دیدار پاپ با گروهی محقق اسلامی از ایران

دیدار پاپ با گروهی محقق اسلامی از ایران

پاپ بندیکت شانزدهم در گذشته باعث خشم مسلمانان شده
در پی سخنان جنجال آفرین یک سال و نیم پیش پاپ درباره اسلام و حمله آیت الله خامنه ای به رهبر واتیکان، هیاتی مذهبی از ایران با پاپ دیدار کرده است.

واتیکان اعلام کرد پاپ بندیکت شانزدهم روز چهارشنبه با هیاتی ایرانی از علمای اسلامی که در سمیناری درباره "ایمان و منطق" در مسیحیت و اسلام شرکت کرده بودند دیدار کرده است.

این هیات تحت هدایت مهدی مصطفوی، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران، به واتیکان سفر کرده بود.

این سمینار با سرپرستی مشترک آقای مصطفوی و کاردینال ژان لوئیس توران، رئیس شورای پاپی دیالوگ میان مذاهب، برگزار شد.

شرکت کنندگان پس از برگزاری آن با صدور بیانیه ای گفتند که "ایمان و منطق هر دو عطیه پروردگار به بشریت است" و هر دو "به طور ذاتی غیرخشن هستند."

آنها افزودند: "نه منطق و نه ایمان را نباید برای خشونت به کار گرفت؛ متاسفانه هر دو آنها گاه برای ارتکاب خشونت مورد سوءاستفاده قرار گرفته اند."

نمایندگان مسلمان و مسیحی در این سمینار همچنین خواستار آن شدند که در بحث درباره ادیان مختلف جهان از "صدور احکام کلی" درباره دیگران که کاری آسان است پرهیز شود.

آنها نوشتند: "از مسیحیان و مسلمانان خواسته می شود برای یکدیگر احترام قائل شوند و تحقیر عقاید مذهبی را محکوم کنند". در ادامه بیانیه آمده است: "سنن مذهبی را نمی توان با تکیه بر تنها یک آیه یا فراز ذکر شده در کتاب های مقدس مورد داوری قرار داد."

سخنرانی پاپ بندیکت شانزدهم در سپتامبر 2006 که از سوی مسلمانان تلاشی برای خشن جلوه دادن اسلام تعبیر شد به بحرانی در روابط کلیسای کاتولیک و جهان اسلام دامن زد.

آن زمان آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی به شدت به پاپ حمله کرد و سخنان وی را "آخرین حلقه" از آنچه توطئه راه اندازی جنگ صلیبی خواند معرفی کرد.

پاپ در سخنانی به نقل از یک امپراتور قرن چهاردهم، گفته بود پیامبر اسلام به جز خشونت، چیزی برای جهان به ارمغان نیاورده است.

پاپ در آن سخنرانی تفاوت های تاریخی و فلسفی میان اسلام و مسیحیت و رابطه میان ایمان و خشونت را تشریح می کرد.

وی تاکید کرد که اینها سخنان او نیست و تنها سخنان امپراتور مانوئل دوم پلالوگوس از امپراتوری مسیحی بیزانس که پایتخت آن در استانبول امروزی بود را نقل می کند.

پس از واکنش خشم آلود رهبران جهان اسلام پاپ بار دیگر از اینکه باعث ناراحتی مسلمانان شده ابراز تاسف کرد.

DARYA_R - انگلستان - لیورپول
بسیارخشنودشدم این رو همه مردم دنیا باید اموزش ببینند که به مقدسات
وایینها ورسوم مورددلخواه هر بنی بشری از جمله عرب وعجم وکافر ویهودی و... توهین نکنه چه بسا ایمان واقعی اگر حتی به یک سنگ باشه معجزه
می افرینه
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

torol - ایران - ارومیه
پاپ در دیدار تاریخی از ترکیه گفتگوهای سازنده ای هم با مقامات ترک داشت
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

derafsh - اتریش - وین
جهت اطلاع و به طور خیلی خلاصه.
صحیح بخاری پوشینه پنجم کتاب 59 شماره 369:
رسول الله گفت: چه کسی حاضر است کعب ابن اشرف را که الله و رسولش را رنجانده است بکشد؟ مسلمه برخاست و گفت ای رسول الله؛ ایا مایلی که من او را بکشم؟ پیامبر گفت: اری. مسلمه گفت پس اجازه بده که من دروغی بگویم(کعب را گول بزنم!). پیامبر گفت: میتوانی دروغ هم بگویی.!!
در ادامه ماجرای کشته شدن کعب توسط مسلمه و دو مرد دیگر به تفصیل شرح داده شده است. او را گول می زنند!! و می کشند. خواننده محترم می تواند از منبع بالا استفاده کرده و مو ضوع را دنبال کند.
البته افراد زیاد دیگری نیز به همین شکل کشته شده شده اند و از سر راه بر داشته شده اند که اگر مایل باشید انها را هم ذکر خواهم کرد.
مطلب بعدی قضیه 1ـ بنی قینقاع 2ـ بنی نضیر 3ـ بنی قریظه است. اینها طوایف عرب یهودی مدینه بودندکه دو طایفه اول همگی از مدینه به فرمان محمد رانده شدند و اموالشان بین مسلمین تقسیم شد!! ولی ببینید برسر طایفه سوم یعنی بنی قریظه جه امد:
تاریخ طبری پوشینه نخست برگ 201:
علی ابن ابیطالب و زبیر ابن عوام دو کسی بودند که در یکروز سر 700 تا 900 تن از مردان بنی قریظه را از سر جدا کردند! زنان و اموالشان نیز بین مسلمین تقسیم شد. (خودتان قضاوت کنید!).
مطلب دیگر حمله تازی به ایران عزیز ماست(1400 سال پیش). چگونه ایرانیان قتل عام شدند. اموال ایرانیان بین تازیان تقسیم شد! و مادرانمان در بازارهای مدینه به عنوان کنیز!(معنی کنیز را که می دانید!) فروخته شدند. منبع: تاریخ طبری. و کتاب دو قرن سکوت دکتر عبد الحسین زرینکوب.
خودتان قضاوت کنید...
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

roger_waters - امریکا - ویرجینیا
دوستان توجه دارید که خامنه ای خودشو پاپ مسلمونا میدونه البته شیعیان ولی بدبختانه قدرت سیاسی هم داره.باور کنید اگر همین پاپم قدرت سیاسی داشت پدر ایتالیا رو در میاورد.
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

sash - ایران - ایران
derafsh - اتریش - وین
من درواقع نمیدانم تو این مطالب را از کجا آورده ای آن کتابهایی که نامشان را آورده ای جزو کتابهای معتبرفقهی شیعه محسوب نمی شوند در ضمن این را بدان که حضرت محمد همان کسی است که هنگام فتح مکه به هیچ کدام از کافران آسیبی نرساند که انها در طول تمام سال های رسات حضرت محمد بدترین اعمال را علیه مسلمین انجام داده بودند حتی پیامبر اسلام به قاتل عمویش که با طرز فجیعی دستور کشتن حمزه(ع) را داده بود رحم کرد این است رافت و بخشش اسلامی.
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

iran zamen - نروژ - روگنان
جهنم برای ورود اخوندهای مسیحی بخصوص کاتولیکهای .... و اخوند های ... اسلام باز است .هر دو از یک قماش هستند.
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

moji643 - ایران - شیراز
راستی دوست عزیز مطلبی رو که در مورد {{ نیمه ی پر لیوان در تایپیک ::: آیت الله صانعی: اجرای سنگسار در غیبت امام معصوم جایز نیست > پوشیدن چکمه تبرج نیست }} نوشته بودم رو خوندید؟
ممنون
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

moji643 - ایران - شیراز
قابل توجه دوست عزیز:
derafsh - اتریش - وین
دوست عزیز در جنگ علیه دشمن از هر حربه ای میشود استفاده کرد - حالا به قول شما گول زدن و یا دروغ گفتن نیست بلکه یک نوع مقابله با آنهاست.
در اسلام برای جان مسلمانی در بعضی مواقع حتی میتوان قسم دروغ هم خورد که بر فرد قسم خورده هیچ گونه گناهی نیست. در اسلام آمده است که اگه روزه باشی و قسم دروغ بخوری روزه ات باطل هست ولی اگه برای نجات جان مسلمانی قسم دروغ بخوری و حتی روزه باشی هیچ اشکالی ندارد.
همچنین خدمت شما دوست عزیز باید عرض کنم که در جنگ هر دو طرف از هر روشی برای نابودی طرف مقابل استفاده میکنند. پس این انتظار را یک فرد عاقلی نباید داشته باشد که یک طرف در مقابل دشمنش ساکت باشد و فقط نظاره گر حملات طرف مقابلش باشد.
اما در مورد »» قضیه 1ـ بنی قینقاع 2ـ بنی نضیر 3ـ بنی قریظه «« نظر شما رو به مطلب زیر توجه میکنم:
»»»»»»»»» اعدام مردان جنگجوی بنی‌قریظه به دستور پیامبر و در جهت تأیید حکم سعدبن معاذ مورد انتقاد برخی مستشرقین قرار گرفته است. ممکن است به نظر برخی چنین برسد که چرا پیامبر با آنان چون قبایل بنی‌نظیر و بنی‌قینقاع رفتار نکرد و به اخراج آنان از مدینه راضی نشد.
پاسخ این است که اگر چه هر سه قبیله یهود پیمان شکنی کردند، اما نقض عهد بنی‌قریظه به مراتب خطرناک‌تر و درهم کوبنده‌تر از دو قبیله دیگر بود. یهودیان که همواره مترصد فرصتی بودند تا از نظر عقیدتی یا نظامی به مسلمین ضربه وارد کنند، موقعیکه لشکر مسلمانان در جنگ خندق به واسطه محاصره قریش و احزاب و مواجهه با سپاهی 10 هزار نفری در سخت‌ترین شرایط به سر می‌بردند، با شکستن پیمان پیشین مسلمین و اتحاد با سپاه مخالف آنان از داخل تهدیدی جدید برای مسلمین گشودند تا جائیکه اضطراب مسلمین از ناحیه بنی‌قریظه درباره زنان و کودکان بیش از بیم آنان از سپاه قریش بود. که البته این توطئه بنی‌قریظه با سوارانی که پیامبر تکبیرگویان به شهر روانه کرد و همچنین زیرکی نعیم بن مسعود فرونشست.
همچنین سعدبن معاذ به رضایت و درخواست خود آنان به داوری برگزیده شد. سعد نیز پس از پذیرفتن حکمیت، کتاب تورات را که نزد بنی‌قریظه مقدس‌ترین کتاب‌هاست، ملاک و مستند حکم قرار داد. در باب تثنیه کتاب تورات آمده است: وقتی برای محاربه و جنگ به شهری نزدیک شدی، مردم آن را به صلح و سازش دعوت کن اگر پذیرفتند همگی طوایف آن، بندگان تواند و اگر مسالمت‌ نکردند و صلح نپذیرفتند و با تو به جنگ برخاستند آنان را محاصره کن. اگر پرودگاری که خداوند توست، آنان را به چنگ تو گرفتار ساخت همه مردانشان را از دم تیغ بگذران و زنان و چهارپایان و کودکان و هر چه را که در آن شهر است به غنیمت برگیر و غنائم دشمنان را که خداوند به تو اعطاء کرده است، بخور.
نکته دیگر اینکه یهودیان بنی‌قریظه پیش از این با پیامبر پیمانی بسته بودند که کعب‌‌بن اسد، رئیس بنی‌قریظه، نیز آنرا امضا کرده بود مبنی بر اینکه اگر برضد مصالح مسلمین و به یاری دشمنان توحید، فتنه و آشوب برپا کنند، مسلمین در کشتن آنها آزادند. بنابر این رای سعد بن معاذ رایی عادلانه است. از طرف دیگر همه آشکارا می‌دیدند که یهودیان تبعیدی بنی‌نضیر که مورد عفو پیامبر قرار گرفتند، چگونه با تحریک و همدستی قریش و تطمیع طوایف مشرک نقشه انهدام اسلام را در سر پروراندند و جنگ مخوف خندق را ترتیب دادند. «««««
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

