الهام: از ما می خواهند به جای حل مشکلا‌ت جهانی به فکر گوجه فرنگی مردم باشیم

الهام:

از ما می خواهند به جای حل مشکلا‌ت جهانی به فکر گوجه فرنگی مردم باشیم

خبرگزاری ایرنا : غلامحسین الهام سخنگوی دولت تاکید کرد: دولت کاهش مصرف و حذف هزینه‌های غیر ضروری را از نخستین روزها، از خود شروع کرد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی دولت، وی در جمع روسای آموزش و پرورش و معلمان استان گیلان در شهر بندر انزلی گفت: دولت نهم برای تحقق این هدف به طور داوطلبانه سخت‌گیری را برای خود اعمال و اصلاح را از خود آغاز کرده است.

سخنگوی دولت گفت: کاهش نسبت بودجه‌های جاری به کل بودجه و افزایش دادن بودجه‌های عمرانی در بودجه‌های سالانه اقدامی اساسی در راستای مدیریت صحیح منابع و جلوگیری از اسراف است.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی ایران امروز همه وجود خود را برای اقامه حق و عدل به میدان آورده است، گفت: امروز که اکثریت مطلق جامعه، حمایت همه جانبه خود را از معیارهای حق و حقیقت اعلام کرده است، حجت بر مسوولان در جهت اجرای حق و عدل تمام است چرا که پایداری و استقامت بر حق لازمه حکومت علوی است.

الهام گفت: در پایداری بر سر حقیقت و بخصوص در برقراری حق و اقامه عدل و عدالت اجتماعی، مماشات، سهل انگاری و زد و بند ممنوع و غیر قابل قبول است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: تحقق ارزش‌ها مستلزم آن است که در برابر پرخوری مستکبران و متجاوزان به حقوق و گرسنگی محرومان ساکت نماند.

وزیر دادگستری با بیان اینکه امروز عده‌ای ما را ملامت و سرزنش می‌کنند که دولت به جای اندیشیدن به حل مشکلات جهانی به فکر گوجه فرنگی مردم باشد، گفت: این همت کوتاه و ضعف بنیه ، حیرت آور است و با فرهنگ علوی غدیری تطابق ندارد.

وی افزود: آنها با این نوع بیان، به ما می‌گویند مسیر عزت جامعه خود را فراموش کنیم، در حالی که این حرفی بسیار غلط است، زیرا اگر افق‌های روبروی خود را نشکافیم و براساس همت بلند ایرانی و فرهنگ بدون مرز اسلامی خود عمل نکنیم، مشکلات داخلی و پیش پا افتاده نیز رفع نخواهد شد.

الهام با بیان اینکه بدترین آدم‌ها در تاریخ کسانی هستند که در اوج ضعف و ناتوانی دشمن، خود را به او فروخته اند، گفت: امروز در موقعیت و جایگاهی قرار داریم که دشمنان ما در درون خود دچار مشکلات جدی شده اند، هر چند برای خالی نبودن عریضه، نعره‌هایی هم می‌زنند، اما خودشان هم می دانند که چقدر در ضعف هستند.

سخنگوی دولت با تاکید به این که ورود جمهوری اسلامی ایران به عرصه علوم فضایی و هسته‌ای و قرار گرفتن در کنار کشورهای برتر جهان از لحاظ علمی حاصل افق دید و تفکر بلند و اندیشیدن به مسائل اصلی بود، تصریح کرد:
رسالت عمده ما این است که جایگاه بین‌المللی خود را بشناسیم و از خسارت هایی که دشمنان می‌خواهند در عرصه جهانی به ما تحمیل کنند، اجتناب کرده و بدانیم که دشمنان امروز در داخل خود نیز مشکل دارند و به دنبال فرافکنی و ایران هراسی و اسلام هراسی هستند.

الهام با بیان اینکه دولت موظف است عزت جامعه اسلامی را حفظ کرده و آن را در جایگاه اصلی و شایسته خود حفظ کند، افزود: این امر مهم، امروز رخ داده است، هر چند برخی‌ها با تنگ نظری نمی‌خواهند، آن را ببینند یا باور کنند.

