بخشش دیگری به سریلانکا، از کیسه ایران

بخشش دیگری به سریلانکا، از کیسه ایران

پس از ارایه وام یک‌ونیم میلیارد دلاری ایران به سریلانکا، اکنون خبرها از تأمین سرمایه دو برابر کردن ظرفیت تولید تنها پالایشگاه سریلانکا از سوی ایران در آستانه سفر رئیس‌جمهور به این کشور حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، در سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به سریلانکا، ایران تصمیم دارد سرمایه‌گذاری در پروژه پالایشگاهی سریلانکا را به بیش از یک میلیارد دلار افزایش دهد.

«آشانتا دومل» وزیر نفت سریلانکا در مصاحبه با خبرگزاری «کیودونیوز» ژاپن با اعلام این مطلب گفته است: مطالعات مهندسی برای افزایش ظرفیت تولید تنها پالایشگاه سریلانکا از 50 هزار بشکه به بیش از 100 هزار بشکه در روز، با همکاری مهندسان ایرانی پایان یافته است.

وی تصریح کرد: ایران بیش از 70 درصد سرمایه مورد نیاز پروژه افزایش ظرفیت تولید پالایشگاه سریلانکا را با اعطای وام تامین خواهد کرد و 30 درصد دیگر نیز توسط شرکت ملی نفت سریلانکا تامین خواهد شد.

قرار است اجرای این پروژه طی سه تا چهار ماه آینده آغاز شود. اما این که سرمایه گذاری ایران در این پروژه چه منافعی برای ایران دارد، در پرده ابهام است.

گفته شده، سریلانکا پیشتر حاضر بود با پرداخت حدود ده درصد سود، این وام را از ایران دریافت نماید؛ اما با دخالت یکی از افراد بانفوذ ایرانی و دریافت کمیسیون ویژه، قرار است ایران بدون بهره این وام را به حاکمان کلمبود بدهد.

در سفر رئیس‌جمهور، ایران همچنین 450 میلیون دلار برای طرح نیروگاه «اوما اویا» که قرار است سالانه یکصد مگاوات برق تولید کند، پرداخت می‌کند.

پیش از این هم دکتر «بی.پی.جایا سوندرا»، وزیر خزانه‌‌داری سریلانکا، به روزنامه چاپ این کشور «دیلی نیوز» گفته بود: سفر رئیس‌جمهور سریلانکا و ‏گرفتن وام یک‌ونیم میلیارد دلاری از سوی ایران، کمک شایانی به این کشور کرده است؛ چرا که 70 درصد تقاضای نفت این ‏کشور به وسیله ایران تأمین می‌شود و اعتبارات گرفته شده از سوی ‏ایران و تمدید آنها برای بازپرداخت فروش نفت از سوی ایران، موفقیت بزرگی برای سریلانکا به شمار می‌رود.
amirjoun - ایران - ایران
دم شما گرم آقای احمدی نژاد هیچ کس مثل شما نمی تواند ایران را ویران کند آفرین بر شما فرزند ایران !!!
یکشنبه 1 اردیبهشت 1387

lavita - اوکراین - کیف
جناب قربون دکتر انگار کسی جلودارش نیست و حالا که به اندازه کافی ملت شهید پرور وطن را سیر کرده از پول نفت و داد ملت در اومده که دیگه نمیخوایم برادر حماس و حزب الله که جاشون رو سر دکتره داره پول نفت را به سر سفرههای برادران شهید پرور سریلاکا و کوبا و ونزویلا هم میزاره یه چیزی هست که دکتر به فکر تکامل جهان هست به افتخارش...
یکشنبه 1 اردیبهشت 1387

parviz1 - انگلستان - کترینگ
خدایا...........................بقیه رو هم که همه میدونیم و هم درد و هم دلیم.
یکشنبه 1 اردیبهشت 1387

