وزیر دفاع اسرائیل:ایرانیان زنده می مانند، ولی نظام ایران یک دهه بیشتر نمی ماند

وزیر دفاع اسرائیل:

ایرانیان زنده می مانند، ولی نظام ایران یک دهه بیشتر نمی ماند

وزیردفاع اسرائیل اهود باراک مدعی شد: این که نظام حاکم برایران دقیقا چه هنگام به جنگ افزار اتمی دسترسی یابد، اهمیت ندارد و بحثها نباید حول این اختلاف باشد که دوسال یا چهارسال دیگر ایران به بمب هسته ای می رسد. زیرا نتیجه آن از منظر و چشم انداز تاریخ یکسان است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب، وی در مطلبی که در پایگاه وابسته به وزارت خارجه این کشور از وی منتشر شده، ادعا کرد: اگر فشارهای سیاسی و راهکارهای اقتصادی نتواند نظام ایران را از رسیدن به بمب اتم بازدارد، برای تاریخ عواقبی که این رخداد در پی دارد، تفاوتی نخواهد کرد.

در مصاحبه ای که درروزنامه صهیونیستی یدیعوت آخارونوت انتشار یافت، وزیردفاع اسرائیل مدعی شد: نظام حاکم برایران تا ده سال دیگر دوام نخواهد داشت! اینکه بگوئیم چه سالی دقیقا این حکومت رفتنی خواهد شد، درست نیست. اما مسلم است که مردم ایران یک دهه دیگر به این حکومت امکان بقا نمی دهند!

اهود باراک در ادامه ادعا های خود افزود: حکومت کنونی درایران بی ثبات ترازهرهنگام دیگر شده است. نظامی است که برای منافع مردم ایران کاری انجام نمی دهد. کشور ایران سرزمینی از اقوام گوناگون است که زیر بستر جامعه آن، جوشان است. کشوری است که در گذشته تجربه مدرنیت و تمدن را داشته و با دنیای مدرن آشنا بوده و درهای آن به روی جهانیان بازبوده و مردمش می دانند که درجهان چه می گذرد. حتی در این نظام هم، مردم ماهواره به روی پشت بام خانه خود می گذارند و دنیا را می بینند. اکثریت چشمگیری ازمردم ایران جوانان هستند. نسلها درایران به سرعت عوض می شوند. یک جامعه پیر و فرتوت نیست. من براین باورم که برای این نظام، حکومت کردن برچنین مردمی امری دشوار و نشدنی باشد. این مردم باقی می مانند، اما این نظام نمی ماند. اما مساله دراین است که اگر قبل از رفتن این نظام آنها به بمب اتم رسیده باشند، وضعیت دشواری بوجود می آید و لذا اهمیت دارد که نگذاشت به چنین جنگ افزاری برسند».

وزیردفاع اسرائیل در مصاحبه با روزنامه یدیعوت اخارونوت، دراین مورد که آیا با رفتن دولت جورج بوش درآمریکا، ممکن است که اسرائیل خود را دربرابر خطرات ناشی از ایران تنها ببیند، مدعی شد: تنها یک پاسخ می توان داد و آن اینکه اسرائیل قدرتمندترین کشور درمنطقه خاورمیانه درشعاع 1500 کیلومتری است.امروزه کشور و عاملی که قدرت واقعی برابری با توانمندی اسرائیل را داشته باشد، دراین شعاع وجود ندارد! کشوری که بتواند موجب نابودی وانهدام اسرائیل شود، موجود نیست. اما بیان این اطمینان بدین مفهوم نیست که مردم اسرائیل می توانند ازاین پس فارغ ازهرخطری، به سواحل دریا رفته و استراحت کنند. همه چیز بستگی به تصمیمات و اعمال ما دارد. ما باید با چشمان باز مراقب اوضاع و هر تحرکی باشیم و باید پایمان محکم به روی زمین باشد و واقعیات را در زمین ببینیم.

