احتمال فرار یکی از رهبران پ ک ک به ایران

احتمال فرار یکی از رهبران پ ک ک به ایران

از میان پایه گذاران پ ک ک، جمیل بایق تنها کسی است که هنوز دستگیر یا کشته نشده است
ارتش ترکیه اعلام کرد که در حمله هوایی به مواضع حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در استان حکاری، نوزده تن از نفرات این حزب را به قتل رسانده است.

در اطلاعیه ارتش ترکیه آمده که این حمله به تلافی شبیخونی انجام گرفته که چریکهای پ ک ک دیشب به یکی از مواضع نظامی در استان حکاری، واقع در جنوب شرق ترکیه زدند و دو سرباز را کشتند.

در همین اطلاعیه آمده که طی حملات هوایی و توپخانه ارتش ترکیه به مواضع پ ک ک در کوهستان قندیل در کردستان عراق که هفته گذشته انجام شد، یکی از رهبران پ ک ک به نام جمیل بایق همراه با شماری از افرادش به یکی از کشورهای همسایه گریخته و در آنجا نیز در حال نبرد با نظامیان این کشور است.

در این اطلاعیه از کشوری که ادعا شده جمیل بایق به آن گریخته نامی برده نشده اما ایران تنها کشوری است که عملیات نظامی علیه شاخه ایرانی پ ک ک، موسوم به پژاک در آن جریان دارد و کوهستان قندیل نیز که هدف حمله ارتش ترکیه قرار گرفت در مجاورت ایران قرار دارد.

اما منابع ایرانی در روزهای اخیر گزارشی از درگیری میان نظامیان ایرانی و چریکهای پژاک یا پ ک ک گزارش نکرده اند.

جمیل بایق، معروف به جمعه، یکی از سران اصلی پ ک ک است و از میان پایه گذاران این حزب، تنها کسی است که هنوز دستگیر یا کشته نشده است.

او بارها به عنوان سخنگوی پ ک ک مورد مصاحبه مطبوعات مهم جهان قرار گرفته و بیش از 25 سال است با حکومت ترکیه مبارزه مسلحانه می کند.

او یک سال و نیم پیش در گفتگویی با هفته نامه آمریکایی نیویورکر که در کوهستان قندیل انجام شده بود گفته بود که آمریکاییها با حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) ارتباط دارند اما به صورت فعال به آنان کمک نمی کنند.

ارتش ترکیه همچنین اعلام کرده که در حمله هفته گذشته به کوهستان قندیل، یکی دیگر از فرماندهان پ ک ک به نام باهوز اردال ناچار به ترک کوهستان قندیل و پناه گرفتن در یکی دیگر از مواضع پ ک ک در نزدیکی مرز ترکیه شده است.

در اطلاعیه ارتش ترکیه آمده که در حمله به کوهستان قندیل، عده زیادی از اعضای پ ک ک نیز سلاح را رها کرده و میان مردم بومی کرد عراقی پناه گرفته اند.

اما یکی از فرماندهان پ ک ک به نام زبیر آیدار در گفتگو با خبرگزاری فرات که به کردهای ترکیه تعلق دارد، آنچه را در اطلاعیه ارتش ترکیه در مورد رهبران پ ک ک آمده تکذیب کرده و آن را جنگی روانی با هدف تضعیف روحیه هواداران پ ک ک عنوان کرده است.

