جزئیات تازه از ۲۴ سال شکنجه دختر اتریشی توسط پدر

جزئیات تازه از 24 سال شکنجه دختر اتریشی توسط پدر
پدر شکنجه گر اتریشی که دخترش را 24 سال در زیرزمین خانه اش محبوس کرده بود، پذیرفت که در این سال ها وی را مورد تعرض و شکنجه قرار داده است. «جوزف فریتزل» 73ساله که تا دیروز درباره اتهام تعرض به دخترش سکوت کرده بود، سرانجام اعتراف کرد الیزابت را هنگامی که 19ساله بود، به زیرزمین خانه دو طبقه اش برد و در تمام این سال ها وی را در آنجا زندانی کرده و از او صاحب 7 فرزند شده که یکی از آنها فوت شده است. فرانس پولتزر - رئیس اداره تحقیقات جنایی پلیس اتریش- در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت؛ جوزف اعتراف کرده که در زیرزمین خانه یک دخمه ساخته و دخترش را به زور در آنجا زندانی کرده و وی را مرتب کتک می زده و مورد تعرض قرار می داده است.

الیزابت 28 آگوست سال 1984 با داروهای آرام بخشی که پدرش به وی خورانده بود بیهوش و از سوی وی به زیرزمین خانه به مساحت 60 متر مربع و ارتفاع 7/1 متر منتقل شد. جوزف که مهندس برق است و به غیر از الیزابت 6 فرزند دیگر نیز دارد، پس از این اقدام به خانواده و اقوامش گفت؛ الیزابت 19 ساله در پی عضویت در یک فرقه خانه را ترک کرده است و دیگر کسی نباید منتظر بازگشت وی باشد. جوزف پس از تولد سه فرزند اول دخترش، با این ادعا که نوزادان را در خیابان یافته است، همسر خود به نام رزمری را قانع کرد برای بچه ها شناسنامه بگیرد و حضانت آنها را بپذیرد اما سه فرزند دیگر الیزابت تا چند روز پیش همچنان در حبس و در کنار مادرشان بودند. آنها که به زندگی در اتاقی بدون پنجره عادت کرده اند تا قبل از رهایی هرگز روشنایی روز را ندیده بودند و تنها سرگرمی این سه که بزرگ ترین آنها 19ساله و کوچک ترین شان 5ساله است یک رادیو و یک تلویزیون بود که جوزف از همان سال 1984 به عنوان هدیه به الیزابت داده بود. پلیس که تا دیروز اطلاعات زیادی از نحوه برملا شدن این جنایت هولناک ارائه نداده بود، اعلام کرد پس از آنکه کریستین دختر 18 ساله الیزابت بیمار شد، جوزف او را از خانه بیرون انداخت تا عابران این نوجوان را به بیمارستان برسانند. پس از آن اطلاعیه هایی که برای یافتن مادر این دختر از طریق تلویزیون پخش شد، به افشای این راز انجامید. الیزابت که اطلاعیه ها را دیده بود بالاخره توانست پس از 24 سال پدرش را قانع کند که به وی اجازه خروج از دخمه یی را بدهد که مجهز به سیستم امنیتی الکترونیکی بود. انتشار خبر زندگی تلخ الیزابت با بازتاب های گسترده یی مواجه شده و اکنون افکار عمومی و کارشناسان پرونده های جنایی می پرسند جوزف چگونه توانسته در تمام این سال ها همسر، اقوام و همسایه های خود را فریب دهد. آیا در این 24 سال هرگز از زیرزمین خانه صدایی به گوش نرسیده است و الیزابت چگونه بدون حضور پزشک توانسته شش زایمان - یک مورد دوقلوزایی- داشته باشد. پس از انتشار خبر اعتراف پدر الیزابت، گروه های بسیاری از رسانه های خبری بین المللی به سمت منزل جوزف که خانه وحشت لقب گرفته هجوم آورده اند.

پس از گذشت 24 ساعت از انتشار این خبر، شبکه های مختلف تلویزیونی و خبری همچون سی ان ان، بی بی سی، ام اس ان بی سی و اسکای نیوز به همراه صدها خبرنگار و روزنامه نگار بین المللی برای تهیه گزارش از خانه شوم عازم اتریش شدند. در سراسر جهان، بسیاری از شبکه های خبری، پخش سراسری برنامه های عادی خود را قطع کردند تا این خبر را به همراه بریده هایی از فیلم شهری که جنایت جوزف فریتزل در آن شکل گرفت، پخش کنند.

بسیاری از گزارش ها روی زندان زیرزمینی جوزف متمرکز شده است. شبکه اسکای نیوز در گزارشی در رابطه با این عمل وحشتناک به نقل از یک روانشناس آورده است؛ جوزف فریتزل احتمالاً یک پدر دیکتاتور بوده که تصور می کرده، این حق را دارد که نحوه زندگی فرزندانش را خودش انتخاب کند و به همین دلیل حتی به خودش این حق را می داده که به فرزندش تجاوز کند.

