تجاوز به سه دانشجوی دختر در تبریز

تجاوز به سه دانشجوی دختر در تبریز

سه دانشجوی دختر یک دانشگاه در آذربایجان شرقی که مورد تعرض کارکنان این دانشگاه قرار گرفته‌اند، از ترس بی‌آبرویی و اخراج، حاضر به شکایت از عاملان این حادثه ناگوار نیستند.
به گزارش خبرنگار دسترنج، در ادامه سلسله حوادث تلخ دانشگاه‌ها در زمان دولت نهم و دوران تصدی زاهدی بر وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری، سه دانشجوی دختر از شروع سال جدید تحصیلی در مهرماه 86 در سه مرحله و به طور جداگانه مورد تعرض سه تن از کارکنان دانشگاه قرار گرفته‌اند که به دلیل تهدید مسوولان حراست دانشگاه، حاضر به شکایت از مسببان ابن حادثه نیستند.
بر اساس شنیده‌ها، از مهر سال 86 تاکنون یک فرد مسوول در حراست دانشگاه، یک استاد و مسوول آزمایشگاه و یک راننده سرویس دانشگاهی در تبریز، سه دانشجوی دختر را مورد تجاوز قرار داده‌اند. در ابتدای سال 87 دانشجویان در اعتراض به این اتفاقات ناگوار و بی‌تفاوتی مسوولان ذی‌ربط در برخورد با عاملان آنها، چندین تحصن اعتراض‌آمیز برگزار کردند و خواستار برکناری معاونت دانشجویی و رییس حراست این دانشگاه شدند.
بر اساس این گزارش، از مسببان این حوادث تنها راننده سرویس دانشگاه که از حمایتی برخوردار نبود، از کار خود اخراج شد اما با دو متعرض دیگر تاکنون برخوردی صورت نگرفته و آنها همچنان بر سر کار خود حاضر می‌شوند.
گفتنی است مسولان حراست این دانشگاه، دانشجویان مورد تعرض قرار گرفته را تهدید کرده‌اند که در صورت شکایت از عاملان این حوادث یا انتشار اخبار مربوط به آن، آنها را به دلایلی چون داشتن رابطه دوستانه با دانشجویان پسر از دانشگاه اخراج خواهند کرد.
بنا بر این گزارش، تلاش خبرنگار دسترنج برای اطلاع بیشتر از کم و کیف این واقعه ناگوار به علت حاکم بودن فضای رعب و وحشت بر دانشجویان این دانشگاه نتیجه‌ای در بر نداشت.
طبق رویه قضایی مرسوم و آیین|‌نامه‌های انضباطی، اگر حراست دانشگاه از رسیدگی به این تجاوز سرباز زند، مسولان حراست وزارت علوم مسوول مستقیم رسیدگی به این پرونده هستند. در صورت خودداری وزارت علوم از اجرای وظایف قانونی، مسولان قضایی استان و شهرستان و در نهایت مسوولان قوه قضاییه مرجع پیگیری این جرم مشهود هستند. صرف اطلاع دادگستری از جرمی اینگونه از طریق رسانه‌ها یا شیوع خبر به اشکالی دیگر، کفایت می‌کند تا دادستان علیه مجرمان وارد عمل شده و به پرونده رسیدگی کند. متاسفانه با وجود پخش خبر این واقعه دردناک، تاکنون هیچ مقام قضایی به نفع دفاع از حقوق دانشجویان آسیب‌دیده وارد عمل نشده است.
این وقایع تلخ در حالی رخ می‌دهد که در زمان حاکمیت دولت نهم، دانشگاه محل بروز موارد متعددی از برخورد نامناسب و تعرض به دانشجویان دختر از سوی مسولان حراست بوده است که با توجه به محدودیت‌های ایجادشده در امر اطلاع‌رسانی و کوتاهی مسوولان ذی‌ربط در رسیدگی به این موارد متجاوزان و حرمت‌شکنان از عواقب قانونی اعمال خود معاف و تجاوزشدگان حتی از ابتدایی‌ترین حقوق قانونی خود نظیر شکایت از عاملان حوادث محروم مانده‌اند.
