کریس دی برگ:‌ در ایران برای مردم می‌خوانم، نه دولت

کریس دی برگ:‌ در ایران برای مردم می‌خوانم، نه دولت

از سی سال پیش که در ایران انقلاب شده است، هیچ خواننده‌ی غربی در ایران برنامه‌ای اجرا نکرده است. اما کریس دی‌ برگ که اکنون این‌جاست، قرار است این تابستان در ایران برنامه داشته باشد، علی‌رغم تمام جنجال‌هایی که بر سر وضعیت حقوق بشر و مسایل انرژی هسته‌ای‌ در ایران وجود دارد.

کریس عده‌ای هستند که می‌پرسند چرا می‌روی ایران و اصلاً آیا نگرانی‌ای وجود دارد یا نه؟

بله، البته. من و دوستان‌ام در دیدگاه‌های سیاسی‌مان ساده‌لوح نیستیم. من خیلی خوش‌اقبال بوده‌ام که موسیقی من بیش از بیست سال است که در ایران از استقبال خوبی برخوردار بوده است. حدود دوازده سال پیش به فکر رفتن به ایران افتادیم و در نتیجه این برنامه‌ یک روند طولانی است.

در مورد حرف کسانی که می‌گویند، چرا می‌روم ایران می‌گویم اگر شما با وضعیت حقوق بشر در چین موافق نیستید، چرا با چین روابط تجاری دارید؟ در واقع من بسیار طرف‌دار ورزشکاران المپیک هستم که هنوز بر سر این قضیه مشکل دارند. نباید به آنها گفت که نباید بروند چین. مسأله، مسأله‌ی تجارت است و آنها هم خیلی در این مورد احساس پرشوری دارند.

فکر می‌کنم این‌که می‌گویید خیلی جالب است که اغلب افراد مشهوری مثل ورزشکاران و هنرمندان هستند که این‌جا ملامت می‌شوند در حالی که گروه‌های بی‌شمار دیگری هم هستند که با این کشورها سر و کار دارند.

صددرصد. من فکر می‌کنم این مسأله‌ی تجارت است که مهم است و نکته‌ی دیگر این است که من می‌روم برای مردم بخوانم، نمی‌روم برای دولت بخوانم. برای این‌که همه چیز برای همه روشن باشد، می‌گویم که من و دوستان‌ام آخر ماه آینده می‌رویم ایران با عده‌ای از افراد متخصص امور فنی برای این‌که مطمئن باشیم واقعاً می‌توانیم این کار را انجام دهیم و بعد ما هستیم که تصمیم می‌گیریم.

این‌جوری نیست. بله ما می‌رویم و دعوت‌نامه را قبول کرده‌ایم و دست شما درد نکند و بله ما می‌آییم. ما خیلی نسبت به موضوع فکر کرده‌ایم. من اولین آدمی بودم که بعد از جنگ بیست ساله در بیروت برنامه اجرا کردم. من در ایام سخت آپارتاید رفتم آفریقای جنوبی برای این‌که سعی کنم چیزی را عوض کنم.

به آنها که می‌گویند چرا می‌روی آن‌جا می‌گویم خوب شما خودتان چه کار می‌کنید که تفاوتی ایجاد کنید. من می‌خواهم تفاوتی ایجاد کنم و چیزی عوض بشود.

این نکته هم جالب است که مخاطب‌ات چه کسانی خواهند بود. فقط مخاطبان خارجی ساکن در ایران خواهند بود؟

نه، نه. اینها مردم ایران خواهند بود. عده‌ی خیلی زیادی از جوان‌ها خواهند بود. وقتی اولین بار در بیروت برنامه اجرا کردم، هر شب، در آن دو شب، بیست هزار نفر آمده بودند و همین شادمانی که در چهره‌شان بود، می‌گفت که متشکریم از این‌که آمده‌ای این‌جا.

در وب‌سایت‌ام میزان ویزیتورها بسیار بالاست و من سی و چهار سال است که کارم این است و به همین دلیل است که الآن به این‌جا رسیده‌ام و من آلبوم تازه‌ای دارم به اسم «اکنون و آن وقت» که شامل تمام دور‌ه‌ی کار حرفه‌ای من است. می‌خواهم این نوع موسیقی، آن موسیقی‌ای باشد که اگر بروم (ایران) اجرا شود.

ما این‌جا در اسکای نیوز برای تمام دنیا برنامه اجرا می‌کنم و از محبوبیت‌ات در سراسر جهان خبر دارم و انگلیس تنها بخش کوچکی از آن است. هیچ وقت نشسته‌ای با خودت فکر کنی که چگونه به دل فرهنگ‌هاو کشورهای مختلف نفوذ کرده‌ای؟

خیلی باور نکردنی است. آلبوم‌های من ۴۵ میلیون فروش داشته‌اند و من خودم هم نتوانسته‌ام بفهمم چطور شده است که رسیده است به ۴۵ میلیون که رقمی است بسیار بالا. من خیلی خوش شانس‌ام که بعد از ۳۴ سال کار ستاره‌ی بین‌المللی شدم و هنوز هم دارم کار می‌کنم.

