میانجیگیری روسیه میان ایران و امارات بر سر جزایر سه گانه

میانجیگیری روسیه میان ایران و امارات بر سر جزایر سه گانه

مأموران پلیس تجمع معترضان را در مقابل سفارت امارات در تهران بر هم زدند - عکس از وبلاگ علیرضا محمدظاهری
امارات متحده عربی اعلام کرد که موافقت وزارت خارجه روسیه را برای میانجیگری میان ایران و امارات برای حل اختلاف طرفین بر سر حاکمیت سه جزیره ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک در خلیج فارس جلب کرده است، به گفته مقامات اماراتی، رئیس مجلس فدرال روسیه نیز از ادعای حاکمیت امارات بر این سه جزیره اعلام حمایت کرده است.

هیئتی از اعضای مجلس مشورتی امارات (المجلس الوطنی الاتحادی) سفر رسمی چهارروزه ای به روسیه داشته که امروز (24 مه) به پایان رسید، هیئت اماراتی در این سفر بر سر ادعای حاکمیت امارات بر جزایر سه گانه با مقامات روسیه گفتگو کرده است.

عبدالعزیز عبدالله غریر، رئیس مجلس مشورتی امارات که ریاست هیئت را بر عهده داشته پس از بازگشت از سفر به خبرنگاران گفت که وزارت خارجه روسیه اعلام کرده که موضع امارات را در مورد جزایر سه گانه بروشنی درک می کند و خواهان حل مسالمت امیز اختلاف این کشور با ایران بر سر این جزایر است.

به گفته آقای غریر، وزارت خارجه روسیه اعلام کرده که تلاش خواهد کرد تا ایران قانع شود که مسئله اختلاف بر سر حاکمیت جزایر سه گانه، برای روابطش با امارات مشکل آفرین است.

ایران هرگونه ادعای حاکمیت امارات بر جزایر سه گانه را رد می کند اما مقامات ایرانی همواره تأکید کرده اند که حاضرند در این زمینه با مقامات اماراتی گفتگو کنند و اعتقاد دارند که ادعای ارضی امارات مشکلی بر سر روابط دو کشور محسوب نمی شود.

 
 شبکه های تلویزیونی ماهواره ای فارسی زبان مستقر در لس آنجلس طی روزهای گذشته مردم را تشویق می کردند که در سالگرد فتح خرمشهر در مقابل سفارت امارات تجمع کنند - عکس از وبلاگ علیرضا محمدظاهری
 

رئیس مجلس مشورتی امارات همچنین گفته که در دیداری که با سرگئی میرونوف، رئیس مجلس فدرال روسیه داشته، آقای میرونوف تأکید کرده که جزایر سه گانه باید به امارات بازگردانده شود.

به گفته رئیس مجلس مشورتی امارات، سرگئی میرونوف وعده داده که پیشنهاد خواهد داد هیئتی در مجلس فدرال متشکل از نمایندگان عضو گروه دوستی ایران و روسیه و گروه دوستی روسیه و جهان عرب تشکیل شود که نماینده ای نیز از مجلس مشورتی امارات در آن حضور یابد و این هیئت، ادعای امارات بر جزایر سه گانه را با ایران مطرح کند.

همزمان با پخش اظهارات رئیس مجلس مشورتی امارات، عده در مقابل سفارت این کشور در تهران تجمع و نسبت به ادعای امارات بر سه جزیره ایرانی اعتراض کردند اما از آنجا که این مجوز بدون کسب مجوز برگزار شده بود، مأموران پلیس برای برهم زدن آن مداخله کردند که باعث درگیریهایی میان طرفین شد.

شبکه های تلویزیونی ماهواره ای فارسی زبان مستقر در لس آنجلس طی روزهای گذشته مردم را تشویق می کردند که امروز در مقابل سفارت امارات تجمع کنند.

انتخاب امروز (سوم خرداد) برای این تجمع، همزمانی آن با بیست و ششمین سالگرد بازپسگیری خرمشهر از نیروهای عراقی در جنگ ایران و عراق بود که اخیراً به عنوان نمادی ملی گرایانه و نشانه ای از پیروزی ایران در مقابل حکومتی عربی نمود یافته است.

تجمع کنندگان، شعارهایی همچون "خلیج همیشه پارس" و" خلیج فارس هیچ وقت از ایران جدا نمی شه" سر دادند.

