نگاه بین المللی به اظهارات احمدی نژاد درباره امام زمان(عج)

نگاه بین المللی به اظهارات احمدی نژاد درباره امام زمان(عج)

اظهارات محمود احمدی نژاد ، رییس جمهور ، درباره امام زمان(عج) و واکنش های صورت گرفته در قبال آن ، سوژه گزارش جدید نشریه بین المللی «اینترنشنال هرالد تریبیون» شده است .

این نشریه در گزارشی به انتقادات اخیر برخی علما از اظهارات احمدی نژاد درباره امام مهدی (عج) اشاره کرد و نوشت : "احمدی نژاد در طول سه سال ریاست جمهوری خود به شدت مورد انتقاد غرب قرار گرفته است اما اکنون انتقادات داخلی از وی به واسطه اظهارات اخیرش درباره مذهب و امام زمان افزایش یافته به نحوی که روحانیون شیعه، رییس جمهور را به سوء استفاده از مذهب برای منحرف کردن توجه عمومی از شکست های دولت در خصوص تحقق وعده های رفاه و آزادی سیاسی متهم می کنند."

 این روزنامه آمریکایی با اشاره به کنفرانس خبری هفته گذشته احمدی نژاد نوشت: "رییس جمهور ایران در این کنفرانس افرادی را که در مورد اظهارات اخیرش درباره یک باور شیعی از وی سئوال کرده بودند سخت مورد نکوهش قرار داد."
اینترنشنال هرالد تریبیون نوشت: احمدی نژاد پس از به قدرت رسیدن در سال 2005 هدف دولت خود را «تسریع در ظهور امام مهدی (عج)» عنوان کرد و اخیرا در یک سخنرانی که از تلویزیون ملی نیز پخش شد و بدین مضمون اظهار داشت: "امام زمان از اقدامات روزمره دولت وی حمایت می کند و در مواجهه با فشارهای بین المللی پشتیبان وی است."


به نوشته هرالد تریبیون این اظهارات مورد انتقاد روحانیون برجسته ای واقع شد که تنها خود را شایسته صحبت کردن درباره چنین موضوعاتی می دانند.


فرید مدرسی یک خبرنگار حوزه مذهبی در تهران گفت: "اظهارات احمدی نژاد جزو اعتقادات رایج و معمول در اسلام شیعه است اما این مسائل هرگز وارد سیاست نشده و توسط یک غیرروحانی برای اهداف سیاسی مورد استفاده قرار نگرفته است."


وی افزود: "منشا دیدگاه های آقای احمدی نژاد مربوط به اصول مذهبی است که توسط روحانیون تعریف و تعیین شده و آنها معتقدند رییس جمهور به عنوان یک مقام غیرمذهبی نباید چنین اظهاراتی را بر زبان آورد."


احمدی نژاد در کنفرانس خبری خود در واکنش به انتقادات گفت: "انکار کردن کمک امام زمان خیلی بد است. خیلی بد است که بگوییم طی چند صد سال آینده امام ظهور نخواهد کرد؛ آیا شما این را می گویید؟"


براساس این گزارش احمدی نژاد در نگاه مردم ایران به عنوان یک شخص معتقد مذهبی شناخته می شود. وی نوع زندگی ساده و بی پیرایه خود را حفظ کرده، همچنان سوار یک خودرو متعلق به 30 سال پیش می شود و از سوی دیگر در یک خانه ساده در محله نسبتا متوسط در شرق تهران زندگی می کند.


مجتبی ثمره هاشمی مشاور ارشد رییس جمهوردر این باره می گوید: "احمدی نژاد معتقد به اصول مذهبی است و برای اجرای این اصول در کار خود تلاش می کند. زمانی که وی درباره عدالت صحبت می کند منظورش یک عدالت منطقی و فلسفی است که به سمت مذهب رهنمون می شود."
با این حال برخی در ایران معتقدند شاید احمدی نژاد در خصوص همه اعتقادات سنتی با روحانیون شیعه هم نظر نباشد کما اینکه وی زمانی دستان یک معلم زن دوران کودکی خود را مقابل دوربین های تلویزیونی بوسید و این در حالی است که ظاهرا از نظر مسلمانان تماس با اعضای جنس مخالف و غریبه ناشایست شمرده می شود.
رییس جمهور همچنین در سال 2006 به واسطه ابراز مخالفت با ممنوعیت ورود بانوان به استادیوم ها برای تماشای مسابقات فوتبال، روحانیون ارشد را به مبارزه طلبید هرچند بعدا از موضع خود عقب نشینی کرد.
سعید لیلاز یک مفسر سیاسی در تهران گفت: "وی (احمدی نژاد) یک فرد مذهبی است اما سنتی نیست. دستان معلم خود را که یک زن است می بوسد و معتقد است باید به زنان اجازه داد تا به استادیوم ها بروند و حقیقتا اعتقاد دارد که زمینه برای ظهور مهدی (عج) باید فراهم شود."
احمدی نژاد در سخنرانی ماه گذشته خود گفته بود: "دست پنهان امام زمان در طول سخنرانی سال گذشته وی در دانشگاه کلمبیا در نیویورک به مددش آمده است."
به نوشته هرالد تریبیون تشدید مشاجرات طی روزهای اخیر ظاهرا به این معناست که احمدی نژاد در مقابل روحانیون شیعه عرض اندام کرده است.

