پورمحمدی: انتقال به وزارت اطلاعات بعید است

پورمحمدی: انتقال به وزارت اطلاعات بعید است

تغییر آقای پورمحمدی عمدتا با واکنش منفی روبرو شد
مصطفی پورمحمدی، وزیر کشور دولت محمود احمدی نژاد، انتقال خود به وزارت اطلاعات به دنبال برکناری ازاین وزارتخانه را بعید دانست.

در آخرین موج تغییرات در دولت نهم، آقای احمدی نژاد وزرای کشور و اقتصاد و دارایی را تغییر داده اما تا کنون سرپرستی برای این دو وزارتخانه تعیین نشده است.

تغییر آقای پورمحمدی عمدتا با واکنش منفی روبرو شد و برخی از مخالفان این تغییر، خواهان توضیح دولت درباره این تغییر و تحول شدند.

آقای پورمحمدی به خبرگزاری ایسنا گفته است که اگز لازم باشد، درباره تغییرمساله تغییر وزرا صحبت خواهد کرد.

وزیر کشور افزود: "دوست ندارم بر تشنج ها بیفزایم و معتقدم که مردم آن قدر مشکلات دارند که ما نباید بر مشکلات آنها با این حرف ها اضافه کنیم."

تغییر و تحولات در دولت آقای احمدی نژاد طی دو سال اخیر از سوی جناح موسوم به اصلاح طلب نیز مورد سئوال قرار گرفته اما انتقاد برخی چهره های شاخص جناح اصولگرا و محافظه کار از این رویکرد، به گمان برخی تحلیلگران نشان از افزایش اختلافات دارد.

وزیر کشور در مورد انتقال احتمالی به وزارت اطلاعات به جای محسنی اژه ای، این مساله را بعید دانست. او همچنین پاسخی روشن در مورد برپایی دور دوم انتخابات مجلس زیر نظر او نداده است.

برخی تحلیلگران گفته اند که علت تغییر وزیر کشور، مخالفت او با برخی سیاست های رئیس جمهور بوده است. برخی نیز در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری را دلیل این تغییر عنوان می کنند و می گویند که رئیس جمهور ایران تمایل دارد فردی که بیشتر به دیدگاه های او نزدیک است، در این سمت قرار گیرد.

پیش از این محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی از تغییر وزیر کشور انتقاد کرده و گفته بود که مصطفی پورمحمدی، عملکرد موفقی داشته است و این تغییر در چنین شرایطی، اثر مطلوبی نخواهد داشت.

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان نیز در یادداشتی که هفته پیش منتشر شده با توجه به شعار رسمی حکومت ایران مبنی بر "شکوفایی و نوآوری" در سال جدید و اظهارنظر رئیس جمهور ایران مبنی بر همراه بودن نوآوری با تغییر، نوشت که هر تغییری الزاما نوآوری نیست.

آقای شریعتمداری در سرمقاله خود نوشته است که تغییر وزرای دولت، بدون ضرر و زیان نیست و پیامدهای منفی غیرقابل انکاری دارد.

سرپرست این دو وزارتخانه به زودی توسط رئیس جمهور معرفی خواهد شد و طبق قانون اساسی، سه ماه اداره وزارتخانه ها با سرپرست ممکن است.

تا کنون وزرای نفت و صنایع و معادن، وزیر رفاه و تامین اجتماعی و تعاون از سوی محمود احمدی نژاد از سمت وزارت کنار گذاشته شده اند. محمود فرشیدی، وزیر آموزش و پرورش ایران نیز آذر سال پیش از سمت خود کناره گرفت.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.