حمله فاطمه رجبی به مجلس: چرا چندشغله بودن اعضای شورای نگهبان را ممنوع کردید؟

حمله فاطمه رجبی به مجلس:

 چرا چندشغله بودن اعضای شورای نگهبان را ممنوع کردید؟

فاطمه رجبی در یادداشت جدید خود به دو مصوبه مجلس هفتم پرداخته و با انتقاد از این مصوبه ها ، مجلس کنونی را متهم کرده است در اموری که به آن مربوط نمی شود ، دخالت می کند .
متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

1. مصوبة مجلس در لغو تغییر ساعت توسط دولت، سبب گردید تا از اول فروردین‌ماه، وقت نماز صبح ساعت 5 بامداد، ظهر شرعی 1 بعد از ظهر و اذان مغرب حدود 8 شب باشد.

این نابسامانی و سرگردانی مؤمنان، تحفه‌ای است که مجلس هفتم با یدک‌کشی عنوان اصول‌گرایی به آنان ارزانی داشته است. ظاهر قضیه عقب‌نماندن از قافله اروپا و یافتن نماد توسعه‌یافتگی بود، و باطن آن حراست از بدعت‌گزاری‌های ارتجاعی دولت‌ توسعه و استمرار آن به وسیلة دولت اصلاحات.

هنوز در فروردین‌ماه هستیم که نالة ناراحتی مردم شریعت‌مدار از این شاهکار مجلس بلند است. شنیده می‌شود برخی ائمه جمعه و جماعات، حتی دست به دعا؟! بلند کرده‌اند تا عوامل نابسامانی اوقات شرعی و ایجادکنندگان در هم ریختگی آرامش ملّت را در رسیدن به جزای اعمال، امدادرسان شوند.

اما باید پرسید مجلس هفتم در این پافشاری بر مخالفت‌ با تغییر ساعت توسط دولت، کدام مصالح شرعی یا ملّی را در نظر داشت.

 آیا صرف مخالفت با تصمیمات دولت یک «هنر» است که به هر قیمتی باید آن را دنبال کرد؟ آیا وامداری نسبت به برنامه‌ها و راهکارهای بنیان‌فکن توسعه و سازندگی یک اصل است که با هر بهایی باید ملت را و آرامش ملّت را قربانی آن نمود؟

به هر روی مجلس برای نخستین‌بار در امری که به او «مربوط» نبود، آشکارا دخالت کرد، و «اختیار دولت‌های گذشته» را از دولت احمدی‌نژاد سلب کرد، و از آنِ خود نمود.

 شورای نگهبان در همدلی با مجلس بدون نگریستن به عواقب کار آن را تصویب کرد، تا مجلسیان خرسند از دل به‌خواهی‌های خود همچنان بر اریکه قدرت سوار بمانند.

 2. نگاه مسؤلیت‌پذیری مجلس هفتم به مصالح شرعی و ملّی، شاهکاری دیگری هم داشت.
نخستین مصوبة سال جدید، این شاهکار را به ملّت تقدیم کرد. «منع چند شغله بودن حقوقدانان شورای نگهبان» از مداخله‌گری‌های بدعتگزارانه دیگر مجلس هفتم است.

این مصوبه که یقیناً هم دین و دنیای ملّت را در گرو خود خواهد داشت، و هم آبروی نظام و ارتقای سطح کشور را در جهان تضمین می‌نمود، و هم اهداف سند چشم‌انداز را در پی می‌گرفت، و هم معضل اقتصادی و اجتماعی جامعه را بر طرف می‌کرد، از تلویزیون آقای ضرغامی، با عنوان «مصوبه‌ای علیه دکتر الهام» به اطلاع مردم رسید!

با این حال ملّت نمی‌داند چگونه قدردان این همه دغدغه و دل‌نگرانی‌های شرعی و ملّی نمایندگان مجلس هفتم باشد. نمایندگانی که حدود سه‌سال وقت مجلس و بیت‌المال را در معارضه با دولت نهم صرف کرد و نمونه‌هایی چون «تغییر ساعت» و مصوبه اخیر، تنها مخالفت با دولت را در نظر داشت.

