دختری هشت ساله در یمن طلاق گرفت

دختری هشت ساله در یمن طلاق گرفت

شوهر نجود (چپ) و پدرش در جلسه صدور حکم دادگاه حضور داشتند
دادگاهی در یمن عقدنامه یک دختر هشت ساله را فسخ کرده است.

نجود محمد علی پس از گریختن از شوهرش که بیست و چند ساله است خود را با یک تاکسی به دفتر قاضی دادگاه رسانده است.

شذی ناصر، وکیل نجود به بی بی سی گفت که او تصادفی در جریان درخواست طلاق این دختربچه قرار گرفته و بلافاصله تصمیم گرفته که از او در دادگاه دفاع کند.

خانم ناصر گفت: "وادار کردن دختران کم سن و سال به ازدواج در بخش هایی از یمن امری عادی است اما این مورد خاص از آن جهت مورد توجه قرار گرفته که کار به طلاق و دادگاه کشیده شده است."

یمن یکی از فقیرترین کشورهای جهان است.

با این که قوانین یمن حداقل سنی برای ازدواج تعیین نکرده است، دخترانی که در سنین پائین وادار به ازدواج می شوند فقط زمانی اجازه زندگی مشترک با همسر خود را می یابند که بالغ شده باشند.

پدر نجود که بیکار است و همچنین شوهرش در زمان صدور حکم دادگاه حضور داشتند.

در این جلسه دادگاه شمار زیادی خبرنگار و همچنین مدافعان حقوق بشر حضور داشتند، مدافعان حقوق بشر تلاش داشته اند از توجهی که این پرونده در خبرها جلب کرده، به عنوان فرصتی برای آشکار کردن کمبود حمایت از کودکان در یمن استفاده کنند.

نجود به دادگاه گفت که او دو ماه و نیم پیش عقدنامه را با این شرط که تا سن هجده سالگی در منزل پدرش زندگی خواهد کرد، امضا کرده است اما یک هفته بعد از امضای عقدنامه والدینش او را وادار کردند که با شوهرش زندگی کند.

عروسی صورت گرفته

فائز، شوهر نجود به دادگاه گفت که عروسی صورت گرفته اما ادعاهای نجود را که او را کتک می زده است، رد کرد.

گفته می شود که یکی از حضار در جلسه دادگاه حاضر شده است مهریه ای را که فائز پیش از ازدواج به پدر نجود داده است، به او پرداخت کند.

محمد، پدر نجود به دادگاه گفت که داماد سابقش و همچنین اطرافیان او بارها او را تهدید کرده بودند و او مجبور شده به ازدواج دخترش تن دهد.

او گفت پس از ربوده شدن دختر بزرگش و وادار شدن او به ازدواج با رباینده اش، از احتمال سرنوشتی مشابه برای نجود بیم داشته است.

وکیل نجود می گوید قاضی به جای صادر کردن حکم طلاق، عقدنامه را فسخ کرده تا فائز نتواند پیمان ازدواج را بار دیگر مشروع کند.

خانم ناصر گفت: "ما از قاضی سپاسگزاریم، اگر قاضی با افکار سنتی قوی مامور رسیدگی به این پرونده بود ممکن بود نجود را به خانه شوهرش بازگرداند."

اکنون نجود در منزل دایی خود زندگی می کند.

دایی نجود به بی بی سی گفت که اتفاقاتی که افتاده خارج از کنترل پدر نجود بوده است: "او به قدری مریض احوال است که نمی تواند از خودش یا اعضای خانواده اش دفاع کند، نجود اکنون در منزل من و هشت فرزندم زندگی می کند و خوشحال است، نجود بزودی به دبستان خواهد رفت".

shela - سویس - برن
2 روز تیتره روزنامهای اینجا بود.احسنت به قاضی .
پنج‌شنبه 29 فروردین 1387

parand2008 - فرانسه - نانسی
تمام این بلاها را فقر سر ادمها می یاره و بس مثل کابوس می مونه دختر بیچاره...
پنج‌شنبه 29 فروردین 1387