از جمله این موارد، تجاوز یکی از ماموران حراست دانشگاه کرمانشاه به یک دختر دانشجو در سال 85 بود که در نهایت با اخراج دختر دانشجو و برکناری مامور حراست فیصله یافت. انتخابات انجمن اسلامی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی در همان سال شاهد برخوردهای زننده و نامناسب نیروهای حراست با دانشجویان دختر بود. در برگزاری  این انتخابات که با ممانعت نیروهای حراست روبرو شد، تفتیش واحد به واحد  سرویس‌های بهداشتی دخترانه برای به دست آوردن صنوق رای‌گیری توسط ماموران حراست و نثار الفاظ رکیک و اهانت‌های ناموسی به دانشجویان دختر و حتی ضرب و شتم آنها صحنه‌های تلخی را رقم زد که هیچ‌گاه از حافظه تاریخی دانشگاهیان پاک نخواهد شد.
با بروز این حوادث ناگوار برای دانشجویان دختر به‌ویژه ضایعه تجاوز به عنف از سوی مسوولان مختلف دانشگاه، به نظر می‌رسد پدیده هتک حرمت زنان در کوی و برزن توسط اشرار و دزدان نوامیس به دانشگاه نبز راه یافته است. با انتشار این اخبار دانشگاه که تا پیش از این حریمی امن برای زنان و دختران شناخته می‌شد، به واسطه عملکرد مسولانش و نه دانشجویان پسر، اعتبار امنیتیش خدشه‌دار شده است.
در زمان ریاست‌جمهوری سید محمد خاتمی، جریان‌های حامی دولت نهم نسبت به وضعیت روابط دختر و پسر در دانشگاه حساسیت ویژه‌ای به خرج می‌دادند و با انتقاد از شرایط آن روز دانشگاه، دولت اصلاحات و وزارت علوم را به سهل‌انگاری درباره اصول شرعی و روابط زن و مرد در دانشگاه متهم می‌کردند. برگزاری یک میتینگ یا همایش دانشجویی کافی بود تا مدعیان دین و قرآن وا اسفا سر بدهند و با مستمسک قرار دادن یک عکس از چند تار موی بیرون مانده یک دانشجو، اسلام را از دست رفته بدانند. کفن‌پوشان در دسترس بودند تا با انتشار یک نشریه دانشجویی گریبان خویش بدرند و از جمکران تا پاستور سینه‌زنان تظاهرات کنند اما با این وجود دانشگاه امن‌تر بود و هیچ راننده سرویسی به خود اجازه نمی‌داد از تنهایی یک دانشجو سوءاستفاده کند. ماموران حراست این مقدار گستاخ نبودند تا به دستشویی‌های دخترانه سرک بکشند و در وقت مقتضی به نیات پلید خود عمل کنند.
سردمدارن جریان حاکم در دولت فعلی که خود از بانیان انقلاب فرهنگی بودند و در جهت انقلاب فرهنگی دوم پروژه‌های مختلفی از جمله وقایع دانشگاه امیرکبیر و بازنشسته کردن اجباری اساتید را طراحی کرده‌اند، تاکنون از کنار وقایعی چون تجاوز به دختران بی‌پناه دانشجو بی‌تفاوت عبور کرده‌اند.
البته بحث امروز جامعه ایران فاصله میان شعار و عمل مسوولان نیست بلکه حکایت غریبی است که از آن می‌توان با عناوینی چون «دروغ‌های بزرگ و قلب حقایق» نام برد. در حالی که ماموران گشت‌های ارشاد در خیابان‌های شهرهای کوچک و بزرگ آستین اندازه می‌زنند، مانتو متر می‌کنند و از زنان و شوهرانشان و از برادرها و خراهرانشان درخواست اسناد محرمیت می‌کنند، اخباری از بازداشت رییسشان به خاطر اعمال منافی عفت منتشر می‌شود. در حالی که تورم و گرانی گلوی مردم را می‌فشارد، رییس‌جمهور از قدرت خرید بالای آنان سخن می‌گوید. در حالی که دولت از مدیریت مجموعه خویش ناتوان است، رییس‌جمهور از مدیریت جهان دم می‌زند. در حالی که از اسلامیزه شدن دانشگاه و مدارس بحث می‌شود، در وزارت آموزش و پرورش سوالاتی به غایت توهین‌آمیز تر از کاریکاتور نشریه دانمارکی نسبت به دین و پیامبر اسلام در آزمون ضمن خدمت فرهنگیان طراحی می‌شود و دختران بی‌پناه دانشجو هتک حرمت می‌شوند. نه، اینها فاصله میان عمل و شعار نیست، مقایسه عملکرد این دولت و آن دولت هم نیست، صدای فرو ریختن شرم و حیا در جامعه ایران است.