سخنگوی دولت، وظیفه دیگر دولت را در فرهنگ علوی، ساختن زندگی مردم و پیشبرد اقتصاد جامعه دانست و گفت: امروز شاخص‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف در حال رشد و حرکت رو به جلو است و این به مفهوم آن است که مسیر صحیح در پیش گرفته شده اقتصادی به سرعت در حال طی شدن است، البته این به معنای نبودن مشکل نیست.

وی تلاش دیگر دولت در راستای اهداف عدالت‌طلبانه اقتصادی را توزیع صحیح منابع مالی کشور عنوان کرد و افزود: اتفاقا همه دعوای عده‌ای با دولت و شخص رییس جمهوری بر سر چگونگی توزیع این منابع و بخصوص منابع مالی بانکی است.

سخنگوی دولت ادامه داد: وقتی رییس جمهوری در پی اصلاح ساختار بانکی و ساز وکارهای ناصحیح بر می‌آید از همه طرف به او حمله می‌شود؟ یکی می‌گوید، کارشناسی نیست، دیگری می‌گوید، اقتصاد دستوری است، در حالی که حرف اصلی دولت این است که منابع باید عادلانه توزیع شود.

وزیر دادگستری تصریح کرد: مردم در توزیع منابع از طریق حمایت از توانمندی های اقتصادی از جمله بنگاه‌های کوچک باید مشارکت داده شوند و آنها نیز از منابع بطور عادلانه برخوردار شوند تا مشکل بیکاری در جامعه حل شود.

الهام با بیان اینکه عده‌ای به دولت انتقاد می‌کنند که با توجه و تمرکز بر حل مشکل بیکاری موجب تورم شده است و به جای ایجاد اشتغال باید متمرکز بر کنترل تورم شود، گفت: در حالی که دولت تلاش دارد ضمن ایجاد اشتغال بیشتر، تورم را نیز تا حد امکان کنترل کند، اما کنترل تورم به معنای جلوگیری از ایجاد اشتغال نیست.

سخنگوی دولت همچنین تاکید کرد: حل بیکاری یک اولویت اصلی و جدی برای دولت است.

الهام افزود: در حالی که بانکداری در ایران در قانون و در ظاهر، اسلامی است اما در عمل دقیقا در مسیر صحیح حرکت نکرده و آنچه در واقعیت رخ داده است، کاملا بر بانکداری اسلامی منطبق نیست.

وی تصریح کرد: وقتی دولت در پی تطبیق اصول اسلامی بر کارکردهای بانکی بر می آید و می‌خواهد، نفوذ بانکی را براساس قانون و فلسفه ذاتی آن اصلاح کند ، با حملات شدید و مختلف مواجه و روبرو می‌شود که می‌خواهند این کار را متوقف کنند، اما دولت در مسیر صحیح خود ایستاده است.

سخنگوی دولت، توزیع گسترده سهام عدالت را اقدام دیگر دولت در راستای کاهش فاصله‌های طبقاتی و تحقق عدالت اجتماعی عنوان کرد و افزود: دولت حمایت واقعی و غیر شعاری را از بخش خصوصی به عنوان بدنه اقتصادی مردم و نه بخش اختصاصی در دستور خود دارد.

وی افزود: رشد اعطای وام تهسیلات به بخش خصوصی در دولت احمدی نژاد، ‪۲/۵‬ برابر افزایش یافته است.

سخنگوی دولت همچنین گفت: در خصوص‌سازی و واگذاری‌ها به مردم نیز رشد جهشی با سازوکارهای صحیح داشته‌ایم .

الهام با اشاره به آمارهای مربوط به تحقق شاخص‌های عملکردی برنامه چهارم توسعه کشور از جمله کاهش بیکاری، افزایش صادارت غیر نفتی، تولید مسکن شهری و روستایی، تولید برق و اکتشاف نفت و گاز که بسیاری از آنها از مدت زمان در نظر گرفته شده در برنامه جلوتر است، گفت: این در حالی است که عده ای با بی‌انصافی در پی تخطئه عملکرد دولت هستند و دولت را به بی‌توجهی و اجرا نکردن برنامه متهم می‌کنند.