saeed85 - ایران - تهران
derafsh - اتریش - وین
کار شما یک جور تفرقه افکنی است. اصلا هدف شما از این کارها چیست؟ شما مخالف اسلام هستید خوب پس چرا این طور به اعتقادات مسلمانان حمله می کنید؟ متاسفانه کتب و روایات و احادیث جعلی زیادی بر ضد دین مسلمانان منتشر شده است که افراد نا آگاه را به راحتی تحت تاثیر می دهد. باید برای جمع آوری این روایات جعلی اقدام اساسی شود.
در قرآن نیز میفرماید که آیا تاریکی با روشنایی برابر است ، آیا نیکی با بدی برابر است ، اگر چنین تضادی نبود اعمال انسان جبری می شد و دیگر انتخابی در کار نبود ، اگر در دنیای حقیقی چنین تضادهای وجود دارد ، بنابراین چرا نباید در خود کتاب خدا چنین تضادی باشد ، خیلی ها از این تضاد به عنوان یک نوع ضعف و اشتباه انتقاد میکنند ، در حالی که این تضاد به صورت تعمدی است ، برای این است که مخاطب حق انتخاب داشته باشد ، و دقیقا به همین دلیل است که ما در قرآن با آیاتی بعضا خشن و بعضا رحمت رو به رو میشویم . اما کسانی که دنبال فساد و تباهی و خرابی هستند از آیات خشن و مخرب استفاده میکنند ، و کسانی که به دنبال نیکی و تکامل انسانیت هستند از آیات رحمت استفاده میکنند یا در واقع انتخاب میکنند . حالا ما در این مقاله میخواهیم این تضادها را در قرآن بررسی کنیم و ثابت کنیم که چنین تضادهایی تعمدی است و یک مسلمان واقعی کسی است که در بین این آیه ها خوب را با بد بدل کند ، و آیات را بشناسد و بخواند و بهترین را انتخاب کند .

«اوست که این کتاب را بر تو نازل کرد که بخشى از آن کتاب ، آیات محکم است آنها اصل و اساس کتاب اند ، و بخشى دیگر آیات متشابه است است ولى کسانى که در قلوبشان انحراف است براى فتنه انگیزى و طلب تفسیرِ از آیات متشابهش پیروى می کنند ، و حال آنکه تفسیر واقعى و حقیقى آنها را جز خدا نمی داند . و استواران در]می گویند : ما به آن ایمان آوردیم ، همه از سوى پروردگار ماست . و [ این حقیقت را ] جز صاحبان خرد متذکّر نمی شوند .(7)»
آل عمران
قبلا به این آیه اشاره کرده بودیم که اساس چنین تضادی را نشان میدهد که این تضاد در قرآت تعمدی است و صرفا برای آزمایش بندگان صالح و مفسد است ، چرا که مسلمانان باید پاسخگو باشند ، به آنچه انجام داده اند می بایست پاسخگو باشند ، باید بگویند چرا مثلا آیه زیر را انتخاب کرده اند ...

سوره محمد آیه 4

فَإِذا لَقِیتُمُ الَّذِینَ کَفَرُوا فَضَرْبَ الرِّقَابِ حَتَّى إِذَا أَثْخَنتُمُوهُمْ فَشُدُّوا الْوَثَاقَ فَإِمَّا مَنًّا بَعْدُ وَإِمَّا فِدَاء حَتَّى تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزَارَهَا ذَلِکَ وَلَوْ یَشَاء اللَّهُ لَانتَصَرَ مِنْهُمْ وَلَکِن لِّیَبْلُوَ بَعْضَکُم بِبَعْضٍ وَالَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَلَن یُضِلَّ أَعْمَالَهُمْ.

«چون با کافران روبرو شدید، گردنشان را بزنید. و چون آنها را سخت فرو فکندید، اسیرشان کنید و سخت ببندید. آنگاه یا به منت آزاد کنید یا به فدیه. تا آنگاه که جنگ به پایان آید. و این است حکم خدا. و اگر خدا میخواست از آنان انتقام میگرفت، ولی خواست تا شمارا به یکدیگر بیازماید. و آنان که در راه خدا کشته شده اند اعمالشان را باطل نمیکند.»4

خیلی از مسلمانان با استناد به این آیه ها خیلی راحت آدم میکشند ولی این آیات بدل دارد ، سوال این است که چرا از ضد این آیات استفاده نشده است ...

«و اگر یکى از مشرکان از تو پناه خواست ، پس پناهش بده تا سخن خدا را بشنود ، آن گاه او را به جایگاه امنش برسان ; این به سبب آن است که آنان گروهى هستند که [ حقایق را ] نمی دانند (6)»
توبه
در این آیه در سوره توبه دقیقا ضد آیه قبل حکم میشود ، حالا چرا بیشتر مسلمانان اولی را انتخاب میکنند و نسبت به دومی چشم پوشی میکنند
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

shad - فرانسه - نیس
moji643 - ایران - شیراز saeed85 - ایران - تهران
جنگ با پاکسازی مخالفان تفاوت دارد محمد رو در رو با انها نجنگید ترورشان کرد. چقدر سعی در ماست مالی کردن حقایق دارید ما هم میدانیم که شما اسلامدوستان شیفته اسلام و محمد هستید همچون دلداه ای که فقط در معشوق خود محاسن میبیند و قادر به درک معایب نیست.
این چه زندگی ست که برای خود درست کردید؟ یعنی در قرن حاضر شما باید مدام در فکر دفاع از اصول مکتبی باشید که بنیان انرا اعراب بدوی ریختند؟ و بنام مسلمان امروز باید پاسخگوی رقابتهای قومی فرزندان ابراهیم یعنی اعراب و یهودیها باشید؟ توجیه اعمال ادمهای چند قرن پیش واقعا کار عبثی نیست؟ شما متعلق به قرن حاضر هستید با زمان گام بردارید. از رقابت و نزاع دیرینه فرزندان ابراهیم خود را کنار بکشید. خودتان باشید.
جمعه 13 اردیبهشت 1387

iran zamen - نروژ - روگنان
saeed85 - ایران - تهران.دوست گرامی.خودتان می گوید که در این آیه در سوره توبه دقیقا ضد آیه قبل حکم میشود ، حالا چرا بیشتر مسلمانان اولی را انتخاب میکنند.گدام را باید قبول کرد.در قران برای فرار از واقعیت راه های فرار زیاد است.چرا در قران در مقابل حکم خشنی که صادر شده و در اکثرت کشورهای اسلامی اجرا می شود و بخش دوم ان که با نرمی بیان شده اجرا نمی شود.خودتان جواب تمامی سوالهای خودتان را با این بیان داده اید خیلی از مسلمانان با استناد به این آیه ها خیلی راحت آدم میکشند ولی این آیات بدل دارد ، سوال این است که چرا از ضد این آیات استفاده نشده است . آیات بدل همان راه های فرار از حقیقت اسلام است.
جمعه 13 اردیبهشت 1387

derafsh - اتریش - وین
نظر سوم من در این تاپیک. من نه تنها دنبال تفر قه افکنی نیستم که دنبال اثبات تساوی بین حقوق انسانها با هر رنگ نژاد و دینی هستم. به دنبال اثبات تساوی حقوق زن و مرد. و شما مسلمانان خوب می دانید که بر اساس دینتان مسلمان با یک غیر مسلمان برابر نیست. همچنین شما اعتقاد دارد که زن با مرد برابر نیست(من ابن موارد را بر اساس ایات قران در تاپیک ایت الله صانعی سنگسار ثابت کردم) هدف من این است که این تفکر ضد انسانی است و با قانون بشر سازگاری ندارد. تقسیم بندی انسانها به کافر و مسلمان تفرقه افکنی نیست. این پایه تفرقه است. قدری منصف باشیم. اتفاقا بر عکس من دنبال یافتن ریشه های تفرقه هستم. من تشنه حقیقت و عمرم را در این راه گذاشته ام. شما با تقسیم انسانها به کافر و مسلمان تفرقه شدیدی بوجود اورده اید! در ضمن اقای سعید 85 مغالطه خیلی بزرگی در نظرتان دارید! به فرض که خدا عمدا در قران دچار تناقض شده باشد چه مرجعی غیر از خود خدا می تواند ایه حقیقی را مشخص کند! این باعث یک دور بیهوده می شود و خدا باید از انجام کار بیهوده مبرا باشد.
جمعه 13 اردیبهشت 1387

