خشم القاعده؛ چرا ایران در مورد ۱۱ سپتامبر شک دارد

خشم القاعده؛ چرا ایران در مورد 11 سپتامبر شک دارد

ایمن الظواهری: (ایران و حزب الله) می خواهند نشان دهند که در بین سنی‌ها قهرمانانی وجود ندارد که بتوانند به آمریکا چنان ضربه‌ای بزنند
ایمن الظواهری مرد شماره دو سازمان القاعده در آخرین نوار صوتی خود که در سایت این سازمان انتشار یافته، دولت ایران را متهم کرده است که با پخش نظریه‌های توطئه آمیز در باره حادثه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ در آمریکا به دنبال بی‌اعتبار کردن القاعده است.

آقای ظواهری در این نوار صوتی در پاسخ به پرسشی در باره نقش اسرائیل در حادثه ۱۱ سپتامبر گفته است که این شایعه را برای نخستین بار تلویزیون المنار وابسته به حزب‌الله لبنان پخش کرد و پس از آن، رسانه‌های ایران به این دروغ چسبیدند و آن را تکرار کردند.

آقای ظواهری هدف از پخش این شایعه را توسط حزب‌الله و ایران "روشن" دانسته و تاکید کرده است که آنان می‌خواهند نشان دهند که در بین سنی‌ها قهرمانانی وجود ندارد که بتوانند به آمریکا چنان ضربه‌ای بزنند که هیچکس در طول تاریخ نتوانسته چنین ضربه‌ای به آن وارد کند.

در هفته های اخیر، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران چندین بار حادثه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ در آمریکا را که بیش از سه هزار کشته بر جا گذاشت مشکوک دانسته و سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز این موضع را تکرار کرده است.

آقای احمدی نژاد در این باره گفته است: "چهار پنج سال قبل در نیویورک اتفاق مشکوکی افتاد و ساختمانی فرو ریخت و گفتند که سه هزار نفر در این حادثه کشته شدند اما هیچگاه اسامی کشته شدگان را اعلام نکردند."

به نظر می‌رسد که آقای احمدی نژاد با تکرار تردید‌های خود در باره حادثه ۱۱ سپتامبر علاقمند است تا واکنش آمریکا را برانگیزد

در واقع، همان زمانی که برج‌های دوقلوی سازمان تجارت جهانی در نیویورک با دو هواپیمای ربوده شده منهدم شدند، رسانه‌های تندرو ایران با مشکوک دانستن این ماجرا آن را به اسرائیل نسبت دادند.

به نوشته این رسانه‌ها، پیش از انجام عملیات، به یهودیان نیویورک اطلاع داده شده بود که در روز یازده سپتامبر بر سر کار خود در برج‌های تجارت جهانی حاضر نشوند.

البته در آن زمان هیچکدام از مقام‌های رسمی کشور چنین ادعایی را مطرح نکردند، اما تشکیک رسانه‌های وابسته به جناح تندرو در مورد این ماجرا، سبب پخش گسترده آن در جامعه ایران شد.

در این میان، سایر رسانه‌ها نیز از بیم متهم شدن به دفاع از آمریکا و اسرائیل در مقابل این نوع اظهار تردید‌ها سکوت کردند که این خود نیز سبب گسترش بیشتر اظهار تردید در ماهیت حادثه ۱۱ سپتامبر شد.

به باور برخی از منتقدان وی، رئیس جمهور ایران به علت گرفتاری‌های داخلی ناشی از نابسامانی وضع اقتصادی ایران، به ایجاد تنش لفظی تازه‌ای با غرب نیازمند است.


در حقیقت، تاکید آقای احمدی نژاد بر اینکه «هیچگاه اسامی کشته شدگان را اعلام نکردند» خود به خوبی نشان می‌دهد که خبرهای مربوط به حادثه ۱۱ سپتامبر به چه نحوی در ایران انتشار یافته و تا چه سطحی تاثیرگذار بوده است.

به هر حال، آنچه در این میان مهم است این است که تشکیک در حادثه ۱۱ سپتامبر بیش از آنکه دولت آمریکا را آزرده کند، سبب خشم معاون اسامه بن لادن رهبر سازمان القاعده شده است، سازمانی که مسئولیت انجام عملیات ۱۱ سپتامبر را پذیرفته است.

دولت آمریکا نسبت به ابراز تردید آقای احمدی نژاد در باره حادثه ۱۱ سپتامبر موضعی ناشی از بی‌اهمیت دانستن موضوع گرفت و آن را دنبال نکرد.

