درگیری ماموران نیروی انتظامی و کارگران متحصن کیان تایر در جاده ساوه

درگیری ماموران نیروی انتظامی و کارگران متحصن کیان تایر در جاده ساوه

از ساعات اولیه صبح دیروز ماشین های عبوری و رهگذران بزرگراه آیت الله سعیدی (جاده ساوه) سه راهی بوتان با پرتاب شیشه و اشیاء برنده و مواد محترقه از داخل کارخانه به داخل خیابان مواجه شدند.

ساعت ۹ صبح مأموران نیروی انتظامی با حضور در محل اقدام به بستن لاین تهران به اسلامشهر نمودند.

به گفته شاهدان حاضر در محل تعدادی از ماشین های در حال گذر آسیب دیدند .کارگران معترض با پرتاب مواد انفجاری بر روی ماشین ها ی در حال گذر باعث آتش گرفتن چند ماشین شدند که با حضور نیروهای آتش نشانی از آتش گرفتن این ماشین ها جلوگیری به عمل آمد.تعدادی از عابران نیز آسیب جزیی دیدند.

تا چندین ساعت اطراف کارخانه به دلیل پرتاب مواد انفجاری و آتش زا مملو از دود بود و کارگران کیان تایر تا این ساعت در کارخانه حضور دارند و کارخانه در محاصره کامل نیروی انتظامی؛نیروهای اطلاعات و پلیس ضد شورش است

همچنین کارگران معترض درب ورودی و دو طرف راه کارخانه کیان تایر را با آتش زدن تایرها بسته اند. جمعیت حاضر در محل را که در مقابل کارخانه برای تماشا گرد آمده اند حدود ۱۰۰۰ نفر تخمین زده می شود و همچنین شمار نیروهای انتظامی و لباس شخصی را نیز هزاران نفر گزارش شده است. برخورد نیروهای انتظامی با مردم بسیار خشونت آمیز می باشد اما به علت کثرت جمعیت و روحیه ی رادیکال کارگران، موفق به پراکنده کردن جمعیت نمی شوند. اما توانسته اند مردم را با فاصله ی زیادی از محل تجمع کارگران نگاه دارند.

همچنین برای جلوگیری از حمله کارگران در جهت تصرف ساختمان های مجاور کارخانه از جمله ساختمان شهرداری، این ساختمان ها را از ساکنین و ارباب رجوع تخلیه کرده و تعداد زیادی از نفرات نیروهای انتظامی را در آنها مستقر کرده ان.

یکی از کارگران کارخانه در اعتراض به عدم دریافت ۶ ماه حقوق خود را جلوی کارخانه مزبور حلق آویز کرد ؛کارگران و متحصنین در داخل کارخانه در آخرین لحظات وی را از مرگ حتمی نجات دادند.

“کارگران متحصن تا امروز چندین بار دست به اعتراض زده اند ودر هر بار اعتراض لاستیک های تولیدی این کارخانه را به آتش می کشیدند. اما این بار دست به اعتراض گسترده زده اند.

گفتنی است مدیر عامل این کارخانه که از وابستگان سببی هاشمی رفسنجانی است در اظهارات خود قبل از انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده به هاشمی رفسنجانی رأی بدهید ودر صورت انتخاب ایشان به این سمت مزایا و حقوق شما چند برابر خواهد شد اما در صورت انتخاب دکتر احمدی نژاد بدبخت خواهید شد کارگران با تأکید عنوان می کنند که مدیر عامل همین جملات را برای آنها عنوان کرده است و تا کنون هیچ واکنشی نسبت به اعتراض کارگران کارخانه نشان نداده است.

بزرگراه آیت الله سعیدی یکی از پر رفت و آمد ترین جاده های منتهی به تهران است و چندین شهرستان را به شهر تهران متصل می کند.

درهمین حال، ‌به گزارش اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار ایران، استاندار تهران قبل از ظهر شنبه، ۲۴ ‏فروردین، د رکارخانه حاضر شد و از کارگران خواست به اعتراض خود پایان دهند و آتش ها را خاموش کنند.‏‎ ‎وی وعده داد که تا روز دوشنبه به مشکلات کارگران کیان تایر رسیدگی خواهد شد، اما کارگران این وعده را قبول ‏نکردند و خواستار رسیدگی فوری به خواسته های خود و نیز حضور کارفرما در جمع خود شدند.‏

پس از آن در ساعت شش عصر به کارگران هشدار داده شد که به اعتراضات خود پایان دهند و در پی پاسخ منفی ‏کارگران،‌ یگان ویژه وارد عمل شد.‏

بر اساس گزارش ها، در عملیات یگان ویژه ده ها کارگر بازداشت شده اند که از سرنوشت آنها خبری در دست ‏نیست.

persia360 - ایران - لرستان
"از سرنوشت آنها خبری در دست ‏نیست."

این جمله رو می بینید یاد چی می افتید؟؟
سه‌شنبه 27 فروردین 1387

soroush,australia - استرالیا - سیدنی
خدا بیامرزتشون .
چهار‌شنبه 28 فروردین 1387

sama128 - ایران - شیراز
کارگران متعرض که چندین ماه حقوق نگرفته و با این همه گرانی به سختی زندگی می کنند باید با چماق دهانشان بسته شود در مقابل در تشکیلات عظیم بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با مدیرانی برخورد می کنیم که حقوق و مزایای چندین میلیونی داشته و از چند جا حقوق می گیرند و همزمان چندین پست دارند . جوانان بیکارند و بازنشسته از کارافتاده استخدام می کنند دست آخر هم اسمش است بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به چه حقی و با چه مجوزی افراد بازنشسته در این وضعیت بحرانی کار در مملکت استخدام می کنید
پنج‌شنبه 29 فروردین 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.