تظاهر به باکره بودن

تظاهر به باکره بودن

طبق گزارشی از ایستگاه رادیویی آسیا، برخی از زنان آسیایی ساکن بریتانیا تا بدان جا پیش می‌روند که بکارت خود را جعل می‌کنند، زیرا در جامعه‌ای که درباره ی اولین رابطه جنسی هنوز افسانه‌های بسیاری وجود دارد و بر حفظ "عفت" ارج زیادی گذاشته می‌شود، چاره‌ای جز این نمی‌بینند.

متخصصان و مددکاران اجتماعی در برنامه‌ای مستند از سوی شبکه آسیایی بی بی سی، به نام "مثل یک باکره"، گفتند در صورت برقراری رابطه‌ی جنسی پیش از ازدواج، جان برخی از زنان جوان به خطر می‌افتد و شاید مجبور شوند از خانه فرار کنند.

طبق این برنامه ی تحقیقی رادیویی، در نتیجه زنان جوان از خون مصنوعی استفاده می‌کنند و حتا به دوختن پرده بکارت روی می‌آوردند تا تظاهر کننند که باکره هستند.

این رسم بازتاب نگرش اجتماعی در بسیاری از بخش‌های شبه‌قاره ی هند است، چنانچه در این برنامه اکثر پسران بین 17 تا 21 سال مورد مصاحبه در منطقه "وست میدلاندز" - منطقه‌ای با ساکنین آسیایی‌ زیاد - ترجیح می‌دهند با زنی باکره ازدواج کنند.

مفهوم "ناموس و عفت" هنوز در میان بسیاری از جوامع آسیایی ساکن بریتانیا حفظ شده است و نه تنها با ازدواج اجباری، بلکه با قتل زنان جوان نیز پیوند خورده است.

یکی از مشاوران سابق سازمان آموزش بهداشت جنسی به نام "بروک" گفت زنان آسیایی جوان روزانه از وی اطلاعاتی درباره تظاهر به باکرگی می‌خواهند - و او به خاطر حفظ جان این زنان، این اطلاعات را در اختیارشان قرار می دهد.

او گفت: «آن‌ها گاهی به مرکز می‌آیند زیرا با دوست پسرشان رابطه جنسی داشته‌اند و نگرانند مبادا شوهران آینده بفهمند که دیگر باکره نیستند.»

«بعد در باره اسطوره‌ها بحث می‌شود و این که طی اولین رابطه‌ی جنسی باید دختر خونریزی داشته باشد. بنابراین می‌توانیم بگوییم، "خیلی از دختران خونریزی نمی‌کنند".»

«مشکل این جاست که بسیاری از مردان و مردم آسیایی اعتقاد دارند که این کار درست است و بنابراین آن‌ها (دختران) نگرانند که ازدواج کنند و شب اول خونریزی نکنند و شوهرشان فکر کند که آن‌ها باکره نبوده‌اند و نگران تمام مشکلاتی که بعداً در زندگی‌شان پیش می‌آید.»

بی‌آبرویی اجتماعی

او گفت که زنان از جوهر قرمز و خون جعلی استفاده می‌کنند که از فروشگاه‌ها می‌توان خرید و آن را درون واژن خود قرار می‌دهند یا پس از رابطه جنسی روی ملافه می‌ریزند. یک زن پاکستانی گفت او کسی را می‌شناخت که از یک شیشه جوهر قرمز استفاده کرده بود و با آن از خطر جست. "مادر شوهرش خیلی خوشحال بود".

این مشاور با تأکید بر جدیت موضوع گفت، او موافق است تا درباره ی جعل باکرگی اطلاعات ارائه شود زیرا "برای برخی از دختران خطر جانی وجود دارد و این خطر به حدی است که اگر نتوانند تظاهر به باکرگی کنند، با عواقب مهلکی روبرو خواهند شد."

یک مددکار اجتماعی که در غرب لندن با زنان آسیایی جوان کار می‌کند، گفت، برخی از دختران مجبور شده‌اند از خانه فرار کنند و به خانه ی زنان بروند "زیرا زندگی‌شان در خطر بود. می ترسیدند کسی موضوع را بفهمد."

لیندا کاردوزو، متخصص زنان در بیمارستان کالج کینگز در لندن، گفت برخی از زنان آسیایی مأیوسانه درصدد دوختن پرده بکارت برمی‌آیند، اما مرمت پرده "خیلی سخت" است زیرا همیشه بافت کافی برای دوختن وجود ندارد.

هدف اصلی از ترمیم پرده، خونریزی در شب زفاف است، اما البته زنان بسیاری هم هستند که در شب زفاف خونریزی نمی‌کنند، خواه باکره باشند یا نباشند.

علت آن است که پرده گاهی خیلی ارتجاعی است، شاید ناشی از استفاده از تامپون برای دوران قاعدگی باشد، شاید بر اثر ورزش زیاد و بافت‌های حساس باشد و بنابراین زنان زیادی هستند که در اولین رابطه جنسی خود، خونریزی نمی‌کنند.

