ممنوعیت چند شغله بودن حقوقدانان شورای نگهبان رد شد

ممنوعیت چند شغله بودن حقوقدانان شورای نگهبان رد شد

غلامحسین الهام و ابراهیم عزیزی دو حقودان شورای نگهبان هستند که در حال حاضر شغل دولتی دارند
شورای نگهبان قانون اساسی طرح ممنوعیت عضویت شاغلان قوای سه گانه به عنوان حقوقدان در این شورا را رد کرد و آن را مغایر با قانون اساسی دانست.

مجلس شورای اسلامی ایران در اولین جلسه کاری خود در سال ۱۳۸۷ طرحی یک فوریتی را تصویب کرد که به موجب آن عضویت اشخاص شاغل در هر یک از قوای سه گانه را به عنوان حقوقدان در شورای نگهبان ممنوع می شد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت که این طرح، دو مورد ایراد و ابهام دارد و مغایر اصول ۱۴۱ و ۹۱ قانون اساسی است.

این طرح به عنوان تبصره ای به قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل مصوب سال ۱۳۷۳تقدیم مجلس شده بود.

مطابق اصل ۱۴۱ قانون اساسی "رئیس جمهور، معاونان رئیس جمهور، وزیران و کارمندان دولت نمی توانند بیش از یک شغل دولتی داشته باشند و داشتن هر نوع شغل دیگر در موسساتی که تمام یا قسمتی از سرمایه آن متعلق به دولت یا موسسات عمومی است ... ممنوع است".

در حال حاضر دو حقوقدان شورای نگهبان، غلامحسین الهام و ابراهیم عزیزی، مشاغل دولتی نیز دارند.

پیش از این غلامحسین الهام، وزیر دادگستری، سخنگوی دولت و حقوقدان شورای نگهبان طی نامه ای به محمود احمدی نژاد آمادگی خود را برای کناره گیری از مشاغل دولتی اعلام کرد.

مصوبه اخیر مجلس، بطور خاص تنها مشمول غلامحسین الهام نمی شد و ابراهیم عزیزی، دیگرحقوقدان شورای نگهبان، سمت معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ایران را به عهده دارد.

دربه در - ایروووون - تهروووون
یه چنتا پیر خرفت به سرکردگی جنتی نشستن دور هم تمام امورات 70 ملیون ایرانی را به بازی میگیرن ! شمارا به یاد آخرین نطق اعلمی میندازم ! شورای نگهبان = شورای گیوتین ... این نظر کسی هست که سالیان سال از این آبشخور نوشیده است !
یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

afshin2005 - ایران - شرق
یک نفر بعنوان رهبر- رییس مجلس- رییس جمهور - رییس قوه قضاییه و رییس شورای نگهبان و یک نفر هم بعنوان نماینده مجلس و کابینه دولت کافیه
یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

ehsan mn - ایران - ایران
چشم فاطمه رجبی روشن
این دیگه مسخره ترین سوژه ی دنیاست
290 نفر آدم واسه 6 نفر حقوقدان یه قانونی تصویب کنن که تقریبا بر علیه اوناست
بعد اون قانونو همون 6 نفر باید بررسی و تایید کنن.....
یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

sorosh arya - ایران - تهران
این است ....
یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

khasteh - فرانسه - استراسبورگ
عجب خر تو خریست.
یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

parviz1 - انگلستان - کترینگ
آخه چه شغلی چه دوغی چه کشکی!!!یه آبدارچی میخوان استخدام کنند باید صدتا مدرک تحصیلی و هزار جور سئوال جواب پس بده و انوقت یک مشت مفت خور دزد بی ناموس و وطن فروش با هزار جور زد و بند صد تا شغله !!!!تازه ملت باید حالا خوشحال باشن که مثلا یک شغله شدن!خوب این پستها و مقامها را به چه کسانی میدن !اگر دادن به کسیکه لایق و با سواد و فهیم و خدمتگذار ملت که خوبه.اما همه پستها از قبل از رهبر و خریداری شده و گدا گودوله های رهبررررررررررر و رفسن جانی و دکی ر ئیس جمهوررررررررر بقول احمقی نژاد زنبیل هاشونو گذاشتن تو صف پس چه فرقی برای ملت میکنه که کدام ان بره و کدام ...بیاد .تا زمانیکه این دزدان و وطن فروش و ملای جنایتکار تو ایران در راس این حکومت ظلم حاکم است هیچ قانون و هیچ شرایطی برای بهبود کشور و ملت بوجود نخواهد آمد.لعنت بر ملا ی دزد وطن فروش.
یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

بابک - ایران - سبزوار
شورای نگهبان فقط نگهبان جیب خودشان هستند
یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

shanul - المان - هامبورگ
این شورای نگهبان کارش این که به مردم ایران بفهماند که نظر نمایندگان شما برای ما مهم نیست و ما تصمیم می گیریم که چه قوانینی در ایران تصویب بشود این یعنی توهین به عقل یک ملت و نشان دادن صریح یک دیکتاتوری اسلامی!!
یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

amirarsalan - امریکا - لس انجلس
خب یک نفر رهبر. رییس جمهور .وزیر و.... بشه همه شغل هارو انجام بده. این مملکت کاری نداره برای انجام دادن همه کارها انجام شده فقط مونده پول نفت بگیریم و بدیم لبنان اونم از یک نفر بر میاد اینهمه دفتر و دستک نمی خواد
سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.