چند تن از منتقدان احمدی نژاد می گویند: "وی از طریق ارتباط دادن دولتش با امام زمان در تلاش است توجه افکار عمومی را از انتقادات وارده در خصوص سیاست های اقتصادی دولت منحرف کند.
آیت الله مهدی کنی هفته گذشته علیه اظهارات احمدی نژاد درباره مهدی (عج) هشدار داد و گفت: "حتی امام خمینی بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران نیز مدعی ارتباط با امام (عج) نبوده است."
مهدی کروبی نیز که در سال 2005 بر سر انتخابات ریاست جمهوری با احمدی نژاد مبارزه می کرد، هشدار داد: "مردم ممکن است اعتقادات خود به امام را از دست بدهند."
کروبی با اشاره به مشکلات تورم افزود: "مردم خواهند گفت اگر وضعیت جاری به خاطر مدیریت امام زمان پیش از ظهور است پس از ظهور ایشان چه اتفاقی خواهد افتاد؟"
وی اضافه کرد: "ما باید درباره واقعیات حرف بزنیم و نباید هرچیزی را به مذهب و مسائل غیبی مرتبط کنیم."

گفتنی است اظهارات احمدی نژاد با واکنش های متفاوتی در مان روحانیون مواجه شده ، به گونه ای که برخی از آن دفاع کرده و گروهی دیگر نیز با انتقاد از رئیس جمهور از وی خواسته اند وارد بحث های مذهبی و کلامی نشود .

farhad_uk - انگلیس - لندن
کوروش تونخواب که ملتت درخواب است / آرامگه ات غرقه به زیر آب است / اینبار نه بیگانه که دشمن زخود است / صد ننگ به ما که روح توبیتاب است
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

zartosht's girl - هند - بنگلور
چه مسخره. نمی دونم بخندم یا تاسف بخورم.
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

hasti40 - ایران - تهران
با حرفهای این الاغ ادم به وجود امام زمان و هم به دین اسلام شک می کنه
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

ممقلی - ‌‌‌‌ایران - شیراز
این مردک دیوووووونه ادعاهایی میکنه ومملکت را طوری به ..... کشیده که آدم قاطی میکنه.پیش خودت میگی نکنه واقعا راست باشه وامام زمان پشتش باشه !
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

x_men_messiah - ایران - تهران
بابا این مردیکه مالی خولیایی رو باید بفرستنش تیمارستان تحت تدابیر شدید امنیتی محافظت بشه ازش معلوم نیست جنسی که میزنه چیه هرچی هست حتما مرغوبه!!!!
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

م-محمدی - ایران - تهران
زمین به وارثان اصلی خود یعنی مستضعفان باز خواهد گشت (قرآن) ٍ به سیاست و میاست و نظر علما هم ربطی نداره
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

bandekhoda - برزیل - برازیلیا
(اکنون انتقادات داخلی از وی به واسطه اظهارات اخیرش درباره مذهب و امام زمان افزایش یافته به نحوی که روحانیون شیعه، رییس جمهور را به سوء استفاده از مذهب برای منحرف کردن توجه عمومی از شکست های دولت در خصوص تحقق وعده های رفاه و آزادی سیاسی متهم می کنند.)
اگه منظورش از روحانیون شیعه کروبی هست که باید بگم زیاد جدی نگیرین.
اللهم عجل لولیک الفرج اللهم عجل لولیک الفرج اللهم عجل لولیک الفرج
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

archam - ایران - تهران
دمش گرم زده حاله اخوندا گرفته خیلی مردی احمدی نژاد
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

twelve - آریانا - شیراز
این لفظ معروف احمقی نژاد بسیار برازنده و درخور رییس جمهوری ایران است ، از این جهت که ایشان در کل یک احمق تمام عیارند و فکر میکنند مردم نیز مثل ایشان خر و نفهم هستند (البته خر که توی مردم زیاده!! ) که میخواهند با ترفند های اوایل انقلاب ملت رو همیشه در حال و هوای نهضت ها و جهاد های پیش از انقلاب نگه دارند و با نسبت دادن هر مسئله پوچ و بی مورد و یا حتی گندهای دولت به مسائل مذهبی علاوه بر اینکه خود را مقدس نشان دهد ، دهان این ملت ساده( که بنده اعتقاد دارم دین و مذهبشان فقط اکتسابی است و از سر عقلانیت و ایمان نیست ) هم ببندد و همچنان با پشتوانه این ملت و احساسات آن ها و سرمایه های آنها در قدرت بماند و به یاوه گویی ها و مشهور شدن از این طریق ادامه دهد و با اینکار در اصل هدف اصلی خود که نوکری برای حفظ منافع رهبری است را به انجام برساند .... البته تا ما ملت هم خر نباشیم ، کسی ازمون سواری نمیگیره !! نسل انقلاب تا 20 سال آینده فقط می سوزد و چوب خر بودن خودش را می خورد !!!
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

naslesookhteh - ایران - تهران
خدا شفا بده!
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
تعدادی که اینجا نظر میدهند نه از جهت جنایت بلکه خرافات خود دست کمی از احمدی نژاد ندارند /اگر شما هم به این دین سراپا خرافات و جهل و جنایت معتقدید و از طرفی به وجود مردی در ته چاه پس از1200 سال فرق تحجر شما با او چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

khodadadeh - ایران - تهران
اگه منظورش کار سیاسی بوده که خدا هدایتش کنه اگه نه هم که مشکلی نیست
ولی در هرحال به اقایون در غرب هیچ ربطی ندارد که بخواهند در این باره حرف بزنن
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

archam - ایران - تهران
احمدی نژاد زد تو حاال هر چی اخونده دمش گرم خیلی مرده
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

