۲۰ مسافر در تله مسافرکش های سارق

20 مسافر در تله مسافرکش های سارق

اعضای یک باند دزدی از مسافران که در 20 روز 20 فقره سرقت انجام داده اند از سوی ماموران نیروی انتظامی دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ما ساعت 15/6 صبح روز یکشنبه جوان دانشجویی به نام محسن به کلانتری تهران نو مراجعه و از سه مرد به اتهام سرقت شکایت کرد. وی گفت؛ برای رفتن به محل کارم سوار یک تاکسی پراید شدم. یک مسافر در صندلی جلو و مسافری دیگر نیز کنار من نشسته بود. وقتی به انتهای خیابان شهید مطهری رسیدیم مردی که در صندلی عقب بود ناگهان چاقویی زیر گلوی من گذاشت و به اتفاق دو همدست دیگرش به تهدید من پرداخت. آنها مبلغ 37 هزار تومان وجه نقد، گوشی موبایل و دو کارت عابربانکم را سرقت و مرا از خودرو به بیرون پرت کردند.

پس از طرح این شکایت تحقیقات ماموران کلانتری تهران نو برای شناسایی سارقان آغاز شد تا اینکه 45 دقیقه بعد مردی دیگر به کلانتری 106 نامجو مراجعه و اظهاراتی مشابه را مطرح کرد. او نیز از سوی سه سرنشین یک پراید سفید رنگ مورد سرقت قرار گرفته اما توانسته بود مشخصات این اتومبیل را یادداشت کند.

در پی اظهارات دومین مالباخته ماموران دو کلانتری طرح مهار را آغاز کردند و با زیرنظر گرفتن محدوده وقوع جرم سرانجام توانستند ساعت 11 صبح خودروی متهمان را شناسایی و سارقان را متوقف کنند. این سه جوان که مجید، محسن و داود نام دارند به پلیس آگاهی انتقال یافتند و به 20 فقره دزدی از مسافران اعتراف کردند.

محسن در اعترافاتش گفت؛ من به خاطر اختلافاتی که با خانواده ام داشتم خانه مان را ترک کردم و از یکی از دوستانم خودروی پرایدش را امانت گرفتم تا با آن مسافرکشی کنم اما فکر دزدی به سرم زد و بعد از اینکه نقشه ام را با مجید و داود در میان گذاشتم آن دو نیز همدستی با مرا پذیرفتند.

مجید- متهم دیگر پرونده- نیز در اظهاراتش گفت؛ محسن رانندگی پراید را به عهده داشت و ما با دیدن مسافران مردی که به تنهایی منتظر تاکسی بودند آنها را سوار می کردیم و نقشه مان این بود که هرگز از زنان سرقت نکنیم. ما طی 20 روز دزدی هایمان را انجام دادیم و بعد از هر سرقت موبایل، کاپشن یا وسایلی از این قبیل را به یکی از دوستان مان به نام سعید می دادیم تا برایمان بفروشد.

پس از اعترافات اعضای این باند، ماموران سعید را نیز بازداشت کردند و در حال حاضر به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران تحقیقات از متهمان ادامه دارد.در همین حال قاضی رضا جعفری معاون دادسرای امور جنایی با بیان اینکه هر چهار متهم به مواد مخدر اعتیاد دارند، وقوع چنین جرائمی را نتیجه اعتیاد این افراد عنوان و تصریح کرد؛ دو نفر از متهمان دستگیر شده دارای سابقه کیفری هستند و یکی از آنان ضمن شرکت در سرقت ها به عنوان مالخر نیز فعالیت می کرده است.

وی خطاب به شهروندان اضافه کرد؛ معمولاً مسافرکش نماها از عجله مسافران برای رسیدن به مقصد استفاده می کنند، زیرا افراد زمانی که عجله دارند بدون احتیاط سوار هر خودرویی می شوند، لذا لازم است شهروندان با احتیاط بیشتر از سوار شدن خودروهای بی نام و نشان جداً خودداری کنند تا در دایره اقدامات مجرمانه چنین افرادی قرار نگیرند.

torke_daana - ایران - تبریز
لذا لازم است شهروندان با احتیاط بیشتر از سوار شدن خودروهای بی نام و نشان جداً خودداری کنند تا در دایره اقدامات مجرمانه چنین افرادی قرار نگیرند.
منظورش اینه که قبل از سوار شدن از راننده و سایر مسافران گواهی عدم سوء پیشینه درخواست کنید. آزمایش خون جهت کسب اطمینان از عدم اعتیاد نیز توصیه میشود.
پنج‌شنبه 29 فروردین 1387

acid_pro - اتریش - وین
امنیت مملکت رو باش.
جمعه 30 فروردین 1387

iroony - ایران - تهران
دمشون گرم بابا باز خوبه نکشتنش...
جمعه 30 فروردین 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.