آیا همین نمایندگان نبودند که «عزیزی» و «امیری» را با داشتن شغل به حقوقدانی شورای نگهبان انتخاب کردند؟!

باطن امر را می‌توان از افاضات دکتر توکلی دریافت. شخصی که در آتش‌بیاری مخالفت با دولت، راه طویلی را پیموده است. او که به عنوان حامی قالیباف در ریاست‌جمهوری تلاش بسیار داشت، از هم‌اکنون نگران سوء استفاده از قدرت توسط حقوقدانان شورای نگهبان است.

 البته برای این همه مسؤولیت‌پذیری باید آفرین گفت. اما دغدغة وی مربوط به نامزد آتی ریاست‌جمهوری است! زیرا وی می‌گوید: «چه تضمینی هست که در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی، همین حقوقدانهای شورای نگهبان رقبای رئیس‌جمهور را رد صلاحیت نکنند.»!!؟

آیا آقای توکلی بر آن است به حمایت از نامزدی برخیزد که احتمال ردصلاحیت شدنش قطعی است؟ آیا او با حذف برخی حقوقدان‌های شورای نگهبان «جاده‌صاف‌کن بی‌صلاحیتی است که در آینده نامزد ریاست‌جمهوری خواهد شد.»؟

به هر روی در صورت تصویب شورای نگهبان مصوبه عملی است و خواسته و میل نمایندگان مجلس برآورده می‌شود. اما آیا می‌توان دار ازای عمر شورای نگهبان را بر اساس امیال نمایندگان مجلس هفتم رقم زد؟
 آیا بدعتی که امروز مجلسیان دنبال می‌کنند، ایجاد خودکامگی در ساختار سیاسی نیست؟ چه فرقی می‌کند خودکامگی توسط شناخته‌شدگان سیاست‌ورز دولت‌های توسعه و اصلاحات باشد یا مجلس هفتم متولی آن شود؟!

اما یک نکته را نباید از نظر دور داشت که بر خلاف بسیاری از نمایندگان مجلس هفتم، به خصوص آتش‌بیاران معرکة مخالفت با دولت از طیف اصول‌گرایان، دکتر الهام از سال‌های قبل به عنوان مخالف دولت‌های «توسعه و سازندگی» و «اصلاح‌طلبی برانداز» شناخته شده است.

اینک مصوبة مجلس ادای دین به آن دو جریان است، به ویژه اگر فرجام کار به مجمع تشخیص کشیده شود!

باشد که با تایید مصوبه مجلس، حرکت فراقانونی مجلس هفتم، برگ دیگری به کارنامه اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی مجلس هفتم بیافزاید!

aryamanesh14 - ژآپن - توکیو
حاکم کشوری که مرغابی بود
بر سر مردم کشور رسوایی بود
شنبه 24 فروردین 1387
پینیسیلین - هند - پونا
خانم رجبی.این نمایندگان در ابتدا بقول شما با امضای امام زمان (ع) تائید صلاحیت شدند ولی حالا که بیچاره ها مجبور شدند موقع انتخابات مجلس برای جادادن خودشون در دل ملت 2 تا قانون تصویب کنند که حداقل یک نفعی واسه ملت داشته باشه به شما برخورده.میلیاردها تومان این مصوبه عدم تغییر ساعت به بیت المال ضرر زد که خود نشانه خیانت در امانت دولت به مردم و گناه کبیره است چیزی بیست.شما یک ساعت نمازت این وز اون ور میشه ناراحتی داره...

دوستان جدیدا هم بوی نم از تخت جمشید عزیز میاد و رشد جلبک ها در بعضی قسمتها افزایش داشته و به هر حال تا چند وقت دیگه میبینیم که این دولت چه به سر ما اورده.اون از اینکه مجلسیها میگفتند بیخود طرفداری آثار باستانی رو نکنید کشاورزها محتاج آب برای کشاورزی هستند و ما خودمان سیانت از آثار باستانی میکنیم و این هم از اینکه از کم آبی در استان فارس نماز باران میخوانند و تخت جمشید هم تحت تاثیر رطوبت و قارچ و جلبک داره توسط همین آقایون محافظت میشه
شنبه 24 فروردین 1387

