طالبان تماشای تلویزیون را ممنوع کردند

طالبان تماشای تلویزیون را ممنوع کردند

فعالیت تلویزیون در زمان طالبان ممنوع بود
وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان هشدار افراد مسلح به ساکنان ولایت لوگر را که آنان را از تماشای تلویزیون برحذر داشته محکوم کرده است.

این وزارت از نیروهای امنیتی افغان درخواست کرده که در حفاظت از ساکنان ولایت لوگر توجه بیشتری به خرج داده و از انتشار چنین هشدارهایی جلوگیری کنند.

براساس گزارشها، افرادی که وابسته به گروه طالبان خوانده شده اند، شب دوشنبه با حضور در یک مسجد در ولایت لوگر، هشدار دادند که اگر مردم این ولایت از تماشای تلویزیون دست نکشند "به سختی مجازات خواهند شد."

وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان این هشدار را "تجاوز آشکار" به حقوق اولیه شهروندان کشور توصیف کرده و گفته است افراد مسلح با این کار می خواهند مردم را حق دسترسی به اطلاعات محروم کنند.

طالبان پیش از این بر فعالیت شرکت های مخابراتی در افغانستان نیز محدودیت هایی را وضع کرده اند.

این گروه هشدار دادند که اگر فعالیت شبانه شبکه های تلفنی در افغانستان متوقف نشود، برج های مخابراتی و دفاتر این شرکت ها را مورد حمله قرار می دهند.

پس از این هشدار، چندین برج مخابراتی در بخش های مختلف افغانستان از سوی افراد مسلح به آتش کشیده شد.

'نقاب پوشان'

ساکنان منطقه پورک در مرکز لوگر می گویند افرادی که در مسجد حضور یافته و به آنان در مورد تماشای تلویزیون هشدار دادند نقاب به چهره داشتند.

به گفته مردم محل، این افراد با غیراسلامی خواندن برنامه های تلویزیونی، به مردم هشدار دادند که پس از این حق ندارند تلویزیون ببینند.

پیش از این نیز گروه طالبان تماشای برنامه های تلویزیونی در ولسوالی برکی برک ولایت لوگر را ممنوع اعلام کرده بود.

منطقه پورک، در ده کیلومتری غرب شهر پل علم، مرکز ولایت لوگر موقعیت دارد.

گزارشها حاکیست که افراد طالبان آزادانه در این منطقه رفت و آمد دارند و "نشستهای طولانی" را با مردم محل در مساجد برگزار می کنند.

آگاهان امور به این باور هستند که افغانستان، شش سال پس از فروپاشی رژیم طالبان، در شرایط امنیتی مناسبی نیست و گروه طالبان دوباره موفق شده اند در بخش هایی از این کشور تسلط یابد.

fxquantum - ایران - تهران
ابنها از حکومت ما یاد گرفتن!
یادتونه ویدئو سی دی نوار فیلم از این چیزا جمع میکردن مجازات می کردن مردم رو تو فقر رسانه ای نگه داشتن و ...
اینها همون دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامیه که خمینی میگفت باید به تمام دنیا صادر بشه!!!
سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1387

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
معلوم نیست این غرب چه غلطی در افغانستان می کند که این طالبان قاتل هنوز در این کشور فعال هستند این امریکا هنوز نتوانسته از پس این ویروسهای اسلامی اقدامی کند. چگونه ملا عمر و بن لادن هنوز مشغول تردد در کوههای این کشورند و طالبان می توانند مدارس را ببندند و تعیین تکلیف کنند که مردم تی وی ببینند یا نه......
سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1387

khoshteep - کانادا - ونکوور
قابل توجه کسانی که میگن اینا اسلام رو بد جلوه میدن لطفا دهنتونو ببندید و گوشاتونو باز: اسلام دقیقا یعنی کاری که طالبان میکنه. شیر فهم شد؟
چهار‌شنبه 25 اردیبهشت 1387

admiral - ایران - تهران
بابا بی خیال شما واقعا به این نتیجه نرسیدید که بن لادن وجود خارجی نداره بابا کشورهایی مثل امریکا.ژاپن.انگلیس.کانادا.فرانسه.کره و .... به این تکنولوژی نرسیدند که این فرد رو دستگیر کنند چطور که مستر بوش زمان انتخابات حاج صدام خودمونو از تو آب نمک بیرون کشید این آقا هم فعلان هر کاری که دوول مختلف انجام می دند به اسمش تمام میکنند وگر نه کار از جای دیگه ای خرابه (چند وقت دیگه خبر مرگشو و یا دستگیرشو به اطلاع می رسونند چون هنوز مهره سوخته ای نیست)بابا خداوند زحمت کشیده لطف کرده یه چیزی به عنوان عقل به ما هدیه کرده استفاده بشه کلی حال میکنید والااااااااااا
چهار‌شنبه 25 اردیبهشت 1387

sajjad0001 - ایران - لاهیجان
به اسم از بین بردن طالبان به افغانستان حمله کردند اما بجاش زن وبچه های مردم رو کشتند
به اسم از بین بردن تسلیحات اتمی به عراق حمله کردند اما بجاش نقشه تقسیم این کشور رو کشیدند
چهار‌شنبه 25 اردیبهشت 1387

admiral - ایران - تهران
بابا این بن لادن و چرندیات وجود خارجی ندارند مگر ممکنه که کشوری مثل امریکا. انگلیس.فرانسه.آلمان.کره و...... تکنولوژی شان آنقدر نباشد که بتوانند این فرد رو دستگیر کنن.تو رو خدا اینقدر ساده لوح نباشید چطوری که مستر بوش دقیقا موقع انتخابات حاج صدام خودمونو پیدا کردند و از توی آب نمک خارج کردند بابا خدا زحمت کشیده لطف کرده یه چیزی به عنوان عقل به ما هدیه داده لطفا استفاده بفرمایید بدرد می خوره به جان خودم
چهار‌شنبه 25 اردیبهشت 1387

parinaz87 - المان - کلن
بن لادن پولداره تو این دنیا هم پول داشته باش برو نیویورک بمب بزار
پنج‌شنبه 26 اردیبهشت 1387

khasteh - فرانسه - استراسبورگ
ارتمیس عزیز دست همشون تو یک کاسست.
پنج‌شنبه 26 اردیبهشت 1387

shekamo - نورو - اوسلو
راست میگن
از تلویزین به عنوان میز و بوفه باید استفاده کرد
جمعه 27 اردیبهشت 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.