derafsh - اتریش - وین
اقای موجی من مطلب شما را در تاپیک قبل(ایت الله صانعی) خواندم ولی چون وقت قسمت نظر دهی از ان تاپیک برداشته شده است نتوانستم که جواب شما را بدهم. منظور من از تردد با شتر این است که اگر اسلام ب غرب رسیده بود دیگر علم پیشرفت نمی کرد و همه باید از شتر استفاده می کردند. نه لامپ روشنایی وجود داشت و نه داروی ضد شپش! نه هواپیما و نه هیچ چیز دیگر. فقط همان شتر برای ما باقی می ماند. مورد دیگر اینکه البرت اینشتین یک یهودی زاده بود که بعدها خدا نا باور شد! اینشتبن می گوید: دو جیز انتها ندارد یک وسعت جهان دو حماقت انسانها؛ بعد اضافه می کند در مورد اولی شک وجود دارد ولی دومی قطعی است!!!! یعنی حماقت انسانها بی انتها است! البرت اینشتین همچنین می گوید: کسی که به قانون علت عقیده داشته باشد به معتقدات مذهبی گردن نخواهد نهاد(البرت اینشتین). جهت اطلاع شما البرت اینشتین و برتراند راسل خدا ناباور بودند! در ضمن شما که امار دروغین در مورد تغییر دین غیر مسلمانان به اسلام میدهید ببینید که در همان ایران روزانه دسته دسته شیعیان مخفیانه دینشان را عوض می کنند. مطالبی که در مورد مهدی و 23 علمی که با او خواهد امد از نظر من نه تنها جنبه منطقی ندارد بلکه باعث خنده شده است! لطفا قدری منطقی صحبت کنید! این افسانه ها به درد بچه های زیر مهد کودک می خورد! اقای سعید 85. مطالبی را که فرمود مربوط به مبحث تضادهای قران می شود. تضاد با قدرت لایتناهی ایزد یکتامبانبت دارد(توماس اکیناس).چند مورد از تناقضات قران را ذکر می کنم:
سوره احزاب ایه50 و نقض ان سوه احزاب ابه 52.
سوره اعراف ایه 158 سوره یونس ایه 47 سوره ابراهبم ایه 4 سوره شوری ایه 7 ایات 192 تا 196 سوره شعرا و ...که بسیار زیاد است و وقت نیست که همه انها را ذکر کنم.فقط به همین مقدار بسنده می کنم که 3/2 قران ناسخ و منسوخ است. کوچکترین انتظاری که از ایزد لایتناهی می رود این است که حتی یک ناسخ و منسوخ نداشته باشد.
مطلب دیگر اینکه شما چرا از گفتن حقایقی که قرنهاست روی ان سر پوش گذاشته شده است می ترسید بگذارید مردم حقایق را بدانند. من چند کتاب کلیدی راجهت اطلاع خوانندگان ذکر می کنم.1- ابن خلدون2-سیرت رسول الله3-تاریخ طبری.4-صحیح بخاری5-دو قرن سکوت عبدالحسین زرینکوب6-کتاب 23 سال علی دشتی.7-اسلام شناسی علی میرفرطوس8-بازشناسی قران دکتر روشنگر. کتابهای بسیار زیاد دیگری هم هست که فعلا از ذکر انها خوداری میکنم.
مطلب دیگر که الان یادم امد این است که هر انچه در مورد شق القمر و معجزات گفتید دروغ است. معجزه با قوانین فیزیکی و ریاضیات همخوانی ندارد. چطور شد که ماه شکافته شد و تمام فیزیکدانان از ان بی خبرند!! اگر همچین چیزی صحت داشت! که بحث روز کلیه مجامع علمی دنیا می شد و هزاران مقاله علمی در مورد ان نوشته می شد. اینجا کسی از شق القمر دروغین شما اطلاعی ندارد!!
مطلب اخر اینکه هیجکدام از حرفهای شما منطقی نیست وخواننده زیرک را بیشتر مشکوک می کند.
جمعه 13 اردیبهشت 1387

derafsh - اتریش - وین
نظر دوم من در این تاپیک. لطفا ابتدا نظر اول من را بخوانید. اقای موجی مدعی شده اند که فیزیکدان مشهور البرت اشتین مسلمان شده بودند!!!! من در رد این ادعا نظر خوانندگان را به موارد زیر جلب می کنم:
1- (24 ژانویه 1936):
تحقیقات علمی بر این پایه استوار هستند که هر اتفاقی که می افتد به دلیل وجود قوانین طبیعت اتفاق می افتد؛واین در مورد رفتار مردم نیز درست است. به همین دلیل یک دانشمند محقق به سختی ممکن است باور کند که اتفاقها تحت تاثیر دعاها قرار بگیرند. مثلا(اتفاق افتادن انها) به دلیل خواست یک موجود ماورائ طبیعی باشد(البرت اینشتین).
2-کسی که به قانون علیت عقیده داشته باشد؛ به معتقدات مذهبی گردن نخواهد نهاد(البرت اینشتین).
3-من نمیتوانم خدایی را که بطور مستقیم در رفتار افراد نفوذ داشته باشد یا بطور مستقیم به قضاوت مخلوقات خود بنشیند درک کنم؛من نمیتوانم چنین چیزی را درک کنم. هر چند واقعیت این است که علیت مکانبکی تا حدودی توسط علم مدرن زیر سوال رفته است(البرت اینشتین).
4-(قسمتی از زندگینامه البرت اینشتین):
... علی رغم اینکه من پسر یک خانواده کاملا غیر مذهبی یهودی بودم؛ به باور دینی عمیقی رسیدم که این باور بطور ناگهانی در 12 سالگی من پایان یافت. با خواندن کتابهای علمی معروف؛ من به این نتیجه رسیدم که بیشتر قصه های کتاب مقدس نمیتواند درست باشد. نتیجه این دگر اندیشی نوعی ازاد اندیشی تند بود؛ زیرا به نظر من میرسد که(مذهبیون) جوانان را از روی عمد فریب میدهند... شک در مورد همه نوع مرجعیت(برای حقیقت) در من بر اثر این تجربه رشد کرد.من به عقیده ای شک گرایانه رسیدم و این شک گرایی هرگز مرا ترک نکرده است(البرت اینشتین).
برای حسن ختام جمله ای از پاسکال را اینجا می اورم:
فرد بشر هیچگاه بیش از زمانی که زیر تعصبات مذهبی قرار می گیرد؛ شرارت را در حد کمال و با نهایت خرسندی مرتکب نمیشود(پاسکال).
مطلبی که الان یادم امد این است که چرا راه دور می روید. خیام نیشابوری(ریاضیدان منجم و شاعر ایرانی و بوجود اورنده تقویم شمسی) و همچنن محمد بن زکریای رازی خدا نا باور بوده اند. علت پیدایش شاهنامه فردوسی را همگان می دانند.
جمعه 13 اردیبهشت 1387

zartosht's girl - هند - بنگلور
من نمی دونم یا شما قران رو نخوندید یا اگه خوندید به فارسی نخوندید. من خوندم که نوشته شده بود با غیر مسلمانان دوستی نکنید شاید پیش روی شما دوستتان باشند اما در خفا بتون ضربه می زنن. و چند جمله ی دیگه. غیر مسلمان به نظر شما یعنی چی؟ یعنی کسی که مسلمان نیست. بابا جان یا قبولش ندارین این کتاب رو که چرا توجیه می کنین اگه قبول دارین خوب به دستوراتش عمل کنید چرا اینجور جاهاکه میشه زیرش می زنید؟
جمعه 13 اردیبهشت 1387

shad - فرانسه - نیس
derafsh - اتریش - وین
تفسیربسیار خوبی کردید. توضیح روشن مطالب نشان از فرهیخته بودن و مسلط بودن شما در موضوع مورد بحث دارد.
جمعه 13 اردیبهشت 1387

moji643 - ایران - شیراز
«مسلمان شدن انیشتین»
نامه نگاری محرمانه اینیشتین به آیت الله بروجردی
خبرگزاری ابنا:
چگونه یک حدیث، اینشتین را شگفت‌زده کرد؟
هیچ جا در هیچ مذهبی چنین احادیث پر مغزی یافت نمی‌شود و تنها این مذهب شیعه است که احادیث پیشوایان آن نظریه ی پیچیده «نسبیت» را ارائه داده ولی اکثر دانشمندان آن را نفهمیده‌اند.
«آلبرت اینشتین» فیزیکدان بزرگ معاصر، در آخرین رساله‌ علمی خود با عنوان «دی ارکلارونگ Die Erklarung» (به معنای بیانیه) که در سال 1954 در آمریکا و به زبان آلمانی نوشت، اسلام را بر تمامی ادیان جهان ترجیح داده و آن را کامل‌ترین ومعقول‌ترین دین دانسته است.
این رساله در حقیقت همان نامه‌نگاری محرمانه اینشتین با مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی است. اینشتین در این رساله «نظریه نسبیت» خود را با آیاتی از قرآن کریم و احادیثی از کتاب‌های شریف نهج البلاغه و بحارالانوار تطبیق داده و نوشته است که هیچ جا در هیچ مذهبی چنین احادیث پر مغزی یافت نمی‌شود و تنها این مذهب شیعه است که احادیث پیشوایان آن نظریه ی پیچیده «نسبیت» را ارائه داده ولی اکثر دانشمندان آن را نفهمیده‌اند.
یکی از این حدیث‌ها حدیثی است که علامه مجلسی در مورد معراج جسمانی رسول اکرم (ص) نقل می‌کند که: «هنگام برخاستن از زمین، لباس یا پای مبارک پیامبر به ظرف آبی می‌خورد و آن ظرف واژگون می‌شود. اما پس از اینکه پیامبر اکرم(ص) از معراج جسمانی باز می‌گردند مشاهده می‌کنند که پس از گذشت این همه زمان، هنوز آب آن ظرف در حال ریختن روی زمین است».
اینشتین این حدیث را از گرانبهاترین بیانات علمی پیشوایان شیعه در زمینه «نسبیت زمان» دانسته و شرح فیزیکی مفصلی بر آن می‌نویسد. اینشتین همچنین در این رساله «معاد جسمانی» را از راه فیزیکی اثبات می‌کند. او فرمول ریاضی معاد جسمانی را عکس فرمول معروف «نسبیت ماده و انرژی» می‌داند: E = M.C2 >> M = E /C2
یعنی اگر حتی بدن ما تبدیل به انرژی شده باشد دوباره می‌تواند عینا به تبدیل به ماده و زنده شود.
اینشتین در این کتاب همواره از آیت الله بروجردی با احترام و به لفظ «بروجردی بزرگ» یاد کرده و از شادروان پروفسور حسابی نیز بارها با لفظ «حسابی عزیز» یاد کرده است.
اصل نسخه این رساله اکنون به لحاظ مسایل امنیتی به صندوق امانات سری لندن (بخش امانات پروفسور ابراهیم مهدوی) سپرده شده و نگهداری می‌شود.
این رساله را پروفسورابراهیم مهدوی (مقیم لندن) ، با کمک یکی از اعضاء شرکت اتومبیل‌سازی بنز و به بهای 3 میلیون دلار از یک عتیقه‌فروش یهودی خریداری کرد.
دستخط اینشتین در تمامی صفحات این کتابچه توسط خط‌ شناسی رایانه‌ای چک شده و تأیید گشته است.
جمعه 13 اردیبهشت 1387

