وقتی سوسیس می‌خرید‌...

وقتی سوسیس می‌خرید‌...

با وجود آنکه فرآیندهای انجام شده زمان ماندگاری سوسیس را بالا می ‌برد، اما سعی کنید آن را فقط برای مصرف هر وعده خود خریداری نمایید و از نگهداری آن به مدت طولانی در فریزر خودداری کنید.

سوسیس جزء گروه گوشت‌ها محسوب می‌ شود و به دلیل مواد تشکیل‌دهنده آن، امکان نگهداری بیش از 2 تا 3 هفته وجود ندارد، زیرا مصرف مواد غذایی کهنه در علم تغذیه توصیه نمی‌ شود. به علاوه، در هنگام خرید آن به تاریخ تولید و بی‌نقص بودن بسته‌بندی آن توجه داشته باشید. به هیچ عنوان محصولاتی را که بسته‌بندی‌شان آسیب ‌دیده هستند، خریداری ننمایید.

با وجود آنکه فرآیندهای انجام شده زمان ماندگاری سوسیس را بالا می ‌برد، اما سعی کنید آن را فقط برای مصرف هر وعده خود خریداری نمایید و از نگهداری آن به مدت طولانی در فریزر خودداری کنید.

توصیه می‌ شود، این فرآورده‌ها را از کارخانه‌های معتبر که دارای مهر استاندارد هستند خریداری کنید ، زیرا نظارتی که بر این کارخانه‌ها وجود دارد، ایمنی بیشتر محصولات را فراهم می ‌آورد. بسیاری از افراد تصور می ‌کنند، هرچه سوسیسی صورتی‌تر باشد سالم‌تر است اما بسیاری از متخصصین رنگ آن را ملاک معتبری برای سالم بودن نمی ‌دانند. داشتن بسته‌بندی مناسب و نداشتن بوی زننده و رنگ غیرطبیعی بهترین سوسیس است.

فقط هفته‌ای یک ‌بار

به دلیل احتمال وجود انواع باکتری‌ها نظیر سالمونلا در این ماده غذایی به ویژه در فصل تابستان که مسمومیت غذایی شیوع زیادی دارد، متخصصین عقیده دارند که پخت سوسیس در 6 دقیقه سرخ کردن ، کامل نمی ‌شود و بلکه باید به مدت 12 دقیقه آن را بر روی حرارت قرار داد. به همین دلیل شما می‌ توانید اول آن را آب‌پز کنید و سپس سرخ نمایید.

با این وجود، دکتر کیمیاگر می ‌گوید: مصرف سوسیس به‌ عنوان یک برنامه غذایی مداوم به هیچ عنوان توصیه نمی‌ شود، اما می ‌توان هفته‌ای یک بار از آن به عنوان یک شام حاضری استفاده نمود.

مصرف انواع سبزیجات خام که سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی هستند در کنار سوسیس نیز تا حدودی از خطرات مصرف این سوسیس‌های سرخ شده می‌ کاهد.

پس فراموش نکنید سوسیس هرچه کمتر بهتر، آن هم از نوع استانداردش.   

afsaneh-925 - ایران - شیراز
پس وای به حال ما که هر ظهر و شب سوسیس کالباس همبرگر و.... می خوریم.ا.نم فقط بخاطر اینکه کار داریم و دیر وقت به خانه می آییم.ولی از تمام این حرفها گذشته طعم خوشمزه اونا هم باعث میشه بیشتر افراد بهش جذب بشن.
در کل غذاهای زیاد خوبی نیستند .یکی از دوستام بخاطر زیاده روی توی مصرف این فراورده هانقرس گرفت.
یه غذای ساده خونگی که وقت کمی هم برای درست کردنش می گیره ارجحیت داره به تمام اینها.فکر سلامت خودمون باشیم.با این هزینه های سرسام آور دکتر ودارو و آزمایش و.....
جمعه 20 اردیبهشت 1387

zahra.b - ایران - اصفهان
همش درسته ولی وقتی باهاش اسنک درست میکنی خیلیم خوشمزه میشه دیگه نمیشه نخورد.
جمعه 20 اردیبهشت 1387

ironwill - ایران - تهران
مصرف زیاد غذاهای کنسرو شده از جمله سوسیس و کالباس و همبرگر و غیره، میزان ابتلا به کیست و دملهای چرکی را به شدت زیاد می کند.
شنبه 21 اردیبهشت 1387

farzad145 - ایران - شیراز
باید به اطلاع دوستان عزیز برسانم فرآیند تولید سوسیس در ایران با کل دنیا فرق دارد - در کشورهای اروپاپی از بهترین گوشت جهت تهیه سوسیس و کالباس استفاده می شود و مدت مصرف آن بیشتر از دو هفته نیست اما در کشور ما دامهایی که تب مالت یا سل دارند بعد از کشتار به عنوان گوشت درجه 2 به کارخانجات سوسیس و کالباس ارسال می شوند و به برای ماندگاری طولانی از نیترات به میزان زیاد تر از حد استاندارد استفاده می شود که همین امر باعث ایجاد بیماریهای گوارشی در افراد می گردد پس توصیه می شود از مصرف بیش از یک بار در ماه خودداری کنید./
شنبه 21 اردیبهشت 1387

طیبه - ایران - ایلام
بابا بابا بابا بسه دیگه... شما یقه ایران رو که همیشه تو سیاست میچسپید تو سویس کالباس هم ول نمیکنید؟؟؟؟!!!!!!
دوشنبه 23 اردیبهشت 1387

zahra6644 - انگلستان - لندن
مرسی از راهنمایی تون اتفاقا از ماه پیش تو فریزر داشتم اما با خواندن مطالب شما سریع انداختم دور. جاتون خالی برای شام هم قورمه سبزی درست کردم. حیف غذاهای خونگی نیست.
سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1387

محمی2006 - ایران - بوشهر
این غذاها مال زنهای تنبل تنبل امروزی است که حوصله اشپزی را نداشته یا بلد نیستند و فقط به فکر اندام و ارایش خود هستند ومیترسند بوی غذا بگیرند . زن هم زنهای قدیم البته حمل بر نقص حقوق زنان نشود!!!!!!!!!!!!!!
چهار‌شنبه 25 اردیبهشت 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.