ارسال کیک سی و هفتمین سال استقلال امارات از طرف ایران ۷۳۰۰ ساله

ارسال کیک به سفارت امارات متحده عربی

 به مناسبت سی و هفتمین  سالگرد استقلال امارات از طرف ایران 7300 ساله

روز پنج شنبه تعدادی از انجمن ها و تشکل های غیردولتی مردمی در اعتراض به درخواست امارات متحده عربی مبنی بر ادعای مالکیت این کشور روی جزایر تنبک کوچک و بزرگ و ابوموسی، در مقابل سفارت این کشور تجمع آرامی را برگزار کردند.
در این تجمع اعتراض آمیز، اعضای انجمن های شرکت کننده، خواستار واکنش مسئولان جوامع بین المللی درخصوص رای دادگاه امارات متحده عربی مبنی بر ادعای مالکیت آن در جزایر نام برده شدند.
در این تجمع؛ بیانیه معترضین نیز قرائت شد که در آن به تاریخ ایران در منطقه و همچنین کنوانسیون 1969 وین مبنی بر معاهداتی که تحت هیج شرایطی اعم از سیاسی، اقتصادی و اجتماعی قابل عدول، فسخ و رد نیستند؛ اشاره شده است.
همچنین در این بیانه آمده است:« بدین وسیله به تمامی چپاولگران استعمارگر اعلام می داریم که ایرانی همیشه پایدار و استوار در صیانت از تمامیت ارضی کشور و فرهنگ بی همتایش کوشنده و هرگونه تعرض به مردم و تمامیت ارضی کشور را با گرزی آهنین پاسخ خواهد داد.»
این تجمع آرام با حضور نیروهای پلیس برگزار شد و تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی سخنان خود را بیان کرده بودند.
همچنین در طی این تجمع آرام، کیکی به مناسبت سی و هفتمین سال استقلال کشور امارات متحده عربی شمع گذاری و به سفیر این کشور هدیه شد. این کیک توسط نیروی انتظامی به داخل سفارت برده شد.
معترضین روی این کیک نوشته بودند:« کشور 7300 ساله ایران، سی و هفتمین سال تولد شیخ نشین امارات را تبریک می گوید.»
در ادامه بارها سرود ای ایران خوانده شد و پس از برگزاری این مراسم به شکلی آرام، تمامی کسانی که در این تجمع شرکت کرده بودند بدون دخالت پلیس، محل سفارت را ترک کردند.
همچنین نیروهای پلیس "بهرام آبتین"، رئیس انجمن لر بختیاری ایران را که یکی از برگزارکنندگان این تجمع بود برای پاسخ به چند سئوال به کلانتری گاندی انتقال داد.
متن بیانیه شرکت کنندگان در این تجمع به شرح زیر است:
دولتهای حاشیه نشین خلیج پارس به کدامین پیمان معتقدند؟
در طول تاریخ؛ روابط ملت ها و معاهدات، نقش تعیین کننده و مهمی را ایفا کرده اند تا جایی که در کنوانسیون 1969 وین (حقوق معاهدات بین المللی) صراحتا اعلام داشته که برخی از معاهدات تحت هیج شرایطی اعم از سیاسی، اقتصادی و اجتماعی قابل عدول، فسخ و رد نیستند.
مشخص ترین پیمان ها که در هیچ شرایطی تغییر نمی کنند، معاهدات مرزی است که حتی قاعده "ربوس" (قاعده تغییر بنیادین اوضاع و احوال)نیز بر آنها تاثیر نمی گذارد، که این امر مطابق کنوانسیون 1987 وین در زمینه جانشین کشورها بر معاهدات مورد تاکید قرار گرفته است.
در این زمان بیش از 190 دولت عضو سازمان ملل متحد هستند و خود را نسبت به منشور آن پایبند می دانند که یکی از مهمترین این حقوق پایبندی به عهدنامه ها در جهت حفظ صلح و امنبت بین الملل است.
از موضوع نگرش حقوق موضوعه که به عنوان عرف و قانون حاکم بر روابط ملت ها مورد پذیرش واقع شده است و از نگاه مکتب اسلام که مذهب مورد پذیرش شیخ نشین های امارتی حاشیه نشین خلیج پارس بوده؛ باید بیان داشت که آنان ادعای واهی مالکیت بر جزایر همیشه ایرانی را دارند. جزایری که بنا به شواهد پر شمار تاریخی در گذشته نه چندان دور "حتی کشورهای نوپایشان" نیز جز قلمرو و سرزمین ایران بزرگ قلمداد می شده است. هم اکنون به دلیل وجود پیمان های مشخص بین المللی، مالکیت ایران بزرگ بر این جزایر محرز و محق بوده و این ادعای واهی آنان به دور از منطق و اصول است.
ما از وجدان آگاه و منطق بیدار و درایت و خرد مسئولان فرزانه جوامع بین المللی خواستاریم که پیرامون مصوبه مجلس امارت و حمایت سایر تازیان که هیچ گونه توجیه قانونی و پشتیبانی حقوقی ندارند واکنش نشان داده و از روشنفکران، نویسندگان، و دیگر افراد مسئول و متعهد جوامع اسلامی و بین المللی خواستاریم که با تذکر به جا، در حمایت از حق و پاسداری از صلح و آرامش و مقابله با تشنج به نحوی شایسته اقدام نموده تا مبادا از این رهگذر به تحریک دولت های متجاوز، آبی گل آلوده شده و شرق در این زمینه خسارت و زیان مجددی را از آن خود سازد.
بدین وسیله به تمام چپاولگران استعمارگر اعلام می داریم که ایرانی همیشه پایدار و استوار در صیانت از تمامیت ارضی کشور و فرهنگ بی همتایش کوشنده و هرگونه تعرض به مردم و تمامیت ارضی کشور را با گرزی آهنین پاسخ خواهد داد.
در پایان این بیانیه از دولت خواسته شده که با توجه به هویت ایرانی؛ بیش از پیش در دفاع از باورهای فرهنگی کشور کوشیده و هرگونه تجاوز به خاک کشور را با دوراندیشی پاسخ داده و دشمنان را سرجای خود بنشانند.