moji643 - ایران - شیراز
>>> تحقیقات ناسا معجزه شق القمر را تایید مى کند:<<<
آیات اولیه سوره قمر حاکى از این است که ماه در گذشته شکاف عظیمى برداشته و دو نیم شده است و عکس هایى که توسط فضانوردان موسسه ناسا از سطح کره ماه گرفته شده است شکاف هایى را بر روى این کره نشان مى دهد که وقوع این معجزه عظیم را اثبات مى کند.
در این زمینه شخصیتى به نام دکتر دیوید پیت کوک که هم اکنون رییس کرسى حزب اسلامى بریتانیا است مى گوید: من به وسیله آیه اقتربت الساعه و انشق القمر مسلمان شدم.
وى مى گوید: من علاقه مند به مطالعه ادیان تطبیقى بودم درباره همه ادیان مطالعه کردم به دین اسلام رسیدم، دوستى مسلمان داشتم به او گفتم من مى خواهم در رابطه با اسلام تحقیق کنم، قرآنى با ترجمه انگلیسى به من داد و من خوشحال شدم. شب هنگام همین که قرآن را ورق مى زدم نظرم جلب سوره قمر شد آن را باز کردم ببینم قرآن درباره ماه، چه گفته است دیدم قرآن بیان کرده اقتربت الساعه و انشق القمر آن قدر به فکر فرو رفتم و از خود پرسیدم، بر فرض ماه شکافته شد چگونه دو مرتبه به حالت اولش بازگشت هرچه به فکرم مراجعه کردم برایم قابل هضم نبود به طورى که از قرآن منزجر شدم و آن را کنار گذاشتم و این آیه مرا از مطالعه قرآن منصرف کرد.
وى ادامه مى دهد: از آن جایى که کارم خالصانه بود. چند شب بعد در تلویزیون برنامه اى را دیدم که سه فضانورد را نشان مى داد که مطالعات خود را در روى کره ارایه مى کنند. مجرى برنامه این سوال را از فضانوردان مى پرسید که شما بودجه بسیار سنگینى را به کره ماه بردید در صورتى که در کره زمین این همه مردم نیازمند هستند آیا بهتر نبود این پول ها را خرج مردم کره زمین مى کردید. فضانوردان در پاسخ گفتند: پول هایى که ما خرج این سفرها کردیم به بى راهه نرفته است بلکه ما به یک حقایقى دست یافتیم که اگر چندین برابر این پول را خرج مى کردیم باز هم ارزشمند بود. مجرى مى گوید این حقیقت چه بود که این همه ارزش داشت؟ آن ها گفتند: ما از قبل با رصد کردن ماه شکاف هایى را بر روى این کره مشاهده کرده بودیم اما به هیچ وجه نمى توانستیم در رابطه با آن ها اظهارنظر کنیم تا این که به کره ماه رفتیم و توسط آپولوى ۱۰ ،عکس بردارى کردیم و ما از فاصله ۱۴ کیلومترى تصاویرى را مشاهده کردیم که این ها به خوبى نشان مى داد که این ماه در گذشته یک شکاف عظیمى برداشته است و زمانى که با آپولوى ۱۱ بر سطح کره ماه فرود آمدیم از نزدیک این شکاف ها را مشاهده کردیم. آن ها ادامه دادند و گفتند ما اگر مى خواستیم این مسایل را براى مردم بیان کنیم کسى حرف ما را نمى پذیرفت تا این که این سفرهاى مکرر باعث شد که ما چنین کشف مهمى را انجام دهیم.
فضانوردان گفتند: موسسه ناسا سال ها در این رابطه مطالعه و تحقیق انجام داده است و مقالات فراوانى در این رابطه ارایه داده اند. در این رابطه شکاف هاى فراوانى را مى توان توسط عکس ها بر روى کره ماه دید. این شکاف ها بر سه نوع است: اول شکاف هاى مارپیچى است دوم شکاف هاى دایره اى است که گاهى قطرش به هزار کیلومتر مى رسد و آخر شکاف هاى مستقیمى است که به طور کمربندى دور ماه را گرفته است. دانشمندان احتمال مى دهند که شکاف هاى دایره اى در اثر سقوط سنگ هاى آسمانى است اما شکاف هاى کمربندى که دور ماه را گرفته است نمى تواند با سقوط سنگ آسمانى پدید آمده باشد. آن ها ادامه دادند: طبق تصاویرى که توسط فضانوردان ارایه شده است کاملا مشخص شد که این دو نیم کره چگونه پس از جدا شدن از هم به یکدیگر جوش خورده و متصل شده اند.
وى ادامه داد: دکتر دیوید پیت کوک افزود که مساله شکاف و جوش خوردن در کره زمین هم اتفاق مى افتد، در زیر اقیانوس ها شکاف هاى عظیمى ایجاد مى شود و سپس با مواد مذاب به هم جوش مى خورد که گاهى سبب به وجود آمدن کوه هاى عظیمى در زیر اقیانوس ها مى شود. این موضوع را یک دانشمند آلمانى کشف کرده است که این قاره هاى کره زمین ابتدا یکى بودند یعنى تمام این خشکى ها روزى یکى بوده و لذا اگر این قطعات قاره ها را هم نزدیک کنیم همه به هم متصل
مى شوند و یک قاره را تشکیل مى دهند و این در اثر شکافى است که در زیر اقیانوس به وجود آمده است و روز به روز به امتداد قاره ها افزوده مى شود و فاصله آن بیشتر مى شود به طورى که سالى چند صدم سانتى متر این فاصله ها افزایش مى یابد و این همان معجزه قرآن کریم است که فرموده: و الارض مددناها یعنى ما خشکى را کشش و گسترش دادیم هم مى تواند یکى از نکات جالبى باشد که در قرآن کریم آمده است و علم روز و دانشمندان آن را کشف کرده اند.

جمعه 13 اردیبهشت 1387

shad - فرانسه - نیس
moji643 - ایران - شیراز «مسلمان شدن انیشتین»
اگر واقعیت داشت تا به حال تمام دنیا از ان مطلع شده بود. چه داستانسرایی هایی که این فرزندان ابراهیم برای انیشتین نکرده اند! معجزه شق القمر! چطور است که خود امریکایی ها بی اطلاعند از تحقیق در مورد شق القمر؟! چقدر دروغ؟ شرم اوره!
جمعه 13 اردیبهشت 1387

moji643 - ایران - شیراز
>>> معجزه قرآن، دانشمند آمریکایی را مسلمان کرد <<<
معجزه خداوند در قرآن کریم باعث شد که یک دانشمند مشهور آمریکایی به دین اسلام روی آورد. به گزارش آریا، تیمی از دانشمندان آمریکایی دریافتند که برخی از گیاهان استوایی فرکانس هایی مافوق صوت از خود صادر می کنند که به وسیله دستگاه های پیشرفته علمی ثبت شده است.دانشمندانی که حدود سه سال به تحقیق ومطالعه این وضعیت حیرت آور پرداختند، دریافتند که این پالس های مافوق صوت به الکتریسته نوری تبدیل شده و بیش از صدمرتبه در ثانیه تکرار می شوند. یک تیم آمریکایی این آزمایش را در برابر یک گروه علمی در انگلیس انجام دادند که در بین این گروه، یک دانشمند مسلمان هندی الاصل نیز قرار داشت. بعد از 5 روز آزمایش، گروه انگلیسی از این مساله بسیار شگفت زده شدند ولی دانشمند مسلمان انگلیسی گفت: مامسلمانان این مساله را در 1400 سال پیش تفسیر کرده ایم. دانشمندان از این سخن وی بسیار حیرت زده شدند و اصرار کردند که آن را برایشان شرح دهد. دانشمند مسلمان این آیه قرآن را قرائت کرد: «و هیچ موجودی نیست جز آن که او را به پاکی می ستاید ولی شما ذکر تسبیحشان را نمی فهمید. او بردبار و آمرزنده است.»زمانی که اسم جلاله «الله» بلند شد، پالس های مافوق صوت به الکتریسته نوری تبدیل و بر روی مانیتورها ظاهر گشت. پروفسور «ولیام براون» مسئول این تیم تحقیقاتی با این دانشمند مسلمان برای شناخت دین اسلام به گفت و گو پرداخت و دانشمند مسلمان برای وی دین اسلام را تشریح کرده و یک جلد قرآن مجید به همراه تفسیر آن به زبان انگلیسی را به وی اعطا کرد. براون شهادتین را گفت و مسلمان شد.
جمعه 13 اردیبهشت 1387

moji643 - ایران - شیراز
(سرآغاز متن کتاب)(اولین عبارت کتابچه ی اینشتین/ خطاب به آیت الله بروجردی این عبارت آلمانی است):
Herzliche Gru"e von Einstein
(هرتسلیش گروسس فن اینشتاین = با صمیمانه ترین سلام ها از اینشتین)
محضر شریف پیشوای جهان اسلام...جناب سید حسین بروجردی...پس از 40 مکاتبه که با جنابعالی بعمل آوردم اکنون
دین مبین اسلام و...آئین تشیع 12 امامی (*1*) را پذیرفته ام/ که اگر همه ی دنیا بخواهند من را از این اعتقاد پاکیزه
پشیمان سازند هرگز نخواهند توانست حتی من را اندکی دچار تردید سازند! اکنون که مرض پیری مرا از کار انداخته
و سست کرده است ماه مرتس(= مارس)(*2*) از سال1954 (*3*) است که من مقیم امریکا و دور از وطن هستم.
به یاد دارید که آشنائی من با شما از ماه اوگوست(= اوت)(*4*) سال 1946 یعنی حدود 8 سال قبل بود(*5*).
خوب به یاد دارم که وقتی در 6 اوگوست(اوت) 1945 آن مرد ناپاک پلید(*6*)اکتشاف فیزیکی من را - که کشف
نیروی نهفته در اتم بود - همچون صاعقه ای آتشبار و خانمانسوز بر سر مردم بی دفاع هیروشیما فروریخت من از شدت
غم و اندوه مشرف به مرگ شدم و در صدد برآمدم که موافقتنامه ای بین المللی ... به امضاء و تصویب جهانی برسانم.
گرچه در این راه برای من توفیقی حاصل نشد ولی ثمره ی آن آشنائی با شما مرد بزرگ...بود که هم تا حدی من را از آن
اندوه عظیم خلاص نمود و هم بالاخره سبب مسلمان شدن پنهانی من شد. و چون این آخرین یادداشت من در جمعبندی این
چهل نامه است/ برای خوانندگان گرامی(بعدی) نیز مینویسم: همانگونه که آقای... بروجردی - مقیم شهر قم/ در ایران - میدانند:
من دراوگوست(اوت)1939(*7*) طی نامه ای به روزولت - رئیس جمهور وقت امریکا - او را از پیشرفت آلمان نازی - که در
ابتدای جنگ جهانی دوم بود =====>> الی آخر...
************************************************** *
1-Zwo"lffach
2-Ma"rz
3- برابر با اواخر سال1332 ش / یا اوائل سال 1333ش
4 -5- August -تقریبا" برابر با مرداد ماه 1325 شمسی
6- منظور وی: هاری ترومن(1945-1953) است
جمعه 13 اردیبهشت 1387