artiman - ایران - تهران
امام زمان.
واقعا او کیست؟امام زمان بامبول اخونداست.هرجند که ظهور منجی به پیش از اسلام برمیگردد.اما اون زمان هم اختراع شد برای برداشتن کلاه مردم.همه ادیان هم با اقتباس از هم این فکر غلط راترویج دادند.
اختراع خودمونه دردسراشم همه برمیگرددبه خودمون.در باستان اختراع شد. در قرون وسطی ترویج شدودر قرون جدیدبه بار نشست ودر عصر حاضر مورده بهره برداری قرار گرفته پس در اینده بایدمنتظرتاریخ انقضائ ان هم باشیم.
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

bagdagulan - ایران - تبریز
hasti40 - ایران - تهران
مودب باش.حالا رییس جمهور حرفی نزده.نظر شخصیش بوده.
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

mobina999 - سو ئد - استکهلم
بابا این یارو دیوانست.یکی ببره زنجیرش کنه تا مملکت رو بیشتر به ...ه نکشیده.اه اه.ادم شرمش میشه..حالا فکر نکنید این بره یکی بهتر میادا؟همش یه ....خن.
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

korean boy - کره جنوبی - سیول
مادامی که مردم ما خواب هستند این احمقی نژاد هر خزعبلاتی رو بزبان خواهد اورد.
از پفک نمکی صدا در میاد ولی از مردم خواب ما هیچ صدایی در نمیاد.
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

twelve - آریانا - شیراز
جناب bandekhoda - برزیل - برازیل
شما احتمالا وزیر آینده کشور نیستید ؟!
انگار توی باغ نیستیا برادر ، دیگه چرت و پرت و یاوه گویی از این مشخص تر ؟!
دقیقا مثل این میمونه که کشورهای اروپایی و امرکایی زیر خط فقر و در نهایت فساد و فحشا و دزدی و قتل و جنایت غوطه ور بشن ، سانسور خبری و چپاول اموال ملی رو پیشه کنن و بیان دم از مسیحیت و مطابق بودن اعمالشون با مسیحیت بزنن!! ظاهرا مسخ کردن ملت و گرفتن عقلانیت از اونها که هدف اصلی نظام نسبتا نیمه مقدس ایرانه در شما به خوبی جواب داده با وجود اینکه هزاران کیلومتر هم دور از این مدینه فاضله هستبد!!!!!
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