سخنگوی دولت به سرعت عمل دولت در حل مشکلاتی که تنها محدود به ایران نیز نیست اشاره کرد و گفت: در خصوص خشکسالی که پدیده‌ای منطقه‌ای است و اکثر کشورهای جهان با تبعات آن درگیر هستند، دولت در نخستین جلسات خود در سال جدید راهکارهای همه جانبه را پیش بینی کرد و با تشکیل ستاد ویژه با جدیت در پی کاهش تبعات خشکسالی برای مردم است.

وزیر دادگستری همچنین با گرامیداشت بیست و نهمین سالگرد شهادت فیلسوف گرانقدر، معلم شهید آیت الله مطهری، گفت: شهید مرتضی مطهری که پاره تن امام(ره) بود، در علم، معنویت، روح، عقل و کلام تجلی استادش حضرت امام( ره) بود که قربانی کج فهمی، کج اندیشی و خودمحوری در فهم دین که با نفاق هم آمیخته بود، شد.

الهام با تاکید بر نقش بسیار پر اهمیت معلمان در تربیت نسل‌ها بویژه جوانان، اظهار داشت: شهید مطهری در مسیر کمک به هدایت جوانان نگران نبود که در امواج اتهامات گرفتار شود، بلکه نگران بود که پیام صحیح دین را نتوان به زبان صحیح در جامعه امروز بیان کرد.

سخنگوی دولت، همه جامعه و همه نسل‌ها را مدیون و مرهون معلمان دانست و افزود: ما بر این دستان پر تلاش بوسه می‌زنیم و جامعه‌ای که قدرشناس و سپاسگزار معلمان باشد جامعه‌ای رو به پیشرفت و بالنده خواهد بود

DARYA_R - انگلستان - لیورپول
اخه این بی غیرت بی شرافت که خبر از شکم گرسنه یه عده بچه وزن ومرد
بینوا نداره همین که ایشون وایل وطایفه بیغیرتش بوقلمون و...براشون مهیا
باشه کافیه
شنبه 14 اردیبهشت 1387

derafsh - اتریش - وین
اقا شما اول مشکل خودتان را حل کن مشکل دنیا پیشکش! این وظیفه دولت است که مشکل گوجه فرنگی را کند. این مسئله کوچکی نیست. چرا می خواهید مشکل تورم را کم اهمیت جلوه دهید. چون از حل مشکلات کشور عاجز شده اید ذهن مردم را از مسئله اصلی دور می کنید. تورم؛ بیکاری؛ بی عدالتی؛ پارتی بازی و... کشور را به پرتگاه سقوط کشانده است. یکی از بز رگترین مشکلات ایران در حال حاضر بحث منابع اب و کشاورزی است. تا 50 سال اینده بر اثر گرمایش زمین کشاورزی ایران تقریبا به نقطه صفر می رسد! از طرف دیگر مقدار نفت استخراجی ایران در ان زمان تقریبا به اندازه مصرف داخلی کشور است! جمعیت 130 میلیونی ان زمان ایران نه اب دارد نه کشاورزی و نه نفت!! اقایان هم که مشغول حل مشکلات دنیا هستند!!!!!!!!!!!!!!!!! معلوم نیست سرنوشت این ملت چه خواهد شد. کشورهای پیشرفته از هم اکنون در حال برنامه ریزی برای نسل اینده شان هستند. در عوض مسئولین ایران دنبال فرافکنی!!!!!!!! مشکلات کشور با کار کارشناسی حل می شود نه دروغ و دغل و ریا. تورم امسال با شدت بیشتری خود را نشان می دهد(به همین خاطر از طرف رهبر فرزانه!! سال نو اوری نامگذاری شده است!!).نقدینگی بالای کشور و تحریم های پی در پی که ریسک سرمایه گذاری در کشور را بالا برده است؛ علل اصلی تورم هستند. البته فساد مالی و معیوب بودن ساختار اقتصادی کشور نیز در تورم ایران نقش اساسی دارد. خدایا کشورم را از خشکسالی و دروغ در امان بدار(کورش کبیر).
شنبه 14 اردیبهشت 1387

maral-sh - ایران - تهران
تو رو خدا حرفهای این بنده خدا را جدی نگیرید .
کاسه داغتر از آش شده و سرعتش رفته بالا .
زیاد تو این عوالم نیست و فکر میکنه از طرف خدا مامور شده
برای حل مشکلات دنیا نه مشکلات مردم هموطنش و گوجه فرنگی !
خیلی سطح انرژیش رفته بالا و بقول خودمونی قاط زده !!!
شنبه 14 اردیبهشت 1387

jvdkhz - پارس - پارسه گرد
این الی ناناز احمق نمیخواد بفهمه که حتی عرضه کنترل قیمت گوجه فرنگی رو ندارن یا واقعا نمیفهمه؟ای اون علیتون بزنه توکمرتون که به اسم اونا و دین و مذهب خون مردم رو تو شیشه کردین .
شنبه 14 اردیبهشت 1387

