خوزستان زنده‌به‌گور شد

خوزستان زنده‌به‌گور شد

از دیروز (طبق روال چند ماه گذشته) هوای خوزستان غبارآلود بود٬ و ذرات گرد و غبار توی هوا پراکنده بودن٬ اما امروز هوا خیلی افتضاح شده و درواقع مقدار کمی هوا بین ذرات گرد و غبار پراکنده هست! و هر نفسی که فرو می‌رود کوتاه‌کننده‌ی حیات هست و شکنجه‌ی ذات.

اینجا هوا برای نفس کشیدن نیست.

این ذرات گرد و غبار با خودشون اورانیوم [استفاده شده در تسلیحات آمریکا] رو از عراق برای ما سوغات میارن که باعث به‌وجود اومدن مشکلات بهداشتی مثله افزایش سرطان٬ نازایی و ناقص‌زایی بانوان٬ مشکلات تنفسی حاد و… می‌شه٬ علاوه بر این٬ این ذرات گرد و غبار به‌دلیل گذر از مناطق جنگی حاوی مواد شیمیایی دوران جنگ هم هستن٬ همین چندروز پیش یکی از آشناهامون حالش بد شد و وقتی به بیمارستان مراجعه کرد دکترا بهش گفتن که بر اثر موادی که توی گرد و غبار چند ماهه‌ی اخیر وجود داشته شیمیایی شده و مثل یه جانباز شیمیایی باید تحت درمان‌های خاص قرار بگیره. دقت کنین که الان حدود ۲۰ سال از پایان جنگ می‌گذره و هنوز خاک اون مناطق تثبیت نشده!

اینجا هوا برای نفس کشیدن نیست.

توی این چند روز اورژانس‌های اهواز مملو از افرادی بود که به‌دلیل همین گردوغبار مسموم شده بودن٬ بیشتر این افراد رو هم کودکان خردسال تشکیل می‌دادن.

اینجا هوا برای نفس کشیدن نیست.

دلیل تمام این بدبختی‌ها و مشکلات هم نبود کمربند سبز در خوزستان هست٬ طرحی که چندین و چندسال هست که با وجود داشتن ردیف بودجه هنوز اجرایی نشده!
از گوشه و کنار دلایلی واسه اجرایی نشدن این طرح شنیده می‌شه که واقعن مسخره هستن٬ مثل نبود امنیت در استان و سواستفاده از مراتع جنگلی برای چال کردن اجساد(!) و… که اگه یه انسان عاقل فجایع به‌وجود اومده بر اثر این گرد و خاک رو با دلایل جلوگیری از اجرا شدن کمربند سبز مقایسه کنه می‌فهمه که این دلایل فقط مزخرفاتی هست که بعضیا می‌خوان به خورد ملت بدن تا اعتراضی صورت نگیره٬ باید دید این بودجه‌ی اختصاص یافته برای این امر کجاها خرج شده و به‌جیب مبارک کیا ریخته شده که مرگ و زنده‌گی چندین میلیون خوزستانی رو بازیچه‌ی منافع خودشون کردن.

ما خوزستانی‌ها در حال زنده‌به‌گور شدن هستیم.

آقای خامنه‌ای من اعلام خطر می‌کنم٬ اینجا هوا برای نفس کشیدن نیست!
آقای احمدی‌نژاد من اعلام خطر می‌کنم٬ اینجا هوا برای نفس کشیدن نیست!
ای تشخیص مصلحت٬ ای هیات دولت٬ ای استاندار٬ ای سازمان محیط زیست٬ ای مجلس٬ ای امنیت ملی٬ ای مقامات کشوری٬ ای مقامات لشکری٬ ای آقایان٬ من اعلام خطر می‌کنم٬ اینجا هوا برای نفس کشیدن نیست!

مردم ِ بدبخت ِ ثروتمند‌ترین استان ایران در حال زجرکُش شدن هستن٬ ما هوا برای نفس کشیدن نداریم.
ما خواستار اجرای طرح کمربند سبز به‌صورت ضربتی هستیم تا از وقوع یک فاجعه‌ی انسانی جلوگیری به‌عمل بیاد.