ارتش ترکیه پس از بمباران کوهستان قندیل اعلام کرده بود که یکصد و پنجاه تن از نفرات پ ک ک را از پای درآورده است.

pakzad - ایران - آذربایجان
به امید صلح و آرامش و جهانی بدون جنگ ای کاش دولت های ترکیه و ایران دست از حکومت فاشیستی بردارن و کرد های مبارز هم دست از آدم کشی
خلاصه مبارزه برای آزادی قابل ستایش است به شرطی که منطقی و بدون تجزیه کشور دیگری باشد بار ها گفتم الان هم می گم حقوق کرد ها در ترکیه و ایران پایمال می شه که اونا مجبور به مبارزه می شن
شنبه 21 اردیبهشت 1387

chelsea karate club - انگلستان - لندن
احزاب مبارز کرد که سالهاست با رویای کردستانی واحد می جنگند بدون حمایت دولت های غربی عملا توان پایداری نخواهند داشت. دولت های غرب نیز در هر مقطعی سیاست های مختلفی اتخاذ میکنند. به همین سبب مناطق کرد نشین ترکیه عراق و سوریه از عقب ماندگی محسوسی رنج میبرند. در ایران نیز گاها تنش هائی مشاهده شده است که با قاطعیت دولت متوقف گشته است.
واقعا چرا رهبران کرد بدنبال استقلال اند؟مگر نه اینکه انان تفکرات مارکس یا لنین را سر لوحه استراتژی مبارزات قرار داده اند پس به چه دلیلی از حمایت امریکا و برخی از دولتهای اروپا استقبال می کنند؟من شخصا بر این باورم که مبارزان استقلال طلب کرد از واقعیت و ماهیت اهداف سران خود اطلاع صحیح و روشنی ندارند.کورکورانه سلاح بدست میگیرند وبدور از درک صحیح مفاهیم سیاسی منطقه بانی جنگ و خونریزی میشوند.
شنبه 21 اردیبهشت 1387

ostajloo - ایران - نهرخلج
سیاستمداران کرد وابسته ونوکر بیگانه هستند. و پ ک ک یک گروه تروریستی هست و ضد ایران ضد تورک. استاجلو از نهرخلج
یکشنبه 22 اردیبهشت 1387

آویه ر - استرالیا - سیدنی
chelsea karate club - انگلستان - لندن
جناب شما این اطلاعات رو از کجا اوردی که همینجوری برای خوت می بری و می دوزی. شما کوچکترین شناختی از مبارزات ملت کورد ندارید و کورکورانه و از روی تعصب هرچی که دلتان بخواهد می گوید. شما حتی این را درک نکرده اید که چرا ملت کورد بدنبال استقلال است. لابد از خوشی و بی کاری دوست دارند با جان و مال و اینده خود و زن و بچه هایشان بازی کنند؟! با این حرفها خیال دارید که ملت کورد را کم عقل و بی فرهنگ جلوه دهید؟ که کورکورانه مبارزه می کنند. این از تعصب و کور بودن خود شماست که اینطور فکر می کنید. ملت کورد فقط یک هدف دارد ان هم رسیدن به عزت و جایگاه اصلی خود و دستیابی به رفاه و حقوق واقعی خو بعنوان یک ملت است. تفکرات مارکسیستی و غیره در نظر ملت کورد اهمیت انچنانی ندارد و فقط دنبال بهترین راه ممکن برای مبارزه در شرایط موجود هستند.
یکشنبه 22 اردیبهشت 1387

Vatanparast123 - مالزی - کوالالامپور
بگیرن اعدامش کنن مرتیکه قاتلو
یکشنبه 22 اردیبهشت 1387

sharmin - ایران - تهران
در جواب دوست عزیزمان از لندن می خواستم بپرسم برای این گفته تان که کردها تمایل به جدایی دارند آیا سند یا مدرکی دارید هر ملتی می خواهد آزاد باشد حال اگر از نظر شما این پیروی کور کورانه است بهتون پیشنهاد می کنم برید تاریخ رو بیشتر مطالعه بفرمایید به امید روزی که دنیا از این افکار فاشیستی پاک شود.
یکشنبه 22 اردیبهشت 1387

