قطعاً از تخلفات سپاهان در این دیدار به حساب می آید و من تصور می کنم مجازات هایی را متوجه باشگاه سپاهان کند. به هر حال خوشبختانه جلسه کمیته انضباطی در فضای مطلوب و بدون جوسازی های گذشته به پایان رسید و البته قول می دهم که هواداران پرسپولیس اطمینان داشته باشند این پرونده تاثیری در قهرمانی پرسپولیس در مسابقات لیگ برتر نخواهد داشت.»

این را هم باید اضافه کنیم که عبدالرحمن شاه حسینی رئیس کمیته انضباطی به دنبال گزارش دقیق جریان مصدومیت تماشاگران سپاهان در بازی پایانی مسابقات لیگ برتر است تا پس از آن در روزهای ابتدایی هفته آینده حکم خود را صادر کند؛ حکمی که شاید به محرومیت چند جلسه یی پرسپولیس از حضور تماشاگران در مسابقات خانگی منجر و در مسابقات سال آینده لیگ برتر اجرا شود.

instrument - ایران - ماهشهر
بازم مثل همیشه داور قهرمان میشه.
منم نون.
چهار‌شنبه 8 خرداد 1387

iranppp - آلمان - دوسلدورف
دمش گرم.داور خودش از 11 تا بازیکن مهمتر بود.یک تنه پرسپولیس رو قهرمان کرد.اگه لازم بود 70 دقیقه وقت اضافی می گرفت تا پرسپولیس گلشو بزنه...کی به کیه!!!!!
چهار‌شنبه 8 خرداد 1387

armin19808 - ایران - شیراز
اولاْ که قهرمانی حق پرسپولیس بود و در بازی آخر هم مردانه بازی کردند هر چند ساق پای تمامشون خورد شد! دوماْ از هر طرف ....این سپاهانیا داره میسوزه . جام حذفی هم که تبدیل به دوغ - ماست و پنیر پگاه شدند . کره آنها هم گرفته شد و قیمت لبنیات بالا رفت !
چهار‌شنبه 8 خرداد 1387

xpersia.com - ایران - ایرانی
بابا این سپاهانی ها هم جام رو از دست دادن هم اخلاق رو
چهار‌شنبه 8 خرداد 1387

sara6527 - ایران - داراب
چرا سپاهان جون میکنه؟
قهرمانی کمترین مزد واسه زحمات افشین قطبی بود و لا غیر
چهار‌شنبه 8 خرداد 1387

sepahan - ایران - اصفهان
من که نرفته بودم تهرون ولی اگه تماشاچیان پرسپولیس به سپاهانیا اسیب رسوندند........................................گذر پوست به دباغ خونه میفته
چهار‌شنبه 8 خرداد 1387

she_rou - ایران - اصفهان
قانون جدید فوتبال:نیمه اول 45دقیقه.نیمه دوم تا وقتی پرسپولیس ببره
چهار‌شنبه 8 خرداد 1387

hamid9961 - ایران - تهران
این اصفهانیا تو جام گرفتن هم خسیس هستن
چهار‌شنبه 8 خرداد 1387

ehsan_14 - اتریش - وین
این ساکت فقط بلده شکایت بنویسه .جرا زمانی که ادموند بزیک 5متر تو افساید به پرسپولیس گل زد دهنت باز نشد.برو اخلاق یاد بگیر و یاده تیمت بده بیان روی سکو.دنیا ذوب اهن
چهار‌شنبه 8 خرداد 1387

sepid.irooni - انگلستان - لندن
اقا من قول میدم تا 10 سال دیگه این سپاهان.... می سوزه لووول هی شکایت می کنه و می گه ما بردبم بابا گل به اون قشنگی بازی به اون قشنگی مربی به اون گلی پرسپولبس حقش بود برنده شه!!حالا سپاهان خودتو .... همین طور سپاهانیها لول
چهار‌شنبه 8 خرداد 1387

sepahan - ایران - اصفهان
سپید-ایرونی-انگلستان-لندن-اولا همه که مثل تو نیستند که تا تیمشون می بازه جایشون بسوزه دوما غصه نخور سپاهان تو این 10 سال اینقدر جام ببره که با انگشتات نتونی بشماری
پنج‌شنبه 9 خرداد 1387

sepid.irooni - انگلستان - لندن
sepahan - ایران - اصفهان من بسوزه؟؟عمرا شما ها که باختین میسوزه!!نه ما بعدشم بعدشم پرسپولیس عین سپاهان نیست که این قدر خسیس باشه ومطمئن باش تا همون 10 سال هی...... میسوزه هی کینه میشه براش اعتراض میزنه لوووول!
پرسپولیس ....
پنج‌شنبه 9 خرداد 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.