moji643 - ایران - شیراز
جناب derafsh
فکر کنم شما اگه شخصا به کره ی ماه برید و نیمه شدن ماه رو ببینید باز هم بنا برخی دلالیل !!! ( که خودتون بهتر میدونید ) آنرا تکذیب خواهید کرد.
امام صادق: « علم و دانش به 27 قسمت تقسیم شده، اما بیش از دو قسمت آن در دسترس بشر قرار گرفته است. وقتى قائم ما ( حضرت مهدی) قیام نمود 25 قسمت دیگر را آشکار مى‏کند و در بین بشر پخش مى‏نماید.» دادگستر جهان، ص 320 ----- ببینید اکثر حرفهایی که امامان 300- 1200 سال پیش زده اند درست بوده و از جمله اینکه حدیث از امام صادق هست که : فرد در زمان قائم در حالی که در مشرق است، فرد دیگری را در مغرب می‌بیند. همچنین کسی که در غرب است، فرد دیگر را در شرق می‌بیند.
یکی از محکمترین دلیل اسلام وجود معجزات امامان شیعه هست. واژه ای که در اسلام بخصوص در شیعه هست. شما کدوم دین رو میشناسید که چنین واژه ای داشته باشه؟ در واقع بزرگ ‌ترین امتیاز دین اسلام این است که معجزه دارد.
جمعه 13 اردیبهشت 1387

derafsh - اتریش - وین
جناب اقای شاد-فرانسه-نیس.خواهش می کنم. شما بسیار لطف دارید. من کوچک شما و همه ایرانیان هستم.شاد باشید.
شنبه 14 اردیبهشت 1387

derafsh - اتریش - وین
جناب اقای موجی شما ادعا کردید که اگر من(درفش) به ماه بروم و شق القمر!!!! را از نزدیک ببینم باز هم بنا بر برخی دلایل انرا تکذیب می کنم. لطفا این برخی دلایل را ذکر کنید که من! و خوانندگان محترم هم این دلایل را بدانیم.
شنبه 14 اردیبهشت 1387

derafsh - اتریش - وین
نظر چهارم من در این تاپیک. در ابتدا من باید یک مغالطه مهم منطقی را توضیح دهم.
مغالطه توسل به مرجعیت:اگر کسی بگوید خداباوری درست است زیرا شخص الف خداباور است بدون توجه به اینکه شخص الف چه کسی است او حرفی باطل زده است زیرا یک شخص را مرجع حقیقت در مورد موضوعی مانند وجودخدا (یا حقانیت یک حکم) که اساسا مرجع پذیر نیست قرار داده است و این از سفسطه های شناخته شده و رسمی علم منطق است. حال با توجه به مغالطه فوق نظر ایشتین در مورد دین اسلام همان مقدار با ارزش است که نظر ایت الله خمینی در مورد نظریه نسبیت!!!!!!!!! چون شما خیلی اصرار دارید که با استفاده از مغالطه توسل به مرجعیت حقانیت اسلام را ثابت کنید!!!!! من خیلی گذرا نشان دادم که ایشتین خدا ناباور است(کتاب زندگینامه ایشتین را بخواید؛ البته اگر در ایران ساسور نشده باشد)وگرنه من اصلا از این مغلطه برای اثبات حرفم استفاده نمی کنم. خواننده محترم ملاحظه می کند که تمام صحبتهای اقای موجی 643 مغالطه توسل به مرجعیت. که به فرض صحت مواردی که ایشان ذکر کرده اند؛ باز چیزی ثابت نشده است.
درضمن روش استدلال شما بسیار ناامید کننده است! فقر شدید منبع محکم دراستدلالاتتان(اگر بشود نام ان را استدلال گذاشت!)کاملا نمایان است. شما برای هر استدلال بک منبع محکم باید بیاورید. از طرف دیگر شما من راچه فرض کرده اید؟ فرض کرده اید که من یک ادم ساده پامنبری هستم و شما در بالای منبر به موعظه نشسته اید!! واقعا اگر اینقدر به شق القمر اعتقاد دارید! یک مقاله علمی بنویسید و انرا در یک ژورنال معتبر چاپ کنیدو جایزه نوبل را ببرید!!
شنبه 14 اردیبهشت 1387

moji643 - ایران - شیراز
shad - فرانسه - نیس
مگه شما بغیر از تکذیب کردن کار دیگه ای هم بلد هستین؟
شما میتونید زنگ بزنید به ناسا و بپرسید که آیا این جریان صحت داره؟
در واقع بنا به برخی دلایل امنیتی نامه ی انیشتن رو نمایان نمیکنن. که یکی از اون دلایل فشار یهودی ها هست.
و مجددا میگم اگه خود انیشتن هم زنده بشه و بگه که ایهاالناس من مسلمون شدم باز هم شما باور نمیکنید!!!!!
شنبه 14 اردیبهشت 1387

moji643 - ایران - شیراز
shad - فرانسه - نیس
راستش این حرفهایی که شما در مورد معجزه شق القمر میزنید و اون رو انکار می کنیدحرف یک فرد در عصر انفجار اطلاعات نیست. این حرف رو ابوجهل هم میزد. یعنی پیامبر جلوی چشمان ابوجهل و دیگر جاهلان آن زمان ماه را به دو نیمه کرد و باز هم ابوجهل آنرا انکار می کرد.

حالا اگه شما می خواید خودتون رو به ندانستن حقیقت بزنید و حقیقت رو انکار کنید دست خودتون هست. ولی امیدوارم مثل اون کسانی نباشید که افلاطون در مورد اونها گفت : کسانی هستند که نمیخواهند بدانند که نمیدانند!!!!
شنبه 14 اردیبهشت 1387

derafsh - اتریش - وین
عده ای از اقایان سفارش کردند! که من کتابهای وسائل الشیعه و بحار الانوار را در مورد ارزش زن!! در اسلام مطالعه کنم. من چند مورد از احادیث ذکرشده در این کتابها را اینجا می اورم قضاوت با خودتان.(من این کتابها را قبلا خوانده بودم و خیلی وقت است که با انها اشنا هستم).
1ـ پیغمبر (ص) فرمود: زن از ضلعی کج افریده شده. اگر بخواهی راستش کنی؛ انرا می شکنی و اگر بخواهی بهمان حالت از ان بهره بر؛ بهره می بری و او هم کج باقی مانده است.(وسائل الشیعه)

2ـ امام صادق (ع) فرمود: به زنان محبت علی(ع) را الهام کنید و انان را ابله و پاکدل واگذارید.(وسائل الشیعه)
3ـ امیر المومنین(ع) فرمود: سوره یوسف را به زنان خویش تعلیم ندهید و برای ایشان قرائت نکنید که در ان سوره فتنه هاست.(وسائل الشیعه)
4ـ زمانی که رسول خدا(ص) اراده جنگی می نمود؛ همسرانش را جمع می کرد و با انان مشورت می فرمود و سپس بر خلاف گفته و رای انها عمل می کرد.(وسائل الشیعه)
5ـ رسول خدا(ص) فرمود: زنان عورتند و بیهوده گفتار؛ چون عورتند در خانه ها پنهانشان کنید و گفتار بیهوده انان را با سکوت خود چاره کنید.(بحار الانوار)
6ـ پیغمبر(ص) فرمود: مثل زن صالح؛ حکایت کلاغ اعصم است که دسترسی بر ان نزدیک به محال است.(وسائل الشیعه)
7ـ حضرت امام محمد باقر فرمود: رازی به ایشان مگویید و درباره خویشان شما انچه گوینداطاعت مکنید.(حلیه المتقین)
8ـ حضرت امیر المومنین فرمود: مردی را که کارهای او را زنی تدبیر می کند؛ ملعون است.(حلیه المتقین)
9ـ ای مردم! انان(زنان) از نظر ایمان و خرد و بهره؛ کمی و کاستی دارند؛ اما دلیل کاستی انها از نظر ایمان به جهت نخواندن نماز و نگرفتن روزه است در ایام حیض؛ و دلیل کاستی انان از نظر خرد این است که شهادت دو زن به جای یک مرد پذیرفته می شود؛ و دلیل کاستی انها از بهره مادی نصیب ارث انها به اندازه نصف مردان است.(نهج البلاغه)
10ـ از زنان بد بپرهیزید و از زنان نیک هم بر حذر باشید و در کارهای نیکو از انان پیروی نکنید تا در کارهای زشت از شما پیروی نخواهند.(نهج البلاغه)
11ـ تمام زن شر است و بدتر از همه انکه از بودنش گریزی نیست.(نهج البلاغه)
شنبه 14 اردیبهشت 1387

moji643 - ایران - شیراز
جناب درفش عزیز
lt;< بنا بر برخی دلایل gt;> رو ولش کنید جواب اون معجزاتی که گفتم رو بدهید و همچنین بحث رو عوض نکنید. البته جوابی هم ندارید که بدهید.
بحثهایی مثل انیشتن و معجزه ی شق القمر خیلی مهمتر از این مطالب هست
شنبه 14 اردیبهشت 1387

shad - فرانسه - نیس
derafsh - اتریش - وین
جناب درفش این اسلامیون به دنبال دلیل نیستند فقط به تکرار خزعبلات یک مشت حقه باز شارلاتان مبادرت می کنند که برای اشاعه اسلام به غرب می ایند. دروغگویی و حقه بازی در ذات این غلام هاو کفش بردارهای امپریالیسم اعراب ریشه دوانده. در سلامت عقل انها یی که این حقه ها را چون مدرک می پذیرند باید تردید کرد.
شنبه 14 اردیبهشت 1387

derafsh - اتریش - وین
محمد هیچگاه ادعای معجزه طبیعی نکرد. دلیل سوره اسرای ایه 90 تا 93 است. وقتی که از محمد تقاضای معجزه طبیعی می شد می گفت: من بشری هستم فرستاده شده. من فرصت ندارم این ایه را بنویسم؛ خودتان ان را ببینید. در ضمن در سوره یونس ایه 20 سوره رعد ایه 7 سوره اسرای ایه 59 (و چند ایه دیگرکه الان یادم نیست) تاکید شده است که محمد یک بشر است و معجزه طبیعی ندارد. اگر شق القمر راست می بود نباید در قران ذکر می شد؟ تنها معجزه محمد که در قران ذکر شده است خود قران است.
شنبه 14 اردیبهشت 1387