koorosh.2007 - ایران - سنندج
ostajloo - ایران - نهرخلج
کرد کردستان نه نوکر توست نه نوکر بیگانه .ما تعصبات مذهبی نداریم مشکل ما با شما خیلی فرق میکنه زبان مادری تو داری نمیدونم خودتان انتخاب کردید حکومت ولایت تان را شهروند درجه اول که هستی پایتخت نشین هستی نفست از جای گرم بلند می شه ما چی داریم .ما از اول با حکومت مخالف بوده هستیم و خواهیم بود از اول ما دمکراسی برای ایران و خودمختاری برای کردستان مشکل ما ازادیست کی اسلحه بدست گرفت اول شما یا ما برو یک کم درس بخون مطالعه بکن بعد بیا نظر بده.در دنیای امروز رو به جهانی شدن استقلال معنی ندارد اما حق چرا .زنده باد ایرانی دمکراتیک و فدرالیستی
یکشنبه 22 اردیبهشت 1387

chelsea karate club - انگلستان - لندن
مردم کرد ایران پار ه ای جدا نشدنی از فرهنگ و ملیت ایران زمین بشمار می اییند وجایگاهی قابل احترام در ادبیات و تاریخ ایران دارند.
اما هموطن عزیز از سیدنی من قویا به هموطنان کرد احترام میگذارم.
کرد های مبارز با شاخه های مختلف سیاسی و با وجود اختلافات فاحشی که در بین احزاب و استراتژی سران وجود دارد ایا میتوانند به عزت و جایگاه اصلی خویش برسند. شما جایگاه اصلی خویش را در کدام قله کردستان جستجو میکنید؟ واقعا راه رسیدن به جایگاه اصلی مردم کرد بستگی به مبارزات مسلحانه دارد؟ خوشبختانه شانس اقامت در لندن این فرصت را به دفعات به من داد که در نشستهای برخی از رفیق ها شرکت کنم. برخی از انها ازسوابق و تجربیات مبارزاتی درخشانی برخوردارند و در یک گزینه ایده ال بسیار زیبا و اراسته سخن میگفتند ولی خود انها بعد از در گذشت رهبر خود به شاخه های متعددی تقسیم شدند. من واقعا علاقه ای به انالایز احزاب سیاسی کرد های مبارز ندارم. ولی با توجه به شناختی که از تعدادی از احزاب کرد دارم و با استناد به تاریخ معاصر به این باورم که در طول 40 سال گذشته مردم مظلوم کرد دستاویز خواسته های سران احزاب کرد بوده اند. دوست عزیز از سیدنی من بدفعات فحاشی را در جلسات سئوال و جواب احزاب کرد شنیده ام . قلم تند و عاری از معلومات شما بار دیگر یاداور عدم وجود حس شنوائی در پیکار جویان مسلح برای من شد. همین نگرش در اوایل شکل گیری حزب فدائیان خلق در ایران وجود داشت و در نتیجه شاخه مسلح انها بدون جلوه ویژه ای پاره پاره شد. در یک مکتب ازاد و دمکراتیک تفکرات و خواسته های معقول و انسانی هموطنان کرد قابل احترام است و بر این باورم که عزت همه اقوام ایرانی زیر سایه درفش کاویانی میسر خواهد بود.
از کدام عقاید فاشیستی انتقاد می کنید! بعنوان یک ایرانی و با شواهد اشکاری که دروابستگی احزاب جدائی طلب سراغ دارم البته که از خاک و سرزمینمان ایران دفاع میکنم.
یکشنبه 22 اردیبهشت 1387

rusvadek - روسیه - روسیه
آویه ر - استرالیا - سیدنی با توام
تو که به با نظرات chelsea karate club - انگلستان - لندن اعتراض داری بگو هدف کردها چیه اینکه شبها یادتون رفته تو کردستان و مناطقی که کردستان با اذریها همسایه بودن چی کار کردن کردها همشونو سر بریدن شبها مپل ترسوها و راهزن ها جاده رو بستند و سر بریدن خداییش من با هر چیز این جمهوری اسلامی مخالف باشم با این مبارزه شون با کردها موافقم مطمین باشید اگه اینها فرصت دستشون بیفته همه رو قتل عام میکنند
من با نظر chelsea karate club - انگلستان - لندن کاملا موافقم سران کرد اویزه و نوکر امریکاییهان اخیرا هم چند سرباز ترکیه رو اسیر گرفته بودن که با اشاره امریکا ازادش کردن با زبونی
یکشنبه 22 اردیبهشت 1387