parand2008 - فرانسه - نانسی
لطفا به ایرانی ها هم برس بعد از فراغت از تمام خارجی ها این همه ادم بیکار داریم یک وام بهشان نمیدین یک کاری یک ماشین بخرن مسافر کشی کنند نان زن و فرزندشان رادربیارن ..حتی بعد به هر چین ماچین وام میده ...ایشون ممد کار اجتماعی مردم دنیا شده یا فکر کرده بانک جهانی یا سازمان ملل شده؟؟؟واقعا کاش به اون دخترهایی که تو مشهد در ازای 750 هزار تومن به هفت هشت تامرد می فروشنشون هم فکر میکرد لعنت به تو ..حالا خوبه مملکت ما ثروت داره این همه ادم فقیر
یکشنبه 1 اردیبهشت 1387

3drace - مالزی - کوالالامپور
کاش ایران از شر این ... (گفتم بنویسم سانسور میکنین خودم نقطه چین گذاشتم که شما زحمت نکشین) راحت شه. ملت یه نفس راحت بکشن. رسما گند زده به کشور.
دوشنبه 2 اردیبهشت 1387

hramezani - ایران - مشهد
آقای احمدی نژاد نفت راسر سفره مردم آورد مردم پس زدند حالا دارد حاتم بخشی می کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دوشنبه 2 اردیبهشت 1387

amir_australia - استرالیا - سیدنی
دکتر !!! من از طرف تمام برو بچه های هیات دولت سریلانکا از شما تشکر می کنم که با پر داخت این قبیل وامها و ساپورتها کمک شایانی به اقتصاد ایران نمودید. در ضمن ممنون هستم که پس از پرداخت این وام به رشد چند درصدی واحد پول سریلانکا کمک کردی. شنیدم 200 برابر پول خودمونه....عیبی نداره هر چی باشه اونا واجب تر هستند. راستی رئیس جمهور اندونزی هم سلام رسوند و گفت پالا یشگاه و ساختند دستتون دردنکنه اما پالایشگاه بی نفت مثل عروس بی شوهر می مونه . خلاصه منتظر روزی 300000 بشکه نفتی که قول دادی هستند. فقط این بشکه هاش رو نمی دونن که باید باهاش چی کا کنن.
راستی بچه های سوریه و لبنان و این گروهک ها که اسماشون زیاده ادم یادش می ره التماس دعا دارن...
دوشنبه 2 اردیبهشت 1387

wizard2377 - ایران - خوزستان
درود بر احمدی نژاد ببخشید ترمیناتور 4
دوشنبه 2 اردیبهشت 1387

ahad300 - ایران - آذربایجان
درهیچ کجای تاریخ دیده نشده است فرمانروایان احمقی مثل حکومت ایران بلاد خود را وا دهند وبر بلاد مجاور وام دهند
دوشنبه 2 اردیبهشت 1387

iranian_x - ایران - نامشخص
این مملکت برای همه هست غیر از ایرانی.ما چه گناهی کردیم که در ایران به دنیا آمدیم.خدایا داد دل مردم ما را از این ظالمها بگیر.آیا روزی میشود که اینها را در یک دادگاه آزاد مردمی محاکمه کنیم و به سزای اعمالشان برسانیم.خدایا مددی کن.
دوشنبه 2 اردیبهشت 1387

دربه در - ایران - تهران
تاریخ در مورد خیانت این حکومت مردم سوار دینی نفت خوار هزار فامیل دیکتاتوری قضاوت خواهد کرد !
چرا شاگرد تمساح یزدی خفه شده !
لطفا این مطالب را در سایت خود نیاورید واقعا دل هر ایرانی به درد میاید و قلب انسان می شکند .
دوشنبه 2 اردیبهشت 1387

persia360 - ایران - لرستان
خبر می بایست اینجوری باشه.....
"خبرها از تأمین سرمایه دو برابر کردن ظرفیت تولید تنها پالایشگاه سریلانکا از سوی ایران در آستانه سفر استانی رئیس‌جمهور به این استان حکایت دارد."