دراین گفتگو، وزیردفاع اسرائیل به اقدام اخیر رئیس جمهوری ایالات متحده و سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا در تایید گزارشهای بمباران و انهدام تاسیسات هسته ای درحال ساخت سوریه، مدعی شد: تنها می توانیم به گفتن این امربسنده کنیم که درکشور اسرائیل یک سرباز، یک هواپیمای بدون خلبان یا یک شناوردریائی، بدون اجازه دقیق و مشخص وزیردفاع نمی تواند وارد حریم زمینی یا هوائی یا دریائی یک کشورخصم شود.

دراین مصاحبه درمورد این امر که آیا میان عملیات علیه تاسیسات سوریه با ایران میتوان ارتباط قائل شد، وزیردفاع رژیم صهیونیستی مدعی شد: نباید ارتباط ایجاد کرد، اما درمورد ایران باید اقدامات درزمینه اطلاعات و مجازاتهای اقتصادی افزایش یابد.

وزیر دفاع اسرائیل در ادامه مدعی شد: درس عبرتی که از جنگ جهانی دوم می توان گرفت آنست که مسالمت در قبال نظامهای خودکامه و ستمگر عاقبتی مانند فجایع هالوکاست دارد.

اهود باراک ادعا کرد: برقراری صلح و ثبات در جهان ایجاب می کند که جلوی دستیابی خودکامگان به سلاح های کشتار همگانی گرفته شود.

وزیر دفاع اسرائیل مدعی شد: باید قاطعیت داشت و از آزادی دفاع کرد تا ثبات، صلح و آینده جهان آزاد تضمین شود و درشرائط کنونی و نظر به خطرات موجود، باید با جلوگیری از احتمال دستیابی حکومت های خودکامه به سلاحهای کشتار همگانی از صلح و ثبات دفاع کرد.

باراک در زمانی این سخنان را بیان می کند، که ارتش رژیم صهیونیستی طی حملاتی پیوسته زندگی مردم در غره را بشدت سخت کرده و روزی نیست که خبر شهادت چند فلسطینی بدست جانیان رژیم صهیونیستی در رسانه های خبری جهان منتشر نگردد.

kingboys - ایران - تهران
یکی این مرتیکه مزخرف رو خفه کنه.همون هیتلر بدردشون می خوره که ادمشون کنه.
شنبه 14 اردیبهشت 1387

pouriya - ایران - شیراز
یک دهه. ای داد و بیداد...
حتا یک ثانیه هم برای ادامه بقای این رژیم شوم زیادی است.
شنبه 14 اردیبهشت 1387

iroony - ایران - تهران
kingboys - ایران - تهران ....پس توهم هالوکاست رو قبول داری......
شنبه 14 اردیبهشت 1387

erfan-iran - ایران - ایران
با سلام ..
من توجه شما را به این بخش از سخنان ایشان جلب میکنم که میگوید : کشور ایران سرزمینی از اقوام گوناگون است که زیر بستر جامعه آن، جوشان است !!! ...
کاملا مشخص است که اینها بر روی اختلافات قومی حساب ویزه ایی باز کرده اند و برای به زانو در آوردن ایران میخواهند از این راه وارد شوند .. خدا جمهوری اسلامی و آخوندها را لعنت کند که بجای منافع ملی کشورمان بر ایدئولوزی پوچ و بی محتوای خود پافشاری میکند .. این امر دلیل دیگری است که ما باید در برابر عوامل ایجاد تفرقه و درگیریهای قومی در کشورمان باید خشن و بی رحم باشیم ...
یاشاسین ایران .
شنبه 14 اردیبهشت 1387