ostajloo - ایران - نهرخلج
koorosh.2007 - ایران - سنندج/// ایا فقط به کردهاظلم فرهنگی شده؟ چرا در اذربایجان جنگ نداشتیم؟ انها ازکوردها ضعیف تر ویا کمتر بودند؟ چرا در جریان ایت ا... شریعت مداری ایشان از تورکها خواستن برای جلوگیری از خون ریزی دخالت نکنند؟چرا سربازان ایرانی که اسیر حزب دموکرات و کومله میشدند به صورت فجیع کشته میشدند؟( که حتی پوست صورت این اسرائ را زنده زنده میکندن)ایاصدا م دوست کو ردها بود که از او کمک میگرفتند؟
ایاکشتن معلمین زن در ترکیه راه ازادی کردستان هست؟ ایا قاچاق مواد
تو سط احزاب سیاسی کوردها راه مبارزه شرافتمندانه شما است؟ درکوردستان عراق مگر کوردها حاکم نیستند چقدر ترکمن عراقی قتل عام کردید؟ لازم هست باز برایت بشمارم.
یکشنبه 22 اردیبهشت 1387

chelsea karate club - انگلستان - لندن
کوروش عزیز
کرد کردستان هموطن تمام ایرانیانست. گویش زیبای کردی از گویشهای شناخته شده در ایران بشمار میاید و بسیاری از خوانندگان ایرانی با گویش کردی هنرنمائی ها کرده و میکنند.عدم گرایش مذهبی یامخالفت با حکومت ایران دلیل بر جدائی کردستان نمی شود.
جهانی شدن گرایش و تفکر متفاوتی در اروپا داشته است. مردم کشورهای اروپا جهت اموختن علم و هنر به سرزمین های یکدیگر مسافرت میکنند به گرایش های مذهبی یکدگر احترام میگذارند با همدیگر تجارت میکنند از نقاط دیدنی دیگر کشور ها دیدن مکنند و با استفاده از تجربیات یکدیگر به اصلاحات سیاسی مبادرت میورزند.کوروش عزیز مردم کرد ایران جزو ملت ایران بشمار می ایند و حقوق انان مطمئنا طبق قوانین برابر با سایرین محترم شمرده می شود. چه زیبا گفتی زنده باد ایران.
یکشنبه 22 اردیبهشت 1387

sajjad0001 - ایران - لاهیجان
آویه ر - استرالیا - سیدنی دوست عزیز در کردستان عراق بروی ماشین هایشان نقشه کردستان واحد بوضوح دیده می شود که شامل خاک ایران سوریه عراق وترکیه می باشد از این مدرک معتبر تر می خواهی؟
دوشنبه 23 اردیبهشت 1387