منبع : سایت خبری دسترنج

bahram1 - ایران - تبریز
ننگ بر این نظام
دوشنبه 30 اردیبهشت 1387

R0CK - ایران - تبریز
خسته نباشین.مین ماجراهای دانشگاه سهنده که از بیخ دروغ بود.من تو عمرم یک کلاغ 40 دیده بودم ولی یک کلاغ 1000 کلاغ نه!!
در ضمن باید بگم انجمن اسلامی دانشگاه سهند پخش کنننده ی شایعات مربوطه هست. همینایی که ادعای حق و مجازات میکردن بعد از ملاقات با رئیس دانشگاه و قرارشون در تجدید نظر در حکم های تعلیقی و انظباطی الان بیانیه زدن که انجمن اسلامی مدافع ابروی کارمندان دانشگاه هست و هیچ اتهامی را بر کسی وارد نکرده است!!(تو همین مایه ها).یکی بگه احمقهای بیشعور شما که از حماقت ترم اولیها سوءاستفاده کردین و تظاهرات را انداختین و شعار حق و دفاع از حق و مجازات عاملین ماجرای ساخته پرداخته خودتون سردادین الان اون همه ادعا چی شد و جریان تجاوز به کجا رسید و اصلا جواب کسایی رو که بخاطر حرف شما کارشون به بیمارستان کشید رو چی میخواید بدید؟
توف..............
دوشنبه 30 اردیبهشت 1387

ahoa - ایران - تهران
ننگ بر آخوند ننگ بر حکومت و دولت آخوندی
دوشنبه 30 اردیبهشت 1387

khasteh - فرانسه - استراسبورگ
ننگ و ننگ بر این لاشه ی متعفن.
دوشنبه 30 اردیبهشت 1387

بابک - ایران - سبزوار
اسم این دانشگاه را باید تجاوزگاه بگذارند
دوشنبه 30 اردیبهشت 1387

parviz1 - انگلستان - کترینگ
خاک برسر دولتی که باتجاوز به ناموس ملت و جنایت و دزدی و هر کار پستی حکومت میکند.و خاک بر سر مزدوران بد بختیکه از این کثافتهای بی دین و از خدا بیخبر دفاع میکنند!!برای لقمه ای نان که با خون چرک ملتی آغشته شده است این دنیا و آن دنیا را نفروشید بلکه برای دفاع از خود و مسلمان بپا خیزید نه این جنایتکاران پست.آیا اسلام اینگونه است؟کمی فکر کنید!!!!
دوشنبه 30 اردیبهشت 1387

