سرانجام قانون حذف کنکور در گفتگوی مهر با وزرای علوم و آموزش و پرورش

سرانجام قانون حذف کنکور

در گفتگوی مهر با وزرای علوم و آموزش و پرورش

قانون حذف کنکور که پس از حدود چهار ماه از تصویب در مجلس توسط دولت در 21 اسفند ابلاغ شد، تصریح می کند کنکور باید تا سال 1390 حذف و سوابق تحصیل جایگزین آن شود. آخرین وضعیت اجرای این قانون در گفتگوی مهر با وزرای علوم و آموزش و پرورش تشریح شده است.

 



زاهدی:
وزارت آموزش و پرورش باید هرچه سریعتر نسبت به برگزاری
آزمونهای هماهنگ و استاندارد اقدام کند

دکتر محمد مهدی زاهدی وزیرعلوم در مورد اجرای قانون حذف کنکور به خبرنگار مهر گفت: اجرای قانون حذف کنکور وابسته به تلاش وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری آزمونهای هماهنگ در دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی است.

وزیر علوم افزود: با توجه به اینکه در قانون حذف کنکور، سوابق تحصیلی داوطلبان مورد بررسی قرار می گیرد وزارت آموزش و پرورش باید هرچه سریعتر نسبت به برگزاری آزمون های هماهنگ اقدام کند اما تاکنون این امر با سرعت صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: با توجه به آمادگی وزارت علوم برای اجرای قانون حذف کنکور امیدواریم وزارت آموزش و پرورش نیز هرچه سریعتر به برگزاری آزمون های هماهنگ اقدام کند.

زاهدی اضافه کرد: نمرات آزمونهای استاندارد ملی باید جایگزین نمرات کنکور شود. به موازات اینکه آموزش و پرورش بتواند این امتحانات را برگزار کند سهم نمره این امتحانات در کنکور افزایش می یابد و کنکور به تدریج حذف می شود.

وزیر علوم با بیان اینکه سال گذشته نمرات این آزمونهای استاندارد اعمال شده است، خاطرنشان کرد: امسال نیز اعمال می شود اما مهم این است که باید به سمت تاثیر 100 درصدی سوابق تحصیلی حرکت کنیم لذا باید دامنه این امتحانات استاندارد ملی گسترش پیدا کند. در سال جاری سوابق تحصیلی 15 درصد اعمال می شود.



علی احمدی :
برنامه لازم برای امسال را پیاده کرده ایم و برای برگزاری آزمونهای استاندارد
در سال 88 نیز برنامه ریزی کرده ایم

وزیر آموزش و پرورش نیز در گفتگو با مهر گفت: آموزش و پروش طبق برنامه مصوبه مجلس خود را برای حذف کنکور آماده می کند.

دکتر علیرضا علی احمدی در گفتگو با مهر در مورد آمادگی وزارت آموزش و پرورش برای اجرای قانون حذف کنکور در سال 90 افزود: در حال حاضر بخشی از امتحانات در مدارس به صورت سراسری برگزار می شود که نمره آن نیز15 درصد در کارنامه کنکور 87 محاسبه می شود.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش به مرور و تا سال 1390 برای سایر پایه های تحصیلی نیز که در قانون مشخص شده است، تکلیفی را که بر عهده دارد انجام می دهد.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص اظهاراتی که درباره عدم توانایی آموزش و پرورش در برگزاری امتحانات سراسری دبیرستان شنیده می شود گفت: آموزش و پرورش برای امسال توانسته است با برگزاری امتحانات سراسری، درصدی که مقرر شده بود در قبولی کنکور داوطلبان تأثیرگذار باشد را محقق کند و زمان اجرای مقررات برای سایر پایه های تحصیلی نیز هنوز فرا نرسیده است.

وی درباره برنامه های آموزش و پرورش برای برگزاری آزمونهای یکسان و سراسری سال آینده گفت: برای سال 88 نیز برنامه هایی را داریم که مطابق با این برنامه ها حرکت خواهیم کرد. هم نوع پایه تحصیلی که باید آزمون به صورت سراسری برگزار شود و هم مواد درسی آن نیز مشخص شده است.  

علی احمدی اضافه کرد: بانک سئوالات این آزمونها را تجهیز خواهیم کرد و مرکز سنجش آموزش و پروش را نیز که برای برگزاری آزمونهای سراسری تشکیل داده ایم تقویت می کنیم.

RAHRO - فینلاند - ستابف
عزیزان توجه داشته باشید که این کار تنها برای گزینش وراه یافتن افراد به قول خودشان متعهد و خودی است.بدلایل زیر...
کنترل رفتار وفعالیت دانش اموزان در دبیرستان که توسط افراد مشخصی غیر از اولیا مدرسه انجام شده و هرگز سطح درسی و علمی دانش اموزان تعیین کننده نیست.
دوم..به دلیل کذشت زمان طولانی از پایان جنگ و فرستادن خودی ها به ضرب انواع سهمیه ها باید روشی جدید برای ادامه پروسه پیدا میشد که شد.
سوم..عدم توانایی علمی و مغزی خودیها برای قبولی در ازمون کنکور بدون سهمیه.
شنبه 21 اردیبهشت 1387

parviz1 - انگلستان - کترینگ
راه رو-فینلاند-ستابف.سلام من با شما موافق هستم و کاملا درست گفتی عزیز جان.اما نمیدونم چرا دوستان عزیز نسبت به این خبر که خیلی هم مهم است نظر ندادند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.