در روزهای دهم آوریل (۲۲ فروردین) و 29 آوریل (دهم اردیبهشت) گذشته نیز تظاهرات مشابهی در مقابل سفارت امارات در تهران برگزار شده بود که هر دو مورد با دخالت پلیس و بازداشت عده ای مواجه شد و درگیریهایی نیز میان پلیس و تظاهرکنندگان رخ داد.

khodadadeh - ایران - تهران
این اماراتی ها رو باید مثل سوسک زیر پامون له کنیم که دیگه این عرب ها آدم بشن
یکشنبه 5 خرداد 1387

mehrnoosh - ایران - اهواز
من نمیدونم وقتی این بچه مال منه آیا کسی باید اینو بمن ثابت کنه؟ اونم یه غریبه؟ ای خاک بر سرتون که اینقدر ذلیل شدین که بقیه باید حقتونو ثابت کنن .
یکشنبه 5 خرداد 1387

amirarsalan - امریکا - لس انجلس
البته کی بهتر از روسیه؟ چون سابقه خوبی تو گرفتن حق تو دریای خزر از خودش نشون داد!!!!
یکشنبه 5 خرداد 1387

babaktoronto - کانادا - تورونتو
من کشته مرده اون دلیل همیشگی جمهوری اسلامی برای مخالفت با برگذاری هرگونه تجمعی در ایران هستم که همانا نداشتن مجوز برای برگزاری تجمع است. به کدام درخواست برای برگزاری یک تجمع مجوز دادید که این دفعه دوم باشه.
میدونید من به چی فکر میکنم به صد سال دیگه که نوه های ما وقتی از اعمال ننگین این اخوند باخبر میشن نمیدونند بخندند یا گریه کنند وحتما سوال خواهندکرد که پس مردم انزمان ایران در برابر این حماقتها و وطنفروشی رژیم اخوندی چه غلطی میکرد پس چرا اقدامی نمیکردند. درست سوالی که من در ذهنم در هنگامی که داشتیم سر کلاس تاریخ سوم دبیرستان از مردم زمان قاجار میپرسیدم و میگفتم این مردم پس کدام گورستانی بودند وقتی که شاهان قاجار برای خودشون میبریدند و میدوختند. و در هر دومورد جواب یکی خواهد بود. نقش مردم در تعیین سرنوشتشان همواره صفر بوده چه در زمان قاجار چه الان خدا کند که صد سال اینده اینجور نباشد.
یکشنبه 5 خرداد 1387

bijana - المان - هانوفر
روسیه ... خورده با عربها.
ما مالکیم پس چه حرفی این عربها را فقط باید به اسرائیل سپرد.
به امید پیروزی اسرائیل بر عربها.
زنده باد ایران
یکشنبه 5 خرداد 1387

azad-andish - کره - بوسان
خیلی ممنون از روسها که پذیرفتن میانجیگری کنند و از لطف عربهای پابرهنه امارات ممنون تریم که میخواهند برای تصاحب اموال همیشه ایرانی در قرن 21 یک عهدنامه ترکمانچای جدید بکمک روسها که در این زمینه مجرب هستند داشته باشند. از قدیم گفتن رو به مهمون بدی صاحبخونه رو بیرون میکنه منظور همینه. عربهای مفت خور خیال کردن. بد نیست جنگ با صدام گاهگاهی بهشون یاداوری بشه.
یکشنبه 5 خرداد 1387

majid oogi - اسراییل - اورشلیم
عربهای بی شعور
حقتان است اگر روزی کشورتان را با خاک یکسان کنیم
یکشنبه 5 خرداد 1387

Mahsa_46 - ایران - تهران
"خلیج همیشه پارس"
"خلیج فارس را نمی بخشم به صد دریا"
" خلیج فارس هیچ وقت از ایران جدا نمی شه"
یکشنبه 5 خرداد 1387