saeed85 - ایران - تهران
derafsh - اتریش - وین
راجع به احا دیث که آورده اید.
خداوند در آیه 64:12 تغابن میفرماید:
"وظیفه پیغمبر ما فقط رساندن آشکار رسالت ماست."
آیا این آیه احتیاج به تفسیر دارد؟ ما را چه شده؟
خداوند در آیه 5:50 سوره مائده به رسول اکرم میفرماید:
"بین آنها مطابق آنچه خدا نازل کرده حکم کن و از دلخواه آنان پیروی مکن
و مواظب باش که تو را از بعضی از چیزهائی که خدا بتو نازل کرده منحرف نکنند."
بیشتر وقتها زمانی که با یکی از این دکانداران مذهبی قرآن نخوانده صحبت میکنید،
برای عوض کردن موضوع و گمراه کردن من و شما، و ثابت کردن افکار غلط شان،
چند تا حدیث بخورد ما میدهند که اغلب آنها نادرست، و حتی ضد اوامر خداوند در قرآن مجید است.
از آنها بپرسید آیا این احادیثی که ذکر میکنی اوامریست که خداوند دستور داده و نوشته شده، یا یک انسان آنها را نوشته؟
مسلما خواهد گفت انسان.
باو بگوئید من قرآن مجید را در دست دارم که تمام اوامر خداوند در آن است،
و خداوند در قرآن در آیه 6:38 سوره انعام بمن میفرماید ، خداوند از هیچ چیز در قرآن فرو گذار نکرده
(یعنی قرآن کاملا کامل است و احتیاجی به هیچ احدی چه مرده چه زنده ندارد که آنرا بهبود بخشد).
اگر هنوز بجای آیات قرآن، اصرار بذکر احادیث کردند،
بآنها بگوئید حدیث اول باب آخر کتاب فضل علم کافی را بخوانند که رسول اکرم فرمود:
"هر حدیثی که برای شما نقل کردند اگر مطابق قرآن بود آن را بگیرید، و اگر خلاف قرآن بود آن را ترک کنید."
از قول پیغمبر در حدیث اول و پنجم باب آخر کتاب فضل علم اصول کافی نقل شده است که فرمود:
"آنچه موافق کتاب خدا بود (از هر کسی که باشد) بگیرید و هرچه برخلاف کتاب خدا بود (از هر کسی که باشد) ترک کنید.
و "ای مردم آنچه از قول من بشما گفته شد که موافق کتاب خدا باشد من گفته‌ام و آنچه مخالف کتاب خدا باشد من نگفته‌‌ام."
استاد بختیاری نژاد مینویسد: "تمام احادیثی که بر خلاف قرآن است مطابق گفته پیغمبر (ص) باید بدور انداخت.
تمام احادیثی که بر خلاف قرآن است تهمت به پیغمبر (ص) و دروغ است."
حال برادر من خودت قضاوت کن. لطفا اگر به منابع تاریخی دست رسی دارید ماجرای جعل حدیث را توسط بنی امیه بخوانید. تمامی احادیثی که آورده اید از سایت افشا کپی کرده اید.
شنبه 14 اردیبهشت 1387

shad - فرانسه - نیس
moji643 - ایران - شیراز
ابوجهل عاقل ترین عرب عصر خودش بود. چون برادرزاده اش محمد را خوب می شناخت حاضر به قبول ادعاهای او نشد. شما مراقب باشید طعمه ادمهای شارلاتان نشوید و این دروغ ها را نپذیرید.
شنبه 14 اردیبهشت 1387

moji643 - ایران - شیراز
shad و derafsh
البته همونطور که پیش بینی کرده بودم باز هم موضوع رو دارید عوض میکنید. در ضمن من باز هم
دوستان عزیز من خودم اسلام رو کامل شناخته ام و آنرا را با جان و دل قبول کرده ام البته با دلیل عقلی و منطقی.
شما میخواید حرفهای من رو یک مشت خزعبلات و دروغگویی و حقه باز و کفش بردار امپریالیسم اعراب بدونید.البته شما تنها کسی نیستید که وقتی در مقابل استدلالهای منطقی اسلام کم میارید این حرفها رو میزنید.
من دارم در مورد یک موضوع حرف میزنم و شما اون بحث رو با یک چیز دیگه عوض میکنید!!!
بعدش هم توهین نکردن به افراد یکی از مهمترین مسائل دین ماست. من به شما هیچ توهینی نکردم و در حالی که شما من رو شامل صفات ذکر شده میدونید در حالی که من دائما شما رو با کلماتی مانند دوست عزیز خطاب میکردم. البته من هیچ دل ناراحت از شما نمیشم.
تفاوت میان زن و مرد هیچ دلیلی حتی به اندازه ی یک قطره ای از اقیانوس برایم نمیشود که کل اسلام رو قبول نکنم.
شما اگه راست میگید بگید که چه دینی دارید تا من اشکالات اون دین رو براتون ردیف کنم.
اصلا فرض کنیم که مسئله ی تفاوت بین زن ومرد یک مسئله ی بزرگی هست!!!! شما کدوم دین رو میشناسید که بدون هیچ اشکالی باشد.
اگر تنها دلیلتان همین مسئله ی زن و مرد هست که این یک نوع بهانه های بی پایه و بی اساس هست. اگه راست میگید دلیل بهتری بیارید.
از اونجایی که شغل من ایجاب میکنه که به نکات منفی مسائل نگاه کنم ، به دین هم با همین نگاه میکنم. وجالب اینجاست که هیچ کسی نتونسته حتی یک نکته ی منفی در برابر اسلام پیش روم بذاره. اگه شما این کارو بکنید من خیلی ممنون میشم.
البته دیگه مسئله ای غیر از تفاوت بین زن و مرد.
همونطور که ذکر کردم یکی از مسائلی که میشه با اون حقانیت اسلام رو ثابت کرد وجود »» معجزات «« هست.
حالا تنها حرف من در پایان اینه که اگه شما همین مسئله ی معجزات رو با دلیل قانع کننده رد کنید من دینم رو عوض میکنم و به هر دینی که بگید روی می آورم.
امیدووارم که نگید اینها چیزی جز خزعبلات و دروغگویی و... نیست. فقط جهت اطلاعتون بگم دختر همسایه ی ما حدود 30 سال بود که قطع نخاع بود و در همین ظهر روز عاشورا امام حسین اون رو شفا داد و الان هم صحیح و سالم هست.
اگه بحث معجزات رو قبول ندارید یکی از کتابهایی که در این زمینه گردآوری شده است کتابی بنام »» کرامات رضوی «« هست که در باره ی معجزاتی هست که امام رضا به افراد از مسلمون گرفته تا مسحیحی و زردشتی و ارمنی و ... داده هست.
ضمنا من هنوز هم منتظر جواب سوالاتی که در مورد معجزات در پست های قبلی دادم هستم.
شنبه 14 اردیبهشت 1387

moji643 - ایران - شیراز
saeed85 - ایران - تهران
اولا میخوام از شما بخاطر نکات بسیار عالیتان تشکر کنم و سپس دوست عزیز اصلا خودتون رو ناراحت نکنید. سخنان کسانی مثل درفش و افراد دیگر مثل ایشان برای ما هیچ گونه تفرقه افکنی ندارد بلکه بسیار هم برای کسانی مثل ما خوب هم هست. که دو چیز خوب برای ما دارد اول اینکه ما بیشتر قرآن میخونیم و به خدا نزدیکتر میشیم و دوم اینکه ایمان ما قویتر هم میشه. پس جا داره از دوستانی مانند درفش تشکر کنیم که هم ما رو به خدا نزدیکتر میکنن و هم اینکه باعث میشن ما بیشتر در مورد دینمون تحقیق کنیم و به حقانیت اون پی ببریم و هم اینکه ایمانمون کاملتر میشه.

من مدتی هست که با 12-10 نفر در مورد دین اسلام صحبت میکنم به مطالب بسار جالبی در مورد اسلام پی بردم.
شنبه 14 اردیبهشت 1387

derafsh - اتریش - وین
معجزه. من در نظر قبلی در مورد اینکه محمد هیچگاه ادعای معجزه طبیعی نکرد(بر طبق ایات قران)؛ فقط به ذکر ادرس ایات اکتفا کردم. حال تا جایی که فرصت داشته باشم این ایات را می نویسم:

از مرور قران به شگفتی می افتیم که اثری از معجزه در ان نیست! بیش از 20 موضع در قران دیده میشود که منکران از محمد معجزه خواستندو او یا سکوت کرده و یا سرباز زده و بدین اکتفا کرده است که بگوید من بشری هستم چون شما و خویشتن را فقط مامور ابلاغ دانسته و گفته است من مبشر و منذرم(بشارت دهنده و بیم دهنده).
1ـ سوره اسرای ایه های 90 تا 93:
گفتند ما به تو ایمان نمی اوریم مگر اینکه چشمه ابی اززمین بجوشانی یا اینکه باغستانی از نخل و تاک داشته باشی که جویها در ان روان باشد؛ یا چنانکه پنداشته ای قطعه ای از اسمان بر ما فرود اید؛ یا اینکه خدا و فرشتگان را به ما نشاندهد یا اینکه خانه از زر ناب داشته باشی و یا اینکه به اسمان بر شوی و عروج تو را به اسمان قبول نمی کنیم مگر اینکه از اسمان نامه ای بر صدق گفتار خود فرود اوری که ما ان را بخوانیم. به انها بگو من غیر از بشری هستم فرستاده شده؟
2ـ سوره یونس ایه 20:
می گویند مشرکان چرا نشانه و علامتی از خدایش ظاهر نی شود؟ به انها بگو: امور مخصوص ذات پروردگار است(یعنی من چون شما از مکنونات غیبی و اراده حق تعالی اطلاعی ندارم)؛ من هم چون شما منتظرم(یعنی منتظر ظهور معجزه).
3ـ سوره رعد ایه 7:
کافران می گویند پس چرا نشانه و ایتی بر صحت گفتار او از طرف خداوندش ظاهر نمی شود؟ در اینجا خداوند می فرماید؛ تو فقط بیم دهنده ای و هر قوم پیشوایی دارد(یعنی تکلیف تو ابلاغ اوامر است؛ دیگر اوردن معجزه کار تو نیست).

