سکته مغزی فعال کرد در زندان اوین

سکته مغزی فعال کرد در زندان اوین

محاکمه محمدصدیق کبودوند تاکنون سه بار به دلائل مختلف به تعویق افتاده است - عکس از سایت روژ هه لات
محمدصدیق کبودوند، یکی از فعالان کرد ایرانی امروز با اینکه به گفته همسرش در شرایط جسمی نامناسبی به سر می برده، در جلسه محاکمه اش در دادگاه انقلاب تهران حاضر شد اما به دلیل عدم حضور نماینده دادستان، محاکمه او بار دیگر به تعویق افتاد.

محمدصدیق کبودوند که تشکلی با عنوان سازمان موسوم به دفاع از حقوق بشر کردستان را ریاست می کند، به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق تأسیس تشکل غیرقانونی، و ‏‏تبلیغ گسترده علیه نظام از طریق مصاحبه های مطبوعاتی، از یک سال پیش در بازداشت به سر می برد و پرونده ای علیه او در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران تشکیل شده است.

اما محاکمه او تاکنون سه بار به دلائل مختلف به تعویق افتاده است.

همسر محمدصدیق کبودوند در گفتگو با بخش فارسی بی بی سی گفت که آقای کبودوند ساعت هفت بامداد دیروز (نوزدهم مه) در محل بازداشت خود در زندان اوین تهران، بر اثر سکته خفیف مغزی تعادل جسمی خود را از ‏دست داده و روی زمین افتاده و پس از چند ساعت به بهداری زندان منتقل شده است.

به گفته پرناز باغبان حسنی، پزشک بهداری زندان اوین، سکته همسر او، محمدصدیق کبودوند را تأیید کرده و علت آن را نرسیدن خون به مغز در ‏اثر لختگی تشخیص داده است.‏

وی افزود که با وجود دستور قاضی در مورد مراقبتهای پزشکی از محمدصدیق کبودوند، مسئولان زندان از اعزام وی به مراکز درمانی بیرون از زندان خودداری کرده اند.

خانواده آقای کبودوند پیشتر اعلام کرده بودند که وی در زندان به بیماریهای ریوی، ‏کلیوی و پوستی دچار شده است.‏

شماری از فعالان مدنی و سیاسی با تهیه طوماری به ادامه بازداشت محمد صدیق کبودوند اعتراض کرده و ‏خواستار آزادی فوری وی شده اند.‏

در این طومار آمده که سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان طی سه سالی که از راه اندازی آن به دست آقای کبودوند می گذرد، صدها ‏گزارش و اطلاعیه درباره احضار، بازداشت و زندانی شدن فعالان کرد صادر و اخباری در ارتباط با خودسوزی، قتلهای ناموسی و تلفات انفجار مین در مناطق مرزی کردستان منتشر کرده است.

xpersia.com - ایران - ایرانی
خواهشا ترتیبی داده بشه که داروی نظافت رو جای دارو نخوره
چهار‌شنبه 1 خرداد 1387

8036 - ایران - اصفهان
با سلام :( حقیقت تلخ است )حقیقت را گفت زندانیش کردند به چه دلیل ( به گفته جمهوری اسلامی )اقدام علیه امنیت آقایون جمهوری اسلامی و مانند بقیه فعالان و زندانیان سیاسی چند دفعه محاکمه اش به تعویق افتاد تا با یک ضربه ( به سر ) سکته مغزی شد این است جمهوری اسلامی. مرگ بر ( جمهوری اسلامی )
چهار‌شنبه 1 خرداد 1387

persia_64 - ایران - طهران
زنده باد مبارزین با جمهوری اسلامی / زنده باد فعالان حقوق بشر / بر قرار باد تساوی حقوق مرد و زن
برای من و شمائی که دم از آزادی و حقوق بشر بزنیم دور از مرام و غیرت است که اینگونه افراد را تنها بگذاریم و همایت نکنیم
چهار‌شنبه 1 خرداد 1387

parviz1 - انگلستان - کترینگ
اگر تجزیه طلب بودن و یا ملت را کشته بودن و یا دزدی و یا هر خلافی کرده باشند اشکالی نداره ولی این بنده خدا میگه (حقوق بشر)اخه کجایش اشکال داره!!!بد بختی اینه که خودشون بشر نیستن !!!از یک مشت دزد و وطن فروش و بی دین و بی ناموس وو چه انتظاری جز اینکه ملت را به زندان و شکنجه و خلاصه کار را بجایی برسونن که طرف سکته کنه!!!اگر جوابی برای ملت دارید خوب چه اشکالی داره دادگاه در دادگاه عمومی رسوا شوند!!!ولی میدانید که خودتان مشکل دارید.
چهار‌شنبه 1 خرداد 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.