میرهاشمی - ایران - صدرآباد
خاک بر سر این حکومت کنن.جزایری که متعلق به ایران دیگه بحث نداره که حالا یکی بیاد میانجیگری کنه.بدبختا فردا میان زن وبچه و ناموس مردم رامیبرن
اونوقت باید افغانستان بیاد میانجیگری کنه.
یکشنبه 5 خرداد 1387

ezatdf - ایران - تهران
جالبه حالا توی دنیا قاضی منصف تر از کشور دوست و برادر روسیه پیدا نمی شد یارو نصف شمال ایران رو در زمان قاجار بالا کشیده حالا هم بقیه دریای خزر رو ضمیمه خاک خودش کرده با ورق مقامات جمهوری اسلامی شب می شینه دور میز با چین و آمریکا و اتحادیه اروپا سر منافع خودش پوکر بازی می کنه قرار بوده یه نیروگاه دو میلیارد دلاری برای این احمقا طی پنج سال بسازه هشت میلیارد دلار پول گرفته هشت سال دیگه هم نمی سازه روی صنعت گاز ما چنبره زده و تمام اهرم ها رو بکار می گیره تا مبادا گاز ایران راهی به اروپا پیدا کنه . . . اگر بخواهیم از خیانت های این همسایه و کشور دوست و برادر روسیه در طول تاریخ صحبت کنیم مثنوی هفتاد من کاغذ است اماراتی ها قاضی خوبی پیدا کرده اند
یکشنبه 5 خرداد 1387

x_men_messiah - ایران - تهران
این روسهای نجس حروم زاده مثل زالو چسبیدن به کشور ما این خاپن های وطن فروش هم انقدر ضعیف و فاسد و سست عنصر هستن که به این کثافت ها دارن همه جوره باج میدن تا خودشون مثل زالو خون ملت و بمکن ایران شده خوک دونی این کثافت ها اینجارو به لجن کشیدن حالام عرب های خر گیر دادن به این 3 تا جزیره فردام میان میگن ایران اصلا ایران نیست جزو امارات یا چه میدونم روسیست.....این روسا پدراشون به دختراشون رحم نمیکنن ببین کار ما به کجا کشیده اینا باید بیان واسه ما نظر بدن!!!!
یکشنبه 5 خرداد 1387

سیروس کمال - امارات - دبی
این بی وجدان روسیه کمونیست خدا نشناس هم از اخور میخوره هم از توبره .
به تو چه مرتیکه دری وری . ای ولادیمیر پوتین بی همه کس و بی همه چیز کافیت نیست این همه از مملکت ما به جیب زدی ؟ حالا خود شیرینی پیش اینها میکنی . ( درسته که رییس جمهور نیست ولی همه کاره هست ). دریای مازندران را به کمک نوکرانتان ( رژیم اخوندی ) بالا کشیدید . اگر میخواهی سه جزیره را به اینها بدهی ما هم ایالات جدا شده از ایران را در زمان قاجار مطالبه میکنیم .
اقایان روس لطفا دست کثیف خود را از روی خانه ما بردارید . ما هنوز سیب گندیده نشدیم و نخواهیم شد . روزی میرسد که تو و ملاهای پوزمولوکتان را یعنی نوکرانتان را در همان 3 جزیره دفن میکنیم . این را از من بشنو .
یکشنبه 5 خرداد 1387

atabak - ایران - تهران
یه چک بزنید این امارات رو هر جی هم داره ازش بگیرین . ملخ خورا نکبت
یکشنبه 5 خرداد 1387

8036 - ایران - اصفهان
با سلام : یکی باید به این روسیه بگوید شما دخالت نکن درست است ( جمهوری اسلامی ) و مقامات آن برایشان هیچ فرقی نمیکند اما بچه های ایران زمین به هیچ عنوان این اجازه را نه به شما ( روسیه - امارات ) و نه به ( جمهوری اسلامی ) نمیدهد که هر کس از راه میرسد هر غلطی که بخواهد انجام دهد اگر روسای مملکت آشغال نبودند هیچ کس این اجازه را به خود نمیداد که برای سرزمین ما تصمیم بگیرد ( مرگ بر جمهوری اسلامی )
یکشنبه 5 خرداد 1387