وی افزود: «بنابراین تضمینی وجود ندارد که این زنان به هدف خود برسند.»

در این بخش از بیمارستان تا به حال 24 عمل دوختن پرده انجام شده است، اما بسیاری از این گونه عمل‌ها نزد پزشکان خصوصی انجام می‌شود و هر عمل بین 1500 تا 2000 پوند خرج برمی دارد.

مرد شنگول - ایران - مشهد
در مقابل فرهنگ برهنگی و ابتذال فرهنگ غرب در نقطه مقابل آن همیشه در شرق یک پختگی فرهنگی مشاهده میشود و هیچ وقت در شرق بی بندو باری عرف نبوده است
چهار‌شنبه 28 فروردین 1387

p0licce - امارات - دبی
والا ما که به این چیزا اعتقادی نداریم. اما احترام میزاریم به نظر شخصی هر کس.
چهار‌شنبه 28 فروردین 1387

نوه ی ابلیس - ایران - گرگان
اینم یکی دیگر از نشانه های انسان عقب مانده و امل که خیلی ها سنگ دین و مذهب را به سینه می زنند و از این ابزار و وسیله برای سر کوبی زنان و مادران آینده استفاده می کنند .من متاسفم و با دخترانی که با این مسله مواجه هستند ابراز همدردی می کنم
پنج‌شنبه 29 فروردین 1387

iroony - ایران - تهران
مرد شنگول - ایران - مشهد ....باهات موافقم....اروپا خیلی به ابتذال کشیده شده...البته باکره بودن زن دلیل به نجابت او چه در قبل از ازدواج چه در بعد از ازدواج به طور 100٪ نمیتونه باشه اما عدم باکره گی به احتمال قریب به یقیین به فحشای زن در بعد از ازدواج منتهی میشه...
پنج‌شنبه 29 فروردین 1387

پینیسیلین - هند - پونا
مرد شنگول - ایران - مشهد شما مواظب باش با این اطلاعات فوق کاملی که از غرب و شرق داری یه وقت نچائی...
پنج‌شنبه 29 فروردین 1387

پری دریائی - ایران - تهران
اونوقت باکرگی اقایون رو باید از کجا تشخیص داد؟اهان یادم اومد............
پنج‌شنبه 29 فروردین 1387

xpersia.com - ایران - ایران
تو این دوره زمونه دیگه کره خوب هم پیدا نمیشه چه برسه به باکره اش
پنج‌شنبه 29 فروردین 1387

I was born to be free - کانادا - تورنتو
مرد شمبول ایران - مشهد
مواظب باش یکی از همین افغانی ها و پاکی ها گیرت نیفته که دوختند و چادر سر میکنند.
پنج‌شنبه 29 فروردین 1387

ali-vienna - اتریش - وین
مرد شنگول - ایران - مشهد
شنگول جان،
دخترای ایرانی، ترک یا هر ملیت دیگه که اکثراً هم مسلمون هستند (با عرض معذرت منظورم همه نیستند!!!) میرن هر غلطی دلشون میخواد میکنند، بعد
هم با یه عمل که 150 یورو هم بیشتر خرجش نیست دوباره میرن خودشون را درست میکنند که یه وقت شوهر شب عروسی نفهمه که خانم هم بعله!
شما به این میگید پختگی؟ دختر اروپا دست کم اینقدر رو راسته که میگه آقا من ایینیم که هستم! نه اینکه تظاهر کنه!
توی یه روزنامه آلمانی زبان خوندم اینقدر تقاضا از طرف دختران مسلمان (در درجه اول ترک، بوسنی و متأسفانه اسم ایران هم در لیست مشاهده کردم) بالا بوده که دکتر های آلمانی که این کار را بلد نبودند هم رفتند همه این حرفه شریف دوخت و دوز را یاد گرفتند! (سایت ولت آنلاین، 15 مارچ 2007)
آخر فرهنگ و پختگی، بهتر از این نمیشه، نه؟
پنج‌شنبه 29 فروردین 1387

iran zamen - نروژ - روگنان
این نشانه پوچ بودن فکری مردان اسیائی است.ولی ایا ان مرد که دنبال زن باکره می گردن خودش باکره است یا نه.
پنج‌شنبه 29 فروردین 1387

palmera - ایران - اصفهان
من خودم یه پسرم ولی اعتقاد دارم آقایون که در دوران جوانی دست به 1001 کثافت کاری می زنن نباید انتظار داشته باشن زنشون شب عروسی دست نخورده مونده باشه...این رسومی هم که در کشورهای جهان سوم هست بخاطر برابر نبودن حقوق زن و مرده که کم کم باید از بین بره.به قول معروف از هر دستی بدی از همون دست می گیری
پنج‌شنبه 29 فروردین 1387