alexmoori - انگلستان - منچستر
قلم به دست احساس که می افتد بر ناصیه علمدار امروز آهنگرزاده ای ساده و فقیر را می بیند که عمری را با اعتقاداتش زیسته است و همین ایمان واقعی به اعتقادات مذهبی ، او را امروز به جایی رسانده است که خود را در جایگاهی می بیند که تاثیراتی بر روند معادلات جهانی دارد. یادداشتی که امروز می خواهم بنویسم شاید بیشتر احساسی باشد تا منطقی گرچه احساسی بودن چیزی همیشه به معنای نادرست بودن آن نخواهد بود. چند روز پیش همه سخنرانی آقای احمدی نژاد را در جمع طلاب مشهد دیدیم و شنیدیم و موج انتقادات پس از آن را هم شاهد بودیم. گرچه روزی که خبر انتخاب آقای احمدی نژاد را به سمت ریاست جمهوری شنیدم مانند خیلیهای دیگر بسیار غمگین و متاسف شدم اما پس از آن همیشه چیزی در درون او می دیدم که برایم قابل احترام بود و احساس منفی مرا به او تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می داد. بدیهی است که اگر هزار بار دیگر انتخابات برگزار شود در آن شرکت خواهم کرد و به ایشان رای نخواهم داد اما احساس دیگری که نسبت به او در من و شاید برخی دیگر بیدار شده است جنبه ای کاملا شخصی دارد و فارغ از تمام انتقادات تخصصی و مدیریتی است که اهل فن به سیاستهای ایشان وارد می کنند. سخنرانی بی پرده ایشان در جمع طلاب قم که در آن به صراحت از اعتقادات قلبی خود سخن به میان آورد معمای احساس دوگانه ام را نسبت به او پاسخ گفت. اگر بخواهم جواب این معما را در یک جمله بگویم خواهم گفت :" او راهی را می رود که به آن اعتقاد دارد". در زندگی انسانها هیچ چیز لذتبخش تر و زیباتر از آن نیست که انسان اعتقاد خود را زندگی کند. معمولا افراد تحت القایات محیط، بنا به مصلحت یا از روی ترس همیشه اعتقادات خود را تنها در گوشه ذهن خود نگاه می دارند و راهی را می روند که به مصلحت یا مورد تایید عرف و اکثریت است. در اینجا منظورم از اعتقادات الزاما اعتقادات دینی نیست کما اینکه ملحدانی مانند راسل را هم می بینیم که اعتقاد خود را گفتند و زندگی کردند. خصوصیت مشترکی میان تمام انسانهایی که زندگی گله ای و تقلیدوار را رها می کنند و بر اعتقاد خود پای می فشارند وجود دارد و آن این است که این انسانها دنیا را در برهه ای از تاریخ تحت تاثیر خود قرار می دهند و در نهایت تابلویی زیبا یا زشت اما جاویدان از چگونه زیستن خود را برای آیندگان به یادگار می گذارند. این اعتقادات مشخصه ای دیگر نیز دارند و آن این است که معمولا فردی که دارای آن است در صورت زندگی بر مبنای آن اعتقادات با طرد دیگران ، تنهایی و خطر ها و مضرات دیگری روبرو می شود و همین است که چنین انسانی را تحسین برانگیز می کند. نمونه کلاسیک و مذهبی اینگونه افراد در تاریخ اعراب امام حسین است که گرچه می دانست بسوی مرگ و انهدام می رود لیکن آنچه را که به آن اعتقاد داشت بر گزید. در تاریخ ما نیز نمونه های بسیاری چون بابک خرمدین را می بینیم. در سخنرانی آقای احمدی نژاد در جمع طلاب مشهد آنجا که به مدیریت پنهان حضرت ولیعصر اشاره می کرد ، در پایان صحبتهایش جمله ای گفت که عصاره تمام سخنرانی، عصاره تمام باورها و اوج تاثر من از آن سخنرانی بود و آن هنگامی بود که با مزاح گفت :" من به یکی از روحانیون می گفتم می دانی اشکال من چیست؟! اشکال من این است که این صحبتهایی را که آقایان (روحانیون) بالای منبر می گویند باور کرده ام" این را که شنیدم با تمام پیش زمینه ای که از او در این مدت داشتم وصیت نامه شهید باکری و شهید همت یادم آمد که لمحه ای از این احساسی را که داشتم آنها هم در من زنده کرده بودند. چیزی زلال که ساده است اما زیبا است، که سهل است اما ممتنع است. برای ما دهه شصتی ها که بسیاری از شهدای جنگ را مستقیم درک نکردیم و با وصایا و شرح زندگیشان آشناییم احمدی نژاد با تمام باورهایش انگار آخرین بازمانده ای است که از کاروان رفتگان به جا مانده است. به جرات می توان ادعا کرد که در سخنرانی آن شب ایشان، کلامی از دهانش بیرون نیامد که خلاف آموزه های اصیل شیعه باشد اما چه شد که از صبح روز بعد روحانیون سیاسی و مدرسین حوزه ها به ایشان تاختند ؟ خدا می داند. آیا واقعا علما این حرفهایی را که بالای منبر می زنند خود باور ندارند و بیشتر برای مصرف عوام می پسندند؟! آیا اصلا احمدی نژاد در این صحبتها مدعی ارتباط با امام زمان شد؟! اگر علمای حوزه ها تبعیت از قوانین علمی و سکولار بین المللی را برای اداره کشور می پسندند پس چرا اصرار بر حکومت دینی دارند و اگر اصرار بر حکومت دینی دارند چرا حالا که کسی پیدا شده که صادقانه و خالصانه سیاست را بر پایه های دیانت ناب گذاشته است اینقدر آشفته شده اند؟ آیا بوی فریب و تزویر و تنافر عمل و گفتار از این دوگانگی به مشام نمی رسد؟ - در آنطرف جبهه ، اصلاح طلبان بایستی بدانند که با کسی طرفند که به آنچه می گوید و به آنچه می کند سخت ایمان دارد. آقای خاتمی باید بداند که اگر دیروز حتی از اندکی ایستادگی بر سر لوایح ریاست جمهوری ، و یا اندکی همدردی نسبت به قربانیان حادثه کوی دانشگاه دریغ کرد امروز با مردی طرف است که برای آنچه که بدان اعتقاد دارد تا پای جان ایستاده است. مسلم است که راه سعادت کشور ما پیگیری اصلاحات است اما چیزی که بایستی اصلاح طلبان و ما طرفداران آنها از رقیب امروز بیاموزیم زیستن اعتقاد یا گفتن و عمل کردن به آن چیزی است که بدان اعتقاد داریم . در آن نیمه پنهان خود ، در آن زیرزمین تاریک نمزده ، آنجا که دور از چشم همگان گاهی در خلوت خود فرو می روم تابلویی از این آخرین بازمانده را در کنار تابلوهای دیگر خواهم گذاشت تا هرگز از یاد نبرم که گاهی تنها چه زیباست
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

hoormazd - امریکا - تگزاس
ملتی که منتظر خروج یک موجود خیالی و مضحک به اسم امام تایمری از تو چاه باشه و یا به هر بهانه ای خودش رو با قلاده به تیراهن های گداخونه های قم و مشهد و ری و بقیه گره بزنه و یا به جای تکیه به عقل و خرد و شعور انسانی خزعبلات عربی رو بلغور کنه تا شفا بگیره و یا سرلوحه ها و قهرمانهای زندگیش جلادها و زنباره های عرب باشند احمدی نژاد که هیچ بد تر از اونهم از این ملت سواری میگیره...هیچ قفلی برای تفکر سنگین تر و غیرقابل نفوذتر از مذهب نیست و اخوند هم چقدر خوب داره از بلاهت این توده به نفع خودش استفاده میکنه...از ماست که بر ماست...
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

hamed2008 - ایرن - قم
حق کاملا با احمدی نژاد است.تمام کثافت کاری هایی که توسط رژیم اسلامی میشود زیر نظر مستقیم امام زمان است.چرا ان موقی که شاه شخصا حکومت میکرد از این خبر ها نبود.
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

bagdagulan - ایران - تبریز
ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو سعی کن به مقدسات احترام بگذاری.از خدا می خوام مهر امام زمانو بهت نشون بده که البته تا حالا شاید زیاد این کارو کرده ولی ما معمولا نمی بینیم تا تو هم عاشقش بشی.ان شا...
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

