ایران را از نمایشگاه صنایع دفاعی مالزی اخراج کردند

ایران را از نمایشگاه مالزی اخراج کردند

گزارش سایت عصر ایران

مقامات مالزیایی، شرکت های ایرانی را از یک نمایشگاه بین المللی تجهیزات دفاعی اخراج کردند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از معاون نخست وزیر مالزی نوشت: "به شرکت های ایرانی دستور داده شد نمایشگاه بین المللی صنایع نظامی در کوالالامپور را ترک کنند."

"نجیب رزاق"، علت این مساله را نقض قطعنامه های مصوب شورای امنیت از سوی موسسات ایرانی شرکت کننده در این نمایشگاه خواند و افزود: "شرکت های ایرانی اقدام به نمایش تجهیزات و سامانه های موشکی خود در نمایشگاه صنایع دفاعی کوالالامپور  کرده اند که این امر مغایر با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است و موجبات دلخوری ما را فراهم کرده است."

وی خاطرنشان کرد: "مسوولان مالزیایی هیچ چاره ای نداشتند جز آنکه خواهان خروج شرکت های ایرانی از این نمایشگاه شوند."

این مقام مالزیایی ادامه داد: "متاسفانه موسسات ایرانی تجهیزاتی همچون موشک، سامانه های موشکی و ... را به نمایش درآوردند که این تجهیزات آشکارا قطعنامه های شورای امنیت را نقض می کند."


معاون نخست وزیر مالزی افزود: "نمایش این تجهیزات به منزله سرپیچی از قطعنامه های شورای امنیت است که به موجب آن خرید تسلیحات از ایران ممنوع شده و کشورها از ارایه کمک های فنی و مالی به ایران که می تواند در برنامه هسته ای این کشور مورد استفاده قرار گیرد، منع شده اند."


گفتنی است نمایشگاه سالانه صنایع دفاعی از روز دوشنبه با حضور صدها شرکت از حدود 50 کشور جهان در کوالالامپور، پایتخت مالزی آغاز به کار کرد.
=====================================

گزارش سایت رادیو فردا

 ایران از نمایشگاه صنایع دفاعی مالزی اخراج شد

دولت مالزی ایران را به دلیل نمایش تسلیحات موشکی و آنچه تخطی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد خوانده، از نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی اخراج کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نجیب رزاق، معاون نخست وزیر مالزی گفته است که شرکت های ایرانی به این دلیل از نمایشگاه اخراج شده اند که سلاح هایی به نمایش گذاشته بودند که «تهاجمی» تعبیر شده است.

او افزوده است: «متاسفانه هنگام سرکشی از محل استقرار شرکت های ایرانی در نمایشگاه، متوجه شدیم  سلاح هایی که آنها نمایش داده اند، تخطی از قطعنامه سازمان ملل درباره تسلیحاتی مانند موشک و سیستم های پرتاب موشک بود. آنها تخطی کرده بودند و ما چاره ای جز اخراج آنها نداشتیم.»

آقای رزاق همچنین گفته است: «اقدام ایرانیان بی اعتنایی به قطعنامه های سازمان ملل بود که صادرات اسلحه از سوی ایران را ممنوع و کشورها را از تجهیز جمهوری اسلامی بوسیله کمک های تکنولوژیکی و اقتصادی منع کرده است چرا که این اقدامات می تواند ایران را در آنچه برنامه تسلیحات هسته ای خوانده می شود کمک کند.»

شورای امنیت سازمان ملل تاکنون سه قطعنامه تنبیهی علیه جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسانده است، چرا که این کشور حاضر نشده است تا برنامه غنی سازی اورانیوم را که کاربرد دو گانه نظامی و غیر نظامی دارد به حال تعلیق درآورد.

نمایشگاه دفاعی مالزی، بزرگترین نمایشگاه دفاعی در آسیا است و از روز دوشنبه با نمایش محصولات ۵۰ کشور گشایش یافته است.

یکی از مقامات رسمی سفارت ایران در کوآلالامپور، که نخواست نامش فاش شود، اظهار داشت: مشارکت ایران در این نمایشگاه با هیچ قانون بین المللی مغایرت نداشته است.

از سوی دیگر آقای رزاق گفته است: «کشورهای دیگر شرکت کننده در این نمایشگاه از حضور و سلاح های به نمایش در آمده توسط ایران شکایت کرده اند» اما تاکید کرد که تصمیم مالزی در پی فشار غرب نبوده است.

این مقام مالزیایی نام کشورهای معترض به حضور ایران را اعلام نکرد.

سفیر آمریکا در کوآلالامپور از اظهار نظر در این باره خودداری کرده و گفته است: «در باره مناسبات دیپلماتیک گفتگو نمی کند.»
 
همچنین مقامات مالزی گفته اند که اوایل هفته و پیش از آغاز نمایشگاه، سفیر ایران را از قوانین حاکم بر این نمایشگاه آگاه کرده بودند.

