بازتاب رسانه‌یی دفاع کریس دی‌برگ از سفر به ایران

بازتاب رسانه‌یی دفاع کریس دی‌برگ از سفر به ایران

"کریس دی‌برگ"، خواننده مشهور ایرلندی سرانجام خود به اظهار نظر درباره‌ی سفرش به ایران پرداخت و از تصمیمش برای اجرای کنسرت در تهران دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "کریس دی‌برگ" روز گذشته به شبکه تلوزیونی "اسکای نیوز" اعلام کرده است: در ماه می سفری به ایران دارم و پس از آن تصمیم نهایی‌ را برای این‌که بین ماه‌های ژوئن و اوت در استادیوم 12 هزار نفری کنسرت داشته باشم یا خیر، خواهم گرفت.

فرانس‌پرس در این‌باره گزارش داد: "کریس دی‌برگ" در واکنش به وجود مناقشات هسته‌یی میان ایران و غرب گفته است: من و دوستانم از لحاظ سیاسی خام و چشم‌بسته نیستیم و از شرایط آگاهیم. من بسیار خوش‌بخت هستم که موسیقی‌ام در ایران پذیرفته شده است.

این خواننده 59 ساله افزوده است: من می‌روم تا برای مردم بخوانم؛ ما مدت‌ها درباره این مساله فکر کرده‌ایم. تنها این‌گونه نبوده که ما دعوت آن‌ها را قبول کنیم، از آن‌ها تشکر کنیم و به آن‌جا برویم.

"کریس دی‌برگ" در ادامه تاکید کرده است، من در پاسخ آن دسته از افرادی که می‌گویند تو نباید به ایران بروی، می‌گویم: خب شما برای این‌که تغییری به‌وجود آورید، چه می‌کنید؟ من می‌خواهم تفاوتی به‌وجود آورم.

رویترز نیز به نقل از "کریس دی‌برگ" که با شبکه ماهواره‌ای انگلیسی‌ زبان "الجزیره" گفت‌وگو کرده، نقل کرده است: من دعوت شده‌ام تا به ایران بروم؛ ما می‌دانیم شرایط آنجا چگونه است. ما به ایران نمی‌رویم که فرهنگ یا دنیا را تغییر دهیم، بلکه من تنها می‌خواهم برای مردم بخوانم.

وی افزوده است: تنها برای این‌که به مردم ایران ثابت کنیم برای اجرای این کنسرت مصمم هستیم، ماه می سفری چند روزه به ایران خواهیم داشت تا شرایط را بررسی کنیم؛ پس از آن، درباره این‌که آیا می‌شود در آنجا برنامه اجرا کرد یا خیر، تصمیم خواهیم گرفت.

این گزارش افزوده است: "کریس دی‌برگ" چنان‌چه موفق به برگزاری کنسرت در ایران شود، نخستین چهره‌ی سرشناس موسیقی غرب خواهد بود که پس از انقلاب اسلامی، در ایران حضور یافته است

payamak - انگلستان - منچستر
خوبه به اغوش اسلام خوش امدی.اسمتم بذار کربلایی کریم
پنج‌شنبه 5 اردیبهشت 1387

naslesookhteh - ایران - تهران
کاراش قشنگه. فقط خدا کنه اگر اومد ایران به جرم غنا دستگیرش نکنند.
پنج‌شنبه 5 اردیبهشت 1387

iran zamen - نروژ - روگنان
واقعا داره میرود ایران.من فکر نمی کردم این کار را کند.حتما سرود های اهنگران را می نوازد.حیف از این نوازنده وخواننده.اسمش را دارد خراب می گند.
جمعه 6 اردیبهشت 1387

rockybalboa - مالزی - کوالالامپور
امیدوارم مسئولانمون برای اولین بار تو طول تاریخشونم که شده به یه همجین انسان بزرگی احترام بزارن و از او استقبالی گرم داشته باشند.
شنبه 7 اردیبهشت 1387

mystreo - هند - میسور
امید وارم با استقبال گرمی روبرو بشه.
شنبه 7 اردیبهشت 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.