هشدار عربستان سعودی به ایران درباره بحران لبنان

هشدار عربستان سعودی به ایران درباره بحران لبنان

هشدار وزیر امور خارجه عربستان در پی درگیری های اخیر لبنان صورت می گیرد
عربستان سعودی به ایران هشدار داد که روابط این کشور با جهان عرب، تحت تاثیر حمایت ایران از "کودتای" حزب الله در لبنان قرار می گیرد.

سعود الفیصل، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در جمع خبرنگاران گفت که حمایت ایران از اقدامات حزب الله، بر روابط جمهوری اسلامی با کشورهای عربی و اسلامی تاثیر خواهد گذاشت.

هشدار وزیر امور خارجه عربستان در پی درگیری های اخیر لبنان صورت می گیرد که دهها کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

حزب الله لبنان در پی تصمیم دولت مبنی بر برکناری فرمانده امنیتی فرودگاه بیروت و غیر قانونی خواندن شبکه مخابراتی این گروه، غرب بیروت را به تسخیر خود در آورد.

دولت لبنان نیز با عقب نشینی از این تصمیم ها، رسیدگی به این دو مساله را به ارتش سپرد که در پی آن نیروهای حزب الله و متحدان آن، به مقرهای خود بازگشتند.

ایران خواهان بازگشت طرف های درگیر به میز مذاکره شده است. این کشور "دخالت آمریکا و اسرائیل را عامل اصلی استمرار وضعیت نابسامان در لبنان اعلام کرده است."

پیش از این، آمریکا نیز ایران و سوریه را به دست داشتن در این درگیری ها متهم کرده است.

ایران و سوریه عمدتا پشتیبان حزب الله لبنان شناخته می شوند. جریان حاکم لبنان نیز مورد حمایت آمریکاست.

عربستان سعودی روابط بسیار نزدیکی با سعد حریری، فرزند رفیق حریری و رهبر جناح حاکم دارد و از او حمایت می کند.

وزارت خارجه ایران چند روز پیش اعلام کرد که در حال رایزنی با عربستان سعودی درباره بحران لبنان است.

از زمان ترور رفیق حریری، لبنان درگیر بن بست سیاسی شده که تا کنون ادامه دارد. این کشور در حال حاضر بدون رئیس جمهور است و پارلمان آن نیز جلسات خود را برگزار نمی کند. دولت لبنان به نخست وزیری سنیوره نیز بدون حضور وزرای شیعه به کار خود ادامه می دهد اما فعالیت آن از سوی گروه های رقیب زیر سئوال است.

وزیر خارجه عربستان سعودی از تمام کشورهای خاورمیانه خواسته تا به استقلال لبنان احترام گذاشته و از دخالت در اوضاع داخلی این کشور خودداری کنند.

mahkame - اتریش - وین
ببین این حزب الله چه به روز لبنان اورده. من خراب اون صلح و ارامشی هستم که به اسم اسلام می خواد بیاره.
سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1387

شیراز+دوحه+لندن - انگلستان - لندن
چون از عربستانیها متنفرم خدا کنه حزب الله بزنه نابودشون کنه....
اول حریری رو بعد هم عربستانو....1مشت ادم عقب مونده...
سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1387

iran zamen - نروژ - روگنان
اسلام یعنی همین همش دروغ است که می گویند اسلام یعنی صلح وغیره.اگر قران را شاهد می گیرند .ان کتاب هم از گفته های سلمان فارسی است.در قران ایات ترور.زن ستیزی و غیره زیاد است که محمد در زمانهای مختلف برای نفع شخصی گفته است ان هم به کمک سلمان.
سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1387

rusvadek - روسیه - روسیه
این سعود الفیصل، وزیر امور خارجه عربستان سعودی بد جوری از ایران و ایرانی ها میترسه
اخیرا که بوش به عربستان رفته بود در یه جمع خصوصی نظر عربها رو میخواد که ایا به ایران حمله بکنه یا نه و ایا رهبران ایران رو ترور بکنن یا نه
همین سعود الفیصل، وزیر امور خارجه عربستان جواب جالبی میده
میگه ببین 1500 سال پیش یه بابایی به اسم یزید یه اشتباهی کرده و امام این شیعیان رو کشته هنوز که هنوزه ازش دست نمیکشن
اونوقت تو میخواهی امام اینا رو بکشی
خدایا ما را از شر هر چی ادم ................. حفظ کن (خودتان حدس بزنید )
سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1387

iroony - ایران - تهران
iran zamen - نروژ - روگنان ....زیاد کتابهای کسروی رو میخونی نه؟؟این جملات دقیقا تو کتاب شیعه گری کسروی اومده...متاسفم برات....ببینم مسیحیت دین صلح و دوستی هست؟؟؟مسیحی ها که جنگ راه می اندازند کلیساشونم که هم جنس بازهارو به عقد هم در میارهووبه به عجب دینی...
سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1387

میرهاشمی - ایران - صدرآباد
خوشم میاد با تمام گندکاری که این رژیم داره ولی حسابی این اعراب مفت خور را سرجاشون نشونده.من کار به رژیم ندارم بلکه برای من مهم ایرانه.واین اسم ایرانه که ترس بر اندام میندازه نه اسم شخص.
چهار‌شنبه 25 اردیبهشت 1387