مگه نمی دونید سریلانکا استان 35 یا 34ام ایرانه ..این هم از سفرهای استاتی رئیس جمهوره دیگه............ استان سریلانکا هم از لرستان ما هم محرومتره .. ما نه پالایشگاه داریم، بیشتر جوونهای اینجا هم بیکارن اونوقت دکتر به جاهای دیگه می رسن.
دوشنبه 2 اردیبهشت 1387

khasteh - فرانسه - استراسبورگ
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است . حرام حرام حرام حرام .......
دوشنبه 2 اردیبهشت 1387

koorosh.2007 - ایران - سنندج
نمی دونم چی بگم.چیزی نمونده که نگیم .ولش کن خلایق هر چی لایق
دوشنبه 2 اردیبهشت 1387

king_irooni - ایران - سربندر
خدایا چکار کنیم از دست این دولت ؟؟!!! فلسطین و لبنان و سوریه و عراق و آمریکای جنوبی کم بود اینا هم اضافش شدن ... بخدا چراغی که به خانه رواس به مسجد حرامه.
دوشنبه 2 اردیبهشت 1387

پری دریائی - ایران - تهران
هیچکس مثل این تیر خلاص زن تا حالا تیشه به ریشه اقتصاد این مملکت نزده!اخه مرتیکه مگه بیت المال حساب بانکی باباته که هر دقیقه ازش داری می بخشی به این لاشخورا مگه ما خودمون کم بددبختی و مشکل اقتصاد یداریم. اخه شرم و حیا هم خوب چیزیه بس کن این بذل و بخخشش هاتو از جیب مردم بدبخت.
دوشنبه 2 اردیبهشت 1387

طاطا - ایران - ایران
یاد ویریدیانای لوئیس بونوئل افتادم که بعد از اون همه کمکی که به گدا هاوبدبخت بیچاره ها کرد چه جوری دراخر حقشو گذاشتن کف دستش
البته ویریدیانا کجاو محمود کجا
دوشنبه 2 اردیبهشت 1387

iran zamen - نروژ - روگنان
تمامی اتفاقات که در حال پیش امدن هست خود کرده ایم.چوبی است که خودمان بر سر خودمان زده ایم.این احمق بجای این که به شهرستانهای محروم ایران برسد به کشورهای دیگر می رسد.از طرفداران حکومت اسلامی خبری نیست.هر کجا به نفع انها نباشد پیدایشان نمی شود.
دوشنبه 2 اردیبهشت 1387

ARTEMIS-SW - سو ید - مالمو
باز مثل طوطی تکرار کنید شاه پول برد....یرد؟؟؟؟؟؟1000 بار نوش جانش ایران خرابه ی بسیار عقب افتاده را به دروازه ی تمدن رساند .. این وحشیهای گدا گرسنه به پول رسیدند نمی دا نند چه غلطی بکنند.. اول جیب کورو کچل های خود را پر کرده اند بعد فلسطین و حزب الله در لبنان و عراق.. سپس نوبت کشور های کمو نیستی شد حا لا هم این....انقلا بیون 57 از کشورهایی که با صد حقه پناهندگی گرفتید بر گردید و این اشتباه تاریخی را جبران کنید شماــــــــ( نه جوانان ساده لوحی که با فریب شما جان باختند))..نفرین ملتی را در قفای خود دارید......
دوشنبه 2 اردیبهشت 1387

pakzad - ایران - آذربایجان
می دانی اسم هر کشوری مخفف چیست؟ ITALY=I Trust And Love You HOLLAND=Hope Our Love Lasts And Never Dies CHINA= Come Here, I Need Affection FRANCE =Friendship Remain And Never Can End IRAN= Inja Ride Ahmadi Nejad
دوشنبه 2 اردیبهشت 1387

cheshmak - هند - پونه
به به........................... به به
چهار‌شنبه 4 اردیبهشت 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.