علیرضا اراک بزرگ - ایران - اراک
فقط خبرمرگشه که آروممم میکنه به امید آنروز مرگ بر زالو
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

vanaki - بلجیک - بروکسل
احمدی جوری این مهتی رو گنده کرده که بیچاره دیگه نتونه از افسانه هائی که ازش ساختن بیرون بیاد.
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

xerox - ایران - شیراز
سایت گوگل نام شامپانزه ایرانی را به احمدی نژاد تغیر داد اگر یک ملیون نفر اعتراض خودشونو بفرستند گوگل مجبور به عذر خواهی از شامپانزه میشود
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

ocean bird - ایران - ایران
این احمق از همان ابتدا موتور دولتش را با عوامفریبی روشن کرد! البته به این دلیل که خودش از پایین ترین طبقه عوام هست، همه را از جنس خودش میبینه.
ولی این حرفهاش و کارهاش خوبه. چون اگر یک دوره ی دیگه در سمت وزیر الوزرایی پایدار بمونه، گور حکومت آخوند ها و ریشه دین را توی مملکت میکنه.
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

takmosafereshab - ایران - اصفهان
ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
دوست من
تمام ادیان الهی و امت آنها منتظر ناجی هستند که در کتاب آسمانی به آنها وعده داده شده.در هر مذهب این ناجی را به نامی خوانده اند
حال شما اگر به آن ناجی اعتقاد ندارید به هیچ یک از ادیان آسمانی اعتقاد ندارید . وچون معتقد نیستید حق انتقاد هم نداری چون به شما مربوط نیست. سخنان احمدی نژاد و یا دیگری به ایمان و اعتقادات شما سود و زیانی نرسانده.ضمنا برای بی دین بودن بهانه لازم نیست راحت باش و خوش بگذرون چون دین یعنی ایمان به نظارت خدا بر تمام اعمال و رفتار و این خوشایند شما نیست
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

arash** - ایران - اصفهان
بجای حل مشلات عمده مردم و ایجاد رفاه برای مردم ببین چسبیدن به چی؟هر دینی برای خودش یک ناجی را معرفی کرده که یک روزی میاد این چه ربطی داره به سیاست.وقتی یک مشت مردم احمق متعصب مذهبی را پیدا میکنند چرا ندوشندشون همینطوری که اینها دارند به نام خداو دین مرم ساده لوح ایران را میدوشند.اگر احمق و بیشعور نبودیم که حال و روزمان این نبود.هر چه که به نفع خودشون است رو میچسبونند به دین و خدا و پیغمبر و تحویل مردم میدهند و جالب اینکه مردم هم تایید میکنند و قبول میکنند.برگشتیم به قرون وسطی.برای همین همیشه گفتند کثیف ترین حکومتها حکومت دینی است چون بیشترین سوءاستفاده را از دین میبرند برای ماندن بر سر قدرت.
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

tabestoun - فرانسـه - لیرون
دوستان عزیز تنها خواهشی که از شما یاران گرامی و عشق به وطن عزیزمان ایران دارم این است که در حق این بیمار روانی و جانی فقط و فقط دعای شفا براش بخوانید و از درگاه ایزدیکتا بخواهیم که این احمقی نزاد برگرده بشه یک ادم درست و حسابی به اسم احمدی نزاد ولی متاسفانه بعید میدونم خداوند بزرگ نیز بخواداین ظالم ادم بشه . موجی از ایران بچه اخوند سکوت اختیار کردی اربابت حرفهای جالب میزنه گوش کن ودفاع از ارباب خدا بخیرتان کنه.
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

bagdagulan - ایران - تبریز
twelve - آریانا - شیراز اون القاب و الفاظ بیشتر برازنده گویندگان آن است.شماها یعنی نگران امام زمانید که اینقدر رییس جمهورو محکوم میکنین!.افسوس
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

بی خیال - ایران - تهران
یا ابوالفضل منو از دست امام زمان نجات بده !!!!
(اگه جکشو شنیده باشید براتون جالبه)
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

xpersia.com - ایران - ایرانی
کارش خیلی درسته همینطوری پیش بره شاید ادعای امام زمانی هم بکنه
چهار‌شنبه 1 خرداد 1387

moji643 - ایران - شیراز
artiman - ایران - تهران
اصلا خودت فهمیدی چی گفتی ؟؟؟؟!!!
لطفا اگه کسی فهمید که ایشون چی گفتن بی زحمت به من هم بگید!!!
tabestoun - فرانسـه - لیرون
و
hoormazd - امریکا - تگزاس
شما که به امام زمان ( خداوند متعال فرج ایشان را نزدیک گرداند) میگید یک موجود خیالی !!! این اولا نشانه ی نادانی و ندانستن شما به وجود امام زمان (عج) هست. دوما دیگه نمی خوام بیشتر توضیح بدم چون میدونم صحبت کردن با شما بی فایده هست. فقط اینو میخوام بگم که 20-10 سال پیش به جوونها میگفتن شما امام زمان رو میبینید ولی الان به پیرمردها هم میگن شما امام زمان رو خواهید دید. طبق علایم ونشانه هایی که از چندصد سال پیش توسط ائمه در مورد زمان ظهور ایشون گفته شده فقط یک مورد مونده و اون هم اینه که در اون زمان جمعیت مسلمونها 25٪ کل جمعیت جهان خواهد شد که الان هم دیگه داریم نزدیک میشیم به اون زمان.
امیدوارم که موقع تشریف فرماییشون شما زیاد ضرر نکنید.
بار دیگه نظر شما رو به نظر takmosafereshab - ایران - اصفهان جلب میکنم:
تمام ادیان الهی و امت آنها منتظر ناجی هستند که در کتاب آسمانی به آنها وعده داده شده.در هر مذهب این ناجی را به نامی خوانده اند
حال شما اگر به آن ناجی اعتقاد ندارید به هیچ یک از ادیان آسمانی اعتقاد ندارید . وچون معتقد نیستید حق انتقاد هم نداری چون به شما مربوط نیست. سخنان احمدی نژاد و یا دیگری به ایمان و اعتقادات شما سود و زیانی نرسانده.ضمنا برای بی دین بودن بهانه لازم نیست راحت باش و خوش بگذرون چون دین یعنی ایمان به نظارت خدا بر تمام اعمال و رفتار و این خوشایند شما نیست
اللهم عجل لولیک الفرج
چهار‌شنبه 1 خرداد 1387