من تا به حال ایه ای در قران مبنی بر ابنکه محمد معجزه طبیعی داشته باشد!! و یا اینکه شق القمر کرده باشد؛ ندیده ام!!!!!!!! فقط در قران ذکر شده است که خود قران معجزه محمد است. قران دارای تناقضات و ناسخ و منسوخ هاست. همچنین دارای اشکالات صرفی و نحوی است که اینها باعث ایجاد تردید در مورد معجزه بودن ان شده است.
در ضمن نظر دوم و همچنین نظر چهارم من درمورد مغالطه توسل به مرجعیت را بخوانید.
نکته. ایه اول سوره القمر مربوط به روز رستاخیز می شود ارتباطی به شق القمر ندارد.(قابل توجه اقای موجی).
شنبه 14 اردیبهشت 1387

moji643 - ایران - شیراز
رسول گرامی اسلام اظهار محبت به همسر را نشانه ایمان به خدا می دانند و می فرمایند: «هر چه ایمان انسان کامل تر باشد، به همسرش بیشتر اظهار محبت می کند.»
حضرت صادق(ع) می فرمایند: «یکی از اخلاق پیامبران این است که نسبت به همسر خود محبت دارند.»
قال رسول الله(ص):
قول الرجل للمرأه ، انی احبک لایذهب من قلبها ابدا.
این سخن مرد به زن که دوستت دارم هرگز از دل زن بیرون نرود.
قال علی (ع): انهن امانه الله عندکم فلا تضاروهن و لاتعضلوهن.
زنان در نزد شما امانت الهی هستند پس به آنان زیان نرسانید و آنها را تنها نگذارید.
امام صادق(ع) فرموده اند:
خدا رحمت کند بنده ای را که رابطه بین خود و زنش را نیکو کرده است.
قال رسو الله(ص):
خیرکم خیرکم لنسائکم.
خوب ترین شما آن کسی است که با همسر خود نیکو رفتار کند.
الامام صادق(ع):
من حسن بره باهله زادالله فی عمره.
هرکه به خانواده اش نیکی کند خداوند بر عمرش بیفزاید.
و عنه: من حسن بره اهل بیته زید فی رزقه.
کسی که نیکی و نیکوکاریش با زن و فرزند مطلوب باشد به رزقش اضافه می شود.
و حسن الخلق یزید فی الرزق
اخلاق خوب روزی را اضافه می کند.

پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرماید: «دوست ترین و محبوب ترین شما در نزد من و نزدیک ترین شما به من در روز قیامت، خوش اخلاق ترین شماست.»

امام صادق(ع) می فرمایند: «هرکه بدخلق است خود را معذب می دارد و بسیار اتفاق می افتد که به واسطه کج خلقی ضررهای عظیم به او می رسد و از منفعت های بزرگ محروم می شود و عاقبت هم به عذاب اخروی دچار می گردد.»
پیامبر اکرم(ص) انسانی را از جهت ایمان کامل می شمرند که خوش اخلاق باشد. می فرمایند: «کامل ترین مردم از جهت ایمان خوش اخلاق ترین آنها می باشد، بهترین شما کسی است که نسبت به خانواده اش احسان و نیکی کند.»
پیامبر(ص) فرموده اند: «در کفه میزان اعمال در روز قیامت، چیزی بهتر و با ارزش تر از حسن خلق نیست
خداوند مردانیرا که مکرر زن بگیرند و زنانی را که مکرر شوهر کنند دوست ندارد. (نهج الفصاحه ، ح 714)
»»»» وبالاخره : حدیث هست که اگر مردی زنس را کتک بزند 40 روز عباداتش قبول نیست.«««««««
تنبیه بدنی زنان
چرا اسلام در مورد زنان به مردان اجازه داده که متوسل به تنبیه بدنی شوند ( آیه 34 سوره نساء ) آیا این حکم اسلام خشونت بر علیه زنان نیست ؟
جواب
اولا : این حکم فقط در اسلام نیست بلکه در تمام قوانین دنیا هنگامیکه طرق مصلحت آمیزبرای وادار کردن افراد به انجام وظیفه ( واموراتی که قبلا متعهد شده بود که انجام دهد ) کار ساز نبود متوسل به خشونت می شوند نه تنها ضرب ، بلکه گاهی بیشتر و تا آنجائی که اعدام را در برخی موارد جائز شمردند ! . در اسلام نیز هر یک از زن و مرد موقع عقد ِ ازدواج متعهد به اموراتی میشوند که موظف به انجام آن در مقابل همسر هستند که سر پیچی آنها احکام جزائی را در پی دارد که این آیه شریفه یک نمونه از احکام جزائی برای خانمهائی استکه از وظیفه شان سر پیچی کردند . پس تخلف کردن از تعهدات ، در تمام قوانین دنیا دارای احکام جزائی است نه فقط اسلام .
ثانیا : نظر روانشناسان امروزی بر آنستکه جمعی از زنان دارای حالتی به نام مازوشیسم یعنی آزار دهندگی هستند (آیه شریفه درمورد زنانیستکه از اموراتی که حق شوهر است سر پیچی کرده و انها را مورد اذیت قرار می دهند) گاهی این حالت در آنان تشدید می شود که تنها راه آرامش آنان تنبیه مختصر بدنی است ( در ذیل تفسیر آیه شریفه روایاتی وارد شده مبنی بر اینکه تنبیه بدنی خانمها باید مختصر باشد و طوری باشد که دیه در بر نگیرد )
نتیجه : این دستور خداوند نه تنها خشونت نیست بلکه از جهت روانشناسی یک نوع درمان برای این دسته از زنان به حساب میاید که قانونی استکه در قوانین دیگر دنیا معادل آن را مشاهده می کنیم .
شنبه 14 اردیبهشت 1387

saeed85 - ایران - تهران
قابل توجه derafsh - اتریش - وین و shad - فرانسه - نیس وmoji643 - ایران - شیراز
در اسلام تفاوتی میان زن و مرد نیست اگر منظور شما ها ارث و غیره است برای آنان هم جواب وجود دارد. شما derafsh و shad به نظرم مطالب را از سایتهای ضد دین کپی می کنید ولی حاظر نیستید سخنان حق را بشنوید البته شاید حق داشته باشید چون مساله پیچیده تر از اینها است. امیدوارم که حقایق مشخص شود.
شنبه 14 اردیبهشت 1387

derafsh - اتریش - وین
اقای موجی پاسخ بر عهده شماست چون شما مدعی اثبات هستی. شما یک دور دیگر همه نظریات من را از ابتدا بخوان. من همه چیز را نوشته ام. ثانیا مشکل ما فقط نابرابری زن مرد در اسلام نیست!! موارد بسیار است که من قدری از انها را نوشته ام و شما هیچکدام را نتوانستید جواب بدهید. تناقضات ناسخ و منسوخ ها. برده داری.اجنه.ایات قتال. دسته بندی انسانها به کافر و مسلمان وووو....شما برای فرار از پاسخ بحث اینشتین را پیش کشیدد من هنوز منتظر پاسخ منطقی به سوالاتم هستم. من پاسخ شما را در مورد اینشتن(مغالطه توسل به مرجعیت) و همچنین معجزه داده ام عجیب است که این نظرات را نمی بینید. یک دور دیگر نظرات را مرور کنید.
اقای سعید ما از تضاد قران حرف می زنیم شما می گویید حدیث! از حدیث حرف می زنیم می گویید قران! شما به چه اعتقاد دارید! به ماله کشی یا ماست مالی. موضعتان را روشن کنید که از همان جا بحث را شروع کنیم. نظراتم را در تاپیک ایت الله صانعی(سنگسار) و همین تاپیک بخوانید و پاسخ من را بدهید. من تا حالا یک پاسخ مطقی از شما و اقای موجی ندیده ام.
شنبه 14 اردیبهشت 1387

shad - فرانسه - نیس
moji643 - ایران - شیراز
مخاطب من حقه بازانی هستند که این ادعاهای ساختگی را برای اولین بار مطرح کردند. کسانی که برای اشاعه اسلام به غرب می ایند. نه شما که خود قربانی تبلیغات انان هستید. اگر سخنم توهین امیز بود پوزش می طلبم.
متاسفانه استدلال شما در اثبات سخنانتان محکم نیست. یا نظرتان راجع به مازوشیسم که به معنای خودازاریست و مخالف سادیسم است. تنبیه بدنی یک انسان عملی غیر انسانی ست . شما چطور می توانید با این امر موافق باشید و انرا تایید کنید؟ قران پر از تناقض است و توجیه این تناقضات کار عبثی ست. شما خدا پرست هستید یا معتقد به مکتب اسلام؟ خدا پرست نیاز به الگو و مکتب خاصی ندارد. اگر در دفاع از اسلام و محمد و قران می نویسید بدانید که الگوی ما این نیست. اصول مقدس شما اصول ما نیست.
اصول مااصول زندگی در قرن جدید و نگاه ما به اینده ایست که قرنهاست از اصول شما فاصله گرفته. محمد به گذشته تعلق دارد و ما به حال. واقعا تاثر انگیز است زندگی کسانی که هنوز قادر به حرکت با زمان حال نیستند.
یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

moji643 - ایران - شیراز
تا وقتی که بخوای جواب سوالات من رو با مغالطه و سفسطه وووو... بدی من دیگه حرفی ندارم.
در ضمن جواب سوال شما در مورد آیات ناسخ و منسوخ رو آقای saeed85 دادن. لطفا دوباره اون مطالب رو بخونید.
اگه میخواید که حقیقت رو انکار کنید دست خودتون هست. من که به حقیقت دست پیدا کردم و بسیار هم خشنود هستم. حالا شما هرچی درباره ی من فکر کنید برام هیچ فرقی نمیکنه.
مثل اینکه بحث کردن با شما کاملا بی فایده هست.. البته یه موقعی فکر نکنید که من کم آوردم و نتونستم جواب بدم و... من پی بردم که با شما از هر دری صحبت کنم شما باز هم حرف خودتون رو میزنید.... و شما پنبه ای رو وارد گوشتون کردید که هیچ صدایی رو نمیشنوید.
البته امیدوارم که باز هم همین حرفهایی رو که من زدم رو دوباره تکرار نکنید.
یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

iran zamen - نروژ - روگنان
derafsh - اتریش - وین.دوست عزیز مطالب شما بسیار عالی و پر از حقایق تاریخی است.موفق باشید.
یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

shad - فرانسه - نیس
saeed85 - ایران - تهران
من کتابهایی را که جناب درفش ذکر کردند نخوانده و نمی شناسم. اما تاریخ را می شناسم. تاریخ بزرگترین حقیقت است که کاملا روشنه . شما اصرار دارید تاریخ منطبق با عقاید شما مشخص شود زهی خیال باطل! از تاریخ اموختم که مذهبم انسانیت باشد.
یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