ali-vienna - اتریش - وین
خدا به داد برسه!
فاطی ارّه (به قول ابراهیم نبوی شمسی پهلوون) وارد میشود.
البته یه خل و چل که با پدر خودش طوری برخورد کنه که پدر و برادرش ابراز شرمساری از داشتن چنین دختر (و خواهری) کنند، انتظار بیشتر از این هم ازش نیست.
شنبه 24 فروردین 1387

farhad jam - ایران - ارومیه
با خواندن نظرات این خانوم یاد یه خاطره افتادم که فکر کنم مناسب اینجا باشه.... یک شب با اتوبوس که داشتم به شیراز می رفتم طبق معمول بین راه واسه شام و نماز و توالت جلوی یک رستوران توقف کردیم من اولین کاری که کردم رفتم توالت. اونجا دم در چند تا آفتابه رنگین پر آب کرده بودند تا من یکیشو برداشتم که برم یهو یه پیر مرده صدام کرد و گفت آقا اونو بر ندار آفتابه قرمزه رو بردار. چون عجله داشتم آفتابه ها رو عوض کردم. تو توالت هر چی فکر کردم نتونستم فرق آفتابه هارو از همدیگه بدونم کارم که تموم شد ازش پرسیدم مگه اینا چه فرقی با هم دارشتن؟پیرمرد با خنده گفت اینا فرقی با هم ندارن ولی اگه من این پیشنهاد رو نمی دادم تو از کجا می فهمیدی که من مسوول توالتم و موقع رفتن باید بهم پول بدی؟ منم ازش تشکر کردم وبا رضایت کامل یه 100تومانی نو به خاطر کار ارزشمندش دادم... فکر کنم مقامات بالا هم باید مثل من یه کم دست و دل بازی واسه این خانوم نشون بدن و یه پستی بهش بدن چون کار ایشون (تو رجا نیوز) کم از کار اون پیر مرده نداره..
شنبه 24 فروردین 1387

lion - ایران - تبریز
واقعا که مطالب گفته شده خیلی چندش آوره ، این زن به عالم و آدم بدو بیراه میگه و به قول اعلمی چون کژدمیست که همه را نیش میزند....
شنبه 24 فروردین 1387

نوه ی ابلیس - ایران - گرگان
عمه خانم این چیزا به تو نیامده تو اگر خیلی زرنگی و می خواهی کاری و یا حقی از این ملت زجر کشیده را احقاق حق کنی درستش اینست که فقط یک قدم یک قدم کوچک جهت برابری حقوق زنان با مردان برداری که نیمی از ملت هستند و فعلن مثل خودت دارد حقوقشان تضعیع می شود حتا تو اگر تونستی اون چادرت را که خودش بعنوان یک وسیله سرکوبی زنان است کنار گذاشتی.همه حرفهات درسته آخه من نمی دانم چه کسی از این ملت به تو رای داد ما که مانده ایم در ضمن مردم آنقدر درمانده مخارج زندگیشان هستند که حتا شمارش روزها را هم فراموش کرده اند چه برسد شمارش ساعت .به نظر من با این همه ظلمی که در حق زنان ما می شود تو و امثال تو توی همان مجلس خفه بشید و جیکتان هم در نیاد بهتر و به عنوان نماد زنان تو سری خور تاریخ مجسمه کنند!!!.اینکه سرکار خانم به فکر ساعات عبادت است دیگه باید رویت سنگ پای قزوین باشه ...از طرف یک لر گمراه!!!
شنبه 24 فروردین 1387

parand2008 - فرانسه - نانسی
این عاشقه احمقی نژاده ....چشم شوهرش روشن .زشته
شنبه 24 فروردین 1387