در همین سه هفته‌ی گذشته من در روسیه، لاتویا، لیتوانی، بیروت، آلمان و دانمارک و با گروه‌ام کنسرت داده‌ام و دلیل‌اش این است که به کاری که می‌کنم عشق می‌ورزم.

parmida-otrish - اتریش - وین
یکی میمرد ز درد بینوایی - یکی میگفت خانم زردک میخواهی
مردم ایران با این همه مشکلات مختلف فقط رفتن به کنسرت اقای کریس دی برگ را کم دارند !!!!!!!!!!!
یکشنبه 8 اردیبهشت 1387

artosh - ایران - تهران
من که باورم نمیشه بذارن وارد ایران شه. اگر هم بیاد چنان محدودیتی واسش ایجاد میکنن که دیگه اینورا پیداش نشه. از پیراهن آستین بلند گرفته تا نزدن کراوات و ........
یکشنبه 8 اردیبهشت 1387

iran zamen - نروژ - روگنان
با رفتن به ایران و اجرای کنسرت در ایران باعث می شود که دنیا متوجه نبودن ازادی در ایران را فراموش کنند وفکر بکنند که تمامی داستانهای واقعی که در ایران در حال رخ دادن است همه از روی خیالات است.و پایه حکومتی محکمتر می شود.
یکشنبه 8 اردیبهشت 1387

saraee - ایران - اهواز
بله ما واقعا کنسرت کریس دی برگ رو کم داریم. کنسرت رفتن چه ریطی به مساپل سیاسی داری؟ مگه قراره آهنگ های سیاسی بخونه یا به حکومت فحش بده؟ مگه هر اتفاقی که می افته باید جنبه سیاسیشم در نظر گرفت؟ یه کنسرت مثل بقیه کنسرتا.... من که دوست دارم و حتما میرم.
دوشنبه 9 اردیبهشت 1387

rockybalboa - مالزی - کوالالامپور
اول اینکه براووووو به این هنرمند بزرگ.ولی من سعی میکنم نظر اصلیمو زمانی بدهم که بفهمم عاقبت این موضوع به کجا ختم شده.
دوشنبه 9 اردیبهشت 1387

rockybalboa - مالزی - کوالالامپور
ترجیح میدم بعد از شنیدنه عاقبت نظر بدم.
دوشنبه 9 اردیبهشت 1387

louisette - فرانسه - مارسی
چه جراتی. تعجب میکنم چرا میخواهد این سفرو انجام بده؟کریس دی برگ یک خواننده صلح دوست ولیبرالی است.عجیب است!
دوشنبه 9 اردیبهشت 1387

sofi - بروکسل - بروم
اینها هم به موقع فهمیدن خوب میشه توی ایران بیزینس کرد .راهشو یاد رفتن
دوشنبه 9 اردیبهشت 1387

aghakian - ایران - یزد
مقدمت مبارک جناب کریس دی برگ مردم ایران اسلامی برای هرکسی که آدم باشه و به حقوق خودش قانع باشه احترام میذارن حتی اگر جرج بوش آدم شود بهش احترام میذارن ....شما که هنرمند خوبی هستی روی سر ما جا داری
خارج نشینهای وطن فروش ووطن فروشهای ایران نشین هم مثل یارو تو فیلم گالیور بود همش میگن : من میدونم من میدونم من میدونمممممممم.....شما ها هم آدم بشید روی سر مردم ایران جا دارید...
دوشنبه 9 اردیبهشت 1387

parand2008 - فرانسه - نانسی
این اخوندا که با موسیقی مخالفند اسباب لهو و لعب هست این اقا هم که مسلمون نیست کافره پس برای چی می خوان بهش اجازه بدن بیاد ایران تجارت کنه این اقا فقط میدونه تو ایران خیلی خوب میشه پول دراورد طفلی خواننده های عزیز ما که این ور در حسرت دیدار ایران موندن حتی اواز هم نمی خوان بخونند فقط بیان به خانواده هاشون سر بزنند نمی زارن بعد ایشون شاید به خاطر اینکه فرنگی تشریف دارند ایشون خاک بر سرشون که غریبه پرستند
سه‌شنبه 10 اردیبهشت 1387

themind - ایران - کرمان
داداش فک نکنم
با این حرفی که زدی ایران رات بدن اتفاقا باس واسه دولت بخونی نه ملت
پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.