iran zamen - نروژ - روگنان
کار بسیار دل پذیری بود .بخصوص کیک 7300 ساله تاریخ ایران و 37 سال امارات.فکر نکنم این کار ادمهای دولتی بوده باشد.چون صحبت ازتاریخی در گذشته نه چندان دور "حتی کشورهای نوپایشان" نیز جز قلمرو و سرزمین ایران بزرگ قلمداد می شده است.زنده باشد هر کسانی که بوده اند.زنده باد ایران اریائی.
یکشنبه 25 فروردین 1387

dawod - هلند - هلند
افرین به این حرکت زیبا وپسندیده.
یکشنبه 25 فروردین 1387

Eteraaz - ایران - تهران
آفرین به این همه ذوق و سلیقه ، این بهترین پاسخ بود به ادعای اماراتی ها .
یکشنبه 25 فروردین 1387

mah1 - ایران - تهران
به عبارتی برو بچه برووووو. این دفعه توپت تو حیاط ما بیفته پاره است هااااا
یکشنبه 25 فروردین 1387

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
افرین به این همه خلاقیت. هدیه این ناسیونالیست بختیاری به شیخ نشین امارات شیرینی است و هدیه بجه حزب الهی ها به سفارت انگلستان سنگ. هر دو ظاهرا یک هدف را دنبال می کنند اما میان ماه من تا ماه گردون...
یکشنبه 25 فروردین 1387

Ario - ایران - اهواز
دم بهرام آبتین و همه کسانی که این تظاهرات هوشمندانه رو راه انداختن گرم...ما هم حمایتمونو از اونا اعلام می کنیم.
یکی از اعضای انجمن بختیاریهای خوزستان
درود بر پاکان آریایی
نفرین بر مغولان گجستک
نفرین به اعراب پلید
یکشنبه 25 فروردین 1387

mehrnoosh - ایران - اهواز
عالی بود .دستمریزاد.ایرانی همیشه پیام آور صلح ودوستی.مقتدر وسربلند. پاینده وایدون باشی ایران.
یکشنبه 25 فروردین 1387

p0licce - امارات - دبی
امیدوارم دوستانی که در کشورهای دیگه هستن و سنگ ایران رو به سینه میزنن یه همچون تجمعی جلو سفارت خانه های امارات انجام بدن. البته این هم فراموش نشه که امارات در این مقوله عددی نیست و حرفی هم واسه گفتن نداره. اینا همش انگلک انگلستان است.
یکشنبه 25 فروردین 1387