گربه ای پرنده خواه - فرانسه - لیون
derafsh - اتریش - وین نفت به پنجاه سال دیگه نمی کشه دلت خیلی خوشه (نفت کل دنیاها!)! دولت گوجه فرنگی هم که شاهکاره هر روز یه طنز جدید! برنامه ریزی هم کار اینا که نیست ولی قبلیا شاید یه کارایی کرده باشند. همونطوری که تو کنترل جمعیت برنامه ریزی کردن و موفق شدن و چشم انداز 20 ساله و برنامه چهارم توسعه نوشتن فقط ضامن اجرایی فعلا که نداره.
شنبه 14 اردیبهشت 1387

naslesookhteh - ایران - تهران
باز مثل اینکه با فاطی دعواشون شده دیشب جدا خوابیدن. فشارش زده بالا قاطی کرده حسابی. منتظر افاضات جدید فاطی خانم هم باشید.
یکی نیست بگه اخه قربون فاطی جونت بری مردم خودمون دارن روز به روز از این فرهنگ بدون مرز اسلامیتون دور و دورتر میشن حالا شما میخواهین به مردم دنیا بندازینش. زهی خیال باطل. مگه مردم دنیا چیز تو مغزشون خورده؟
شنبه 14 اردیبهشت 1387

bayandor - -
مو ش توسوراخ جانمیشدجارو به دومش میبست.
----------------
کاربر گرامی
لطفا نام شهر و کشور محل زندگی خود را به فارسی درج نمائید.
با تشکر
شنبه 14 اردیبهشت 1387

parviz1 - انگلستان - کترینگ
بقول خود نفهمت مشکل گوجه را نمیتوانید حل کنید و گند زدید ببین مشکل تو جهان دیگه چه فاجعه ای دارین پیش میارین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شنبه 14 اردیبهشت 1387

سورنا - ایران - تهران
برادر الهام عزیز دل برادر
قاچ زین و بچسب ! اسب سواری پیشکش!
شنبه 14 اردیبهشت 1387

ریکا - ایران - قائم شهر
عجب رویی داره طرف. عزیز ما گفتیم برو گوجه ات رو بفروش نه مشکل گوجه رو حل کن. ‏چه خودش رو بالا بالا میبره، ایکبیری.‏
وقتی مریض رو به قبله میخوابه، شروع میکنه به هزیان گفتن. حالا هم که مردم به نقطه ‏انفجار رسیدن، از بزرگ و کوچیکشون امدن وسط و هر چی چرندیات و خالی بندی بلدن ‏بار مردم میکنن. یه چیزی به اخوند میدی، مگه میشه به این سادگیها پسش بگیری.‏
در رابطه با وضعیت معلمین عزیز هم یکی میگفت، یه یارو رو بردن برا اعدام. کشیدنش ‏بالای دار، نمرد. دوباره بردن بالا، بازهم نمرد. ازش پرسیدن تو چرا نمی میری؟ گفت، اخه ‏من معلمم، عادت کردم اخرهای ماه از ... نفس بکشم.‏
شنبه 14 اردیبهشت 1387