این روانشناس می گوید؛ احتمالاً مادر الیزابت نیز به گونه یی در این ماجرا فریب خورده و منکر داشتن هر گونه اطلاعاتی درباره آنچه در زیرزمین خانه اش اتفاق افتاده، شده است. شبکه خبری بی بی سی نیز به جوزف لقب «شیطان ترین پدر دنیا» را داد و اعلام کرد خبر جنایت این پدر صفحه اول بسیاری از روزنامه های معروف جهان را به خود اختصاص داد. روزنامه ایندیپندنت نیز او را به این عنوان نامید؛ «مردی که اتریش را شکار می کند.»

روزنامه سان نیز در صفحه اول خود عکسی از دخمه مخوفی را که الیزابت و فرزندانش بیش از دو دهه در آن اسیر بودند، چاپ کرد.

پترا استویبر - مفسر جنایی روزنامه اتریش دیراستاندارد- نیز در شماره دیروز این روزنامه پرسید چطور چنین اتفاقی در خانه یی واقع در خیابان های شلوغ و پر از فروشگاه در شهر صنعتی کوچک آمستتن در 80 مایلی غرب وین، رخ داده و در این مدت طولانی هیچ کس متوجه موضوع نشده است. چطور امکان دارد هیچ کس چیزی نشنیده یا ندیده و حتی درباره ناپدید شدن الیزابت سوالی نپرسیده باشد.

سوالات مطرح شده از سوی این روزنامه نگار همان معمایی است که پلیس و اهالی شهر 23 هزار نفری آمستتن را به خود مشغول کرده است. هرچند کارآگاهان که مسوولیت تحقیق در این رابطه را برعهده گرفته اند اطمینان دارند با وجود تمام ابهام های مطرح شده، مهندس 73ساله برق در شکنجه دخترش همدستی نداشته است اما از مردم خواسته اند چنانچه اطلاعات بیشتری درباره جوزف دارند حتماً موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

در همین حال فرانس پروچر ـ رئیس دپارتمان امنیتی لورآستریا ـ در این باره گفت؛ این یک جنایت وحشتناک است و من تاکنون شاهد مورد مشابهی در اتریش نبوده ام. تصاویر گرفته شده از اتاق محل زندگی این دختر نشان می دهد که یک راهرو باریک به اتاق های دیگری منتهی می شده که شامل یک محوطه برای پخت و پز با نقاشی های بچه ها روی دیوار، یک قسمت برای خوابیدن و یک حمام کوچک با یک دوش بوده است.

از سویی پزشکان معالج کریستین اظهار کردند حال فرزند بزرگ الیزابت در وضعیت بحرانی اما پایداری است.

آنها جزئیات بیشتری از بیماری وی اعلام نکردند.

اکنون تحقیقات ویژه از جوزف فریتزل ادامه دارد و وی در بازداشت موقت به سر می برد. طبق قوانین اتریش در صورت گناهکار شناخته شدن این مرد حداکثر 15 سال حبس در انتظار وی است. طبق قوانین اتریش این مجازات برای جرم تجاوز در نظر گرفته شده است.
fardad - انگلستان - لندن
بعضی وقتا از این که یه انسانم حالم به هم میخوره. داستان اون مرد استرالیایی چند روز طول کشید که از مغزم بره بیرون حالا هم این خبر.اصلا نمیشه به راحتی از کنارش گذشت. دنیا کجا داره میره. خدارو شکر که باز ایرانیم. اگر مهر محبت عشق عاطفه و خانواده داره معناشو تو دنیا از دست میده اما تو ایران ما همیشه هست و خواهد بود با همه بدبختی هایی که تو اون مملکت هست.
چهار‌شنبه 11 اردیبهشت 1387

Eteraaz - ایران - تهران
نگفتم قضیه مشکوکه ؟!
یعنی تو این 24 سال حتی یک بار هم فرصت نکرده که پدرش رو بکشه ؟؟!! حتی یک بار ؟؟ ولی 15 سال حبس واقعا ظلم به بشریته !! حداقل باید به اندازه اون 24 سال محکومش میکردن ، البته پدرش خیلی پیره و فکر نکنم به همون 15 سال هم برسه .
چهار‌شنبه 11 اردیبهشت 1387

Delavare_Pars - هلند - دنهاخ
تنها یک انسان روانی و بیمار می تواند چنین کاری بکند.
چهار‌شنبه 11 اردیبهشت 1387

alitajik - ورامین - ایران
انسانی که نه وجدان داشته باشه و نه به خدا اعتقاد از هر حیوان درنده ای بدتر
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

mehrgaan - ایران - کرمان
کاش مشخص میشد انگیزه پدره چی بوده؟!
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