ظاهرا از نگاه دولت آمریکا تشکیک آقای احمدی نژاد در باره هولوکاست (کشتار یهودیان در دوره تسلط نازی‌ها بر آلمان) بسیار مهمتر از ابراز تردید در باره حادثه‌ای است که حدود هفت سال قبل در مقابل نگاه جهانیان اتفاق افتاده است.

احتمال اینکه آقای احمدی نژاد موضوع تشکیک در حادثه ۱۱ سپتامبر را از دستور کار خود خارج کند تا سازمان القاعده تحریک نشود، وجود دارد

با این همه، به نظر می‌رسد که آقای احمدی نژاد با تکرار تردید‌های خود در باره حادثه ۱۱ سپتامبر علاقمند است تا واکنش آمریکا را برانگیزد.

به باور برخی از منتقدان وی، رئیس جمهور ایران به علت گرفتاری‌های داخلی ناشی از نابسامانی وضع اقتصادی ایران، به ایجاد تنش لفظی تازه‌ای با غرب نیازمند است.

به خلاف انتظار آقای احمدی نژاد، واکنش به سخنان او از سمت و سویی کاملا متضاد یعنی سازمان القاعده صورت گرفته است.

سازمان القاعده پس از سال‌ها سکوت در برابر ایران در ماههای اخیر به طرح انتقادهایی علیه جمهوری اسلامی پرداخته و بخصوص به نفوذ ایران در عراق و لبنان و «همکاری آن با آمریکا» اشاره کرده است.

هر چند که محافل تندرو در ایران، القاعده را ساخته و پرداخته سازمان اطلاعاتی آمریکا و دست نشانده آن می‌دانند، اما به نظر نمی‌رسد که دولت ایران علاقه‌ای به تحریک این سازمان برای ادامه موضع‌گیری ضد ایرانی آن داشته باشد.

از این رو، احتمال اینکه آقای احمدی نژاد موضوع تشکیک در حادثه ۱۱ سپتامبر را از دستور کار خود خارج کند تا سازمان القاعده تحریک نشود، وجود دارد.

ظاهرا آقای احمدی نژاد فراموش کرده بود که به خلاف هولوکاست، حادثه ۱۱ سپتامبر متولیانی در بین نیروهای فعال ضد آمریکایی در جهان اسلام هم دارد.

نوه ی ابلیس - ایران - گرگان
دوستان عزیز فکر کنم برای همین بود که در شیراز یک حسینه را بمب گذاری کردند و جان خیلی از آی کیو های عزیز ما رفت روی هوا !!!فکر کنم حادثه شیراز یک اخطار بود.............
پنج‌شنبه 5 اردیبهشت 1387

bagdagulan - ایران - تبریز
سلام.واضحه اسراییل وامریکا القاعده رو ساختن.و خواستن با اون چهره اسلامو خراب کنن.در حالیکه اسلام دین رحمت است با فطرت انسان کار داره پس اسیبی نمی بیند .در سیاست چه کارها که نمی کنن.
پنج‌شنبه 5 اردیبهشت 1387

khasteh - فرانسه - استراسبورگ
من هم با نوه ابلیس موافقم . و چه بسا که القایده شروع به بمب گذاری بیشتری بکنه ولی ریشه اصلی القائده رو در ایران باید دنبالش گشت !
پنج‌شنبه 5 اردیبهشت 1387

ARTEMIS-SW - سو ید - مالمو
bagdagulan - ایران - تبریز
اری دین رحمت است در مفهومی که شما در ذهن خود ساخته اید...دست و پا برعکس هم قطع....کشتن کفار با زجر ....کشتزار بودن زن که از هر سو میتوان به او وارد شد ....رحمت است اگر سواد داری ترجمه ی فارسی کتاب دینیت را بخوان تا بدانی سقوط ایران از نظر اخلاقی در چه تاریخی اغاز گشت...
پنج‌شنبه 5 اردیبهشت 1387

حسن کچل - امریکا - نیو یورک
شیطان بزرگ{ایران}یا شیاطین بزرگ در ایران باید عرض کنم که ایران هم با القاعده و هم با امریکا همکاری دارد یا داشته و در کشورهای مختلف مثل فلسطین لبنان عراق
اتش افروزی میکند و باعث کشته شدن کودکان وزنان میشود درست کاری که شیطان با انسانها میکند در جنگ افغانستان با امریکا همکاری لجستیکی میکرد و افراد القاعده را در ایران پناه میداد
بمب گذاری ها هم کار ایرانی هاست در داخل و در عراق
پنج‌شنبه 5 اردیبهشت 1387

babak_18190 - اوکراین - کیف
کشورهای دنیا دارن پیشرفت میکنن ما هنوز دنبال چی هستیم!!! خاک بر سرمون.
شنبه 7 اردیبهشت 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.