عراق: مذاکرات ایران و آمریکا پایان یافته است

عراق: مذاکرات ایران و آمریکا پایان یافته است

وزیر امور خارجه عراق از ایران و آمریکا خواست تا از رد و بدل کردن اتهامات خودداری کنند
هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه عراق گفت که دیگر احتمالا مذاکره ای میان ایران و آمریکا بر سر وضعیت عراق صورت نخواهد گرفت.

این اظهارنظر وزیر امور خارجه عراق دو روز پس از آن صورت می گیرد که ایران اعلام کرد به دلیل ادامه حملات نیروهای آمریکایی به مردم عراق، با مقام های این کشور مذاکره نمی کند.

در خلال هفته های اخیر، نیروهای عراقی و آمریکایی عملیاتی را علیه شبه نظامیان سپاه مهدی، به رهبری مقتدی صدر، روحانی تندور شیعه، نخست در بصره و سپس در شهرک صدر بغداد به اجرا گذاشته اند. ایران عملیات علیه شبه نظامیان شهرک صدر را محکوم کرده است.

وزیر امور خارجه عراق از ایران و آمریکا خواست تا از رد و بدل کردن اتهامات خودداری کنند و بر سر مسایل امنیتی عراق به مذاکره بنشینند.

آقای زیباری ابراز امیدواری کرد که مذاکرات میان ایران و آمریکا از سر گرفته شود.

خبرنگار بی بی سی در تهران می گوید که مناقشه ایران و آمریکا بر سر شبه نظامیان عراقی، منجر به وخیم تر شدن روابط میان ایران و آمریکا شده است.

روز شنبه وزارت خارجه ایران برگزاری دور دیگری از گفتگو با آمریکا در مورد مسایل عراق را رد کرد. محمدعلی حسینی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی، در پاسخ به سئوالی در مورد پیش شرط احتمالی این کشور برای مذاکره با آمریکا در مورد عراق گفت "به اعتقاد ما و با توجه به شرایط موجود، گفتگو حاصلی نخواهد داشت و معنای خاصی هم پیدا نخواهد کرد."

آقای حسینی، که در یک نشست خبری شرکت داشت، در مورد دلیل این تصمیم جمهوری اسلامی گفت که "محور اصلی گفتگوهای ما با طرف آمریکایی و با حضور طرف عراقی، امنیت و ثبات عراق بوده است و آنچه در حال حاضر شاهدیم، بمباران علنی، آشکار و گسترده نیروهای اشغالگر عراق علیه ملت این کشور و در نقاط مختلف عراق است."

این برای نخستین بار است که جمهوری اسلامی رسما اعلام می کند که از برگزاری دور دیگری از مذاکرات با ایالات متحده در مورد عراق خودداری می کند.

amirarsalan - امریکا - لس انجلس
متاسفم بوی جنگ می اد
پنج‌شنبه 19 اردیبهشت 1387

persia_64 - ایران - طهران
هموطن های اونور آبی / منتظر باشید 8 یا 9 میلیونی از ایران به شما می پیوندند / این سیاستی که جمهوری اسلامی پیش گرفته / راهی جز فرار واسه ایرانیان داخل باقی نگذاشته /
پنج‌شنبه 19 اردیبهشت 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.