علیرضا اراک بزرگ - ایران - اراک
باز این ور زد خفه خون بگیر دیگه
چهار‌شنبه 1 خرداد 1387

hoormazd - امریکا - تگزاس
moji643 - ایران - شیراز
جناب دانا اولا این امام تایمری شما معلوم نیست پدرش کیه چون امام حسن عسگری اصلا بچه دار نمیشده برای همین لقبش عسگری یعنی بی دانه بوده..در ثانی موجود به این عظیمی این 1300 سال کجا بوده? اگه ته چاه بوده که بعد از این همه وقت به خاطر نبود نور و اکسیژن و تغذیه مناسب انواع مرضها رو گرفته..اگه هم رشد طبیعی داشته که الان باید چند کیلومتر طول و عرض و چند تن وزنش باشه,موجود به این گندگی کجاست که کسی زیارتش نمیکنه؟این خداوند خیلی متعال شما چرا اجازه داده اوضاع زمین اینقدر بد بشه که حالا مجبور بشه یه سوپرمن بفرسته؟دوست عزیز تو هم به جای اویزون شدن به کسی که میتونه مثل گودزیلا با یه حرکت پاش یه شهر رو نابود کنه مغزت رو بفرست هواخوری تا این خرافات پوچ و مسخره از ذهنت پاک بشه...همین تفکر خرافه پرور امثال تو این مملکت رو به اینجا کشونده...
چهار‌شنبه 1 خرداد 1387

talkhak - ایران - تهران
علیرضا اراک بزرگ - ایران - اراک
این اراک بزرگ هم دست کمی از صحبتای اون آقا ندداره هان!
چهار‌شنبه 1 خرداد 1387

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
و جواب من به منتقدین بی سواد.. حقتان همین ملاست که از شما سواری بگیرد عرب زاده های ایرانی نما .. و اینهم جواب اخر
هگل.......هر..ملتی... لا یق حکومتیست که بر او حاکم است......
اگر مسیحی برای دوباره امدن مسیح رو به اسمان دارد..و اگر زردشتی نیز برای سوشیانس باز رو به اسمان...شما لمپن ها رویای خود را در چاه ....می جویید... بمانید در همان.... اندیشه ی خود.
چهار‌شنبه 1 خرداد 1387

moji643 - ایران - شیراز
مگه فکر کردی میخوان فیلم هالیوودی بسازن که این چرندیات رو سر هم میکنی؟؟؟!!!
همانطور که گفتم صحبت کردن با شما بی فایده هست. همه ی این حرفهای بی پایه و اساس شما دلیل بر ناآگاهی شما به مسائل است. در واقع تمامی این حرفایی رو که گفتی نشانه ی بی اطلاعیت نسبت به اسلام هست. پس دوست عزیز در مورد چیزی که نمیدونی یا حرف نزن و یا اگه میخوای چیزی بگی اول تحقیق کن و بعدش حرف بزن تا زیاد ضایع نشی!!!! برای خودت میگم.
اگه میدونستم حضرت مهدی (عج) این 1400 سال کجا بودن خب میرفتم خدمتشون!.
جهت اطلاعتون باید بگم که حضرت مهدی (عج) تمام قدرتی که خدا بر آسمان و زمین داره رو دارن. یعنی خدا قدرت خودش رو به حضرت مهدی (عج) تفویض کرده. پس شما نمیخواد نگران جا و مکانشون باشید. با اینکه ایشون نیازی به دعای ما ندارن ولی ... به قول شاعر : خدایا آن سفر کرده هر کجا هست به سلامت دارش.
بعدش هم در احادیث داریم که ایشون موقع فرجشون جوانی خوش اندام و اندازه ی یک مرد قوی هیکل که عبای پیامبر بر دوششون هست تشریف میارن و نیروشون اندازه ی 4 مرد هست و ....
شما نمیخواد نگران امام زمان (عج) باشی. ایشون میتونن از خودشون توسط نیروی مافوق یشری که دارن محافظت کنن - شما به فکر خودت باش که یه مقدار اکسیژن به عقلت برسه تا یه مقدار تحقیق کنی و دفعه ی دیگه اینجوری بد رقم ضایع نشی کاکو.
چهار‌شنبه 1 خرداد 1387

hoormazd - امریکا - تگزاس
اولا خسته نباشی بااین شعر بسیار زیبایی که تلاوت کردی.ثانیا این اخبار و احادیث جعلی و مهمل همه و همه برای تحمیق مردم و رواج خرافات و سنجش حمق مردم توسط اخوند بوده که ظاهرا موفق هم شده.از این جوانهای خوش اندام و قوی هیکل عبا بر دوش که اندازه 4 تا مرد زور دارن خوب الان هم داریم.مثل براد پیت تو فیلم تروی یا ارنولد یا رامبو...برو کاکو یه کم فکرتو به کار بنداز و این چرندیات علمی تخیلی رو که اتفاقا فقط به درد بالیوود میخوره سر هم نکن......این سازندگان مرام ابلهانه حجتیه پیروانی مثل تو نیاز دارن تا جهالت زنده بمونه...
پنج‌شنبه 2 خرداد 1387

