ادامه گمانه زنی و انکارها در مورد طرح آمریکا مقابل ایران

ادامه گمانه زنی و انکارها در مورد طرح آمریکا مقابل ایران

آمریکا در گذشته "تسلیحات ایرانی یافت شده در عراق" را نمایش داده بود
علیرغم انکارهای مکرر مقام های ارشد آمریکا در مورد وجود هر گونه طرح مشخصی برای زدن ضربات نظامی به ایران، گمانه زنی ها در این زمینه تا حدودی به دلیل برخی اقدامات و اظهارات اخیر مقام های آمریکایی ادامه یافته است.

همزمان گزارش می شود که دولت آمریکا تازه ترین شواهد جمع آوری شده دایر بر کمک های آموزشی و تسلیحاتی ایران به گروه های "ویژه" شبه نظامی شیعه در عراق را تحویل دولت بغداد داده است تا با اتکا به آنها با ایران روبرو شود.

ارتش آمریکا روز چهارشنبه بار دیگر گزارش ها در مورد اینکه درحال تدوین طرح هایی برای حمله به ایران است را رد کرد.

ژنرال جان ستلر، مدیر نظامی طرح های استراتژیک پنتاگون، گفت هرچند پنتاگون طرح هایی از قبل آماده برای مناقشه های بالقوه در سراسر جهان دارد، اما هیچ دستور خاصی برای تنظیم طرح هایی برای حمله به ایران وجود ندارد.

این درحالی است که شبکه "سی بی اس" آمریکا روز سه شنبه گزارش داد که پنتاگون دستور تهیه گزینه های تازه برای حمله به ایران را صادر کرده است و اینکه وزارت خارجه نیز درحال تنظیم پیش نویس اولتیماتومی است که به ایران می گوید باید دخالت در عراق را متوقف کند.

اما جف مورل سخنگوی پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، روز چهارشنبه گفت: "من از هیچ نوع تشدید یا تجدید نظر در طرح های جنگ با ایران خبر ندارم."

وی تاکید کرد که سیاست آمریکا در مبارزه با آموزش و تسلیح کردن برخی شبه نظامیان شیعه عراقی توسط ایران "همچنان به داخل مرزهای عراق" محدود است.

ادامه گمانه زنی ها
 شبکه "سی بی اس" آمریکا روز سه شنبه گزارش داد که پنتاگون دستور تهیه گزینه های تازه برای حمله ایران را صادر کرده است و وزارت خارجه درحال تنظیم پیش نویس اولتیماتومی است که به ایران می گوید باید دخالت در عراق را متوقف کند
 

جورج بوش اخیرا گفته است که به گزارش های خبری در مورد حمله احتمالی به ایران "می خندد" و رابرت گیتس وزیر دفاع نیز تا آنجا پیش رفت که گفت "حمله دیگری در خاور میانه آخرین چیزی است که لازم داریم و در واقع من بر این باورم که از چند نظر فاجعه بار خواهد بود."

اما ظاهر شدن یک ناو هواپیمابر دوم آمریکایی در خلیج فارس در هفته جاری کمکی به فرونشاندن گمانه زنی ها نکرده است.

نیروی دریایی آمریکا گفت که حضور دو ناو هواپیمابر به طور همزمان در آنجا، موقتی و بخشی از فرآیند عادی تحویل پست از یکی به دیگری در منطقه است.

هرچند اکنون گزارش می شود که ناو اول به نام "یو اس اس هری ترومن" خلیج فارس را ترک کرده اما همچنان در ناحیه عملیات "فرماندهی مرکزی" که خلیج فارس شامل آن است قرار دارد.

علیرغم انکارهای مقام های غیرنظامی دولت آمریکا، اظهار نظرهای اخیر مقام های نظامی آمریکا در مورد ایران تند بوده است.

دریاسالار مایکل مولن، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا، اواسط آوریل ایران را بزرگ ترین چالش ایالات متحده در پنج سال آینده دانست.

وی همچنین روز جمعه گفت که او به طور فزاینده ای نگران رفتار ایران است و صریحا اخطار داد که "اشتباه خواهد بود اگر تصور شود که ما توان رویارویی نظامی را نداریم."

ایران اتهامات آمریکا دایر بر دخالت در عراق از جمله کمک به شبه نظامیان را رد می کند و محمود احمدی نژاد نیز روز چهارشنبه گفت که آمریکا "توان و جرات" حمله به ایران را ندارد.

'شواهد کمک به شبه نظامیان'

همزمان منابع دفاعی آمریکا که نخواستند از آنها نام برده شود در گفتکو با خبرگزاری های عمده گفته اند که آمریکا تازه ترین شواهد از رساندن تسلیحات و کمک آموزشی از سوی ایران به برخی گروه های افسارگسیخته شبه نظامی شیعه را در اختیار دولت نوری مالکی، نخست وزیر عراق، قرار داده است.

 
 اشتباه خواهد بود اگر تصور شود که ما توان رویارویی نظامی را نداریم
 
رئیس ستاد مشترک آمریکا

یک مقام پنتاگون به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که رهبران عراقی امیدوارند ایران را برای متوقف کردن کمک به شبه نظامیان تحت فشار قرار دهند.

به گفته این مقام طرح ها برای علنی کردن شواهد تازه از کمک ایران به شبه نظامیان عمدا عقب انداخته شده است تا عراقی ها فرصت گفتگوی مستقیم با تهران درباره مساله را داشته باشند.