iroony - ایران - تهران
ostajloo - ایران - نهرخلج ....شما چطور از حقوق تورکه حمایت میکنید و هر کس شما را پان تورک بنامد ملامت میکنید اما کوردها چون مخالف یک حکومت تورک هستند قاتل و دزد و قاچاق چی میشوند؟؟مگر تورکه در همین خرداد 85 شعار مرگ بر فارس سر ندادند؟؟؟اما من یادم نمی آید کوردها با تمامه این ظلمها یک بار چنین شعاری داده باشند...یه کوردها بسیار ظلم میشود...این حرفهای من در تایید اعمال تروریستی پ کا کا نیست چون اون اعمال باعث چنین برخوردهایی تندی با کوردها شده و اگر شما در یک تظاهرات شرکت کرده باشید میبینید که اگر فقط یک نفر یک سنگ پرتاب کند پلیس ضد شورش با تمام کسانی که حتی شعار هم به زور میدادند برخورد میکند....
koorosh.2007 - ایران - سنندج ......هیچ وقت راه رسیدن به حق از ترور و آدم کشی نمیگذرد...پ کا کا یک حزب تندروست که برای اهدافی درست (نه تماما درست)و اما از راهی کاملا غلط پیش میرود...این راه مطمینا به ضرر تمام کوردها خواهد بود و چهره ی کوردها را خشن جلوه خواهد دادو به دولتها اجازه خواهد داد با توپ و تانک به مردم مظلوم هم حمله کنند...کسی منکر ظلم شدن به اقوام ایرانی نیست و ما قوم پارسی هم از انواع ظلمها در امان نبودیم فقط زبانمان رسمی شده اگر هم در تهرانیم اصلیتمان تهرانی نیست و مجبور شدیم جلای شهر و دیار کنیم چون شهر ما هم(اراک)شهری محروم هست به طوری که بعده 20 سال تنها چیزی که در آن تغیر کرده سنگ فرش پیاده رویش بوده....من هم به جامعه ای آزاد که حقوق تمام اقوام در آن رعایت شود معتقدم...
دوشنبه 23 اردیبهشت 1387

koorosh.2007 - ایران - سنندج
متاسفم برات تمام چیزهایی که گفتی از جمهوری اسلامی یاد گرفتی ما هیچ اسیری را نکشتیم اینها فقط تبلیغات است این جمهوری اسلامی بود که این کارها را میکرد جنازه کردها را به دنبال ماشین شهر به شهر میگردانند.متاسفانه مسله کرد ترکیه یا عراق به کشورهای خودشان ربط داره اینجوری هم میگی کاملا اشتباه است .در ضمن ظلم فرهنگی نیست همه چی است .مسله کرد با ترک خیلی فرق داره از لحاظ مذهبی ما کجا شما کجا تمام شهر هاتون به دستور رهبر ترک تون اباد شد دیگه چی.البته اینجوری فکر کنی ایرانی باید گفت بود.زنده باد ایرانی دمکراتیک ودمکرات های واقعی ایران
دوشنبه 23 اردیبهشت 1387

آویه ر - استرالیا - سیدنی
دوستان ما کوردها هرگز از فارس ها تنفر یا کینه ای نداشته ایم. ما خود را بیشتر از هر قومی به فارس ها نزدیک دانسته ایم همانطور که ریشه زبانی و نژادی مشترک داریم. ولی متاسفانه همیشه مورد کم مهری قرار داشته ایم. مسلماْ اگر حکومت دموکرتیکی سر کار بیاید که همه حقوق ما را بپذیزد ان روز دیگر کوردها ایران را با تمام وجود متعلق به خود خواهند دانست. تا آن روز مبارزه نه تنها حق بلکه وظیفه هر کورد آزاده و با شرفی است. زنده باد قوم و نژاد آریایی و ایرانی اصیل و نابود باد دشمنان آنها.
سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1387

YaShaR_RT - ایران - آذربایجان - تبریز
من معتقدم که در حق کرد ها خیلی اجحاف میشه تقریبا تو خاورمیانه اکثر اقوام واسه خودشون یه کشوری دارند ولی کردستان بین 4 تا کشور گیر افتاده که هیچ کدومشون ادم حسابشون نمیکنند ولی این دلیل نمیشه که بخاطر این ظلم ها به دیگرانی که هیچ تقصیری ندارند ظلم کنند .الان تهدید اصلی آذربایجان همین کردها هستند که می خوان ادای اسراییل رو در بیارن, پولداراشون ریختند تو آذربایجان و هکتار هکتار زمین می خرن از اون طرف فقیر بیچاره هاشونم که مثل مور و ملخ همه جا ی آذربایجان رو گرفتند اینها همش نقشه هستش نقشه ای برای گرفتن اذربایجان ولی کور خوندن عوضی های تروریست , محض اطلاع : این روزه وقایع خوی و ماکو رو دنبال کنید ببینید تازگی ها چه وحشی گری هایی می کنند. باید در آذربایجان زنگ خطر رو بصدا در اورد اوضاع داره خیلی قاریشمیش میشه, آذربایجان غربی که کردها تقریبا گرفتنش تو آذربایجان شرقی رو هم دارن یواش یواش پیداشون میشه. ! یهو میبینه 100 تا 100 نیسان به صف از جاده تو روز روشن رد میشن بدون اینکه پلیسی , گمرکی و... گیر بده معلومه که تو رده های بالا هم گردن کلفت های زیادی دارند! و همش بخاطر نقشه کردستان بزرگه ولی نمی تونند در مقابل تورکها هیچ غلطی بکنند!!!!!!!!!
سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1387