فاتح - ایران - تهران
iran zamen - نروژ - روگنان - برات متاسفم که از دین خدا هیچ چی نفهمیدی و بهت توصیه میکنم یکم چشمات رو باز کنی و حقایق رو ببینی زیرا همه کسانی که با ادیان الهی دشمنی کردند به درک واصل شدند ولی دین اسلام مسیر خود را در طول تاریخ ادامه داد و بسیاری را به سرمنزل مقصود رساند . فراموش نکنیم که به زودی مرگ فرا میرسد و زمان پاسخگویی به اعمال و حرفهامون . وای از آن روز هولناک .
چهار‌شنبه 25 اردیبهشت 1387

admiral - ایران - تهران
بابا کجای کارید همه این قضایا جنگ زرگری که چند نفر رو هم این وسط میکشن که واقعی جلوه کنه ببینید پشت پرده چه خبره؟
چهار‌شنبه 25 اردیبهشت 1387

Vatanparast123 - مالزی - کوالالامپور
شماها برید سوسمارتونو بخورید پست فطرتا.کم کم باید به امپراتوری ایران تعظیم کنید.
چهار‌شنبه 25 اردیبهشت 1387

sajjad0001 - ایران - لاهیجان
iran zamen - نروژ - روگنان قول می دم تا حالا ترجمه قران رو نخوندی و فقط مثل طوطی داری حرف دیگران رو تکرار می کنی اگر فقط یک بار قران رو خونده بودی حتماْ متوجه این همه آیاتی می شدی که توش کمک به هم نوع صلح مهربانی و غیره تشویق وتبلیغ شده عیب شما جماعت اینه که اصلاْ به بعد مکانی آیات قران توجه نمی کنید یادت باشه پشت هر سوره وآیه ای از قران داستانی وجود داره.
چهار‌شنبه 25 اردیبهشت 1387

iran zamen - نروژ - روگنان
iroony - ایران - تهران.دوست ... من.شما حتما با اقای مهدی به اصطلاح صاحب زمان در ارتباط هستید که متوجه شده اید من مسیحی هستم.شما بهتر است به همان اسلام زن ستیز خود بنازید وکلیسا های کاتولیک به همجنس گرائی خود.راستی بسیار خوشحالم که مطالب من با نوشته ها ی اقای کسروی یکی است.حتما در اولین فرصت کتابهای ایشان را مطالعه می کنم.
چهار‌شنبه 25 اردیبهشت 1387

bababozorg - ایران - تهران
ایران زمان عزیز سلام ... این چیزهایی که تو گفتی حرف کسانیست که شدیدترین کینه هارو نسبت به اسلام دارند . در ضمن تو کدوم قران رو خوندی که چنین چیزهایی رو استنباط کردی ؟ همچنین اگر در مورد پیامبر اسلام فقط کمی مطالعه کرده باشی باید بدونی که ایشون پیش از مبعوث شدن هم در بین مردم قوم خودش به امانت و راستگویی شهرت داشتند . پیشنهاد می کنم راجع به پیشینه سلمان قبل از مسلمان شدنش هم مطالعه کنی و ببینی کسانی که تو دربارشون این چنین فکر می کنی چه انسانهای بزرگ و نابی بودند. البته اسلام دین عزیز خداست و به اون آسیبی نخواهد رسید بلکه این شما هستید که به وجهه خودتون یآسیب می زنید /
------------------------------
کاربر گرامی
لطفا نام کشور و شهر محل زندگی خود را به فارسی بنویسید.
با تشکر
چهار‌شنبه 25 اردیبهشت 1387

amirhosseinm - ایران - تهران
iroony - ایران -تهران
دمت گرم خوب جواب این آدم خود فروخته رو دادی.
---------------------------------
کاربر گرامی
لطفا نام کشور و شهر محل زندگی خود را به فارسی بنویسید.
با تشکر
چهار‌شنبه 25 اردیبهشت 1387

jb5018 - سوئد - لولو
iroony - ایران - تهران
حق با تو است دوست عزیز
اینها یک مشت ادمهای ...هستند
چهار‌شنبه 25 اردیبهشت 1387

bijana - المان - هانوفر
اخه بابا یه حالی به دنیا و مردم ایران بده و این عرررررب های ملخ خور را بسپر دست اسرائیل ببین چطوری با اون قباهای سفیدشون پای اسرائیل میافتند.
چهار‌شنبه 25 اردیبهشت 1387

parinaz87 - المان - کلن
قربون من برید ترجمه قران را بخون ترجمه اولا تو نمیدونی بدون که ترجمه اش قبول نیست باید عربی را بخوانی عربی هم بلد نیستم ماشاا..خدایی داریم که فقط به یک زبان دنیا مسلط است اون هم عربیه برای دعا کردن باهاش صحبت کردن حرف زدن باید عربی یاد بگیری تا بتونی حرف بزنی بعد هم به مدد ایرانی ها فارسی اش را هم خوندیم که یک تر جمه مسخره می شه که بماند بعدم قران تماما از خون ریزی و کشتن حرف میزنه توش پره ضد و نقیص هست نمیدونی برو دوباره بخونش شاید بفهمی دین یک رابطه شخصی است باید از سیاست مملکت داری جدا بشه همین تا قاطی اش کنی نه دین را داری نه مملکت میشه یک اش شله قلم کاری مثل ایران دوست دارم که یک کشور متمدن اسلامی که قوانین مدنی در ان با عدالت انجام میشه را بنویسد البته اگر پیدا کنید متاسفانه
شنبه 28 اردیبهشت 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.