ایران اخیرا ضمن رد اتهامات موفق الربیعی، مشاور امنیت ملی عراق، در مورد دخالت در عراق از برنامه سفر آقای مالکی به ایران خبر داد اما زمان آن را مشخص نکرد.

موفق ربیعی که خود شیعه مذهب است اواخر آوریل در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط ضمن تأکید بر اینکه "بخش بزرگی از تسلیحات گروههای شبه نظامی در عراق از ایران وارد این کشور می شود" گفت که ایران می تواند مانع از ورود این سلاحها به عراق باشد و نقش بسیار بیشتری در حفظ امنیت عراق ایفا کند اما این کار را به مصلحت خود نمی بیند.

اتهامات اخیر ارتش آمریکا علیه ایران پس از درگیری چند هفته قبل نیروهای دولتی عراق و آمریکا با شبه نظامیان در بصره شدت گرفت.

ژنرال دیود پتریوس، فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق، و دیگر رهبران نظامی اخیرا گفته اند که ابعاد دخالت ایران در ماه مارس و پس از عملیات ارتش عراق برای سرکوب گروه های مسلح در بندر بصره آشکار شد.

ژنرال پتریوس به ویژه نیروی قدس وابسته به سپاه پاسداران را متهم کرده است با تامین مالی، آموزش و تجهیز شبه نظامیان شیعه به قتل نیروهای آمریکایی کمک می کند.

وی پیشتر به کنگره آمریکا گفت که "گروه های ویژه" تحت حمایت ایران در عراق بزرگترین چالش درازمدت برای یک عراق دموکراتیک هستند.

'شواهد دخالت'
 آقای پتریوس و دیگر رهبران نظامی گفتند که ابعاد دخالت ایران در ماه مارس پس از عملیات ارتش عراق برای سرکوب گروه های مسلح در بندر بصره که خشونت های گسترده ای در پی داشت، آشکار شد

به گزارش آسوشیتدپرس شواهدی که مقام های نظامی آمریکا از آن سخن می گویند شامل ذخایر سلاح هایی - خمپاره، راکت، سلاح های کوچک، بمب های کنار جاده ای و مواد منفجره زره شکن - است که مهر روی آنها نشان می دهد اخیرا در ایران تولید شده اند.

به علاوه ارتش آمریکا گفته است (در روز 23 آوریل) که تقریبا سه چهارم کلیه حملاتی که باعث مرگ یا زخمی شدن سربازان آمریکایی در بغداد شده توسط گروه های شیعه مورد حمایت ایران انجام می شود.

علیرغم ادعاهای تازه آمریکا در مورد کمک ایران به شبه نظامیان تردیدهایی در مورد ابعاد این کمک ها مطرح شده است.

نیویورک تایمز اخیرا در مقاله ای تحقیقی در این زمینه نوشت که نتیجه گیری قطعی در مورد میزان و شدت جریان سلاح های ایرانی به عراق دشوار است.

این روزنامه نوشت: "هرچند مصاحبه با 24 مقام نظامی، اطلاعاتی و دولتی نشان می دهد که علیرغم قول ایران برای متوقف کردن جریان سلاح، حرکت محموله های تسلیحاتی (از ایران به عراق) در ماه های اخیرا ادامه یافته، اما لزوما جریان آنها افزایش نیافه است."

iroony - ایران - تهران
مطمپن باشید حکومت ایران نمیذاره کار به جنگ برسه هر طوری شده حکومت رو حفظ میکنه شده با دادن باج سیبیل به خود آمریکا....در اسلام آمده خوردن گوشت سگ و مرده حرام است اما اگر مجبور شدید حلال است ...مطمپنا میرسه اون روزی که همین حکومت با شعاره صلح انقلابی و یا عقب نشینی برای حفظ منافع مسلمین دست به هر کاری برای حفظ خودش میزنه....زیاد امیدوار نباشید این حکومت حالا حالاها جایی بره...
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

sepid.irooni - انگلستان - لندن
چه جالب دوست دارم ببینم اونارو استاندارد ایرانم روشه؟؟نکنه خودتون کردین عجب ابل....ح هایی هستین شماها!!
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

rusvadek - روسیه - روسیه
بزارید یه چیزی بگم اخیرا اتفاقی با یکی از این کله گنده های سپاه تو یه مجلسی بودم میدونید چی میگفت
میگفت 3 سال مونده
گفتم یهنی چی گفت اگه تا 3 سال اتفاقی افتاد و رژیم عوض شد که شد اگه نه تا 300 سال دیگه موندیم و یه توضیحاتی داد که خداییش شنیدنشون هم جرمش اعدامه
خدایا عاقبتمونو به خیر کن
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

iran zamen - نروژ - روگنان
هیچ حکومتی تا به امروز دیده نشده که تا ابدو ناس باقی بماند.روز رفتن اینهاهم خواهد رسید .امید وارم بدست خود مردم نه دیگران.
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

bijana - المان - هانوفر
حالا ابر قدرتهای دیگر سرشونو بکنن زیر اب این امریکائیها برای تمام جهان نقشه کشیدن امروز با ما در میافتند.که امیدوارم در این راه ور بیافتند.ولی موضوع مهم اینه که ژنرال جان ستلر، مدیر نظامی طرح های استراتژیک پنتاگون، گفت هرچند پنتاگون طرح هایی از قبل آماده برای مناقشه های بالقوه در سراسر جهان دارد، اما .بقیه اش را من رک بگم .اما یکی بعد از دیگری.نوبت چین وروسیه وفرانسه هم میرسد.
زنده باد ایران.
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.