گربه ای پرنده خواه - فرانسه - لیون
hoormazd - امریکا - تگزاس
واقعا نشون می ده اصلا مطالعه نداری و فقط قصد توهین به مذاهب داری. محض اطلاع عسگر اسم پادگانی بوده که امام یازده درش نگه داری می شده و اگر شما استثنا نباشید آدمی تا 18 یا 25 سال بیش تر رشد نمی کنه! 1100 سال هم بیش تر از غیبت کبری امام زمان که در مکه ظهور خواهند کرد نمیگذره. مطالعه موهبت خوبیه که خیلیا از خود دریغ می کنند!
پنج‌شنبه 2 خرداد 1387

xerox - ایران - شیراز
moji643 - ایران - شیراز عزیزم منتظر باش تا همین مهدی ...بیاد
نجاتت بده
وقتی مردم این همه خرافاتی و در کما هستند حکومت کردن آخوند چیز عجیبی نیست یعنی با این طرز فکر اگه ما یه حکومت دمکرات داشتیم عجیب بود .
پنج‌شنبه 2 خرداد 1387

hoormazd - امریکا - تگزاس
گربه ای پرنده خواه - فرانسه - لیون
جناب مطلع تو هم همون جوابی رو دادی که اخوندهای رافضی تو دهنتون گذاشتند.عسگری کلمه عربیه چه جوری عسگر با ی فارسی ترکیب میشه?موهبت برتر از مطالعه تفکره که شما از اون بی بهره اید.با ایدئولوژیتون خوش باشید و منتظر ظهور این موجود فراطبیعی...
پنج‌شنبه 2 خرداد 1387

moji643 - ایران - شیراز
hoormazd - امریکا - تگزاس
بابا تا بیشتر ضایع نشدی تمومش کن. برای خودت دارم میگم.
خدا اصحاب کهف رو حدود 300 سال زنده توی غار نگه داشت و یا جریان حضرت نوح که تونست حضرت نوح رو چندصد سال زنده نگه داره پس نمیتونه حضرت مهدی رو هزارو چند سال زنده نگه داره؟ در واقع این مطالب مطالبی هستند که در درک و فهم و عقل کوچیک شما نمی گنجن. درک و فهمتون فقط به هالیوود و بالیوود و آرنولد و کلا توی فیلمها میمونه. از حرفاتون معلومه که زیاد فیلم نگاه میکنید لطفا یه مقدار هم به دنیای واقعی قدم بذارید.
هر وقت که یه مقدار بزرگتر شدین بعدش بیاین تا باهم بحث کنیم.
من این حرفایی رو که گفتم گفته هایی هست که چندصد سال پیش گفته شده و تاریخ هم اینها رو ضبط کرده. در واقع این حرفا رو از جایی استخراج کردم که شما هم هر از گاهی به اونها استناد میکنید.
پنج‌شنبه 2 خرداد 1387

kotlet - ایران - تهران
moji643 - ایران - شیراز
خدایی کی به کی می گه ضایع شدی حتما نوح موج سواری هم می کرده؟؟؟؟ نمی دونم والا شق القمر و اینا رو چیکار کنیم؟؟تاریخ شق القمر و جت اسکی نوح رو هم ضبط کرده؟؟؟
پنج‌شنبه 2 خرداد 1387

parviz1 - انگلستان - کترینگ
حیف !!!!!!!!!!!!!!!روزگاری که بر ایرانیان میگذرد!!!!!!!!!!!!!!!!!آخه اینم آدمه!!!!!!!!!!!!! حیف عمر ملت ایران !!!!!!دولت و ملتهای پیشرفته دنیا را وقتیکه میبینم و این مرتیکه و ملاها رو واقعا افسوس میخورم که چرا ملت ایران نباید پیشرفت کنند و از زندگی لذت ببرند .مگر چه گناهی کردند خدا جون که ملا و دکی را برامون فرستادی!!!!!!!!!!!!!!!!
پنج‌شنبه 2 خرداد 1387

hoormazd - امریکا - تگزاس
moji643 - ایران - شیراز
دانشمند جوان اولا اصحاب کهف داستانه نه واقعیت که هیچ منبع موثقی نداره.دوما زمان نوح سال 365 روز نبوده.سوما این جریان موج سواری و سفر دریایی با استار کروز هم افسانه ای بیش نیست.راستی کدوم تاریخ اینا رو ضبط کرده?نکنه داستان راستان مطهری یا اون یکی کتاب قصه?
فقط یه چیزی بهت میگم و بحث تموم.به قول ولتر هیچ کس مذهب را به خوبی انهایی که خرد رو از دست داده اند نمی فهمد...بیشتر فکر کن کاکو...
جمعه 3 خرداد 1387

moji643 - ایران - شیراز
kotlet - ایران - تهران
آره همونطور که گفتم این مطالب مطالبی هستند که در درک و فهم و عقل کوچیک شما نمی گنجن.
این حرفهایی رو که گفتم تاریخ نوشته. اگه یه مقدار زحمت بکشین تاریخ رو یه ورقی بزنید هم برای خودتون خوبه و شما هم بیشتر ضایع نمیشی.
اون شق القمر رو هم با استناد به تاریخ ثابت کردم حالا اگه میخوای توی جهالت بمونی این دیگه دست خودته.
جمعه 3 خرداد 1387

moji643 - ایران - شیراز
این سخنهایی که در پایین آوردم سخنانیست که از دانشمندان غربی که حتما اونها رو میشناسید که از دیانت دین ناب محمدی ص گفته اند. دیگه خودتون حدیثی مجمل بخوانید...