حسن کچل - امریکا - نیو یورک
با بادمجان چه جور غذا میشه دست کرد
البته بادمجان بم
شنبه 24 فروردین 1387

hojjatbaba - ایران - تهران
بابا یکی اینو از برق بکشه یا با بیلی ؛لودری ؛بولدوزری خاموشش کنه ادم که اینقدر نفهم نمیشه روزانه میلیارد ها تومن پول این ملت بخاطر عدم استفاده از نور خورشید حروم میشه اونوقت این بابا زورش میاد عقربه ساعتشو بچرخونه خدا هم خودشو هم معلمشو جیز کنه که درس زمستان وتابستان را به این یاد نداد واین یاد نگرفت
علی وین هرچند با اکثر کامنتهات مخالفم ولی این یکی رو هستم خیلی خوب اومدی فاطی اره یا ماهی اره شایدهم اره ماهی
الهام جمعش کن اگه نمیتونی پهنش کن
زدزیاد
شنبه 24 فروردین 1387

نوه ی ابلیس - ایران - گرگان
farhad jam - ایران - ارومیه
عزیزم این خاطره ای که گفتی یکی از ضرب المثلهای زنده یاد احمد شاملو در کتاب 30 جلدی کوچه بود .واینکه این اتفاق مشابه برای شما هم رخ داده است جالب بود.
شنبه 24 فروردین 1387

سورنا - ایران - تهران
انشااله حاج خانم بتوانند بعنوان اولین رئیس جمهور زن ایران مورد انتخاب مردم
شهیدپرور قرار گیرند.
شنبه 24 فروردین 1387

پارسه - اتریش - وین
نظر فرهاد جم خیلی باحال و کارشناسی بود. علاوه بر اینکه این خانم به خاطر مشکلاتی که برای داروفروشهای ناصر خسرو پیش اومده قرصهاشو نمی تونه مصرف کنه هر از چند گاهی اینجوری می شه!!!!
شنبه 24 فروردین 1387

Iran.Sarzamin.Javid - نروژ - روگنان
واقعا تمام مشکلات حل شده؟تنها مسئله که هست به هم ریختگی ساعت نماز مردمه؟
زنیکه تو و امثال تو با این مغزهای فاسدتون علت نابسامانی هستید٬خاک بر سر اونهایئ که به تو رای دادن.
شنبه 24 فروردین 1387

leilajoon - رومانی - بخارست
نمیدونم تو ایران با هفتاد میلیون جمعیت از این زنیکه زشت بی ادب بیسواد که برادر و پدرش ازش شرم دارن با شعورتر و فهمیده تر پیدا نمیشه که در مورد همه چی هم با اینکه چیزی حالیش نمیشه نظر میده کسی هم که تو ایران پیدا نمیشه بهش بگه خفه شو دخترامون اگه چکمه بپوشن حرامه ولی فاطی خانوم بدن لخت رفسنجانی رو ببینه اشکالی نداره اقای الهام و پسراش افتخار هم میکنند خاک بر سر ما که منتقد مملکتمون فاطی بزغالست ما به کجا قراره برسیم
شنبه 24 فروردین 1387

Delhoreh - ایران - مشهد
این فاطی قاطی عجب ...هاری است! بگو کثافت تو رو چی به این موضوعات؟ هر وقت اون شوهرش بخواد قلادش رو باز می کنه و حرفش رو شبانه الهام می کنه به این جانور!! اون که به روی ما ن... کلاغ ... ون د... بود!!
شنبه 24 فروردین 1387

عبدالکوروش1 - ایران - کامبادن
من پیشنهاد میکنم علی دایی از پست سرمربی گری تیم ملی استعفا بده تا اقای الهام هدایت تیمو در دست بگیره شاید خانم رجبی سرگرم تجزیه و تحلیل تیمهای حریف شد و یکم کمتر حرف زد
اما اگر همچین پیشنهادی مورد قبول ایشان نیست عاجزانه از اقای الهام خواهشمندم همین شب جمعه مردانگی خودشان را به رخمان بکشند شاید خانم رجبی مشغول زندگی شخصی خودشان شدند
شنبه 24 فروردین 1387

shanul - المان - هامبورگ
فاطمه رجبی صیغه اعضای شورای نگهبان هستند به خاطر همین ناراحت شغلهای از رفته شوهراشون شدند.زنیکه فاسد
شنبه 24 فروردین 1387

mani_722 - ایران - ایران
حسن کچل برو مثال زدن یاد بگیر بادمجان بم در مثال افت پذیر نیست وگرنه بوسیله ان غذا میتوان ساخت
شنبه 24 فروردین 1387