dandy - امارات - امارات
هههههههههه...افرادی که در حوالی تنبها زندگی میکنند میگند ما اماراتی هستیم و گذرنامه ایرانی نمیخواهیم...چقدر جالب ...و جالب تر معترضین روی این کیک نوشته بودند:« کشور 7300 ساله ایران، سی و هفتمین سال تولد شیخ نشین امارات را تبریک می گوید.» اماراتیها معمولاند ادمهای طلح طلبی هستند و حوصله ندارند سر تنب با یک عده مردم خودشو درگیر کنه حسابش با دولته ایرانه نه با مردم....بارها امریکا به شیخ امارات گفت تو جنگ شروع کن با ایران... من و دوستانم همراهیت میکنیم..ولی از انجا که این دولت گفت ایران دولت همسایه است و دوم دولت مسلمونه این مسئله را خودمون حلش میکنیم.....
یکشنبه 25 فروردین 1387

babaktoronto - کانادا - تورنتو
تازه باعث و بانی این مراسم را هم با خودشون بردن تا یه ذره گوشمالیش بدن تا مبادا هوس کنه که از این تجمع ها بر علیه نظام برپا نکنه.
یکشنبه 25 فروردین 1387

maral-sh - ایران - تهران
کار جالب این هموطنان را ارج مینهیم .
بعضی از این کشورهای کوچک زیر پایمان در حاشیه جنوبی
خلیج پارس ٬ تاریخشان را میتوان در یک صفحه نوشت .
حتی اگر میلیاردها دلار سرمایه داشته باشند باز هم
بادیه نشین و ........
یکشنبه 25 فروردین 1387

عبدالکوروش1 - ایران - کامبادن
درود بر تمام کسانی که به ذره ذره خاک ایران عشق می ورزند
یک وجب از خاک ایران را با تمام بهشت عوض نمی کنم
یکشنبه 25 فروردین 1387

parand2008 - فرانسه - نانسی
رئیس انجمن لر بختیاری ایران
این دیگه چیه
یکشنبه 25 فروردین 1387

azadi - ایران - کرج
ایده جالبی بود. این اعراب ظاهرا نمیدانند که خط و دستور زبانی که با ان صحبت میکنند و مینویسند هم حتی مال ایرانیهای قبل از اسلام میباشد.
یکشنبه 25 فروردین 1387

sepid.irooni - انگلستان - لندن
ای این بی شعورها عربا بیخود می کنند ادعای مالکیت میکنند!! ایول به این مردم غیور و عشق به وطن و همچنین غیرتمند!! زنده باد ا ی ر ا ن و جاودانه خلیج همیشه پارس ایران. ایران دوست دارم و تابستونه 1378 می ام و خاکتو می بوسم می ام خاک بوسی لووووووووول چو ایران نباشد تن من مباپ!: 4کررررررر!.

یکشنبه 25 فروردین 1387

Ario - ایران - اهواز
parand2008 - فرانسه - نانسی
تا حالا اسم بختیاری رو نشنیدی؟یکی از اقوام ایرانی مثل کرد و بلوچ و ...
زیر مجموعه لر ها هستند.
مردان بزرگی هم به کشور عزیزمون داده مثل سردار اسعد و شاپور بختیار که این آخری رو دکتر نوری زاده در موردش مفصل صحبت کرده...ملکه ثریا هم یکی از بختیاریها بود...
دوشنبه 26 فروردین 1387

wizard2377 - ایران - آبادان
چو ایران نباشد تن من مباد
دوشنبه 26 فروردین 1387

123456 - انگلستان - برایتون
اقا یا خانم دندی امارات
مثل اینکه عربها نمک گیرت کردن.
دوشنبه 26 فروردین 1387

bbayat - ایران - همدان
در مورد این مطلب (جزایر سه گانه و نام جعلی خلیج عربی) دو روز پیش در برنامه زنده رادیوی سراسری کارشناس برنامه اعلام کرد که تمام کشور های عربی از جمله فلسطین و سوریه بر علیه ایران و به نفع امارات رای داده اند.... گذشته از شوری آش که صدای خود سیاسیون را هم در آورده است باید گفت هزینه های چند میلیاردی و باجهای مختلفی که ایران به این کشورهای گدا گشنه می دهد و برای آنها دایه مهربانتر از مادر شده لکه ننگی برای دولت ایران و بر پیشانی مسئولین بی کفایت آن می باشد.
دوشنبه 26 فروردین 1387

