رهبر فلسطینیان و نخست وزیر اسرائیل ملاقات کردند

رهبر فلسطینیان و نخست وزیر اسرائیل ملاقات کردند

عباس (چپ) و اولمرت- محمود عباس نسبت به روند مذاکرات صلح بدبین بوده است
رهبر فلسطینیان و نخست وزیر اسرائیل برای گفتگو در مورد پیشبرد روند صلح خاورمیانه با یکدیگر ملاقات کرده اند.

روز دوشنبه، 5 مه (16 اردیبهشت)، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، و اهود ا ولمرت، نخست وزیر اسرائیل، برای سومین بار در خلال یک ماه گذشته در اقامتگاه آقای اولمرت در بیت المقدس دیدار و در باره روند مذاکرات صلح خاورمیانه گفتگو کردند.

پیش از این ملاقات، صائب عریقات، از اعضای گروه مذاکره کنندگان فلسطینی، گفت که آقایان عباس و اولمرت در دیدار خود به ارزیابی پیشرفت مذاکرات نیز خواهند پرداخت.

به گفته آقای عریقات، رهبر فلسطینیان از نخست وزیر اسرائیل خواهد خواست تا از ادامه ساخت و ساز در آبادی های یهودی نشین در کرانه باختری رود اردن خودداری ورزد و راهبندان های امنیتی را که ارتش اسرائیل در این منطقه ایجاد کرده است برچیند.

محمود عباس در هفته های اخیر نسبت به موفقیت مذاکرات صلح ابراز بدبینی کرده و گفته بود که ادامه ساخت و ساز در آبادی های یهودی نشین در اراضی فلسطینی، خودداری اسرائیل از برچیدن راهبندان های امنیتی و لغو محدودیت رفت و آمد فلسطینیان این مذاکرات را به مخاطره انداخته است.

منابع فلسطینی گفته اند که به دلیل اقدامات دولت اسرائیل، مذاکرات صلح که پس از برگزاری اجلاس صلح خاورمیانه در سال گذشته آغاز شد پیشرفت چندانی نداشته است.

مذاکرات آقایان عباس و اولمرت ساعاتی پس از آن آغاز شد که کاندولیزا رایس، وزیر خارجه آمریکا، پس از دیدار با هر دو طرف، منطقه را ترک کرده بود.

دیدار خانم رایس از منطقه روز شنبه آغاز شد و در جریان آن، وی با مقامات اسرائیلی در بیت المقدس و آقای عباس در کرانه باختری رود اردن مذاکراتی را انجام داد.

اقدامات اسرائیل در کرانه باختری

وزیر خارجه آمریکا هدف از سفر خود به منطقه را تسریع در روند مذاکرات صلح خاورمیانه عنوان کرده بود.

وی در این سفر با اشاره مستقیم به ایجاد راهبندان های امنیتی توسط نظامیان اسرائیلی در کرانه باختری رود اردن گفت که در ملاقات با مقامات اسرائیل، بر اهمیت ایجاد جوی که مشوق مذاکره برای حصول تفاهم باشد تاکید کرده است.

فلسطینیان هدف اسرائیل از ایجاد این راهبندان ها و احداث حصارهای امنیتی در کرانه باختری را تلاش برای انضمام سرزمین های فلسطینی به اسرائیل دانسته اند.

در حالیکه خروج نیروهای اسرائیلی از سرزمین هایی که فلسطینیان متعلق به خود می دانند از جمله موضوعات مورد مذاکره بین دو طرف است، خانم رایس گفت که لازم است از هر اقدامی که مانع از حصول توافق نهایی باشد خودداری ورزید.

در مقابل، زیپی لیونی، وزیر خارجه اسرائیل، پس از گفتگو با کاندولیزا رایس گفت که ساخت و ساز در آبادی های یهودی نشین و ایجاد راهبندان های امنیتی را نباید مانعی بر راه صلح تلقی کرد و در این مورد، به برچیدن شهرک های یهودی نشین در باریکه غزه اشاره کرد.

در تابستان سال 2005، دولت اسرائیل شهرک های ایجاد شده در باریکه غزه را با وجود مقاومت شهرک نشینان تخلیه و نیروهای نظامی خود را از این بخش از سرزمین های فلسطینی خارج کرد.