shard - ایران - شیراز
شنگول خان تو افغانی هستی.....؟
هر کس هر کاری میکنه خودش مسئوله....ولی 1 چیز که در مورد مردم خودمون صدق میکنه.....1 مرد خودش با صد نفر بخوابه باز پاکه و لی زن اگه با یکی .....این چیزا ربطی به مذهب نداره بعضی ها نیان ربط بدن
...
به قول اخوندا اهل کتاب ( غیر مسلمونا ادم نیستن) همون ها که ادم نیستن حداقل راست میگن...تو کشور ما که میگن همه راست گو هستن..به قول محمود یکی از نشانه های ایرانی بودن صداقته این چیزا نباید باشه....خودمون رو با دیگران مقایسه نکنیم..ایرانی با همه فرق داره از لحاظ فر هنگ
پنج‌شنبه 29 فروردین 1387

meisamshsh - ایران - شهرکرد
من یه پسر هستم. من باکره هستم و با تمام وجودم به این افتخار می کنم و با کسی ازدواج می کنم که با من هم عقیده و هم نظر باشه. دخترا هم جوری حرف می زنن که انگار همیشه مورد ظلم قرار گرفته اند و هیچ مرد پاکی روی کره زمین وجود نداره و همه مردا قبل از ازدواجشون کثافت کاری می کنن.
جمعه 30 فروردین 1387

نوه ی ابلیس - ایران - گرگان
meisamshsh - ایران - شهرکرد
آخیش... الهی مامان قربونت بشه. بی عرضه !!!به چیزی دست نزن تا خودم بیام!!!!!!!!!!! باشه
جمعه 30 فروردین 1387

طفلکی - ایران - داراب
من موافقم با همه نظر همه محترمه آخه هرکس یه عقیده داره ولی بیشتر با این که زن فقط به شوهر و مرد فقط با همسرش
عقیده من این بود.
شنبه 31 فروردین 1387

meisamshsh - ایران - شهرکرد
نوه ابلیس
چند سالته جناب با عرضه؟
لابد توی دلت کلی هم به من خندیدی.
دیگه حداقل قرآن رو که قبول داری فکر کنم؟ وقتی دور از جونت ایدز و هزار جور مرض گرفتی و قطر دستت از عفونت شد سه برابر ببینم اون موقع تو به من می خندی یا من به تو. عزیز در جوانی پاک زیستن شیوه پیغمبری است. نمی تونید جلوی هوستون رو بگیرید بعد به بقیه می گید بی عرضه و اون ها رو عقب مونده فرض می کنید. شاید از این حرفم خندت بگیره ولی ببینیم توی اون دنیا من رو سفیدم یا تو.

شنبه 31 فروردین 1387

نوه ی ابلیس - ایران - گرگان
meisamshsh - ایران - شهرکرد
می بده می بستان پای بکوب /که درخرابات نه از بهر نماز آمده ای
در ضمن من هیچی را قبول ندارم عین خود شیطانم و تو هم به این چیزای مزخرف پای بند نباش .از زندگیت لذت ببر!!!!!البته قبل از همه مطالعه و تحقیق بکن.موفق باشی
شنبه 31 فروردین 1387

zahra6644 - انگلستان - لندن
زهرا6644-انگلستان-لندن
از قدیم گفتند انسان جایزالخطاست.به نظر من دختر یا پسر بعد از ازدواج نباید دنبال کثافت بازی برند.
یکشنبه 1 اردیبهشت 1387

king_irooni - ایران - سربندر
خداییش باید یه فرقی بین یه دختران باکره و غیر اون باشه ، حتما" هم هست و من اسمشو می ذارم عفت هر چند که می دونم که داشتن عفت برای دختران خیلی سخته و اکثرا" هم مخالف این وضع هستن مخصوصا" اون دخترایی که باکره نیستن.
یکشنبه 1 اردیبهشت 1387

alishah - ایران - تهران
با king_irooni موافقم . ضمن اینکه به نظر من (معمولا) هر اونچه که در غرب تمدن و امروزی بودن اطلاق میشه چیزی نیست جز بیراهه هایی که انسان ها برای پر کردن خلاء های زندگیشون پا به اونها میگذارند . خلاءهایی که از عمل کردن به چیزهایی پدید اومده که یک روز به آنها تجدد و زندگی در جوامع پیشرفته گفته می شد . ما هر چند که در گذشته در ایران سانسورهای شدید ، آزادی بیان کم و پیشرفت علمی کند و ... رو باید تحمل می کردیم ، اما در عوض چیزهایی رو داشتیم که صدها برابر اینها ارزش داشت . اما ظاهرا این دو تا مغوله نمی توانند باهم جمع بشون و ما ناچاریم یکی رو (امروزی شدن) انتخاب کنیم . چوب این انتخاب رو هم خواهیم خورد همون طور که غرب داره لطمه اون رو می بینه .
یکشنبه 1 اردیبهشت 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.