معاون وزیر کشور: انفجار شیراز عمدی نبوده است

معاون وزیر کشور: انفجار شیراز عمدی نبوده است

انفجار در هنگام اجرای یک سخنرانی مذهبی در حسینیه سید الشهدای شیراز روی داد
با گذشت نزدیک دو روز از انفجار در حسینیه شهدا شیراز، هنوز دلیل این انفجار اعلام نشده است.

با این حال عباس محتاج، معاون امنیتی - انتظامی وزیر کشور ایران، روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: "آنچه تا امروز به عنوان نظر جمع بندی شورای عالی امنیت کشور [درباره دلایل انفجار شیراز] موجود است این است که شواهدی مبنی بر دخالت عمدی در این ماجرا وجود ندارد."

البته آقای محتاج تاکید کرد هنوز نتیجه نهایی در این مورد حاصل نشده و احتمالات در این زمینه از نظر دور نخواهند ماند.

شنبه شب و در جریان مراسم هفتگی مذهبی کانون ره پویان وصال در حسینیه شهدا شیراز، انفجاری رخ داد که در نوع خود و در سالیان اخیر در ایران کم سابقه بوده است. این انفجار تا کنون 12 کشته و 202 زحمی داشته است.

علی مویدی، رئیس پلیس استان فارس، نیز روز دوشنبه به خبرگزاری نیمه رسمی مهر گفت: "کمیته بررسی نیروی انتظامی شواهد و آثار بر جای مانده از محل حادثه را به صورت دقیق بررسی کرده و تا این لحظه نتیجه بررسی ها دال بر وجود سهل انگاری در حسینیه است."

در چند سال گذشته در محل حسینیه شهدا نمایشگاهی از یادگارهای جنگ ایران و عراق برپا بوده و در این نمایشگاه بعضی ادوات نظامی نیز وجود داشته است.

همین مسئله موجب شده گمانه زنی هایی درباره احتمال انفجار اتفاقی مواد منفجره موجود در نمایشگاه مطرح شود.

این در حالی است که مسئولان کانون ره پویان وصال تاکید دارند این انفجار در اثر بمب گذاری صورت گرفته و ادعا کرده اند بعضی از اعضای این کانون فردی را دیده اند که قبل از انفجار کیفی را در انتهای حسینیه گذاشته و از محل خارج شده است.

هیات دو نفره ای از کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران نیز راهی شیراز شده و قرار است گزارش خود را تا روز سه شنبه به این کمیسیون ارائه دهد.

iran zamen - نروژ - روگنان
کار خودشان است.
دوشنبه 26 فروردین 1387

dandy - امارات - امارات
مال جنگ تا بحال مونده ؟؟؟؟چه جالب !!!یعنی بمب گذاری نبوده..اره عمدی نبود شوخی بود....برو بابا
دوشنبه 26 فروردین 1387

khasteh - فرانسه - استراسبورگ
عجب کشور گل و بلبلی . نزدیک یک هفته یک انفجار شده 12 نفر مردن 202 نفر زخمی شدن هنوز کسی نفهمیده چی بوده !جون عمه ملا نصرالدین .
دوشنبه 26 فروردین 1387

ویسپرد - انگلیس - لندن
مرموز بودن این انفجار از اون جائی معلومه که چند روز قبل از این عملیات حائری نماز باران خوند.ایا این همون باران برکت خدا هست؟ بدون شک مثبب از بدنه خود رژیم هست .
دوشنبه 26 فروردین 1387

king_irooni - ایران - سربندر
من مخالف دولت ایران هستم اما به هیچ وجه از وضع پیش اومده خوشحال نیستم و در واقع حاضرم همین رژیم باقی بمونه اما مملکت دچار اینجور هرج و مرجها (مث عراق و افغانستان) نشه.
سه‌شنبه 27 فروردین 1387

parviz1 - انگلستان - کترینگ
عمدی نبوده یعنی چی؟آیا منظور اینست که این بمب متعلق به خودشان بوده که میخواستند جای دیگری ببرد که اتفاقی در این حسینیه منفجر گشته!!! یا اینکه در حال ساختن بمب در حسینیه بودند که ناگهان منفجر شده و انفجار بمب عمدی نبوده!!! بهر حال منظور از انفجار شیراز یعنی چه!!! این انفجار بقول عباس محتاج معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور چه بوده؟ بمب بوده یا نه ؟تو حسینیه کی برده و چه منظوری از این کار داشتن؟ این همه آدم کشته شدن و کلی هم مجروح آخرش بگن عمدی نبوده!!!!
سه‌شنبه 27 فروردین 1387

shekamo - نورو - اوسلو
بابا راست میگه عمدی نبوده چرا گیر میدین!!!!گناه داره
یاد جوک افتادم دو نفر داشتن تو یه ماشین بمب کار میذاشتن اولی میگه اگر الان بمب در حین کار ما منفجرشه چی میشه د.ومی میگه عیب نداره یکی دیگه هم دارم
چهار‌شنبه 28 فروردین 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.