مهدکودک خطر ابتلا به لوسمی را کاهش می دهد

مهدکودک خطر ابتلا به لوسمی را کاهش می دهد

عفونت های دوران خردسالی بدن کودکان را در برابر سرطان تقویت می کند
احتمال ابتلا به سرطان خون خردسالان در کودکانی که با هم سن و سال های خود بازی می کنند و یا به مهدکودک می روند، سی درصد کمتر است.

محققان آمریکایی با بررسی نتیجه چهارده مورد تحقیق جداگانه بر 20 هزار کودک که شش هزار تن از آنها مبتلا به سرطان خون بودند، نتیجه گیری کرده اند ارتباط کودکان با هم در پیشگیری از بروز لوسمی لمفوبلاستیک حاد موثر است.

به گفته آنها افزایش موارد ابتلای کودکان به عفونت های مختلف به خاطر تماس با هم سن و سال های خود، سیستم ایمنی بدن آنها را در برابر سرطان خون افزایش می دهد.

نتیجه بررسی محققان دانشگاه کالیفرنیا در برکلی قرار است در کنفرانس سرطان خون در لندن ارائه شود.

سرطان خون رایج ترین نوع سرطان در کودکان در کشورهای صنعتی است و از هر دو هزار کودک یک نفر به آن مبتلاست.

لوسمی لمفوبلاستیک حاد هشتاد درصد موارد سرطان خون در خردسالان را شامل می شود و معمولا در کودکان دو تا پنج ساله بروز می کند.

محققان می گویند بیشتر کودکان مبتلا به سرطان خون در دوران جنینی دچار جهش ژنتیک شده اند و پس از تولد در مواجهه با یک عفونت، دچار لوسمی می شوند.

بر این اساس، افزایش مقاومت بدن کودکان نسبت به عفونت به وسیله ابتلای مکرر به انواع مختلف مقاومت بدن را در برابر ابتلا به لوسمی افزایش می دهد.

در این حال، اگر سیستم ایمنی خردسالان به وسیله ابتلا به عفونت های مختلف تقویت نشود، بدن آنها آمادگی مقاومت در برابر عفونت های بروز دهنده سرطان خون را نخواهد داشت.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.