آیا فریادرسی هست؟

منبع: سایت گناهکار

persia360 - ایران - ایران
آیا فریادرسی هست؟
نه
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

khasteh - فرانسه - استراسبورگ
انرژی هسته ای حق مسلم ماست زرررررررشک.
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

shiva66 - هلند - خرونینگن
استان خوزستان بخصوص شهرهای ابادان و خرمشهر همیشه از محرومترین شهرهای ایران بودن. با اینکه ثروت مملکت از اونجاست. خیلی جالبه. نه؟ شاید هم خیلی دردناکه. بیچاره بچه هایی که اونجا باید نفس بکشن.
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

zartosht's girl - هند - بنگلور
اخه عراقی ها واجب تر هستن. من نمی دونم دیگه چی کار کنن تا باورتون بشه.
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

حسن کچل - امریکا - نیو یورک
نفت مال ما مرگ تدریجی مال شما خوزستانی های عزیز سریعتر استخراج کنید
بودجه نداریم تورم بالا ست با این دزدان چه باید کرد اگر فارس یا ترک بودین همه
جوره به استان شما خدمت میکردند یا شاید مذهبتون شیعه نیست مرگ بر نژاد
پرستان
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

risho - ایران - تهران
خوزستان خیلی وقته زنده به گور شده
خوزستان شاهرگ نفت وگاز ایران
خوزستان شاهرگ کشاورزی ایران
ولی خوزستان آفریقای جفرافیای ایران
خوزستان لاشه ای جلوی دندان تیز شهرای بزرگ ایران
خوزستان و جوونایی مثل من که کمکم داره طاقتشون سر میره
از فقر اعتیاد فساد بیکاری محرومیت
مسولای وطن فروش وچپاول گر
ما دیگه نمیتونیم قربونی شیم تا شما جیباتون پر از پول بشه
مرگ بر حکومت شما منافقان دورو
این اوضاع زیاد پابر جا نمیمونه
یه خوزستانی مقیم تهران(برای درس خوندن)
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

mah1 - ایران - تهران
دولت ایران گرفتاریهایه مهمتر داره تا نجاته جونه مردم. در حقیقت جونه مردم اصـــــــــــــلا اهمیتی نداره! و این رو حکومته فاشیستیه ایران بارها و بارها ثابت کرده.
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

mahyarta - ایران - تهران
ای خاک بر سر این آخوندا!!تهرانو که ضد زلزله نکردین,خبر مرگتون خوزستانیامون و نجات بدین!!!البته هر لحظه ممکنه تهران هم مثل یه صحرا بشه.
بدتر از این اینه که تو گوگل خوندم که ممکنه بخاطر ذوب شدن یخهای قطبی خوزستان تا وسطای عراق بره زبر آب که خودش یکی از نشانه های آخرزمان هم هست!!امیدوارم خوزستانیا خودشون زودتر منطقه رو ترک کنن و بیان بالاتر چون تا الآن 40% یخها ذوب شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
تا حماس فلسطینی نیکاراگوئه ونزوئلا سوریه و تروریستهای کثافت اسلامی هست ملت ایران جه کاره هست....میلیاردها دلار به دیگران و ملت ایران در این وضع....مرگ بر انقلاب ننگ بر این دین که عقل عاطفه را به یغما برده...
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

آذربهدخت - ایران - تهران
حضرت والا ؛ جناب حسن کچل
خوزستانی اصیل فارسه نه عرب. در زمان استیلای خلفای عباسی هیچگاه خوزستان محل رفت و آمد اعراب و یا مرکز حکومت اونها نبوده ؛ بعد از کوتاه شدن دست اعراب از ایران تازه 200 ساله که اونها تونستن به خاک خوزستان نفوذ کنند. محض یادآوری عرض می کنم که هخامنشیان اهالی خوزستان (شوش) بوده اند. مردم شوش شوشتر دزفول رامهرمز و بهبهان فارسهای بسیار اصیل بوده و مردم ایذه و مسجدسلیمان لر و در واقع ماد هستند. اگر پر و بال گرفتن اعراب رو در خوزستان می بینید به حکم احمقانه نظام حاکم هستش که به سنتهای بربر عرب و ترک بها می دهد.
جمعه 13 اردیبهشت 1387

amirarsalan - امریکا - لس انجلس
فعلا دکتر وقت نداره داره خودشو واسه مدیریت بر جهان اماده می کنه چند تایی هم طرح برای صرفه جویی در مصرف مالیات امریکایی ها می ده
جمعه 13 اردیبهشت 1387

mehrnoosh - ایران - اهواز
خون ما خوزستانیهاتوی شیشه میشود تابقیه کشور سامان یابد. مااینجاهستیم تابمیریم.مگرکسی وطن را ترک ویکند. میمانیم تا از رو ببریم آنان را که باید ازرو بروند .خوزستان همیشه جاویدان.دوباره میسازمت وطن اگرچه با استخوان خویش.
جمعه 13 اردیبهشت 1387

