نامه یک محکوم به مرگ به مادر مقتول:فقط سه روز مهلت دارم، مرا ببخش

نامه یک محکوم به مرگ به مادر مقتول:

فقط سه روز مهلت دارم، مرا ببخش

بهنود پسری که قرار است چهارشنبه هفته جاری به اتهام قتل در دوران نوجوانی به دار آویخته شود، نامه یی خطاب به مادر مقتول نوشته و خواستار بخشش شده است.

به گزارش خبرنگار ما در این نامه آمده است؛ وقتی خیلی کوچک بودم مادر جوانم را بر اثر بیماری از دست دادم، روزی را که مادرم فوت شد هیچ وقت فراموش نمی کنم، هنوز زنگ آخرین نفس اش در گوشم می پیچد. از همان روز همیشه با خودم فکر می کردم چرا خداوند مرا این قدر تنها گذاشته است. با حسرت آغوش گرم مادر بزرگ شدم. شما می توانید گفته هایم را درک کنید، چون فرزندتان امید را بارها به آغوش کشیدید و امید هیچ گاه مثل من گرمی محبت مادر را فقط در خواب جست وجو نکرد.

بهنود در ادامه نامه خود آورده است؛ روزهای سخت من گذشت تا اینکه به سن 17 سالگی رسیدم. ای کاش می توانستم 17 را از اعداد سنم پاک کنم. در روزهایی که داشتم درس می خواندم تا برای کنکور آماده شوم و آرزوی مادرم را برآورده کنم آن حادثه نحس اتفاق افتاد. هرگز باور نمی کردم دستم به خون کسی آلوده شود، هرگز تصور نمی کردم من باعث مرگ امید شوم. شما خوب می دانید عامل اصلی درگیری نه من بودم و نه امید و آنچه اتفاق افتاد فقط یک حادثه بود. من یک قاتل حرفه یی نیستم که با نقشه قبلی و ترفندهای مختلف کسی را بکشم، مرگ امید به دست من فقط یک اتفاق بود. در بخش دیگری از این نامه آمده است؛ شب های زیادی را در زندان گذراندم و همین که چشمانم بسته شد، مادرم را در خواب دیدم که کنار امید ایستاده و گریه می کند. می دانم که شما در غم از دست دادن فرزندتان بسیار گریسته اید و گذر زمان هم نمی تواند زخمی را که متاسفانه من عامل به وجود آمدنش بودم در روح شما بهبود دهد، اما از شما خواهش می کنم از قصاص من گذشت کنید. این خواسته را نه به عنوان کسی که عامل مرگ فرزندتان بوده است بلکه به عنوان پسری که هم سن امید، فرزند از دست رفته تان است از شما می خواهم. اجازه بده من شما را مادر خطاب کنم. بگذار بعد از این سال ها باز کلمه مادر بر زبانم جاری شود و بگذار بر دستان سرد و غم زده ات که اشک های فراق فرزند را پاک کرده بوسه بزنم و ملتمسانه از تو بخواهم یک بار دیگر مهر مادری را بر وجودم بنشانی.

مادر، بهنود را که فرزند خطاکار و روسیاه توست بپذیر و از گناهش بگذر تا بار دیگر به زندگی فکر کند. بگذار روزهای تاریک و تلخ از من دور شود. من مهربانی مادرانه را ملتمسانه از تو می خواهم.

بهنود که قرار است چهارشنبه قصاص شود، متهم است در یک نزاع دسته جمعی در ونک پارک تهران جوانی به نام امید را با ضربه چاقو به قتل رسانده است. وی پس از محاکمه در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران با تقاضای اولیای دم امید به قصاص محکوم شد و این حکم مورد تایید قرار گرفت. اکنون روزها برای قصاص وی به شماره افتاده است.

khasteh - فرانسه - استراسبورگ
مادر عزیز فکر کن دوتا پسرات با همدیگه در گیر شدنو یکی از اونها در این نزاع خونین از پا دراومده فکر کن اتفاقی افتاده که نباید میوفتاده. با مرگ این یکی عزیز از دست رفته زنده نخواهد شد چه بسا بخشش روح فرزندت رو شاد کنه.بزرگواری کن .لذتی که در عفو هست در انتقام نیست .
دوشنبه 16 اردیبهشت 1387

sweeti - المان - هامبور×
چه دردناک بود
دوشنبه 16 اردیبهشت 1387

zahra6644 - انگلستان - لندن
از خواندن این نامه خیلی متاثر شدم.از خدا میخواهم که همین امشب امید به خواب مادرش بیاد و ازش تقاضا کنه که از قصاص چشم پوشی کنه. شاید بهنود بتونه برای اون مادر داغدیده پسر خوبی باشه. در ضمن بهنود هم میتونه طعم محبت مادر را بچشه.
دوشنبه 16 اردیبهشت 1387

shiva66 - هلند - خرونینگن
امیدوارم که این مادر لذت عفو را بر انتقام و قصاص ترجیح بده و این جوان به زندگی برگرده. امیدوارم این قوانین ضد بشری از جامعه ایران حذف بشن تا دیگه شاهد این فاجعه های دردناک نباشیم.
سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1387

raminnikpor - امریکا - لس انجلس
مادر امید..... امید را در قلب بهنود نگه دار ....زندگی او در دستان توست ...میتوانی انرا بگیری و به راحتی ....اما بخشش او روح پسرت را نیز شاد خواهد کرد
امیدوارم حرف این جوان در قلب غمگیت خانه کند ...
سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1387