آویه ر - استرالیا - سیدنی
YaShaR_RT - ایران - آذربایجان - تبریز
نه که تو ایران شما ترک ها رو خیلی آدم حساب می کنند. اگر کوردها انقدر ترسو بودند که از شماها بترسند که مثل شما در مقابل هر مهاجمی از مغول و اقوام وحشی گرفته تا تهاجمات مذهبی در طول تاریخ سر فرود بیاورند الان دیگر کورد نبودند بلکه تورک بودند.
سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1387

chelsea karate club - انگلستان - لندن
یاشار عزیز.
البته که هر ایرانی حق دارد که هر جای ایران سرمایه گذاری یا زندگی کنه. گفتهات من و یاد ارباب سالاری های گذشته انداخت. طوری ازاذربایجان صحبت میکنی که ادم فکر میکنه ملک شخصی شماست. کرد و بلوچ و لر و...به همراه سایر اقوام ایران زمین البته که میتوانند در هر جای ایران زندگی کند.
حرفهات منشائ نژاد پرستی داره و من از صمیم قلب متاسفم که برخی از جوانان ما همچنان غبار جهالت را در زندگی خویش به همراه دارند. من سعی کردم با توجه به اندک تجربه ای که از زندگی مردم در لندن بدست اورده ام هموطن هایم را دعوت به دوستی کنم.هدف از نوشتن فقط یاد اوری ابادسازی ایران برای همه ایرانیان بود. جهالت و تعصب را باید کنار گذاشت و از هر مکتب و قومی که هستیم بایدایرانی بمانیم.
من مطمئنم اذربایجان بلوچستان کردستان خوزستان و مهم تر از همه خلیج فارس همراه جزایر سه گانه اش جزو جدا نشدنی از خاک ایرانند و مردم دلیرمان با جان و دل از انها پاسداری میکنند. درود بر شما ایرانیان...
سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1387