وزیر خارجه اسرائیل گفت که احداث راهبندان های امنیتی برای حفظ جان شهروندان اسرائیلی تا زمانی که تشکیلات فلسطینی قادر به جلوگیری از حملات گروه های تندرو نباشد ضرورت دارد.

مقامات فلسطینی همچنین خواستار اقدامات مشخص دولت اسرائیل برای بهبود شرایط اقتصادی در سرزمین های فلسطینی هستند و معتقدند که به این ترتیب، فلسطینیان به جای حمایت از جنبش حماس و خصومت نسبت به اسرائیل، از روند صلح حمایت خواهند کرد.

fran - ایران - -
مردم انگلیس تحت فشارهای شدید اقتصادی و فساد اداری
خبرگزاری فارس: علیرغم اینکه انگلیس با کوهی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کند، دولت این کشور به منظور سرپوش گذاشتن بر مصائب داخلی و استمرار استعمارگری خود، همواره به دنبال مداخله جویی در امور داخلی دیگر کشورهاست.
به گزارش خبرگزاری فارس، این روزها مردم انگلیس شرایط بد اقتصادی و اجتماعی را تحمل می‌کنند و با انواع و اقسام تنگناها و مصایب اجتماعی که از سیاست‌های اقتصادی ناکارآمد دولت کارگری «گوردون براون» نخست وزیر این کشور ناشی می‌شود، دست و پنجه نرم می‌کنند.
به همین دلیل بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها میزان محبوبیت دولت انگلیس به پایین‌ترین حد خود در طول دوران حاکمیت حزب کارگر از هنگام به قدرت رسیدن این حزب از 11 سال پیش تاکنون رسیده است.
دوشنبه 16 اردیبهشت 1387

sepid.irooni - انگلستان - لندن
اینا همه زیر سر امریکا اب می خورن!!!دیوانن به خدا!!!
دوشنبه 16 اردیبهشت 1387

khasteh - فرانسه - استراسبورگ
به امید اشتی اعراب و اسراییل و پایان کشت و کشتارو نابودی حکومت ملایان.
دوشنبه 16 اردیبهشت 1387

bijana - المان - هانوفر
با این عربها فقط باید با قدرت صحبت کرد.عربها جنبه خوش رفتاری راندارند
این عربها اگر مهار نشن خدا را بنده نیستند.
به نظر من اگر اسرائیل اعراب را ولشون کنه حتی یک اسرائیلی را هم زنده نمیگذارند .
با این حال اسرائیل خیلی خودداری میکنه که هر عربی که سر راهشه را نمیکشه.
اعراب برن خدا را شکر کنند که اسرائیلی ها مثل خودشون وحشی نیستند.
دوشنبه 16 اردیبهشت 1387

iran zamen - نروژ - روگنان
این حزب الله است که همیشه جنک را شروع کرده.اسرائیل بدنبال صلح است و ایران بخاطر پایداری حکومتش حزب الله را در انجا پایه گزاری کرده.ما را با اسرائیل چه واسرائیل را بر ما چه.اشتی و صلح در ان منطقه باعث نا بودی حکومت ایران است.
سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1387

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
من نه طرفدار اسرائیل هستم نه فلسطین چون اصلا به ما مربوط نیست ولی حقیقت این است که صد میلیون عرب چند دهه پیش خواستند اسرائیل را محو کنند شکست خوردند و اسرائیل برای جلوگیری از حمله ی مجدد اعراب قسمتی از اراضی را در اشغال خود نگه داشت و البته بیسوادان اسلامی فکر می کنند اسرائیل در 1967 به انجا رفته در حالیکه حد اقل 2500 سال پیش وقتی کورش 40000 یهودی را از بابل ازاد کرد می خوانیم که انها به زادگاه خود همین سرزمین رفتند ولی اگر بین این دو ملت صلح شود مشت محکمی به دهان ملای کثیف خواهد بود چرا که30 سال است که تروریستهای اسلامی و فلسطینی را تغذیه مادی می کند برای بقای خویش وقتی انسانی در ان منطقه میمیرد چه فرق می کند از کدام طرف است البته مردم عادی ....
سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.