غرامت ایران را از عراق بگیرید

حمایت رسمی عراق از ادعای واهی امارات درباره جزایر ایرانی

 غرامت ایران را از عراق بگیرید

با وجود آن که دولتمردان عراقی در دیدارهای رسمی با همتایان ایرانی خود همواره از نقش سازنده تهران در برقراری ثبات و کمک به بازسازی این کشور قدردانی می کنند و خواستار گسترش روابط دوستانه دو همسایه می شوند، برخی موضع گیری های دستگاه دیپلماسی این کشور از سمت وسویی کاملا  مغایر با این اظهارات به ظاهر دوستانه حکایت می کند.
مغایرت مواضع دستگاه دیپلماسی بغداد با سخنان دوستانه دولتمردان این کشور در مورد ایران هنگامی بیشتر خودنمایی می کند که پای روابط عراق با سایر کشورهای عربی به میان می آید. در چنین مواقعی دولتمردان عراقی با فراموش کردن تمامی پیوندهای دیرین خود با تهران، مواضعی اتخاذ می کنند که به مذاق سردمداران ناسیونالیسم عرب خوش بیاید.
در تازه ترین این موضع گیری ها وزارت امور خارجه امارات یادداشت رسمی از سوی وزارت خارجه عراق دریافت کرد که در آن از ادعاهای واهی این کشور درباره مالکیت جزایر سه گانه ایرانی حمایت شد.
به نوشته روزنامه الاتحاد چاپ امارات متحده عربی در این یادداشت ضمن حمایت از ادعای امارات درباره مالکیت جزایر سه گانه، تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی استفاده از ابزارهای مسالمت آمیز از سوی امارات را در این خصوص خواستار شد.
وزارت امور خارجه عراق در پایان این یادداشت آورده است: سیاست دولت عراق حمایت از اجماع و همبستگی کشورهای عربی در قبال مسایل کشورهای عرب است و همواره خواهان تقویت روابط کشورهای عربی با یکدیگر،  تعهد به تصمیمات صادره از نشست سران کشورهای عربی، قوانین اتحادیه عرب و فعال کردن مساله رایزنی ها و هماهنگی ها میان کشورهای عربی است.
در همین راستا شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات از موضع عراق در این باره قدردانی کرد.
هر چند حمایت کشورهای عربی به ظاهر متحد ایران از ادعاهای واهی امارات بر جزایر سه گانه ایرانی خلیج فارس تازگی ندارد و پیش از این نیز شاهد اتخاذ مواضعی از این دست از جانب کشورهایی چون سوریه و لیبی نیز بوده ایم اما یادداشت رسمی حمایت بغداد از ادعاهای ابوظبی، می تواند و باید برای گردانندگان دستگاه دیپلماسی کشورمان به عنوان زنگ خطری جدی تلقی شود. زنگ خطری که در صورت به صدا درآورده شدن لزوم تغییر اساسی برخی رویکردها در نحوه تعامل با بغداد را بیش از پیش نمایان می کند.
در همین چارچوب پیگیری جدی و تلا ش در جهت دریافت غرامت جنگ تحمیلی 8 ساله از عراق، به عنوان یکی از کارآمدترین اهرم های فشار بر بغداد، توصیه می شود. غرامتی که بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد که در آن ها عراق به طور رسمی به عنوان متجاوز و آغازگر جنگ شناخته شده است، حق مسلم ملت  ایران به شمار می رود و دولتمردان حق ندارتد به بهانه ملا حظات سیاسی از آن چشم پوشی کنند.