نوه ی ابلیس - ایران - گرگان
دوستان عزیز البته من با این ازدواجها موافق نیستم ولی کاری است که خود عربها قبلن اجدادشان انجام می دادند و گویا سنت محمدی بوده است مگه دوستان قضیه عایشه را به یاد ندارند می گویند عایشه در سن 6سالگی نامزد محمد بود و در 9 سالگی با او همبستر شد و طبق نوشته های تاریخی گویا عایشه سوگلی محمد بوده .قصدم از این موضوع این بود اگر بقیه مللی که توسط اعراب مسلمان شدن همچین موردی داشتن و اعتراض میکردن جای بحث داشت ولی اینکه خود اعراب صداشون در اومده اینو دیگه کی باید جواب بده؟؟؟نمی دونم!!!!
پنج‌شنبه 29 فروردین 1387

zartosht's girl - هند - بنگلور
این به عربهامربوطه نه به ما. ایین خودشون و کیش خودشون چیز عجیبی هم نیستش که. دلمون واسه هموطنهامون بسوزه به جای کسانیکه به ا حمله کردن.
جمعه 30 فروردین 1387

sepid.irooni - انگلستان - لندن
8 ساله توی این!!! ....بیچاره من موندم به سن بلوغ رسیده بوده که؟!!چه عقل ندارن؟نوه ی ابلیس - ایران - گرگان من که حوصله خوندن چرتو پرتت رو ندارم خدا همه رو شفا بده آمین!!هی میگه عایشه خاک تو..واقعا اصلا آدم هایی مثل شماها رو باید باد ببره خوب وقتی اعتقاد نداری خوب الکی خونتو کثیف نکن نه اینکه به عقاید مردم بی احترامی کنی چشمتون کور هرسال میلیون ها نفر مسلمون میشن و برای افکاراتت متاسفم!! چی بگم حیفه فقط یه اسفند دود کن!! خوبه خدا...!!!!
جمعه 30 فروردین 1387

نوه ی ابلیس - ایران - گرگان
sepid.irooni - انگلستان - لندن
دوست عزیز:
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست /عرض خود می بری زحمت ما می داری . ....آنقدر تو را بی س... دیدیم که راضی نبودیم حتا یک چیزی . یک کلمه ای برایت بنویسیم فقط به این شعر حافظ اکتفا کردیم . !!!!!!!
جمعه 30 فروردین 1387

harivan - ایران - کرمانشاه
sepid.irooni - انگلستان - لندن.
دوست دارم بدونی نه ملیونها بلکه صد نفرم مسلمون نمیشن با این جهنمی که امسال تو برای نوه های ادم رو زمین درست کردن...؟؟!!!
واسه اون صد نفرم متاسفم و خدا به راه راست هدایتشون کنه<<<
جمعه 30 فروردین 1387

parand2008 - فرانسه - نانسی
این ها این همه اسلام اسلام میکنند نمیکنند لااقل برن یکی مطالعه کننند درباره دینی که این همه ازش دفاع میکنند ..اطاعت کورکورانه همینه دیگه
جمعه 30 فروردین 1387

azem - ایران - اذربایجان
sepid.irooni - انگلستان - لندن
دوست عزیزم این مطلبی که (نوه ی ابلیس - ایران - گرگان) در رابطه با عایشه نوشته درسته من خودم در باره ی این موضوع تحقیق کردم.باید منطقی بود و واقعیت رو قبول کرد واینی که گفتید سالانه میلیون ها نفر مسلمان میشن رو قبول ندارم اگه هر سال حداکثر 1میلیون نفر مسلمان بشن دیگه برا خودش جای شکرداره ولی نکته ی جالبش اینجاست که سالانه بیشتر از اون تعدادی که مسلمان میشن میرن وبی دین میشن وبیشتر اون کسایی که الان ما داریم اون هارو مسلمون فرض میکنیم فقط مسلمون شناسنامه ای هستند( برای این قسمت از حرفهام باید بگم که من خودم توکتاب علایم ظهور امام زمان خوندم که گفته بود حتی بعضی از علما ومراجع تقلید مسلمانان بعد از این که میشنوند امام ظهور کرده بازهم اون رو قبول نمیکنند وبه مخالفت با اون میپردازندچه برسه به این که برن با اون بیعت کنند.)
و این سخن از استاد مطهری هستش که میگه :(من مسلمانان زیادی را دیدم که در بعضی از اونها هیچ اثاری ازمسلمانی نبود وبالعکس افراد غیر مسلمان زیادی رادیدم که از بعضی ازمسمانان هم بهتر بودند)پس مسلمون شدن افتخار نیست بلکه وظایف مسلمونی رو به جااوردن افتخاره.
ودر رابطه با این خبر باید بگم که بیشتر اون ریشه در فقر داره و اون فقره که اونها رو وادار میکنه که قبل از رسیدن به سن بلوغ برن ازدواج کنند و معمولا ان هم از طرف خانواده ی انهاست که برای کم شدن خرج زندگسشون به این کار تن میدن.
جمعه 30 فروردین 1387

