آرامگاه حقیقی شمس در تبریز کشف شد

آرامگاه حقیقی شمس در تبریز کشف شد

سخنگوی شورای شهر تبریز مدعی شد محل آرامگاه حقیقی شمس تبریزی در تبریز کشف شده است.

حبیب شیری آذر بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: آرامگاه حقیقی شمس تبریزی، عارف نامی قرن ششم هجری در گورستان قدیمی درب گجیل تبریز کشف شده است.

وی تصریح کرد: اسناد و منابع موجود تاریخی و مطالعات انجام گرفته وجود آرامگاه حقیقی شمس را در این مکان تایید می کند.

شیری آذر با اشاره به مطالعات دقیق صورت گرفته در خصوص این ادعا، خاطرنشان کرد: آرامگاه واقعی شمس تبریزی پس از انجام مطالعات تاریخی و بررسی اسناد و منابع معتبر موجود توسط کارشناسان در تبریز شناسایی شده است.

وی به منابع مورد ادعای خود اشاره ای نکرد اما افزود: شهرداری تبریز به زودی با طراحی بنایی در شان شمس تبریزی، نسبت به بازسازی و احیای این آرامگاه اقدام می کند.

سخنگوی شورای شهر تبریز هر گونه ادعای قرار گرفتن آرامگاه شمس در دیگر شهرها و حتی کشورها را رد کرد و افزود: متأسفانه در سایه غفلت و سکوت تاریخی متولیان فرهنگ و تاریخ طی سالهای گذشته و عدم مطالعه و تحقیق دقیق پیرامون این موضوع ادعاهای بسیاری مبنی بر قرار داشتن آرامگاه شمس تبریزی در شهرها و حتی کشورهای دیگر مطرح شده است.

به گفته وی، شورای شهر و شهرداری تبریز قصد دارد بر اساس مستندات این واقعیت تاریخی را که آرامگاه واقعی شمس تبریزی در تبریز قرار دارد به اثبات برساند.

Afshin London - انگلستان - لندن
پس بیخود نبود مولوى میگفت:
اى قوم به حج رفته کجایید کجایید
معشوق همینجاست بیایید بیایید
معشوق تو همسایه و دیوار بدیوار
در بادیه سرگشته شما در چه هوایید
جمعه 13 اردیبهشت 1387

parviz1 - انگلستان - کترینگ
چه کار به قبر و میت دارین.اگر راست میگین کمی از عشق و راه شمس را یاد بگیرین و ببینید که این عارف بزرگ چطور راه و رسم عاشق بودن را یاد داده از خود گذشتگی و محبت کردن به هم نوع ولی شما(جمهوری مثلا اسلامی)تنفر و جنایت و کشتن جوانان بیگناه ووو بجای اینکه بارگاه درست کنید و تو همونم دزدی و بعد هم دکان کاسبی بشه برای شما وطن فروشها کمی راه و عمل بزرگان را پیشه کنید مرده پرستی را کنار بگذارید.
جمعه 13 اردیبهشت 1387

گربه ای پرنده خواه - فرانسه - لیون
parviz1 - انگلستان - کترینگ ببخشید این عارف بزرگ امروز زنده نیست و میت فرض می شه میگم به شورای شهر تبریز بگیم مقبره رو گمش کنن کسی ندونه این عارف که بدشانسی 700 سالیه کجا فوت شده مقبره حافظ و دیگران رو هم گم کنیم چون شورای شهر شیراز هم از جمهوری اسلامیه!
جمعه 13 اردیبهشت 1387

parviz1 - انگلستان - کترینگ
گربه پرنده خواه-فرانسه-لیون.سلام عزیزم.من منظورت را با عرض پوزش متوجه نشدم.ولی منظور حقیر اینستکه در کشورمان در حال حاضر مشکلات بسیاری است که همگان آگاهند و تکرار مکرر نمیکنم با توجه به مشکلات بهتر است به گرفتاریهای جوانان و ملت و پیشرفت کشور و در حقیقت نجات مردم که کمرشان خرد شده باشند و دنبال میت بقول شما 700 سال پیش نگردنند چون اون خدابیامرز هم فکر کنم راضی باشد اول یک گوری برای مشکلات ملت پیدا کنند بعد گور ایشان را پیدا کنند.البته میدانید که این آرامگاه ها هم برای این دستگاه دکانی بیش نیست و اصلا اعتقادی به اندیشه ایشان و اعتقادی به دنیای آخرت ندارند .چنانچه 1٪ از انسانیت و فهم عارفان را داشتند انقدر دنیا پرست و دزد اموال ملت و حقو نا حق نمیکردند آن هم بنام اسلام.
شنبه 14 اردیبهشت 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.