گربه ای پرنده خواه - فرانسه - لیون
عراق بره فعلا به وضع اسفبارش برسه که به این زودیا کشور نمی شه. راستی کسی می دونه بی شوخی واقعا چرا تو این 20 سال هیچ دولتی دنبال غرامت از عراق نرفته؟
جمعه 13 اردیبهشت 1387

titish_az_ona - ایران - گنبد کاووس
واقعا که واسه خودمون متاسفم .اینهمه اینا کشور ما رو ویرون کردن.جوونهای ما رو کشتن.به ناموسمون تجاوز کردن اونوقت اینا میان وام میدن میدن به عربهای .........بعدشم آخرشم جوابشونو میدن.لعنت به شما.خون جوونهای ما رو همین جمهوری اسلامی لگد مال کرده
جمعه 13 اردیبهشت 1387

bijana - المان - هانوفر
به عربها اعتماد نمیشه کرد عربها نه برادر ما هستند نه دوست ما.
همیشه باید به عربها زور گفت.ضعیف درمقابل فشار.
همیشه باید با قدرت باهاشون تا کرد.جنبه احوال پرسی را ندارند.
مگه همین صدام گور به گوری نبود که در زمان پهلوی جلوی دوربین از ترس
دست شاه را ماچ کرد.شاه هر چه بود ولی بلد بود با این عربها تا کند.
تمام کشورهای عربی از شاه مو می ریختن.
من از مقامات ایران خواهشمندم انقدر جز این عربهای چشم سفید را نزنند
بابا اسرائیلی ها هم فهمیدن با این عربها چگونه رفتار کنند.یک سگ این اسرائیلئ ها میارزه به تمام ملل عرب.
بابا نجاست یعنی چی این عربها که نجس ترین قوم هستند.
شما به سگ میگید نجسته ولی یکبار به سگ غذا بدی دیگ تا اخر عمرش فراموش نمیکنه.بابا اینقدر بیت المال را نتپونید تو گلوی این نمک نشناسان. مرسی
جمعه 13 اردیبهشت 1387

hamiyan - انگلیس - لندن
.....از المان.هانوفر.......چطور میتوانی از مقامات ایران خواهش کنی که ...عربهای چشم سفید را نزنند...دوست عزیزم رهبر ایران سید علی فلسطینی است...ریس قضایی عراقی است....مردمش نوکر وخادم اهل بیت عربی است.....ورزشکارش ابوالفضلی است.....شما انتظار دارید اینان از ایران دفاع کنند.
شنبه 14 اردیبهشت 1387

bijana - المان - هانوفر
ما باید به و با اسرائیل کمک کنیم تا حق این عربها را کف دستشان بگذاریم
من از اسرائیل هیچ چیز نمیدونم.مردم اسرائیل را هم نمیشناسم.
ولی عربها را خوب میشناسم.ومیدانم که چه حروم لقمه هایی هستند.
میدانم عربها از همان ابتدا دشمن خونی ایران وایرانیانند.
دشمن دشمن ما دوست ماست
شنبه 14 اردیبهشت 1387

afshin2005 - ایران - شرق
کی غرامت بگیره حاکمان عرب ایران زمین؟ گاهی یادمون میره که اعراب برما حکومت میکنن
شنبه 14 اردیبهشت 1387

vahid.sharifi - کانادا - ونکوور
شما یک میلیارد یک ملیارد دلار باج ندین غرامت پیشکش. جدا ایران از کویت هم کمتره که همون روزهای اول غرامتش رو گرفت.
شنبه 14 اردیبهشت 1387