آقای رزاق گفته است: «ما در موقعیتی قرار گرفتیم که انتخاب دیگری نداشتیم مالزی متعهد به رعایت قطعنامه های سازمان ملل است.»

girbazar - ایران - قم سیتی
گور پدر دولت مالزی...این نکبت هم برای ما دم درآورده..
پیشترفت تسلیحاتی ایران که ناراحتی نداره عمو..تو هم بلدی برو بساز..
تا کور شود هر آنکه نتواند دید!!!
پنج‌شنبه 5 اردیبهشت 1387

چنگیز خطر - مالزی - کوالالامپور
بابا این مالایی ها ترسو هستن . منظورشون از صنایع دفاعی 4 تا دونه پوکه هست . خوب معلوم وقتی ایران موشک می بره اینا ...... تو خودشون .
پنج‌شنبه 5 اردیبهشت 1387

Mahrad - ارمنستان - یروان
کم کم دولت ایران هم دارن پرت میکنن بیرون. ملت ایران رو که سالها بود پرت میکردند بیرون!
پنج‌شنبه 5 اردیبهشت 1387

ooshkool - استرالیا - پرث
اون که به ما نر..ه بود کلاغ ک.. دریده بود
پنج‌شنبه 5 اردیبهشت 1387

parviz1 - انگلستان - کترینگ
اینها 260 سال پیش تو جنگلها و رو درختها زندگی میکردن و الان ببینید که چقدر پیشرفت کردن و از اون طرف ما که اینهمه از تاریخ و تمدن صحبت میکنیم ببینید کارمان بکجا رسیده که تو نمایشگاه هم از ادوات جنگی و ویرانی و کشتار انسانها میخواهیم خودمونو نشون بدیم که جنگلیها بیان با پس گردنی ما ملت (با تمدن )را بندازن بیرون!!! خدایا تا کی باید اینجوری خورد بشیم.آخه کی گفته که ملا و احمقی نژاد و مزدوران نماینده های ملت ایرانند.ای بر ...
پنج‌شنبه 5 اردیبهشت 1387

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
متاسفانه حقیقت به قول دوستان «دم در آوردن مالایی ها» نیست. آنکس که ضعیف و زبون شده دولت و حکومت ماست اگر ریگی به کفش کسی نباشد، حتی ابرقدرت ها هم جرات چنین برخوردی را با هیچ کشوری ندارند. سوییس بزرگترین سازنده جنگ افزار و سلاح گرم در دنیاست. بزرگی و ارزآوری این صنعت را برای کشور سوییس می توان با اهمیت صعنت نفت برای ایران مقایسه کرد اما کدام کشور است که بتواند برای این سرزمین هفت میلیون نفری شاخ و شانه بکشد؟
پنج‌شنبه 5 اردیبهشت 1387

ARTEMIS-SW - سو ید - مالمو
نوشته ها را ببینید تا بفهمید چرا ملا بر جان و مال و ناموس ملت حاکم شده.. انگار نه انگار که ملایان هزاران جوان را اعدام کرده و اینهمه بدبختی افریده.... ان چنان دفاعی از رژیم هست مثل اینکه از سویس گفتگو هست...... گور بابای ملا مالزی و تمام کشورهای عقب افتاده...
پنج‌شنبه 5 اردیبهشت 1387

rubitsa - بلژیک - بروکسل
احتمالا مقامات ایران مطلع نبوده اند که در نمایشگاه اسبا ب بازی -
Toy Exhibition
شرکت خواهند کرد نه در یک نمایشگاه تسلیحات نظامی!!!!
Military hard-ware trade show
برای نمایش تسلیحات:
شرط لازم تمام افزار الات باید خریداری شده از فروشگاه:
Toys R Us
باشند!!!!!!!!!
پنج‌شنبه 5 اردیبهشت 1387

mahyarta - -
از نوکرای آمریکا چه انتظاری میشه داشت؟؟عوضش هند و چین و روسیه حال این آمریکایی ها رو حسابی گرفتن!
------------------
کاربر گرامی لطفا نام شهر و کشور محل زندگی خود را به فارسی درج نمائید.
با تشکر
پنج‌شنبه 5 اردیبهشت 1387

Mahrad - ارمنستان - یروان
مهیارتا؛
من با توجه به خوندن کمنت های مختلف شما به این نتیجه رسیدم که شما آدم ناراحت و بیماری هستی.
شنبه 7 اردیبهشت 1387

دختر پارسی - ایران - تهران
مطبوعات ایران نوشتن:ایران از نمایشگاه فن اوری نظامی در مالزی خارج شد!!!
یکشنبه 8 اردیبهشت 1387

پری دریائی - ایران - تهران
mahyarta عزیز!لطف کن اسم روسیه و روسهای حروم لقمرو نیار که در طول تاریخ همواره در حال چپاول ثروتهای ملی ما و اشغال سرزمینهای ما بودن امثال جنابعالی که به دوستی با روسهای کثیف افتخار می کنی مثل اینکه نمی دونی روسها در طول تاریخ چه بلاهائی سر ما و ثروتهای ملی مون اوردن؟واقعا بریا همچین طرز فکرهائی متاسفم.
سه‌شنبه 10 اردیبهشت 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.