عاملان دو جنایت خانوادگی در یک قدمی چوبه دار

عاملان دو جنایت خانوادگی در یک قدمی چوبه دار
احکام قصاص عاملان دو جنایت خانوادگی که چهار تن از بستگان شان را به قتل رسانده بودند از سوی قضات دیوان عالی کشور تایید شد. در یکی از این جنایت ها مردی به خاطر اختلافات خانوادگی همسر، پدر زن و مادرزنش را از پا درآورد و متهم به قتل دیگر، برای هواداری از خواهرش، داماد خانواده را به قتل رساند.

نخستین جنایت که فجیع ترین حادثه جنایی سال 85 لقب گرفت بعدازظهر روز 25 آذر به وقوع پیوست و در جریان آن مردی 30 ساله به نام مهدی برای آشتی کردن با همسرش به خانه پدرزن خود رفت و زمانی که با مرد 55 ساله به نام امامقلی، تنها شد با ضربات کارد او را به کام مرگ کشاند. مهدی سپس در انتظار ماند تا همسر و مادرزنش به نام معصومه که به خانه یکی از اقوام شان رفته بودند به منزل بازگردند. ساعتی بعد با گشوده شدن در ورودی خانه پدری زینت واقع در خیابان شهید زارع پور محلاتی، مرد جنایتکار به سوی معصومه و دخترش حمله کرد و ابتدا مادر زن 50 ساله خود را کشت. او سپس به همسرش پیشنهاد داد همراه وی فرار کند اما زمانی که زن 21 ساله از پذیرفتن این خواسته امتناع کرد به سرنوشت والدینش دچار شد. مهدی پس از این سه قتل فرار کرد و به اراک گریخت اما یک ماه بعد به دام افتاد و در اعترافاتش گفت؛ من و زینت چهار سال پیش به رغم مخالفت خانواده همسرم با هم ازدواج کردیم. حدود یک سال در اراک سکونت داشتیم اما پس از مدتی دچار اختلاف شدیم و به همین خاطر نیز زینت مرا ترک کرد. به خانه پدرش رفت و تقاضای طلاق را به دادگاه ارائه داد. من که والدین همسرم را مقصر این حادثه می دانستم از آنها کینه به دل گرفتم به همین خاطر نیز روزی که برای بازگرداندن زینت به منزل پدرش رفتم مرتکب آن کار شدم.

مهدی هنگامی که در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت اعترافات اولیه اش را تکرار کرد و گفت؛ آنقدر از خانواده زنم کینه به دل داشتم که هنوز هم آرام نشده ام به همین خاطر می خواهم زودتر مرا قصاص کنید.

بعد از آنکه هر پنج قاضی پرونده داماد جنایتکار را مستحق سه بار قصاص دانستند پرونده برای اعلام نظر نهایی به شعبه 33 دیوان عالی کشور ارجاع شد و قضات این شعبه دیروز حکم صادره درباره مهدی را تایید کردند.

دومین مردی که دیروز با تایید دیوان عالی کشور گامی دیگر به چوبه دار نزدیک شد سعید نام دارد. او 21 فروردین ماه سال 84 شوهر خواهرش به نام مجتبی را در منجیل آباد رباط کریم به قتل رساند. پس از کشف جنازه مجتبی که طناب نارنجی رنگ دور آن پیچیده شده بود، انجام تحقیقات در این خصوص در دستور کار کارآگاهان جنایی قرار گرفت و آنان از طریق اظهارات همسر مقتول متوجه شدند عامل قتل برادر زن 20 ساله مجتبی است. سعید پس از دستگیری بدون هیچ مقاومتی کشتن دامادش را پذیرفت و گفت؛ بارها شاهد بودم مجتبی خواهرم را کتک می زد. از مجتبی کینه داشتم و می خواستم خواهرم را از دست او خلاص کنم به همین خاطر نقشه قتل وی را طراحی کردم و روز حادثه در دوغ مجتبی سم ریختم اما چون خواهرم در منزل بود، نتوانستم نقشه ام را عملی کنم و از خانه آنها بیرون آمدم اما شب دوباره به آنجا برگشتم و دوغ مسموم را به مجتبی خوراندم و وقتی وی بی حال شد با چوب یک ضربه به سرش زدم و با طنابی نارنجی رنگ او را خفه کردم. همچنین برای اینکه از مرگ مجتبی مطمئن شوم سه آمپول هوا هم به او تزریق کردم و با چاقو به جانش افتادم.

متهم به قتل که پس از 14 سال زندگی خواهرش با مجتبی، داماد خانواده را از پا درآورده بود پس از محاکمه در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شد و قضات دیوان عالی کشور دیروز این حکم را ابرام کردند.
amirarsalan - امریکا - لس انجلس
الان دکی خالی بند متوهم می گه اینا از امریکا پول می گیرند که اخلاقیات مارو زیر سوال ببرند
یکشنبه 29 اردیبهشت 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.