shaahin - ایران - ایلام
آیا شماهایی که ایراد از مبارزه ی کُردها می گیرید، اصلا از دلیل و نوع مبارزه ی آنها چیزی میداند؟ آیا شماها تا به حال چگونه و کجا مبارزه کرده اید ؟ جز اینکه در انتظار کمک غربیها مانده اید که غربیها هم به خاطر منافع خودشان هر بلایی را که لازم بدانند و در صورت لزوم و در زمان خاص خود آن بر سرتان خواهند آورد. کُردها تنها برای آزادی و عدالت می جنگند و اگر انسانهای منصف پیدا شوند می بینند که همین روزها حملاتی که در مقابل فاشیستهای ایران و ترکیه انجام داده اند تنها به انتقام آن 6 نفری بود که در کوهستان قندیل با سلاح هایی شیمیایی جان باختند. آیا شما نظرتان اینست که باید مثل دیگران ساکت باشند ؟پس کو و کجاست شیوه ی مبارزه ی شما ها؟!!!! کُردها برای فدرالیسم می جنگند نه تجزیه . حال این فاشیستها هستند که منطقه را به سمت تجزیه میبرند و خواست غربیها نیز همین است که کوته فکرانی مثل شماها هرگز این را درک نمی کننند .تازه اگر کُردها در برابر بی عدالتی این حکومتها بخواهند مستقل شوند، آنهم با بیش از 40 میلیون جمعیت در خاورمیانه(کوردستان ترکیه،ایران،عراق و سوریه) آیا هدفی نا عادلانه است؟ شماها اگر نگران یکپارچگی ایران مثلا هستید چرا نگران دریای خزر که از دستتان رفته است نیستید ویا مسئله ی خلیج فارس که تنها بلدید داد و قال بیهوده کنید!؟ چرا نگران تاجیکستان و افغانستان و آذربایجان شوروی سابق نیستید که زمانی از ایران بوده اند و مثلا هم نژادتان هستند و از آنها دم نمی زنید و بازی نابخردانه تان بر سر مسئله ی کُردستان افتاده است؟! شما اگر با فدرالیسم مخالفید پس از چه سیستمی طرفداری میکنید؟ چگونه مسئله ی کُرد و بلوچ و آذری و عرب و لُر حل خواهد شد؟ آنهم تا هنگامیکه افرادی مثل شما اینگونه فاشیستانه فکر میکنید؟ شما از اصول مبارزه ی پ.ک.ک چه میدانید که یاوه گویی میکنید؟ آنها هنوز در حالت تدافعی برای خلقشان میباشند و اما وای به روز فاشیستها اگر در صورت اشتباهات فاحش آنها در خاورمیانه ،این حزب تمام توان خود را در حالتی تهاجمی و نه تدافعی -در صورت لزوم بکار گیرند .آن هنگام توان واقعی مبارزان و پارتیزانهای راه آزادی را خواهید دید. شمایی که از مالزی داغ کردین و یاوه میگویی کاملا پیداست که از کدام جنس و گروه هستید .شما فقط یک وطن فروش هستید و بس و طرفدار ظالمان فاشیست . در ضمن رسانه های ترکیه و ایران برای تضعیف روحیه ی آزادیخواهان و کُردها اینروزها ای اخبار ها را منتشر کرده اند در صورتیکه آن عضو پ.ک.ک به هیچ جایی نرفته است بلکه چند روز پیش یک گوشمالی بسیار عالی به خاطر بمبارانها به ترکیه ی فاشیست دادند و نیز در سردشت و سلماس نیز در انتقام آن بمبارانها و توپ بارانها ضربه ای مهلک به نیروهای فاشیست ایرانی زدند_که از شبکه های کُردی نیز پخش شد و همینطور از سایتهای کُردی. و خود این عضو دلاور پ.ک.ک در میدان مبارزه حضور دارند و این تبلیغات و جنگ روانی ترکیه و ایران و نیز غربیها رنگی ندارد جز برای امثال شما خوش باوران که همیشه ظلم پذیر بوده اید و تاریخ گواه بر این است . شمار تلفاتی که ترکیه اعلام میکند از سر درماندگی ست و برای تضعیف روحیه . همان کاری که همه ی دولتهای ظالم و فاشیست همواره انجام میدهند. مبارزه روزی ثمر خواهد داد اما آیابه نظر خودتان ثمر و نتیجه ی بی عرضه گی و حماقت شماها چیست؟!
البته شما نمی دانید اما یک آزادیخواه میداند که چیست .
زنده باد آزادی
زاگرس - از استان ایلام
پنج‌شنبه 26 اردیبهشت 1387

samaneh-150 - ایران - ایران
شاهین عزیز از ایران ایلام این جماعت نافشون با افکار فاشیستی بریدن بهتر خودت را برای فهمیدنشون خسته نکنی از کوزه همان تراود که در اوست
از کامنتت سپاسگذارم
پنج‌شنبه 26 اردیبهشت 1387

chelsea karate club - انگلستان - لندن
شاهین جان
دفتر مرکزی پ ک ک در محله ای در شمال لندن به اسم گرین لاین مستقر است ... عزیزم شما از بسیاری ستاریو ها بی خبری!
پنج‌شنبه 26 اردیبهشت 1387