غلوووو - انگلستان - ابادان
نوه ی ابلیس - ایران - گرگان
همین تاریخ هم نوشته نیاکان تو خواهران خود را به همسری میگرفتند . در مورد بی ناموسی محض هم نظر بده!!!!!!!!! منکه شخصا فکر میکنم حماقت از بی ناموسی خیلی بهتره.تو نظرت چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شنبه 31 فروردین 1387

shahine koha - عراق - اربیل
سلام
وای بر حال کشورهایی که سینه خود را سنگر اینها کرده اند که 1500 سال از ان گذشته و بجز خرافات و ننگی چیز دیگری را به همراه نداشت.نمیدانم چه بگویم از این همه جهل و نادانی.دینی که رهبرش دختری 9ساله را به زنی برگزیداز پیروانش نبایستی انتظاری بیش داشت.همان مانده که بگویم نور به قبرت صادق هدایت که پایت رااز این جهان بریدی.
شنبه 31 فروردین 1387

azem - ایران - اذربایجان
غلوووو - انگلستان - ابادان
دوست عزیزم اینی که در باره ی بی ناموسی وازدواج با خواهر و.غیره..می گویید مال عرب هاست ان هم در زمان جاهلیت بوده .وبعد از ظهور اسلام نه تنهااین ها منتفی شد ِبلکه از نظر دید جهان بینی اسلامی طلاق هایی ازجمله طلاق ایلا وظهار وضرار وهزار تای دیگه از این موردها به کلی مردود شدچه برسد به این که ازدواج با محارم در ان زمان وجود داشته باشد.(البته ممکن است شما هنوز در ان زمان به سر میبرید وبرای شما هنوز تاریخ بعد از اسلام رقم نخورده باشد)و بعد ازاسلام ما بین امت پیامبر حتی یک نمونه هم نمیتوانیم پیدا کنیم که این موارد را در هم شکسته باشد لطفا در تاریخ قبل وبعد اسلام اشباه نکنید وبه نظر من در بعضی مواقع سکوت بهتر از حرف زدن ونظر دادن های چشم بسته است نظر شما چیست؟؟؟؟؟؟ (من منتظر ارائه ی سند برای حرفهایتان هستم )
shahine koha - عراق - اربیل
دوست عزیزم برای شما نیز باید بگویم:اسلام به ذات خود ندارد عیبی/هر عیبی که هست در مسلمانی ماست.
شنبه 31 فروردین 1387

نوه ی ابلیس - ایران - گرگان
غلوووو - انگلستان - ابادان
دوست عزیز من یک ذره عقل را به همه چیز ترجیح می دهم که آن هم دریغا از من و تو ودندی امارات امارات.ولی اگر می خواهی حماقت را انتخاب کنی او ن دیگه خودت مختاری.صلاح مملکت خویش خسروان دانند.موفق باشی
شنبه 31 فروردین 1387

غلوووو - انگلستان - ابادان
نوه ی ابلیس - ایران - گرگان
معمولا انسان دوست دارد در مورد نداشته هایش زیاد حرف بزند و این نداشته در مورد تو (عقل) است.
azem - ایران - اذربایجان
بابا تو هم که دیگه خیلی پرتی!!!!!!!!
یکشنبه 1 اردیبهشت 1387

sepid.irooni - انگلستان - لندن
azem - ایران - اذربایجان دوسته عزیز قربونت من نمیگم دروغه که کی عایشه مسلمون نبوده که خدا می دونه چه کارای کرد این زن باعث تفرقه همه چیه مسلمون نبوده که بورو کتاب عایشه بعد از پبغمبرو بخون! من اصلا نگفتم که درسته ای خدا الکی تهمت می زنین من به نظرتون احترام می گزارم به قوله شما اون زمونه فرق می کرده زنا اصلا برده بودن ولی با حرف این اقا اصلا موافق نیستم نوه ی ابلیس - ایران - گرگان نوه ی ابلیسم که هست لووول :)harivan - ایران - کرمانشاه کم به حاله شما متاسفم!!نمی خواد تو برای ما متاسف بشی!!
یکشنبه 1 اردیبهشت 1387