سورنا - ایران - تهران
بقول شاه نعمت اله ولی
اندکی اگر دین بود آنروز در حد کوهسار می بینم
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

kiyafar - ایران - تبریز
تجاوز به دخترش که در حد تجاوز معمولی نیست که 15 سال حبس داشته باشه!. به نظر من بجای 15 سال 5 سال محکوم کنند اما همراه با یک زیر زمین تاریک با تجاوز مستمر ! . فردا میگه که روانی بوده در یک آسایشگاه هتل گونه هم میره برای خودش داستان مینویسه و میلیونها دلار میفروشه تا فیلمنامش کنند. فکر کنم آقای جک نیکلسون بازی کنه بهتره .
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

mehrnoosh - ایران - اهواز
به عنوان یک مادراز اینکه در روزتولد پسرم آن هم روز جهانی کارگر ازاین جزییات وحشتناک باخبر شدم واقعا متاسفم.واقعا چه میتوان برای آنها کرد؟ آن بیچاره ها زندگیشان برباد رفته فقط به خاطر بیماری ویا ظلم عمدی این موجودی که نام پدر برخودنهاده.متاسفم.
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

xpersia.com - ایران - ایران
چقدر روانی زیاد شده .
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

armiya - ایران - تهران
شاید به خاطر تجاوز باید 15 سال بهش حبس بدن ولی به خاطر حبس انسانهای بی دفاع و دور کردن آنها از حقوق اجتماعی باید جرمی سنگین تر از این براش در نظر گرفته بشه
اگه من قاضی بودم معادل 24 سال اونو تو سلول انفرادی حبس میکردم
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

jahangard - آمریکا - لس آنجلس
واقعا که چقدر قوانین این کشورهای غربی مسخره است!
یارو 24 سال دخترش و نوه هاشو زندانی کرده و هزار تا کثافت کاری هم کرده بعد فقط 15 سال؟؟!! باید در ملا عام اعدامش کنن تا درس عبرتی برای بقیه بشه! قربون عدالت اسلام برم که همه ی قوانینش رو حساب کتابه!
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

tayeb - امارات - شارجه
در دنیا همه جور ادم پیدا میشه
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

hosein750 - ایران-تهران - شهر قدس
یاروخیلی عقده ای بوده که این کارو کرده
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

Delavare_Pars - هلند - دنهاخ
جناب جهانگرد از امریکا! باید همواره جنایتها ریشه یابی شوند تا تکرار نگردند. اسلامی که شما دم از ان می زنید همیشه ساده ترین راه و بدترین راه را انتخاب می کند. اگر اینچنین نبود که باید کشورهای اسلامی امن ترین کشورهای جهان می بودند اما تنها امار جرم و جنایت تهران در مقایسه با جمعیت ان از امریکا بیشتر است. کشور اتریش که این جنایت هولناک در ان اتفاق افتاده یکی از امن ترین کشورهای اروپا و جهان می باشد. در اروپا بجای اعدام و پاک کردن صورت مساله ریشه های جرم را از بین می برند.
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

DARYA_R - انگلستان - لیورپول
زندگی 7 نفر ادم چقدر ارزون فروخته می شه ؟؟؟؟؟با جرات اعتراف می کنم که اسلام کاملترین دین الهی است که خشم وغضبش درچنین مواردی ارامشی عمیق به ادم می ده - اعدام یک انگل بهترین خدمت به جامعه بشری است.
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

p0licce - امارات - دبی
جالبه دوستان اروپایی کانادایی و امریکایی اظهار فضل نیفرمایند که نظر بدن حتی این رو به سلام-ایران-احمدی نژاد هم ربط نمیدن. در عجبم؟؟؟؟؟
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
jahangard - آمریکا - لس آنجلس
نوشتی قربون اسلام برم زودتر.. فرا موش کرده ای اسلامت 3000 نفرو در نیویورک...15000 در الجزایر..202 جوان در دیسکو در جزیره ی بالی 50 نفر لندن..198 .مادرید.. ایران عراق و افغانستان . مجهول... خدای تو گفته برای من بکش...همین... ماجرای تجاوز به کودک که همه جا اتفاق می افته از جمله اسلام به عنوان پیامبرش... فاجعه ی اصلی این دختر بینوا و فرزندانش 24 سال در ان دخمه ی وحشتناک....مرگ بر این پدر...
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

saraee - ایران - اهواز
یه کوچولو شک برانگیزه... یعنی 24 سال در زیر زمین که بالاش زندگی می کردن قفل بوده؟ اصلا این دختر از پدرش شکایت کرده یا نه؟
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

shad - فرانسه - نیس
jahangard - آمریکا - لس آنجلس
شما که اینقدر قاضی عادل اسلامیاری هستید چرا در سرزمین اسلام عربستان زندگی نمی کنید مگر نمی گویید قوانین این کشورهای غربی مسخره است؟ با خودتان روراست باشید ضرر نمی کنید.
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

amirarsalan - امریکا - لس انجلس
خاک بر سر مادر.خواهر و برادر که اینقدر خانواده سرد و بی خاصیتی داشتند که دنبال خواهرشون نرفتند.
جمعه 13 اردیبهشت 1387

f.d92 - ایران - تهران
تو رو خدا دیگه از خبرا ننویسید !!!!!
آخه من شخصا هر مطلب اینجوری رو میخونم با بابام لج میکنم و حالم ازش بهم میخوره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جمعه 13 اردیبهشت 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.