shaahin - ایران - ایلام
chelsea karate club - انگلستان-لندن گرامی
پ.ک.ک تنها یک حزب جنگی که نیست و اینکه تنها اسلحه دستشان باشد بلکه آنها دارای شاخه های مختلفی هستند مانند شاخه ی زنان- محیط زیست و ........که در اینجا مجال پرداختن به آنها نیست . باید بگویم که از همه چیز خبر دارم و در تمام اروپا طرفداران بخصوصی دارد(در تمام اروپا) اما نه اینکه دولتهای اروپایی با آنها باشند.طرفداران بخصوصی و غیره دارند مانند" سبزها "زیرا پ.ک.ک یک حزب سازمان یافته ی انسانی ست که طرفدار انسان و انسانیت و سیستم فدرالیسم است برای کشورهای خاورمیانه . تفکر آپو(اوجالان) یک تفکر انسانی و فلسفی است که به همه ی جنبه ها می پردازد و.........
به هر حال این را بدانید که بعد از یازده سپتامبر بود که آمریکا و غربیها به هر گونه جنبش آزادیخواهی لقب تروریست را دادند(همین رویه را اکنون دولتهای دیکتاتور و فاشیست ادامه میدهند) در صورتیکه خود آنها تروریست واقعی هستند . خیلی ها هنوز نمی دانند که فلسفه ی مبارزه ی پ.ک.ک چیست و نمی دانند که همواره سران پ.ک.ک از اول مبارزه تا اکنون برای گفت و گو و مذاکره آماده هستند اما این حکومتها برای هیچ چیز حاضر نیستند و تنها با زبان زور برخورد و عمل میکنند که این در نهایت به شکستشان منتهی خواهد شد .این حزب تنها در برابر حملات و برای دفاع از خلق خود می جنگند و اینگونه که پیش میرود و اگر ادامه یابد ،در گرداب خاورمیانه خواهند افتاد.
که همیشه رهبر پ.ک.ک" آپو " ، اینرا به آنها هشدار میدهد .
حتی افرادی از آلمان -روسیه و دیگر کشورهای اروپایی که طرفدار اینگونه مبارزه ی انسانی هستند، در میان گریلاها(پارتیزانها) وجود دارند .اگر اشخاصی دوست داشتند که حقیقت را بدانند از کتابهای زیادی که آپو(اوجالان) نوشته اند ،حداقل یکی دو تای آنرا بخوانند تا اصل موضوع دستشان بیاید.
زنده باد انسانیت و آزادی
از دوست گرامی samaneh-150 - ایران-ایران تشکر میکنم .
جمعه 27 اردیبهشت 1387

chelsea karate club - انگلستان - لندن
از کدام پیروزی حرف میزنی ! پ ک ک در محله فقیر نشین گرین لاین دفتر سیاسی و فرهنگی داشت. کسبه ترک و کرد نشین گرین لاین از دست عاملان باج بگیر گرین لاین به ستوه امده بودند...دعوا و نزاع های خیبابانی...مواد مخدر...باج گیری... و گفته خودشان برای کمک به پ ک ک. فکر کنم دستگیری اوجالان و ترس از مرگ... و ان اعتراف معروف که سران پ ک ک را به تعجب واداشت را بخاطر دارید. من شخصا علاقه ای به بازگو کردن فعالیت های پ ک ک ندارم. فقط به جوانان هموطنم که در ایران زندگی میکنید توصیه میکنم اگر خواستار اصلاحات در کشورمان هستید احزاب فعال داخل کشور مفیدتر و از قوت علمی و سیاسی بسیار بالاتری برخوردارند. از طرفی ترور راهزنی و بقول شاهین عزیز مبارزه! در تفکر مدرن امروز جایگاهی ندارد. شاهین عزیز مطمئنم وجبی از خاک ایران جدا نخواهد شد!
جمعه 27 اردیبهشت 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.