پدر خانواده، مظنون شماره یک جنایت در شهرک صدف

پدر خانواده، مظنون شماره یک جنایت در شهرک صدف

بازپرس جنایی تهران با ارائه هفت دلیل مردی را که همسر و نوزاد 4 ماهه اش در شهرک «صدف» به قتل رسیده اند مظنون شماره یک این جنایت شناخت و دستور انجام تحقیقات تخصصی از وی را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ما زن 24 ساله به نام نجمه و پسر 4 ماهه اش به نام پارسا روز چهارشنبه در منزل مسکونی خود واقع در بلوار شفق شهرک صدف با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیدند و تحقیقات مقدماتی پلیس نشان داد این قتل توسط فردی آشنا صورت گرفته و قاتل سرقتی از قربانگاه انجام نداده است. از سویی شوهر نجمه که محمد جواد نام دارد در اظهاراتش گفت؛ قرار بود چهارشنبه شب مادر و خواهرم به خانه ما بیایند و من صبح آن روز برای رفتن به محل کارم خانه را ترک کردم اما شب هنگام، وقتی با مادر و خواهرم به منزل بازگشتم با اجساد نجمه و پارسا مواجه شدم.

اعتراف اولیه

به رغم اینکه محمد جواد از نحوه قتل اعضای خانواده خود اظهار بی اطلاعی می کرد بازپرس اصغرزاده وی را به عنوان تنها مظنون این جنایت بازداشت کرد و در اختیار کارآگاهان اداره 10 پلیس آگاهی تهران قرار داد. این متهم در جریان بازجویی ها پس از چند بار انکار اتهام قتل نجمه و پسر 4 ماهه سرانجام به کشتن آن دو اقرار کرد. اعترافات محمدجواد سبب شد کارآگاهان وی را صبح دیروز برای انجام بازپرسی به شعبه دوم دادسرای جنایی منتقل کنند اما متهم هنگامی که در برابر بازپرس اصغرزاده قرار گرفت اعترافاتش را تکذیب کرد و گفت تنها به این دلیل کشتن همسر و پسرش را پذیرفته بود که بتواند با مادرش ملاقات داشته باشد.

سرایدار افغان

شوهر نجمه پس از انکار اتهام جنایت در شهرک صدف، در برابر این سوال بازپرس پرونده که چه کسی را مظنون قتل اعضای خانواده اش می داند، انگشت اتهام را به سوی سرایدار افغان مجتمع مسکونی نشانه گرفت و اعلام کرد به این مرد مظنون است.وی گفت؛ نجمه بر سر مبلغ شارژ با مرد سرایدار اختلاف داشت و تصور می کردم آن مرد به همین دلیل زن و بچه ام را کشته است.هر چند نام سرایدار افغان در همان آغاز تحقیقات به عنوان مظنون در پرونده آمده بود اما دو دلیل سبب شد از وی رفع ظن شود. دلیل نخست این بود که هر دو مقتول در رختخواب خود و احتمالاً صبح زود و زمانی که هنوز بیدار نشده، به قتل رسیده بودند و اگر جنایتکار سرایدار ساختمان بود نجمه باید برای گشودن در به روی او اتاق خواب را ترک می کرد. محمد جواد - شوهر زن کشته شده - درباره این ابهام به بازپرس اصغرزاده گفت احتمال دارد مرد افغان در را شکسته و از این طریق به خانه راه پیدا کرده باشد.اگرچه شکسته شدن در ورودی واحد شماره سه تنها مجتمع مسکونی در بلوار شفق صحت ندارد اما دلیل دیگری که نشان می دهد سرایدار ساختمان در قتل مادر و پسر بی گناه است، این است که قاتل از یکی از چاقوهای داخل آپارتمان به عنوان آلت قتاله استفاده کرده حال آنکه اگر مرد افغان عامل این جنایت باشد طبیعتاً او باید هنگام قتل با خودش چاقو به محل می برد و هرگز صرفاً به امید یافتن وسیله کشنده در قتلگاه پا به خانه نجمه نمی گذاشت.

هفت دلیل

در حالی که گمانه زنی ها پیرامون جنایت در شهرک صدف ادامه دارد بازپرس اصغرزاده دیروز محمد جواد را مظنون شماره یک این جنایت خواند. وی یکی از دلایل وارد کردن این اتهام به پدر خانواده را اختلافات میان او و همسرش عنوان کرد. نجمه و محمدجواد چهار سال پیش در یک مکان مذهبی با هم آشنا شدند و پس از مدتی نامزدی یک سال و نیم پیش به عقد یکدیگر در آمدند اما از آنجا که زن جوان دو سال از شوهر خود بزرگ تر بود و به نظر می رسد به وی تسلط داشت و از سویی بیکاری محمدجواد، مشکلات اقتصادی و مسائل ناشی از آن سبب رنجش این زوج از یکدیگر شده بود و در این مدت خانواده زن و مرد جوان حمایت از آنها را بر عهده داشتند. به گفته بازپرس اصغرزاده، محمدجواد اخیراً تصمیم گرفته بود از خانه شان به آپارتمانی دیگر در خیابان پیروزی نقل مکان کند اما نجمه با این کار به شدت مخالف و معتقد بود اگر آنها از خانواده هایشان دور شوند حمایت آنان را از دست خواهند داد و با مشکلات تازه یی در زندگی مواجه می شوند. به این ترتیب بحث نقل مکان به یکی از موضوعات اختلاف مرد 22 ساله و همسرش مبدل شده بود.علاوه بر اختلافات زناشویی بازپرس اصغرزاده خلق وخوی محمدجواد را دلیل دیگری برای احتمال گناهکاری وی می داند. رئیس شعبه دوم بازپرسی دادسرای جنایی در این باره به خبرنگاران گفت؛ محمدجواد مردی عصبی و در عین حال بلندپرواز است و اخلاق و رفتار وی می تواند یکی از دلایلی باشد که می تواند وقوع قتل به دست وی را اثبات کند.سومین دلیل برای مظنون شناخته شدن محمدجواد دو زخم بزرگی است که در دست چپ وی وجود دارد و به عقیده بازپرس پرونده این جراحات در حین ارتکاب قتل ایجاد شده است. کشف سه دکمه لباس مردانه سرنخ دیگر این معمای جنایی است.کارآگاهان در محل قتل مادر و پسر این دکمه ها را پیدا کرده اند و این احتمال قوت گرفته که دکمه ها متعلق به لباس محمدجواد باشد و وی پس از کشتن اعضای خانواده اش به خاطر خون آلود شدن پیراهن خود آن را عوض و در محل نامعلومی پنهان کرده است.پنجمین دلیل که علیه مرد 22 ساله در پرونده وجود دارد، وضعیت خاص نجمه هنگام قتل است که بر آشنایی و رابطه نزدیک قاتل با دو مقتول تاکید می کند. از سویی محمد جواد که اخیراً در یک پروژه موقتی مشغول به کار شده صبح روز حادثه پس از حضور در محل کار به این دلیل که دستش مجروح شده از صاحبکار خود مرخصی گرفته و آنجا را ترک کرده بود. آخرین مدرکی که بازپرس اصغرزاده را بر آن داشته تا دستور بازداشت محمدجواد را صادر کند این است که مرد جوان از بچه دار شدن ناراضی بوده و در اظهارات خود گفته است؛ قرار نبود ما بچه دار شویم و همسرم درباره بارداری اش به من دروغ گفته بود.

به گفته حسین اصغرزاده شوهر نجمه هم اکنون در بازداشت به سر می برد و کارآگاهان به بازجویی از وی برای افشای حقایق ادامه خواهند داد.

+1
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.