Mahrad - ارمنستان - یروان
عجب زبونی داره قاتل عزیز. همه موقع قصاص آدم خاشع و ...میشوند. غلط کرده چاقوکش آدمکش.
سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1387

ardavira - مالزی - cyberjaya
خیلی متاسف شدم و امیدوارم توی این روزای باقی مونده این مادر داغدار از گناه بهنود بگذره
سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1387

zpirooz - آلمان - آخن
عجب آدم بی رحمی اسمش رو نمیشه مادر گذاشت تا همین الان که با وجود این نامه هم از قصاص نگذشته واقعا جای تاسفه چطور میخواد بقیه عمرش رو با وجود اینکه مسئول کشتن یک جوان میشه بگذرونه اف بر این قانون مسخره جمهوری اسلامی که برای یک کودک و نوجوان هم حکم قتل صادر میشه
سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1387

khasteh - فرانسه - استراسبورگ
مهراد ارمنستان یروان به حرفی که زدی قلبا اعتقاد داری ؟ فکر میکنی اعدام قاتل علاج علت قتل خواهد بود ؟
سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1387

arash_alr - ایران - تهران
من اگه جای مادر مقتول بودم وقتی طناب دار رو به گردنش انداختند رضایت میدادم
سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1387

parmida-otrish - اتریش - وین
مادر گرامی میدانم که هیچ درد و غم و اندوهی سخت تر از مرگ عزیزان نیست مخصوصا مرگ فرزند برای مادر- من هم یگانه برادر 18 ساله ام را سالها پیش از دست دادم و متاسفانه او نیز مانند امید درگیر حادثه ای دلخراش شد - با گذشت سالها هنوز جای خالی او حس میشود. ولی باور کنید مرگ بهنود نه تنها هیچ باری از غمهای شما کم نمی کند بلکه شاید بخشش او به بهنود درس درست زندگی کردن بدهد. می دانم تصمیم گیری سخت است ولی او را ببخشید همانطور که خداوند بارها به خاطر گناهان کوچک و بزرگ ما را مورد عفو قرار داده و بیاد داشته باشید بهنود پشیمان شده و به شما پناه اورده است . مطمئنا در اینصورت روح امید عزیز نیز ارامش بیشتری خواهد داشت.
سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1387

vahidkral - ایران - تهران
بیخیال شو مادر جان مادر جان(با لهجه چارشنبه بخونید)
سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1387

تنهاترین - ایران - تهران
از این بهنودها توی مملکت ما زیاده
بیایید دعا کنیم یه روزی طومار دین سرشار از خشونت اسلام در مملکت ما پیچیده شه تا شاید دیگه به مسئله قصاص فکر نکنیم
سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1387

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
Mahrad - ارمنستان - یروان
اقا شما همون هستی که به دروغ یا راست در ارمنستان ت....و در موضوع دیگری انهمه به ارامنه فحاشی کردی لابد یکی از همان پان ترکها هستی که رد گم میکنی.
در ضمن این را بدان که اعدام جنایت قانون است و اصولا 100در صد غلط و ایا مرگ این جوان تو را ارضا می کند؟؟؟ و با جو بسیار بیمارگونه ای که در ایران اسلام زده و ملا زده است این حوادث عجیب نیست کشوری که از صبح تا شب شهید شهید می کنند و عملیات استشهادی می طلبند می خواهی با کوچکترین نزاعی چاقو نباشد و اینکه رضایت خانواده ی مقتول جای دادگاه وهیئت منصفه.....مرگ بر ملایان که با دینشان خود ام الفساد هستند.
سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1387

ommol - انگلستان - لندن
زهرا 6644 - یه چیزیت میشه ها ....اون مادر بدبخت این جوونو ببخشه خیلی بزرگواری کرده. ولی اینکه تو میگی شاید بهنود بسر خوبی برای این مادر باشه یعنی چی؟ یعنی این مادره بینوا نه تنها اونو بخشیده تازه باید قاتل بسرشو بعنوان پسرش قبول کنه و تا آخر عمر قیافه یارو رو تحمل کنه
سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1387

acid_pro - اتریش - وین
arash_alr - ایران - تهران
شما احتمالا سادیسم دارید که یک نفر رو تا لحظه مرگ زجر میدید.
چهار‌شنبه 18 اردیبهشت 1387

saharuk - انگلستان - نپوکاسل
نه قصاص.نه بخشش.حبس ابد.
پنج‌شنبه 19 اردیبهشت 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.