Nima 1 - سوئیس - زوریخ
واقعا جای تاسف داره. استانی به این ثروتمندی ببین مردم چطور زندگی میکنند. تا دیروز که آب آشامیدنی درست و حسابی نداشتن امروز هم که هوا ندارند. با اینکه مخالف 100 ٪ جدائی طلبی هستم و حتی شنیدنش هم عذابم میده ولی بعضی مواقع به این استان حق میدم که چنین ادعائی را بکنه . چون هر چی می شینم فکر میکنم می بینم از نظر نفت و گاز چیزی از کویت و بحرین و دبی کم ندارند ولی اونها چطور زندگی میکنند و اینها چطور.
جمعه 13 اردیبهشت 1387

twelve - ایران - شیراز
"اقای خامنه‌ای من اعلام خطر می‌کنم٬ اینجا هوا برای نفس کشیدن نیست!"
ای بابا ، عزیز دل اتگیز توام گیر دادی به این بنده خدا ها ، هنوز 2 روز هم نیست که بساطش و اورده شیراز و داره هوای اردیبهشت رو غبارالود میکنه! بذار کارشو بکنه بابا جون هنوز که فاحعه پیش نیومده ، وقتی پیش اومد میگن پتو و کنسرو براتون بیارن ، تگران نباشین...
جمعه 13 اردیبهشت 1387

aud - امارات - دوبی
البته که هست تا زمانی که فلسطینی یا حزب الهی باشید...
جمعه 13 اردیبهشت 1387

parviz1 - انگلستان - کترینگ
..... آخه مگر این مردم که حق آب و خاک همانجا را دارند و تمام ثروت ایران در حقیقت از خوزستان است نباید از ثروت استان بهره مند شوند ولی اون گدا گرسنه های پشت نقشه که اصلا زمان شاه حتی اسم اینها را نشنیده بودیم از ثروت ایران بهره ببرند!!!!!!!!!!
جمعه 13 اردیبهشت 1387

iran zamen - نروژ - روگنان
ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو.دوست عزیز من با شما موافق هستم.مرک بر حکومت جمهوری اسلامی وانقلابی که شد.نابود باد تمامی کسانی که دستشان در دست این جنایت کارهاست.
جمعه 13 اردیبهشت 1387

raminnikpor - امریکا - لس انجلس
ساکت...ساکت ..ای جیره خوار اجنبی ای جاسوس ای منافق ای وابسته به دول خارجی شماها که از اول بوی نفت رو توی سفره هاتون داشتین !!شماها که عینک ری بن میزنین پس خیلی پولدارین و فوتبال بازی میکنین دیگه چی میخواین نکنه دلتون برای سینما رکس تنگ شده ها ای کافران ملحدان نازک نارنجی ها ...پس ان ملت بدبخت فلسطین با ان چفیه هاشون از کجا بیارن بخورن ؟گدا گشنه ها خجالت بکشید... اندونزی ...سوریه .... سپاه قدس
اقای صدر عراقی ...حماس .. هوگو چاوز جون ؟. اون چی ؟فکر اونها نیستین ؟ فقط فکر شکمتون هستین و یا ریه هاتون !!!1
اگه دلتون هوا میخواد برین فلسطین ..برین سوریه برین دونقوز اباد اونها هم هوا دارن هم پول که هاله سرون دکی جون بهشون داده برین خوزستانو ول کنین اقایون براش نقشه ها دارن هنوز ببم
جمعه 13 اردیبهشت 1387

admiral - ایران - تهران
ای وای .حیف این خوزستان زر خیز اون از کارخانه هاشون که یکی یکی داره تعطیل میشه اون هم از دادن دست مزدها و حقوقها که هنوز عیدی و پاداشهایشان داده نشده.ناراحت نباشید مگر چی میشه حداکثر یکم میمیریم دیگهههههه
مرگ بر حکومت دیکتاتور و آخوندی
شنبه 14 اردیبهشت 1387

refighbaz - ایران - تهران
فقط میتونم بگم خوزستان همیشه جاویدان
فقط میتونم بگم خوزستان همیشه جاویدان
فقط میتونم بگم خوزستان همیشه جاویدان
یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.