مهسا الوندی - ایران - تهران
ای ول به شماها قهرمانان ..لطفا یک تجمع هم برای دمکراسی و ازادی بیان وحداقل حقوق قانونی هر انسانی انجام بدهید .
دوشنبه 26 فروردین 1387

mehrnoosh - ایران - اهواز
کسی ایرانی باشد و بختیاری ها رانشناسد؟خوب است یک ملکه از آنها هم داشتیم آن هم از خانواده سردار اسعدبختیاری!؟
دوشنبه 26 فروردین 1387

pakzad - ایران - آذربایجان
یاشاسین ایران
دوشنبه 26 فروردین 1387

غلوووو - انگلستان - ابادان
parand2008 - فرانسه - نانسی
سخت نگیر.عقل تو به این چیزا قد نمیده.
دوشنبه 26 فروردین 1387

Iran.Sarzamin.Javid - نروژ - روگنان
dandy - امارات - امارات
... ٬همیشه ادعات میشه که لر بختیاری هستی!!حاضر نشدی حتی یک کلمه از همین اقای هم قومیتت حرف بزنی!!حقا که لری
دوشنبه 26 فروردین 1387

dandy - امارات - امارات
Iran.Sarzamin.Javid - نروژ - روگنان خوب که چی چه ربطی داشت...چرا بیخود و بیجهت خودتو خراب میکنی....از حرف حق زورت میاد...میتونی تشریف مبارکتو به این سایت نیاری
سه‌شنبه 27 فروردین 1387

parand2008 - فرانسه - نانسی
غلوووو - انگلستان - ابادان
اخه غلومی تو چرا این همه ....و هر کی میگه پنیر تو سرت را بزار بمیر
سه‌شنبه 27 فروردین 1387

jvdkhz - پارس - پارسه گرد
دولت ایران که کاری ازش بر نمی آد و فقط مثل همیشه تو ی جمع خودشون امارات رو محکوم میکنن.یه ناهار مفصل هم میزنن تو رگ بعدش نخود نخود هرکه رود خانه خود....اما:اگر هر ایرانی یک تف رو امارات بریزه امارات غرق میشه ببخشید مثال دیگه ای دم دست نبود .
سه‌شنبه 27 فروردین 1387

pakzad - ایران - آذربایجان
dandy - امارات - امارات
دندی جان زودی از امارات خارج شو امکان داره نژاد پرستان با یه تف اونجا رو غرق کنن
سه‌شنبه 27 فروردین 1387

mazdasht3 - ایران - ایلام
ققنوس ایران همیشه از زیر خاکسترش بر خواهد خواست.
هگل
سه‌شنبه 27 فروردین 1387

mazdasht3 - ایران - تهران
دریغ است ایران که ویران شود کنام پلیدان و دیوان شود
اگر سر به سر تن به کشتن دهیم از آن به میهن به دشمن دهیم
سه‌شنبه 27 فروردین 1387

iroony - ایران - تهران
pakzad - ایران - آذربایجان ....اگر اینها نژاد پرست بودند به یک لر بختیاری که فارس هم هست بد بیراه نمیگفتند...اینها فقط یک سری الاف و بیکار هستند مثله خودت و خودم که میاند اینجا یکم بلاسند...بتونند روی همدیگرو کم کنند و بعد از کم شدنده روی طرف مقابل مسرور بشند و یه اعتماد بنفس کاذبی بدست بیارند به خودشون بگند دیدی پوزشو مالیدم به خــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاک......شما اینهارو جدی نگیر...
چهار‌شنبه 28 فروردین 1387

iroony - ایران - تهران
pakzad - ایران - آذربایجان ....اگر اینها نژاد پرست بودند به یک لر بختیاری که فارس هم هست بد بیراه نمیگفتند...اینها فقط یک سری علاف و بیکار هستند مثل خودت و خودم که میاند اینجا یکم بلاسند...بتونند روی همدیگرو کم کنند و بعد از کم شدن روی طرف مقابل مسرور بشند و یه اعتماد به نفس کاذبی بدست بیارند به خودشون بگن دیدی پوزشو مالیدم به خــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاک......شما اینهارو جدی نگیر...
چهار‌شنبه 28 فروردین 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.