دربه در - ایروووون - تهروووون
اینا هر جا که خواستن مشکلات دنیارو حل کنن اونجارو به نابودی کشوندن نمونش لبنان و ویرانی های بعد از جنگ و عراق و افغانستان و ...
البته برای بازسازی از جیب این ملت خوب مایه میزارن !
یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

mazany - -
بهنگام ریاست جمهوری خاتمی تاکید مقام ولایت بر امور اقتصادی مردم بود ولی در دوره احمدی نژاد چطور؟
------------
کاربر گرامی
لطفا نام شهر و کشور محل زندگی خود را به فارسی بنویسید در غیر این صورت از درج نظرات شما در آینده معذور خواهیم بود.
با تشکر
یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

xpersia.com - ایران - ایرانی
دوست دارم یه دونه آبدارشو نثارش کنم
حالا که نمیتوونه مشکل گوجه فرنگی رو حل کنه بیاد مشکل خیار و بادمجون رو حل کنه فکرکنم از این بیشتر خوشش بیاد.
ملت رو داغون کردند بازم بعد از این همه سال از رو نمیرن و هی وعده و وعید میدون بسه.
یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

iran zamen - نروژ - روگنان
این مردک مردم را مسخره می کند با نام گوجه فرنگی.رژیم سر تا پایش مسخره است.بفکر مردم باشید .اقا مهدی میاد عدالت را با شمشیر درست می کند.
یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

damst2005 - ایران - تهران
آخه یکی نیست بگه ازگل کپه ریش تو مشکلات داخلی مردم خودت رو حل کردی که حالا داعیه حل مشکلات جهانی را داری؟ آخه تو سر پیاز جامعه جهانی هستی یا ته پیاز؟اصلاْ می فهمی جهان رو با چه غینی می نویسند؟
یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

ehsan mn - ایران - ایران
ای ول ای ول
خوبه
اتفاقا میشه به عنوان شغل جدید آقای الهام
حل کننده ی مشکلات جهانی........
با همراهی فاطمه رجبی........
یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

iran zamen - نروژ - روگنان
با همان گوجه فرنگی باید زد توی سرشان.سیاست داخلی را درست کن بعد به فکر سیاست خارجی باش.مردک ....
یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

garadagh - سویدن - مالمو
مشکل بزرگ دنیا همین حکومت جمهوری اسلامی است که دنیا رو ریخته بهم گورتونو گم کنید تا دنیا یه نفس راحت بکشه.
یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

ali-vienna - اتریش - وین
تو رو خدا همون گوجه را که توش موندید حل کنید، جهان پیش کش!!!!!
یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

elora - نروژ - اسلو
زمان چنگیز خان نیست که حاکم حواسش یه طرف باشه به بقیه چیزا نتونه برسه. این وزرای محترم مگه هر کدوم وظیفه خودشونو ندارن؟ گوجه فرنگی همونقدر تو پروزه های کشور باید اهمیت داده بشه که نیروگاه اتمی ساختن مهمه.
یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

mehrnoosh - ایران - اهواز
میگم مگه تو روز غدیر گوجه رو حروم کردن!؟هان ن ن ن !؟ پس حالا با چی هی املت درست کنیم بدیم شوهره بخوره ماهم هی بشینیم ایران یوکا بخونیم!؟ هااااااااااان!؟ من گوجه میخوام.امشبم املت داریم.
یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

shiva66 - هلند - خرونینگن
آقای الهام ما چند تا مشکل مهم توی هلند داریم. میشه خارج از نوبت اول بیاین مشکلات مارو حل کنین؟ مرسی از شما.
یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

پری دریائی - ایران - تهران
خاک بر سر جهانی که تو و امثال تو بخواین مشکلاتشو حل کنین. شما عقب افتاده هائی که با این همه سرمایه اندر خم یه شهر 1000 نفریتونم موندین بدبختا اونوقت می خواین مشکلات جهان رو حل کنین. بوزینه شما که نمی تونین مشکل گوجه رو حل کنین پس ..... زیادی نخورین که می خواین مشکلات دنیا رو حل کنین
دوشنبه 16 اردیبهشت 1387

sepid.irooni - انگلستان - لندن
اقا اسپانیا هر سال بیش از 10000 میلیارد گوجه فرنگی به هم پرت می کنن لوول واقعن شدم اوره دولتی که نتونه گوجه فرنگی رو ...به درد لای جرز دیوار می خوره صد رحمت به دیوار همیشه فیکسه ولی دولت ما...!!
دوشنبه 16 اردیبهشت 1387

amirarsalan - امریکا - لس انجلس
خانم الهام رجبی!!!!!
حالا که اینقدر استادی و مشکلی نمونده حل کنی بیا اینجا بدبخت امریکایی ها خیلی به مخ هایی مثل تو نیاز دارن.
سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.