takmosafereshab - ایران - خمینی شهر
حکومتهای مثل اسراپیل و آمریکاو ....... همانگونه که قبلا ثابت کرده اند نمی توانند درک خوبی از مسلمانان مخصوصا ملت ایران داشته باشند.وهر گاه در معادلات خود در باره ایران شکست می خورند دست به دامن گوی جادویی خود شده و غیب گوی می کنند .البته این امر هم به مزاج مخالفان خوش می آید و قوت قلبی برای ایشان می باشد تا ده سال دیگر به امید
سراب زنده بمانند ومفت و رایگان به سود آنان دست و پا بزنندوهم وعده سر خرمنی می باشد به همپیمانان این کشور ها
اما از این گذشته ((نباید نگاه کرد چه کسی می گوید باید دید چه می گوید)
و بجاست حکومت جمهوری اسلامی با توجه به جوان بودن ملت ایران و احتیاجات مشروع این قشر. قدمهای سازنده ای جهت رفاه وامر معیشتی جامعه مخصوصا قشر جوان مملکت بردارد .به قول مولی متقیان علی (ع) (( فقر آفت دین است))
شنبه 14 اردیبهشت 1387

ali-vienna - اتریش - وین
اینجا میشه ذات بعضی ها را تشخیص داد!
طرف داری از هیتلر!!! این دیگه آخرش بود.
---------------------------------------------------------
وزیر دفاع اسراییل غلط کرد، اما یادمون نره که هر کس ضعیف میشه همه تو سرش میزنن. ضعف ما هم دلیلی نداره جز جمهوری اسلامی، اگر ما در جوامع بین الملل نفوذ داشتیم به گور پدرش میخندید که اینطور سخن بگه.
شنبه 14 اردیبهشت 1387

bijana - المان - هانوفر
رطب خورده منع رطب نتوان کرد.
شنبه 14 اردیبهشت 1387

دربه در - ایروووون - تهروووون
هم اسرائیل هم حکومت دیکتاتوری مردم سوار دینی آخوندی در ایران بقایشان بر ایجاد تنش و وجود دشمن است در واقع ایران بقایش به بقای اسرائیل و بقای اسرائیل به بقای ایران است !
البته فرق است بین این دو حکومت ! چراکه در اسرائیل از اولمرت میتوان بازجویی کرد ( طبق اخبار ) ولی در اینجا از پاسبون بیت رهبری نمیشه بازخواست کرد !
یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

farid abbasi - ایران - تهران
یکی به این جلاد بگه خود شما بیش از 100 کلاهک هسته ای دارید دم از جهانی عاری از سلاح کشتار جمعی. میزنید سلاحهای شما هر روز هزاران نفر را به خاک وخون میکشد.در ضمن جنگ 33 روزه فقط گوشه ای از قدرت ایران بود .جهت یاد اوری به شما قدرت اول منطقه ایران نه شما.پیروز وسربلند ایران و ایرانی
یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

shekamo - نورو - اوسلو
کینگ بوی ایران
هولوکاست را همه میدونن که بوده هر کس ان را انکار میکنه دیلش اینه که نمی خواد قبول کنه
اقای عزیز هولکاست یکی از فجیع ترین کارهای بشر بود و اگر تمام ملت دنیا اونو یاد اوری میکننن به این دلیل هست که در اینده این اتفاقات پیش نیاد
به شما پیشنها میکنم صفحات تاریخ را ورق بزنید مطالعه کنید و معلومات خودتون را بیشتر کنید و وقتی فهمیدی بیا و حاشا کن
در ان جنگ بیشتر از میلیون ها نفر چه یهودی چی مسیحی کشته شدن
و برای اطلاع شما رضا شاه بزرگ به فراریان یهودی پناه داد و امروز یکی از خیابان های اسراییل به اسم بچه های تهران هست که به یاد ایشان هست .
یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

xpersia.com - ایران - ایرانی
این رژیم آخوندی آخرش اسم ایران رو از صفحه روزگار محو میکنه. روزی رو باید شاهد باشیم که ایران تفکیک بشه. اسمی از ایران نمونه چه برسه به خلیجش
یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

iran zamen - نروژ - روگنان
pouriya - ایران - شیراز.واقعا گل گفتی.
یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

iran zamen - نروژ - روگنان
pouriya - ایران - شیراز.راستی راستی یک ثانیه هم برای این رژیم هم زیاد است.امیدورم هر چه زودتر نام اسلام از تاریخ ایران حذف شود با تمامی دارو دسته اش.
یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