Huria - دانمارک - کبنهاگ
bijana - المان - هانوفر
مااای گاااد . تو خیلی خطر ناکی. اگه این حرفها رو نو ملا عام بزنی جر بمه میشی البته تو اروپا نه ایران .ایران حکومتش ملتش همه اریایی هستند حتی اخوندای دیا هم همشون هموطنانتون هستند چون اسم فامیلی اکثرشون به یکی از شهرهای ایران ختم . میشه. تو زانهای قدیم خیلی از ایرانیها میان توی عراق ساکن میشن. زندیگشون هم خوب بوده تا اینکه در دهه هفتاد صدام همه این تبعه هارو میفرسته خونشون ایران. یکی از اینها شاهرودیه پس اون ایرانی الاصل و هیچ ربطی به عراق نداره.
بقیه عرب ستیزان پس کی غرامت عراقو میده کی جواب اون همه جنایتو توی این 4 سال رو میده نفت رو که بردین کشور رو هم غارت کردین مردم رو هم بدبخت غرامت هم می خواین انصافتونو شکر. خیلی از همین دلیر مردان عراقی اومدن پا به پاتون جنکیدند جلوی هموطناشون ایستادن تا از دین خدا دفاع کنند. چه طوری جوابشونو دادین. خروار خروار بابت پناهنده ها ی عراقی از سازمان ملل پول گرفتید بعد اونا رو توی اردوگاه هیتلر وار حبس کردید. نه خیر هر کی فکر می کنه اینها عربند سخت در اشتباه کاش بودند. در ضمن اسراییلیها سامی هستند و عراقیها رو به پناهندگی گرفتند . اگه ایران سر به پا نکنه با عموزادهها هیچ مشکلی نداریم. عراقیهای یهودی هم هستند که توی اسراییل پستهای مختلف دارند.
به هرحال ارزوی حل مشکلات دو ملت ایران و عراق رو دارم . شکوه به خدا دلم از بی انصافی بعضیها خیلی پره.
شنبه 14 اردیبهشت 1387

erfan-iran - ایران - ایران
Huria - دانمارک - کبنهاگ : با شما موافقم .. و ضمن پوزش خواهی از هموطنانمان میخواهم که کمی آگاهانه تر و منطقی تر بنویسند ... واقعیت این است که عراقیهای مقیم ایران به جرم ایرانی بودن از آن کشور اخزاج شده اند و این واقعا بی انصافی است که ما آنها را از خودمان ندانیم ...
شنبه 14 اردیبهشت 1387

parviz1 - انگلستان - کترینگ
اینها فقط باید بدن.از گرفتن طلبها خبری نیست.اصلا اگر اینها از ملت ترس نداشتن اسم ایران را پاک میکردن و دو دستی میدادن به همین عربها واون لباس پوشیدنشو نگاه کنید این مرتیکه بخدا بلد نیست که گره کراوات بزنه. میگفتن قدیما تو یک مجلس ملایی که توش میخواستن یک کارهایی بکنند و خیلی خصوصی بوده یکی لو میده که تو ملاها یک آدمی مامور است .ملای بزرگ دستور میده که عمامه ها را باز کنند و ببندند اونی که ملا نبوده لو میره حالا تو دنیا همه شخصیتهای سیاسی بلدند که یک گره کراوات بزنند و اصلا لباس یک دیپلمات باید مثل آدم مرتب و تمیز و رسمی باشد ولی خوب اینها که نه آدمند و نه چیزی از فرهنگ و انسانیت و شعور دارن حتی نمیتوانند یک گره کراوات که موجب میشود کمتر چهره نکبت و کثافتشان را ملت تحمل کنند بزنند. نتیجه اینکه همانطوریکه آدم نتونست ملا بشه ملا هم نمیتونه آدم بشه.
یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

پری دریائی - ایران - تهران
غرامت!غرامت رو فعلا مردم ایران دارن می پردازن!غرامت جهل و نادانیشونو که قرنها طول خواهد کشید.غرامت خرافه پرستی!تعصب بیجا،جهل و بی فرهنگی
دوشنبه 16 اردیبهشت 1387

sepid.irooni - انگلستان - لندن
خیلی ببخشیدا غرامت؟؟؟؟لوووول
دوشنبه 16 اردیبهشت 1387

iroony - ایران - تهران
sepid.irooni - انگلستان - لندن....شما میایی اینجا هی لووول بری از خنده نه؟؟میخوای آدرس 2 3 تا سایت جک بهت بدم لوووووووووووووووووول بری اونجا دم به دقیقه....
سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1387

sepid.irooni - انگلستان - لندن
iroony - ایران - تهران نه بابا نمی خوام مرسی اینجا جذابیتش بهنره خدای به قول بعضی ها اخر تیکه بودا لول حالا شما از کجا فهمیدی من خندیدم داشتم ...!!
سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.