حسن کچل - امریکا - نیو یورک
R0CK - ایران - تبریز از چی و کی دفاع میکنی همه درسته در دانشگاههای سراسر ایران به دانشجو ها تجاوز میشه هم به رضایت و هم با ترفند استاد با نمره دادن حراست با مچ گیری و خیلی دیگر به دلایل دیگر و درصدی هم بخاطر پول یا روابط پسر دختر خوابگاه شیراز مسولش به چندین نفر تجاوز کرد و کسی نپرسید
البته بیشتر دانشجو ها هم فاسد هستند و خیلی ها هم از این راه پول در میارند
و بعد هم یک ابله بخاطر مدرکش باهاش ازدواج میکنه
دوشنبه 30 اردیبهشت 1387

parinaz87 - المان - کلن
متاسفانه حراستی ها از حزب الهی های جان به کف هستند خاک توسرتون کنند طفلی دختر های بیچاره
دوشنبه 30 اردیبهشت 1387

iran zamen - نروژ - روگنان
چه می گذرد بر زنهای ایران .مرک بر اخوند و اخوندزاده وتمامی حامیان این اشغالهای اسلامی.
دوشنبه 30 اردیبهشت 1387

farhad_uk - انگلیس - لندن
مرگ بر اخوند درود بر شاهزاده رضا پهلوی تنها و اخرین امید ملت ایران برای رهایی از حکومت جنایتکار اخوندی
دوشنبه 30 اردیبهشت 1387

erfan-iran - ایران - ایران
با سلام ..
دوستان چرا متوجه نیستید که تمامی این اقدامات در راستای خانه نشین کردن و به قولی ترویج افکار املی در جامعه ایران است .. از هر زاویه ایی که به این مسائل نگاه کنید آخوندها و طیف تندروی مسلمان مخالف تحصیل دختران هستند و.. اینها میخواهند با ناامن کردن و یا با ناامن جلوه دادن فضای دانشگاهها دختران را از تحصیل منع کنند .. حسابش را بکنید با این شرایط خانواده ها با رفتن دخترانشان به دانشگاههای دیگر شهرها مخالفت خواهند کرد و در این شرایط ایران به اوضاع فرهنگی دهه سی بازخواهد گشت .. یعنی فضای مورد علاقه مسلمانان ( آبگوشت .. آروغ .. ریش و پشم .. برقع و دعای چشم زخم ..و غیره )
دوشنبه 30 اردیبهشت 1387

zartosht's girl - هند - بنگلور
طرح امنیت اجتماعیتون با موفقیت انجام میشه. اخه دخترها اگه حجاب رو رعایت نکنن فساد زیاد میشه/ خونه گرون میشه/ وضع اقتصادی خراب میشه و ... . دستشون درد نکنه حکومت اسلامی میخواستین این همون چیزیه که واسش ریختین تو خیابونا هنوز هم می ریزین. و هنوز هم ملت همیشه در صحنه اماده ی جانفشانی و رای دادن.خلایق هر چه لایق.
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

ممقلی - ‌‌‌‌ایران - شیراز
تصور می کنید فقط در دانشگاه ها از این فجایع اتفاق میفته .ریشه اصلی را باید خشکاند
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

sama128 - ایران - شیراز
البته آقای سردار زارعی داشت با چنین مسایل مهمی ریشه ای برخورد میکرد که متاسفانه نگذاشتند کار کند اگر می گذاشتند ادامه دهد یا ریشه خودش می سوخت یا ریشه کارکنان دانشگاه
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

manoto_5557 - سوئد - یوله
دخترا چقدر دم دست بودن که راحت بهشون تجاوز شده. راننده کجا این کارو کرده؟ تو سرویس تو خیابون یقه دختره رو گرفته؟
ساده نباشید.
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

bagdagulan - ایران - تبریز
بیخود شلوغش نکنین،کار ناشایست چند تا نامرد نمی تونه سیستمو زیر سوال ببره، حسن کچل - امریکا - نیو یورک برو ببین الان تو دانشگاه های اونجا چه خبره.اینقدر هم فوری و احساسی ننگ ننگ نکنین لطفا
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

iran zamen - نروژ - روگنان
bagdagulan - ایران - تبریز.30 سال است که تمامی سیستم اسلامی ایران زیر سوال است.
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

parinaz87 - المان - کلن
bagdagulan - ایران - تبریز
اگر تو خودت دیدی شرطه برامون توضیح بده بدونیم که چه خبره اما تقلب نکنی و اون حرفی که اون صدا و سیما میگه را دیکته نکنی ها
جمعه 3 خرداد 1387

+2
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.