اخراج ایران از نمایشگاه نظامی در مالزی

اخراج ایران از نمایشگاه نظامی در مالزی

یازدهمین نمایشگاه خدمات دفاعی آسیا به مدت چهار روز در مرکز تجارت جهانی پوترا برپا بود
در دومین روز نمایشگاه خدمات دفاعی آسیا در کشور مالزی، شرکتهای سازمان صنایع دفاع ایران از این نمایشگاه اخراج شدند و غرفه آنان در نمایشگاه بسته شد.

نجیب عبدالرازق، معاون نخست وزیر و وزیردفاع مالزی علت اخراج شرکتهای ایرانی از نمایشگاه را به نمایش گذاشتن تجهیزات و تسلیحات مرگبار و خلاف مقررات اعلام کرده و گفته که وزارت دفاع مالزی قبلاً به سفارت ایران در این کشور اطلاع داده بود که شرکتهای ایرانی نباید تجهیزات و تسلیحاتی را به نمایش بگذارند که با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد محدودیت دادوستد نظامی با ایران مغایرت داشته باشد اما این شرکتها تسلیحات و تجهیزاتی همچون موشکها و سیستمهای موشکی را در غرفه خود عرضه کردند که با این قطعنامه ها در مغایرت آشکار قرار دارد.

وزیر دفاع مالزی گفته که با توجه به تخلف ایران از مقرراتی که نمایشگاه برایش وضع کرده بود، دولت مالزی چاره ای جز این ندید که به شرکت ایران در نمایشگاه پایان دهد.

یازدهمین نمایشگاه خدمات دفاعی آسیا به مدت چهار روز از دوشنبه تا پنجشنبه هفته جاری در مرکز تجارت جهانی پوترا در کوالالامپور، پایتخت مالزی برپا بود و از ایران نه شرکت تحت پوشش شرکتهای صنایع هوایی و صنایع الکترونیک وزارت دفاع در این نمایشگاه شرکت کرده بودند.

آمریکا با 26 شرکت و همچنین بریتانیا حضور پررنگی در این نمایشگاه داشتند اما وزیر دفاع مالزی این گمان را رد کرده که پایان دادن به حضور ایران در نمایشگاه در نتیجه فشار سفارتخانه های آمریکا و بریتانیا بوده است.

iran zamen - نروژ - روگنان
کار بسیار عالی کردن که این تروریست ها را اخراج کردن.
جمعه 6 اردیبهشت 1387

manssa - -
خوب شود مالزی اسلامی است.حالا بایددرس بگیرند
-------------------------------------------------------------
کاربر گرامی
لطفا نام شهر و کشور محل زندگی خود را به فارسی و همین طور صحیح درج نمائید.
با تشکر
جمعه 6 اردیبهشت 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.