chelsea karate club - انگلستان - لندن
متاسفانه بعلت عدم یکپارچگی سیاستهای اقتصادی و عدم تنش زدائی در روابط خارجی دولت بسیاری از سرمایه های داخلی و خارجی ایرانیان در امارات سرمایه گذاری شده است. همین اعراب حاشیه خلیج همیشگی فارس در بسیاری از موقعیتهای اقتصادی از ایران پیشی گرفته اند. من فکر میکنم بهانه جزایر مساله نظامی جدیدی خواهد بود که به مردم ایران تحمیل میشود
تاریخ بار دیگر در حال تکرار است. روسیه از شمال و جنوب از ضعف دیپلماسی مردان سیاسی ایران بهره می برد واروپا با خطرناک جلوه دادن ایران قراردادهای دفاعی با امارات و عربستان امضا میکند. ما ایرانیان میبایست از طرق ممکن اعم از انترنت کتاب روزنامه و تلویزیون و ...به زبان های مختلف و رایج دنیا حاکمیت جزایر ایرانی و نام زیبای خلیج فارس را به مردم دنیا نشان دهیم. ایرانیان مقیم دوبی میتوانند نقش بهتری ایفا کنند.
جوانان بسیاری از کشورمان در انگلستان المان سوئد و لوس انجلس در تلویزیون و روزنامه ها مشغول حرفه روزنامه نگاری و خبرنگاری هستند. شخصا مطمئنم که مطالب انها در مطبوعات جهانی به ایران کمک خواهد کرد.
یکشنبه 5 خرداد 1387

reza khafan - ایران - شیراز
عربها برن سوسمارشونو بخورن
یکشنبه 5 خرداد 1387

mah1 - ایران - تهران
نظرها رو خوندم دمتون گرم همه حرفها رو زدین البته من تا نظر majid oogi رو دارم.
یکشنبه 5 خرداد 1387

parviz1 - انگلستان - کترینگ
روسیه نه!!!رو سیاه. مگر همین روسیه دریای خزر ما را به کشورهای تجزیه شده خودش نداد.از قدیم گفتن یکطرفه میری قاضی خوب برمیگردی راضی!! اونم قاضیکه امتحانش را پس داده!!! ملت ایران تجاوزات روسها را هیچ وقت فراموش نمیکند.حالا کار این عربهای تازی بجایی رسیده که دندان برای ایران تیز میکنند!!!! البته مقصر اصلی همین ملاهای عرب هستند که تمام هستی ایران را به عربها دادن خوب امارات هم میخواد سهم خودش را بگیرد. وقتیکه ملا رهبر باشه و دکی یا یکی از مزدوران رژیم هم رئیس جمهور خوب نتیجه هم همین میشه عزیزان.وقتیکه ملت بر پا میخیزد و اعتراض میکند رژیم ملایی دستور حمله به وطن پرستان میدهد بجای حمایت از ملت با باتوم بجان ملت وطن پرست میافتند !!!!دیگر از عربها چه انتظاری میشود داشت!!! اما ملت بر پا خواسته و نتنها اجازه تجاوز به عرب را نمیدهد بلکه این رژیم کثافت را هم از بین میبرد و برای همیشه از شر این ملاهای وطن فروش دزد و بیسواد جنایتکار هم راحت میشویم.زنده باد ایرانیان آزاده خواه خودجوش که برای حفظ وطن همشه آماده جانفشانی میباشند.پاینده ایران عزیز.لعنت بر ملا.
یکشنبه 5 خرداد 1387

sepahan - ایران - اصفهان
احمدی نژاد اگه مردی خودتو نشون بده
یکشنبه 5 خرداد 1387

iran zamen - نروژ - روگنان
khodadadeh - ایران - تهران.با نظر شما موافقم.من با اینکه مخالف جمهوری اسلامی هستم ولی اگر بخواهند به گفتهchelsea karate club - انگلستان - لندن.تاریخ تکرار شود ما سربازان دوره جنک ایران و عراق هستم وهنوز نفس بالا می اید.
تا ایران نباشد تن من مباد
بدین بوم بر زنده یک تن مباد
اگر سر به سر تن به دوشمن دهیم
از ان به که کشور به دوشمن دهیم
یکشنبه 5 خرداد 1387

ezatdf - ایران - تهران
آقای iran zamen - نروژ - روگنان که الحمد لله هنوز نفست بالا می آید یادت باشه قبل از رفتن به جنگ با دولت طی کنی که در ازای جنگیدن چی می خواهی مقام دولتی یا ثروت یا مدرک دانشگاهی یا . . .
دوشنبه 6 خرداد 1387

farid tanha - دانمارک - کپنهاگ
فقط بلدید فحش بدید اون وقت که اومدند و ازتون گرفتند بشینید گریه کنید هنوز نگرفتند پس فحش بدید اینجوری جلوشون را میگیرید مثل اینکه دهن شماها را با فحش باز کردن چون فقط نظراتتون فحش بود و بس به جای اینکه یه حرف منطقی بزنید فقط چرت و پرت میگید ادامه بدید موفق میشید
جمعه 10 خرداد 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.