morteza70 - فرانسه - پاریس
بنده خدا پدرش که از دست این دیوانه دق کرد مرد بخاطر اراجیف این زنیکه روحش در عذابه .
شنبه 24 فروردین 1387

pakzad - ایران - آذربایجان
حالم ازش به هم می خوره اعلمی خوب توصیفش کرده بود زنی به این چندش آوری من سراغ ندارم
شنبه 24 فروردین 1387

chinamroosh - ایران - ایران
خانم متشرع ،بیگمان مجلس نشینان حکومت اسلامی از خیل مافیاییان خدا نشناسی هستند که زحمات مشفقانه آن بانوی عالیجاه را در مبارزه با هر چه مافیا بازی است با چنین مصوبات ضد شرع انور که موجب بر هم خوردن ساعات عبادت و خواب امامان جمعه و مردم دین خو شده است ،بر باد فنا داده اند و مهمتر آنکه مانعی سخت و نابخردانه در فرا راه همسر چندین شغله و صد البته ضد مافیایتان ایجاد نموده اند تا نتوانید برای خدمت هرچه بیشتر به امت شهید پرور مناصب دیگری را قبضه نمایید . ای ننگ بر تمامی اروپاییان بی خرد که اینچنین اعمال ضد دین و ضد شرعی را به آنان یاد داده اند .
شنبه 24 فروردین 1387

parviz1 - انگلستان - کترینگ
اگر ده بیستا از شغلهای شوهرش را کم کنند اون مرتیکه هم میفهمه که ماده اش کجاها میره و زندگی فقط پول نیست !!! اما برای اسلام دولتی نه دولت اسلامی پول حرف اول را میزند و ناموس برایشان ارزشی ندارد.میدانید که اینها همه جیزشان بر عکس است.مثلا میگن دولت اسلامی.در صورتیکه اسلام دواتی تشکیل دادن.میگن وطن.ولی میبینی که وطن فروش هستن . میگن پول برای حفظ ناموس.اما ناموس برای حفظ پول میدهند.آره اینه حکومت دولتی اسلامیه که اینجوریه اشتباه نشه.
شنبه 24 فروردین 1387

mehrnoosh - ایران - اهواز
آنوقت وزیر جدید آموزش پرورش از آخوندهای قم اجازه میخواهد ومیپرسد: حقوق سه ماه تابستان معلم ها که مدارس تعطیل است حلال است یا نه!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یکشنبه 25 فروردین 1387

AMir_australia - استرالیا - سیدنی
هنگام خواندن چنین مقاله ای مو به تن انسان سیخ میشه. با ور کنیدهمین طرز فکر های زمان جاهلیت هست که ایران رو در قعر زمان نگاه داشته.
حا جیه خانوم شما نمازت رو هر وقت که دوست داری بخون و نگران حضرات پیر و عتیقه شورای نگهبان نباش چون تصیم گیرنده شخص دیگری است.
دولت احمدی نژاد با اتخاذ روش کنکوری صحیح و خطا مردم و ایران رو بدبخت کرد. سال گذشته بخاطر عدم اجرای طرح جلو کشیدن ساعتها 300 میلیارد تومان به ضرر هایی که دولت نهم به بدنه اقتصاد کشور وارد کرد اضافه شد.
اخر ا به کی در جهل زندگی کردن گرچه جهل شما مکر شماست
یکشنبه 25 فروردین 1387

naslesookhteh - ایران - تهران
این خاله قدقدا این همه قدقد میکنه پس کی تخم میذاره؟
مجلس کنونی را متهم کرده است در اموری که به آن مربوط نمی شود ، دخالت می کند ولی یکی نیست بهش بگه کار مجلس به تو چه ربطی داره که توش دخالت میکنی.
درضمن وقت نماز رو افتاب تعین میکنه نه ساعت. حالا چه فرقی داره ساعت 12 خورشید بیاد وسط اسمون یا ساعت 1 ؟
بعدشم ترسیدی شغلهای رنگارنگ اقاتون رو ازش بگیرن درامدش کم بشه؟ برو جوونهای بیکار یا افراد با درامد پایین رو ببین بعد بیا افاضات کن.
سه‌شنبه 27 فروردین 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.