moji643 - ایران - شیراز
اگر فردی یک سیلی به کسی بزند که محل اصابت روی صورت فرد مقابل سرخ شود و یا حتی جای انگشتان دست هم باقی بماند به آن دیه تعلق میگیرد. پس دقت کنید همانطور که من در پست بالا گفتم >> تنبیه بدنی حتی نباید به اندازه ای باشد که حتی جای آن روی بدن انسان باشد << که اگر اینطور باشد دیه به فرد مقابل تعلق میگیرد که این هم مغایر با اسلام میباشد. پس دراینجا مشخص می شود که منظور اسلام این نیست که مرد زنش را بگبرد زیر چماق و چوب و... و تا جایی که میتواند او را بزند. باید به نحوی بزند که حتی جای انگشتش هم روب بدن زن باقی نماند.
دوست عزیز دین مال یک قرن و دو قرن و چند قرن پیش نیست که بگیم هر دینی و همچنین دین اسلام دین قدیمی هست. یک انسان عاقل باید توجه کند و ببیند که کدام دین بهترین دین هست و سپس آنرا انتخاب کند. اینطور نیست که ما برای هر قرن یک دین جدیدی را درست کنیم!!!!!! ما باید با توجه به نشانه ها بهترین دین را قبول کنیم.
گذشته از اینها شما اگه یک چیز را ثابت کنید من تمام حرفهای شما رو قبول میکنم. و اون هم این که بحث معجزه در اسلام رو شما چگونه رد میکنید؟ آیا بطور کلی معجزه را قبول دارید یا خیر؟
یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

derafsh - اتریش - وین
اقایان محترم؛ شادـفرانسه ـ نیس و ایران ضامن ـ نروژ ـ روگنان؛ من چند سوال مطرح کردم که تا به حال هیچ پاسخ منطقی دریافت نکرده ام. مدت 25 سال است که با اسلامگرایان مناظره می کنم. هیچ پاسخ منطقی تا کنون دریافت نکرده ام جز مغالطه! هیچ کس نتوانسته است تا کنون پاسخی منطقی برتناقضات قران؛ ارزش زن درمقابل مرد(زن نصف مرد ارث می برد)! تنبیه بدنی زن توسط مرد؛ ایات قتال؛ تقسیم بندی انسانها بر اساس کافر و مسلمان(پایه تفرقه و جنگ)! وجود موجوداتی به نام جن؛ برده داری و... بدهد. دوستان عزیز من شاد و ایران ضامن طبق تجربه که من در این مدت دارم اسلامگرایان یک سری حرفهای تکراری را تکرار می کنند و از دادن جواب منطبق بر منطق( من بر کلمه منطق تاکید می کنم) طفره می روند و تقریبا همین جوابهایی که شاهد بودید(اقایان موجی و سعید) را می دهند که نه تنها هیچ انسان خردمندی را قانع نمی کند بلکه ضعف انها را بیشتر نمایان می کند. اقای موجی من جواب شما را در مورد معجزه در اسلام طبق ایات قران دادم. نظر من با عنوان معجزه در همین تاپیک را بخوانید. تعجب می کنم که این نظر را ندیده اید. من با واقعیات و علم و حقیقت زندگی می کنم خرافات جایی در ذهن و وجود من ندارد. من تعجب می کنم از اینکه اقای موجی در شیراز زندگی می کند و عظمت تخت جمشید را ندیده است. ایران از تازیها به قصد غنیمت(غارت و دزدی) شکست خورد. مادرانمان در بازارهای مدینه فروخته شدند. ایران تاراج شد! با این اعمال این تازیها چگونه می توانند منطقی و بر حق باشند.( دو قرن سکوت را ببینید.)
لطفا از باکس مذهب و عرفان(در همین سایت دارابکس) ابتدا نظراتم را در تاپیک ایت الله صانعی: اجرای سنگسار در غیبت امام معصوم جایز نیست؛ و سپس نظراتم در همین تاپیک(دیدار پاپ با گروهی محقق اسلامی از ایران) را بخوانید و پاسخهایی که بر انها از طرف سایرین داده شده است مقایسه کنید. قضاوت با خودتان . من سوال زیاد دارم ولی به همین مقدار بسنده می کنم. منتظر جواب منطقی هستم. دوستان عزیزم شاد و ایران ضامن از شما سپاسگزارم. شاد باشید.
یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

shad - فرانسه - نیس
moji643 - ایران - شیراز
شما هم به سوال من پاسخ ندادید خدا پرست هستید یا معتقد به مکتب اسلام؟ اسلام لازمه خداپرستی نمی باشد. اموری که شما معجزه می نامید برای من معنای سمبلیک و نمادین دارند. متون مذهبی شامل داستانها و متن های غیر روایی هستند که باید انها را به همان صورت که متون ادبی را می خوانیم بخوانیم. معجزه ها در واقع نتیجه و معلول داستانهای مورد نظر هستند. من هرگز سعی در اثبات عقیده ام نداشته و ندارم. فقط نظرم را گفتم. برای من بهترین دین انسانیت است و برای شما اسلام. هر کس در انتخاب خودش ازاد است.
یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

shad - فرانسه - نیس
derafsh - اتریش - وین
دوست عزیزهمانطور که خود نیز می دانید کسی که از خرد بهره برده باشد شیفته حقه های ملایان و روشنفکر نماهای دینی نمیشود. دین با منطق و خرد جمع نمی شود و سازگاری ندارد. moji643 و saeed85 قربانی اسلامیون شارلاتانی شده اند که بنام روشنفکر مسلمان دینی برای فریب دادن مسلمانان و غیر مسلمانان ساده دل به غرب امده اند. جناب درفش از گفته هایشان می توان فهمید که در دنیایی غیر واقعی زندگی می کنند. من نظرات شما را در تاپیک ایت الله صانعی مطالعه کردم و معتقدم که دلایلی که ارائه دادید منطقی بوده. این نشان از مطالعه زیاد شما دارد. کتابهای زیادی در باره اسلام به زبان فرانسه چاپ شده از منتقدان و محققانی که سالها ی بسیاری از زندگی خود را صرف مطالعه اسلام و تفکر مسلمانان کرده اند.برخی از این کتابها و تحقیقات تجدید چاپ نشدند !!!! کاش این کتابها برای همه قابل دسترس بود یا ترجمه شده بود. یا حتی کتابهای فارسی زبان را که شما ذکر کردید می توانند مطالعه کنند.. موفق باشید.
دوشنبه 16 اردیبهشت 1387

saeed85 - ایران - تهران
آقای derafsh - اتریش - وین
شما بعد از چند کامنت تازه گفتید که چه می خواهید بدانید. من حاضرم که پاسخ سوالات شما را بدهم. لطفا اگر مایل هستید ایمیل خود را به من بدهید تا مقالات لازم را برای شما بفرستم. این مقالات تماما مستند و با مدرک هستند و در بر گیرنده تمام شبهات دینی هستند.متاسفانه اکثر اسلام گرایان اطلاع دقیقی از دین ندارند و فقطظا هر دین را می بینند.
دوشنبه 16 اردیبهشت 1387

nona33 - انگلیس - ناتینگهام
moji643 - ایران - شیراز
امام رضا یا دیگر پیامبران در اسلام از ترس دشمنانشان به کوه و بیابان پناه می بردند٬چرا اون موقع معجزه نمیکردند؟
بس کن این بساطه معجزه در اسلامو کوته فکر ٬نکنه هاله نور احمدی نژاد
و هم باور میکنی.هههههههههه
saeed85 - ایران - تهران
وتو سعید جون مثل اینکه بی خدا تشریف داری یادر مسلمونی خود دودلی چون از کامنتت معلومه که سایته افشارو از حفظی .....
در ضمن حضرت محمد با این ازدواجهای متعددی که داشت٬وقتی برای سر
خاروندن نداشت چه برسه به شق القمر......
خدایی که بیشتر وقتش را صرف منشی گری برای محمد و دخالت در امور جنسی حلال کردن زنان بر محمد کرده! تمام زنان قبیله محمد را یک روز بر محمد حلال می کند چندی بعد حرف خود را پس می گیرد احزاب آیه 50 به بعد را بخوانید. ... حتی سر کودکان یهودی را نزدیک به 800 تن از قبیله بنی قریطه در یک روز برید!!! تاریخ طبری را نیز تحریف شده می دانید؟ هرچیز که به نفعتان نباشد را تحریف شده میدانید!؟
چرا خداوند شما در قرآن شبیه یک آدم ... خون ریز است و انسانها را دستور می دهد انسانهای دیگر را بکشند؟ چرا مسلمانان را دستور می دهد به زنان شوهر دار کافر یا در جنگ گرفته شده تجاوز کنند؟ چرا زن را خوار می کند به اندازه یک حیوان؟ چرا مجوز برده گیری جنسی و جسمی را می دهد؟ می گویید سلام بر محمد و خواندانش چرا؟...به مادرانتان تجاوز کردند و ایران را غارت کردند ٬ فقط در میان ایرانیان است که به دزدان ناموس و جان مالشان سلام و صلوات می فرستند! میگویید اسلام عزیز چرا؟ این اسلامتان که به جز نکبت و بدبختی و تروریست پروری زن ستیزی و حیوان سازی انسانها برای جهان چیزی نداشته.
مسلمان یعنی خشم. اسلام یعنی خشونت.
موفق باشید
دوشنبه 16 اردیبهشت 1387

shad - فرانسه - نیس
moji643 - ایران - شیراز saeed85 - ایران - تهران
امروزه معجزه تنها در جوامع عقب مانده و فقیر گزارش می شود نه در جوامع خردگرا. معجزه های ذکر شده در قران و عهد قدیم و جدید همه حکایت شده و روایی هستند. هیچ مدرکی برای اثبات دخالت مستقیم خدا در ان وجود ندارد. شما اول باید وجود خدا را ثابت کنید تا بعد به معجزه برسید. برای علاقمندان که فرانسه بلدند کتاب روانشناسی مسلمان اثر اندره سرویه را پیشنهاد می کنم مطالعه کنند اگر در گوگل جستجو کنید انرا می یابید.
دوشنبه 16 اردیبهشت 1387

saeed85 - ایران - تهران
nona33 - انگلیس - ناتینگهام
آقای عزیز من اگر سایتهای ضد دینی را می بینیم به خاطر این است که می خواهم بدانم طرف مقابل چه می گوید. در ضمن برادر من من با حرف moji643 - ایران - شیراز راجع به معجزه موافق نیستم. معجزه وسیله ای بود که پیامبران آن را برای مبارزه با دشمنانشان استفاده می کردند که آن هم به اذن خدا بود. متاسفانه در این کامنتهای کوتاه نمی توات این موضوعات گسترده را بحث کرد.
دوشنبه 16 اردیبهشت 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.