آمریکا ازمواجه شدن یک کشتی جنگی خود با سه قایق ایران در خلیج فارس خبر میدهد

آمریکا ازمواجه شدن یک کشتی جنگی خود با سه قایق ایران در خلیج فارس خبر میدهد

نیروی دریائی آمریکا از مواجهه روز پنجشنبه یکی از کشتی های این نیرو در خلیج فارس با سه قایق تندروی خبر میدهد که بنظر میرسد به جمهوری اسلامی تعلق داشته است.

یک مقام نیروی دریائی آمریکا امروز، جمعه، گفت ناو USS Typhoon در بخش مرکزی خلیج فارس بود که دست کم سه قایق سریع اسیر به آن نزدیک شدند.

به گفته این مقام قایق ها پس از یک شلیک اخطاری کشتی آمریکائی، دور شدند.

معلوم نیست آیا قایق ها مسلح بودند یا نه.

تلویزیون عربی زبان ایران - العالم - گزارش می دهد که نیروی دریائی ایران این حادثه را تکذیب می کند.

وزارت دفاع آمریکا قبلا از سه مواجهه میان نیروی های دریائی این کشور و جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس در ماههای دسامبر تا ژانویه خبر داده بود.

 یکی از این برخوردها به شلیک های اخطاری یک کشتی جنگی آمریکائی برای پس راندن قایق های جمهوری اسلامی ایران منجر شد. منبع : صدای آمریکا

ادعای تنش قایق‌های ایرانی با کشتی آمریکایی

دقایقی پیش شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا در خبری فوری مدعی درگیری قایق‌های ایرانی با کشتی آمریکایی شد.

به گزارش خبرنگار تابناک شبکه العربیه و دیگر شبکه‌های عربی نیز با آب و تاب چنین خبری را مخابره کردند، اما توضیح بیشتری در این باره ندادند.
 
اما دقایقی پیش نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای خبرسازی  سی‌ان‌ان و شبکه‌های عربی را اصلاح کرد.
 
بر اساس این بیانیه که شبکه الجزیره نیز آن را پخش کرد: امروز در شمال خلیج فارس 3 قایق با تابعیت نامعلوم و یک کشتی آمریکایی غیرنظامی به هم نزدیک می‌شوند که با هشدار کشتی آمریکایی قایق‌ها از آن فاصله گرفته و دور می‌شوند.
 
به نظر می‌رسد این بار نیز طرفهای آمریکایی به دنبال جنجالسازی بوده‌اند که این امر به ویژه با استقبال رسانه‌های عربی همراه شده است.منبع : سایت تابناک
مقام آگاه ادعای سی.ان.ان در مورد برخورد قایق های ایران با ناو امریکایی را تکذیب کرد
یک منبع مطلع جمهوری اسلامی ایران جمعه شب تاکید کرد : هیچگونه برخوردی بین قایقهای ایرانی و ناو پنجم آمریکا اتفاق نیفتاده است.

شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا ساعاتی پیش مدعی شد که پنجشنبه شب بین قایقهای گشتی ایرانی با ناو آمریکایی "تیفون" برخوردی اتفاق افتاده است.

این منبع مطلع در تماس با ایرنا توضیح داد : روز گذشته طبق روال معمول قایقهای گشتی ایرانی از ناو پنجم آمریکا سوالات معمول را که ویژه مکالمه بین نیروهای گشتی مرز دار ایران و ناوهای عبوری از منطقه می باشد مطرح کردند و ناو آمریکایی نیز پس از پاسخ به سوالات قایقهای گشتی ایرانی از آبراه منطقه عبور کرده است .

وی تاکید کرد :هیچگونه برخورد غیر طبیعی بین قایقهای ایرانی و ناو آمریکایی اتفاق نیافتاده و موضع شبکه خبری سی ان ان تعجب برانگیزاست .

دی ماه سال گذشته نیز در رویدادی مشابه ، رسانه های آمریکایی با بزرگنمایی ادعای مقامات نظامی آمریکا، گزارش کردند که سه قایق گشتی ایرانی در تنگه هرمز به یک ناو جنگی آمریکایی نزدیک شده و آن را تهدید کردند.

اما جمهوری اسلامی ایران با ارائه یک قطعه ویدیویی، کذب بودن ادعی آمریکا را ثابت کرد ، بطوری که فرمانده لیدیا رابرتسون، سخنگوی ناو پنجم آمریکا در بحرین مجبور به اعتراف شد که "ما مطمئن نیستیم این تهدیدات از کجا آمدند. منشا آن می‌تواند یک ایستگاه ساحلی باشد".

مقام مذکور افزود : رسانه های آمریکایی می کوشند با بحرانی توصیف کردن منطقه خلیج فارس ، زمینه را برای حضور نظامی دائمی آمریکا در این منطقه فراهم کنند. منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

Eteraaz - ایران - تهران
بازم یه فیلم دیگه !
آمریکائیها خسته نمیشن از این همه دروغ ؟!!!
جمعه 23 فروردین 1387

Mohsen Au - استرالیا - سیدنی
این که قایقهایی تندرو ایران نیست ....
جمعه 23 فروردین 1387

sara_siuf - ایران - آبادان
دروغ از این بزرگتر
ایران اصلا قایق تندرو نداره
شنبه 24 فروردین 1387

iroony - ایران - تهران
Eteraaz - ایران - تهران ...هر کس ندونه من که 9 سال بندر عباس زندگی میکردم میدونم راسته اما این تقابل ها همیشه اتفاق میفته چیزه عادی هست...حتی یک دفعه زمان جنگ با توپ زدند چند تا از این قایق هارو که من یک نفرشونم دیدم دستش قطع شده بود...
شنبه 24 فروردین 1387

pakzad - ایران - آذربایجان
خلیج فارس یه تله واسه متجاوزان دریایی و یه نقطه مثبت برای ایران هستش
یاشاسین ایران
شنبه 24 فروردین 1387

p0licce - امارات - دبی
از اون قایق های بودن که از خثب در عمان قاچاق بار میزنن. اشتباه گرقتن
شنبه 24 فروردین 1387

iroony - ایران - تهران
p0licce - امارات - دبی ...ایول باحال گفتی...حتما سیگار وینیستون و کتونی چینی میبردند...
یکشنبه 25 فروردین 1387

+1
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.