اعتراف مرد نمایشگاه دار به سرقت ۲۰۰ خودروی سفارشی

اعتراف مرد نمایشگاه دار به سرقت 200 خودروی سفارشی
مرد نمایشگاه داری که با گرفتن سفارش برای فروش خودرو، دست به سرقت می زد به دزدیدن 200 اتومبیل با همکاری همدستانش اعتراف کرد.
به گزارش خبرنگار ما، چندی پیش ماموران گشت نیروی انتظامی هنگام بررسی مدارک یک خودرو به جعلی بودن آنها پی بردند و به همین خاطر ضمن دستگیری راننده، خودرو را نیز توقیف کردند.

با انتقال سرنشین خودرو به اداره آگاهی وی که جواد نام دارد ضمن اظهار بی اطلاعی از جعلی بودن مدارک اتومبیلش گفت ماشین را به تازگی از یک نمایشگاه خریده و قرار است چند روز دیگر سند خودرو نیز به نام او شود.این مرد همچنین در مورد میزان آشنایی و اعتمادش به صاحب نمایشگاه گفت شناخت چندانی از مرد نمایشگاه دار ندارد و به طور اتفاقی برای خرید خودرو به آنجا مراجعه کرده است.

وی ادامه داد؛ من به نمایشگاه مراجعه کردم و سفارش یک پژو 206 آلبالویی دادم و صاحب نمایشگاه به من گفت خودروی مورد نظرم تا یک هفته دیگر حاضر خواهد شد و من نیز روز مقرر به او مراجعه و با پرداخت تمام وجه، ماشینم را دریافت کردم.

به دنبال اظهارات این مرد، ماموران پلیس آگاهی مدتی نمایشگاه مورد نظر را تحت نظر گرفتند و متوجه رفت و آمدهای مشکوکی به آنجا شدند. در این بین پلیس همچنین پی برد طی ماه های گذشته چندین دستگاه خودرو در محدوده آن نمایشگاه به سرقت رفته است. کارآگاهان برای بررسی ارتباط احتمالی بین سرقت خودروها با نمایشگاه اتومبیل دامنه تحقیقات خود را گسترش دادند و این فرضیه را مطرح کردند که صاحب نمایشگاه در وقوع سرقت ها دخیل است.

اما چون مدارک و شواهد محکمی در این باره در دست نبود، موفقیتی در پرونده حاصل نشد.

پرونده سرقت خودروها همچنان مفتوح بود تا اینکه فردی در ارتباط با سرقت خودرو بازداشت شد. این مرد در اداره آگاهی به دزدیدن چندین اتومبیل اعتراف کرد و گفت با مشارکت فردی به نام حجت دست به این کار می زده و خودروها را به او تحویل می داده است. با اطلاعاتی که در این زمینه به دست آمد مشخص شد حجت همان صاحب نمایشگاه است.

در پی این اعترافات، حجت نیز بازداشت شد. او در اظهارات اولیه اش به انکار دست داشتن در سرقت خودروها پرداخت اما وقتی دید همه مدارک و شواهد علیه او است لب به اعتراف گشود و فروش خودروهای سرقت شده را بر عهده گرفت. حجت گفت؛ وقتی مشتریان برای خرید خودرو به من مراجعه می کردند ماشین مورد نظرشان را سفارش می گرفتم، به آنها وعده تحویل یک هفته یی خودرو را می دادم و در این فاصله با همکاری چند نفر دیگر خودرویی با مشخصات مورد نظر مشتری سرقت می کردیم.

از سوی دیگر سندی را که برای خودرویی اوراق شده بود به دست می آوردیم و با ساختن پلاک جعلی برای ماشین مسروقه و کوبیدن شماره روی شاسی و موتور آن، خودرو را به شکلی ظاهراً قانونی می فروختیم.

با اعترافات این مرد 6 نفر دیگر از همدستان وی که در این کار مشارکت داشتند نیز دستگیر شدند و همگی در مجموع به سرقت، سندسازی و فروش حداقل 200 دستگاه خودرو اعتراف کردند.

با تکمیل پرونده و صدور کیفرخواست برای اعضای این باند جلسه محاکمه آنان در شعبه 1148 مجتمع قضایی بعثت به ریاست حجت الاسلام الوندی برگزار شد و حکم آنها به زودی صادر می شود.
+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.