shahine koha - عراق - اربیل
سلام
ازم ایران اذربایجان عزیز. مدرک از موضوع بالا بیشتر؟چشمها را باید شست .ایا این همه جنایتی که در اسلام هست در دین دیگری هست؟سنگسار اعدام قطع اندام بدن.اینها همه هدیه های اسلام هستند برای انسانیت.از صدار پرسیدند چرا مردم بیچاره را انفالکردی گفت من به ایه ی انفال قران و حرف رسول خدا عمل کردم.شاید شما بگوید او مسلمان نبود ولی او در شب حمله به بغداد قران خوانده بود تا مدتی گریسته بود.ایا مدرکهای بیشتر از ان که جوان بدبختی را به دلیل ناحق و گویا بی حرمتی به اسلام در شهرستان سقز در کردستان ایران به فرمان اخوندی مسلمان سرش را بریدن.بخشید این شما و امثال شمایی که در خواب غفلت خوابیده یی و راه طوطی و تقلید را بیش گرفته یی.خوا ب غفلت تا کی ای ...
متشکرم عراق
یکشنبه 1 اردیبهشت 1387

نوه ی ابلیس - ایران - گرگان
غلوووو - انگلستان - ابادان
دوست عزیز این یک بیت شعر را هم از طرف خودم و هم از طرف azem - ایران - اذربایجان البته با اجازه ایشان برای تو میگم از طرف حافظ عزیز:

ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست /عرض خود می بری و زحمت ما مداری. متشکرم لطفا دیگه مته به خشخاش نگذار که ... می کنم .به قول دندی امارات امارت آبادان در کجای انگلستان است ؟؟؟؟؟البته اینرا هم بدون من یک لرم و آن هم یک لر کوچک ِو هر موقع خواستی اسم یک لر را ببری اول دهانت را آب می کشی و بعد به قول محمد خودتان بسم اله می گویی. مثل جدت محمد به قول خودت یک چوپان و به شاگردی سلمان فارسی آدم شد و چون من فرزند کورشم ترا هم ...می کنم .موفق باشی
یکشنبه 1 اردیبهشت 1387

غلوووو - انگلستان - ابادان
نوه ی ابلیس - ایران - گرگان
همانطور که قبلا هم گفته ام امثال تو وقتی میخواهند با من حرف بزنند باید دهانشان را اب بکشند چرا که 1400سال است خود و اجدادشان دارند بما سواری میدهند. حالا این مرکب میخواهد فرزند کورش باشد یا نوه ابلیس.
در ضمن ابادان همان جایی است که امثال تو که از ده کوره ها می ایند برای ورود حتما باید ویزا بگیرند.
دوشنبه 2 اردیبهشت 1387

shahine koha - عراق - اربیل
سلام
کم سنگ دینی را بر سینه بزنی که جز خرافات چیز دیگری ندارد. شیعه و سنی همان ادیانی هستند که عربهای مارمولک خور و وحشی اتحاد و این ملت ایران را ازهم پاشیدند و حالا کسانی اخوند و کثیفتر جای انها را گرفتند.....جوانان ایران تاکی ترک فارس کرد و لر و بلوچ میخواهد باخرافات و ننگ زندگی .وای بر شما.
دوشنبه 2 اردیبهشت 1387

نوه ی ابلیس - ایران - گرگان
غلوووو - انگلستان - ابادان
دوست عزیز اگه قول بدی بچه ی خوبی باشی به جان زرتشت قسم و یا به جان کورش و یا به جان سلمان که به ایرانی جماعت خیانت کرد ...قول می دهم و باز هم می گویم قول می دهم اگه آدرس پستیت را بفرستی یک سوسمار خوب و چاق و چله از نوع سرباز ایرانشهر که از اصیلترین سوسمارهای به جای مانده از عهد عتیق می باشد سلاخی کرده و برایت می فرستم امیدوارم که مثل همیشه یک آشپز خوبی باشی .ضمنن من یک دوست آبادانی داشتم هر موقع آشپزی می کرد کلی هم از او تعریف و تمجید می کردیم .
دوشنبه 2 اردیبهشت 1387

hosein750 - ایران - شهرقدس
البته در شهرقدس و یا قلعه حسن خان سابق از این جور مسائل خیلی زیاده فقط شما باید بیایین وببینین
چهار‌شنبه 4 اردیبهشت 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.