م-محمدی - ایران - تهران
ممکن است نظام اسراپیل به نیم دهه هم نرسد اگر خدا خواهد ٍ زهی خیال باطل شما حریف 100 نفر شیعه نشدید !!!!!ٍ
یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

ali safari - ژابن - توکیو
بهتره بگویید وزیر جنگ نه دفاع چون همیشه در حال تجاوز و کشتار هستند نه در حال دفاع
یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

mehrnoosh - ایران - اهواز
ای بابا فقط اینو کم داشتیم چشم بسته غیب بگه!؟
یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

rockybalboa - مالزی - کوالالامپور
اصلابردن اسمه ایران به دهن این انسانهای کثیف باعثه تاسفه منه.وali-vienna - اتریش - وین
متشکرم از جوابه شما.
وerfan-iran - ایران - ایران
با نظره شما کاملا موافقم
ولی کلا با خشونت موافق نیستم.و بابت تمامه دوستانی که جوابشان از روی عصبانیت بود و یا شامل بی احترامی به هموطن بود متاسفم.
دوشنبه 16 اردیبهشت 1387

souroosh - ایران - ساری
سلام. هموطنان عزیزم چرا ناراحت شدید!.در عجبم که چگونه مایلید نابودی دیگران را مشاهده کنیم ولی........ احساس نمی کنید این پرده تعصب شما همیشه مشکل ساز بوده و حکومت دقیقا از این حربه سوه استفاده میکنه.ای کاش بالغ تر بودیم. متاسفم
دوشنبه 16 اردیبهشت 1387

sabrina - ایران - امل
کینک بوی هنوز خیلی بوی هستی بچه که این...ها را میکنی ... طرز حرف زدنت غلطه همون خامنه ایی و دار و دستش برای تو خوبن پوست از سرتون بکنن.
دوشنبه 16 اردیبهشت 1387

parviz1 - انگلستان - کترینگ
10 سال!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!نه خدا جون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!به لطف خودت و ملت غیور ایرانیان و وطن پرستان از پیر و جوان از فارسهای زرنگ و ترکهای ناموس پرست گرفته تا بلوچهای قهرمان وو گیل مردان وطن پرست و مازندرانیهای شجاع ولرهای بی باک و بقیه اقوام که از یک خانواده هستیم که ما ایران را تشکیل داده همه و همه بار دیگر از خانواده خود دفاع خواهیم کرد و ایران خود را آزاد کرده و دوباره میسازیم و منتظر هیچ بیگانه ای نخواهیم ماند و اجازه دخالت به هیچ بیگانه ای نمیدهیم که برایمان تکلیف کنند این کثافتها 10سال دیگر بر دوش ملت سوار باشند!تا 10 سال دیگر ملاها و رژیم خونخوار چیزی از ایران باقی نمیگذارند.هر چه زوتر به لطف خودت و غیرت ملت ایران را از چنگال بیگانگان تازی بیرون میآوریم.زنده باد ایرانیان آزادیخواه وطن پرست خود جوش سراسر جهان و پاینده باد ایرانی آزاد با پرچم پر افتخار شیر و خورشید نشان.
دوشنبه 16 اردیبهشت 1387

sepid.irooni - انگلستان - لندن
ali-vienna - اتریش - وین از این کامنتت خوشم اومد عاقلانه بود این یک هیچ به نفع تو. mehrnoosh - ایران - اهواز کامنتات همیشه باحال و بامره و خنده داره ایول.!
دوشنبه 16 اردیبهشت 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.