انیشتین _ علم , بدون مذهب لنگ است, و مذهب بدون علم
کور. (29)
ویل دورانت _ زندگی بدون دین ملال انگیز و پست است و مانند جسد بی روح می باشد. (25)
لیویولدفایس _ اروپا این حقیقت را به خوبی می داند که پس از قرن ها که در تاریکی به سر برده به وسیله اسلام به تمدن رسید. هرگز اسلام در پیشرفت های علمی دچار وقفه نشده است, و هیچ دینی مانند اسلام در تأکید علم (واقعی) برهمه مظاهر زندگی پافشاری نکرده است
ولتر _ دین محمد (ص) دینی است معقول, جدی، پاک و دوستدار
بشریت. (33)

جان دیون پورت (35) _ اسلام دینی است منزّه از تضاد و
اختلاف.
ویل دورانت _ در همه تاریخ, دینی جز اسلام, پیوسته پیروان خود را به نیرومند بودن دعوت نکرده, و هیچ دین دیگری در این زمینه مانند اسلام , موفق نبوده است. (37)
دیوید دوسانتیلا _ اسلام حکومت مستقیم خداوند , و تحت امر خداوندی است که همیشه ناظر بندگانش می باشد . اسلام , مذهب "انسان" است ؛ اساس واقعی قانون اسلام , "آزادی" است. 41
جمعه 3 خرداد 1387

moji643 - ایران - شیراز
هنری فارمر _ اسلام, یک دین "عملی" است. دینی است خالی از اسرار و خرافات. دیانتی است که چیزی خلاف عقل ندارد , بین دین و علم فاصله ای نمی شناسد.(43)
ژرژدوروئی_ مذهبی که به وسیله حضرت محمد (ص) بنیان گذاری شده, حاوی تعلیمات بسیار مترقی و بی عیب می باشد45
انیشتین _ اصول اخلاقی و مذهب ، بر عالی ترین سطح زندگی اجتماعی غلبه و حکم فرمایی دارد. (52)

ژان ژاک روسو _ آن کسی که به بقای "روح" و "معاد" عقیده ندارد, حتماً یا بی غیرت است یا دیوانه !60
جرج برناردشاو _ باید پیشگویی مرا به خاطر سپرده که, اسلام در آینده, دین جهانی خواهد بود.39

منابع: 25) لذات فلسفه _ ویل دورانت _ ترجمه زریاب خوئی صفحه (476)-29) زندگی انیشتین _ فیلیپ فرانک ، ترجمه حسن صفاری صفحه (508)-33) راه تکامل ، جلد سوم ، صفحه (53) _ استاد احمد امین.-36) -عذر تقصیر به پیشگاه محمد(ص) و قرآن _ جان دیون پورت ترجمه سیدغلامرضا سعیدی صفحه (81)- 37) تاریخ تمدن _ ویل دورانت _ جلد (1) صفحه (49)-41) پیامبر اسلام ( علی دوانی) صفحات 232 و 234 میراث اسلام, دیوید دوسانتیلا, ترجمه مصطفی علم ، صفحه (267 و 270).-43) اسلام از دیدگاه دانشمندان، پروفسور نصرالله نیک آئین, انتشارات سیمان فارس و خوزستان, نقل از اسلام شناسی غرب صفحه 103.-45) اسلام از دیدگاه دانشمندان صفحه (65) نقل از زندگانی مردان بزرگ صفحه (158 - 52) دنیایی که من می بینم _ انیشتین _ ترجمه فریدون سالکی صفحه (17)-60) قرارداد اجتماعی _ ژان ژاک روسو _ ترجمه احمد زیرک زاده صفحه 205, صفحه 205, چاپ چهارم-39) پیامبر اسلام(ص) _ علی دوانی _ صفحه (159) به نقل از مجله العرفان
جمعه 3 خرداد 1387

parinaz87 - المان - کلن
این امام زمان را این همه اذیت نکنید.
شما به مملکت برسی بد نیست دل او ن را هم خوش حال میکنی صواب داره
اگر بدونه چه کلاهبرداری دارند از نام واسم ..میکنند طفلی تاحالا سکته نکرده باشه از دست این ارازال و اوباش اسلامی که به اسم دین با حیثیت ایرانی چه ها که نمیکنند ول کنید این حرفها را مردم از فقر دارند میمیرن
خود علی می گه فقر از یک در بیاد ایمان از یک در دیگه میره از این محکم تر حرف شما میخواهین الان فقر در ایران داره بیداد میکنه به خدا مردم با شرفی داریم که با سیلی صورت سرخ میکمنند اما تحمل هم یک صبری داره همه که صبر نوح نداریم والا
جمعه 3 خرداد 1387

hamed2008 - ایران - قم
moji643 - ایران - شیراز
ولی هیچکدام از دانشمندان چه مسلمان و چه غیر مسلمان را جع به وجود امام زمان حرفی نزده اند.
جمعه 3 خرداد 1387

moji643 - ایران - شیراز
hamed2008 - ایران - قم
دوست عزیز اینکه دانشمندان غیر مسلمان در مورد وجود نازنین امام زمان (عج) حرفی به میان نیاوردن چیز عجیبی نیست چونکه اونها در مورد امام زمان (عج) اطلاعاتی ندارن و چون امام زمان (عج) رو ندیدن و مهمترین دلیلش هم اینه که به اسلام اعتقاد ندارن چون لازمه ی اعتقاد به امام زمان (عج) مسلمان بودنه. در ضمن در همه ی ادیان الهی و حتی غیر الهی بحثی در مورد ناجی هست که به اون اعتقاد دارن. که این ناجی در دین ما با نام مهدی عج معروف هست.
عده ی دیگه ای که گفتین ( دانشمندان مسلمان ) که به دو دسته تقسیم میشن : شیعه و اهل تسنن. که در مورد شیعیان که شکی در اون نیست که صددرصد به اون اعتقاد دارن. ولی در مورد اهل تسنن میتوان از احادیث و بعضی از آیات قران وجود امام زمان رو ثابت کرد.
شنبه 4 خرداد 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.