آمریکا: بسته پیشنهادی به زودی تسلیم ایران می شود

آمریکا: بسته پیشنهادی به زودی تسلیم ایران می شود

برنامه های غنی سازی اورانیوم ایران در نطنز در کانون مناقشه قرار داشته است
دولت آمریکا اعلام کرده است که بسته پیشنهادی گروه 1+5 بزودی به ایران ارائه می شود.

گفته می شود این بسته حاوی امتیازات جدیدی به ایران در مقابل توقف غنی سازی اورانیوم توسط این کشور است.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که کار بر روی بسته تشویقی گروه 1+5 تمام شده و این بسته بزودی به مقام های ایران ارائه می شود.

شان مک کورمک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اعلام این مطلب گفت هنوز تاریخ دقیق این ملاقات تعیین نشده است: "ما کار روی جزئیات این بسته را که شامل نامه ای هم می شود تکمیل کرده ایم. دفتر خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است با حکومت ایران تماس بگیرد تا زمان و مکان ملاقات با نمایندگان گروه 1+5 برای تحویل این بسته و نیز گفتگو درباره جزئیات آن تعیین شود."

در همین حال وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای ابراز امیدواری کرده بزودی منوچهر متکی، وزیر خارجه ایران، با خاویر سولانا و معاونان وزرای خارجه گروه 1+5 ملاقات کرده تا درباره جزئیات این بسته گفتگو کنند.

اما شان مک کورمک گفت نماینده آمریکا در این ملاقات حضور نخواهد داشت زیرا ایران هنوز به خواسته شورای امنیت مبنی بر توقف غنی سازی اورانیوم عمل نکرده است.

کشورهای غربی ایران را متهم کرده اند که با غنی سازی اورانیم بدنبال دستیابی به ظرفیت ساخت سلاح اتمی است. اتهامی که ایران بارها رد کرده. تهران همواره تاکید کرده که تنها بدنبال استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی است.

شورای امنیت تاکنون ایران را مشمول تحریم های متعددی قرار داده است اما ایران غنی سازی اورانیوم را حق قانونی خود خوانده و به قطعنامه های شورای امنیت بی اعتنایی کرده است.

گروه 1+5 حدود دو سال قبل یک بسته پیشنهادی به ایران داد که شامل امتیازاتی در مقابل تعلیق غنی سازی اورانیوم می شد. ایران این بسته پیشنهادی را - که ارائه آن مصادف شد با پایان ریاست جمهوری محمد خاتمی و آغاز ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد - توهین آمیز خواند و رد کرد.

گفته می شود بسته تشویقی اخیر مشابه بسته پیشین اما شامل امتیازات بیشتری است.

مقام های ایران اخیرا یک بسته پیشنهادی به گروه 1+5 ارائه کرده اند. کشورهای غربی گفته اند که این بسته دربرگیرنده نگرانی اصلی آنها یعنی غنی سازی اورانیوم نیست. اما وزارت خارجه روسیه گفته است پیشنهاد ایران همچنان در دست بررسی قرار دارد.

کاندولیزا رایس وزیر خارجه آمریکا پیشتر اظهار نظر کرده است که شانس کمی وجود دارد که ارائه بسته مشوقه های قوی تر بر سیاست هسته ای ایران تاثیری بگذارد.

به گفته کاندولیزا رایس، دولت ایران تا کنون به توقف برنامه های غنی سازی اورانیوم و بازپردازی پلوتونیوم این کشور علاقه نشان نداده است.

iran zamen - نروژ - روگنان
این بسته نشان دهنده ترس انها از دولت فاشیستی ایران است و پایه ضد دمکراسی را در ایران قویتر میکنند.
شنبه 28 اردیبهشت 1387

pooya123 - فرانسه - استراسبورگ
جقدر مماشات با این رژیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شنبه 28 اردیبهشت 1387

ali81_uk - انگلستان - منچستر
شرط میبندم ایران حتی اونو نمیخونه! و یه راست میندازنش تو سطل آشغال!
بعدشم میگن اینها میخوان یه آب نبات به ما بدن تا ما از حق و حقوقمون بگذریم!
شایدم راست میگن، آخه انرژی هسته ای... حق مسلم ماس!!!
شنبه 28 اردیبهشت 1387

J_Mani - ایران - اصفهان
چرا ما ایرانیها هرجای دنیا هم که باشیم!!!!! عادت داریم در مورد هر چیزی با اطلاع و بی اطلاع اظهار نظر کنیم ...
یکشنبه 29 اردیبهشت 1387

sepid.irooni - انگلستان - لندن
J_Mani - ایران - اصفهان اخ گل گفتی!! ali81_uk - انگلستان - منچستر معلومه که حق مسلم ماست مگه غیر از اینه؟؟
دوشنبه 30 اردیبهشت 1387

archam - ایران - تهران
J_Mani - ایران - اصفهان خیلی ممنون از این نظرتون میدونی برخی ها میخوان بگن که دوست داره ایران هستند ولی از نظر من دروغگویان بزرگی هستند و فقط چشمهایشان را می بندند و نمیخواهند پیشرفت های کشورشان را ببینند و چشم بسته هر چیزی که بر زبان میاید را بدون گذراندن از عقل خود میگویند واحساس باا اطلاعی از وضعیت مملکت را میکنند و دیگران را محکوم به بی اطلاعی و بی سوادی میکنند در حالی که نظرهایشان چیزه دیگری را معلوم میکند میدونی عاشق ایران چه کسانی هستند ؟کسایی که به خاطر ایران و ناموس من وشماها سینه خود را سپر گلوله های اهنین کردند ایا شماحاضر هستید که همچین کاری برای ایران کنید و عاشقان دیگری هستند که اکنون در نیروگاههای هسته ای دارند کار میکنند وهفته روز و شب برایشان معنا ندارد تا افتخار افرینی کنند برای ملت و کشور ما تا برخی ها به تعداد بسیار کم کم کم در خارج از کشور و در داخل کشور شروع به دشنام دادن کنند ولی ملت بزرگ وفهیم جمهوری اسلامی ایران با sepid.irooni - انگلستان - لندن قدر این محبت ها را میداند و فریاد میزند انرژی هسته ای حق مسلم ماست وچرامیخواهیم هنوز ایران جهانی سوم 30 سال پیش را ببینیم چر ا چشمها را بستیم ونمی خواهیم رتبه ای الان ایران را در جهان ببینیم ایرانی که اکنون یک بحران بزرگ برای امریکا و غرب محسوب میشود امیدوارم همه ی ما عاشقان واقعی ایران باشیم
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

bijana - المان - هانوفر
بسته تان هم بدرد خوتان میخورد.اگر بسته را خوب بررسی کنید میبینید که محتوای ان وازلین است برای سرعت بخشیدن به امور!!!!!
سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.