شاهرودی:در سطح بالا و مطلوبی حقوق بشر را رعایت می کنیم

شاهرودی:در سطح بالا و مطلوبی حقوق بشر را رعایت می کنیم

حکم رجم را می شود به مجازات دیگری تبدیل کرد

رئیس قوه قضائیه گفت: برخلاف تبلیغات مسموم استکبار، حقوق بشر درابعاد مختلف ان حتی حقوق بزهکاران درایران رعایت می شود .

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی خبرگزاری انتخاب، ایت الله هاشمی شاهرودی روز گذشته در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران افزود : استکبار جهانی همواره درصدد القا رعایت نکردن حقوق بشر درایران است اما درواقع میزان توجه به حقوق بشر درایران بالاتر و مطلوبتر از بسیاری از کشورهای مدعی حقوق بشر درجهان است .

وی بادعوت از نمایندگان رسانه های گروهی برای دیدار ازایران و اشنایی با مقوله حقوق بشر اسلامی گفت : دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران با تدوین و اجرای قانون حقوق شهروندی به خوبی التزام و توجه خود رابه رعایت حقوق بشر نشان داده است و درهیچ یک از کشورهای منطقه شاهد چنین قانون مترقی و مطلوبی درزمینه رعایت حقوق بشر نیستیم .

وی تبلیغات کاذب رسانه های خبری استکبار را درخصوص رعایت نکردن حقوق بشر درایران نشانه ای از مظلومیت کشورمان دانست و افزود : دامنه تبلیغات و شیطتنهای محافل و دول استکباری درحال حاضر تنها محدود به کشورما نیست وماشاهد برنامه ریزی دشمنان برای توطئه علیه جهان اسلام وتوهین به مقدسات هستیم .

هاشمی شاهرودی درپاسخ به سئوال خبرنگار الجزیره درباره اجرای حکم رجم درایران گفت : حاکم شرع اختیار دارد مطابق مستندات فقهی چنین حکمی را درصورتی که اجرای ان باعث بروز مشکلات و برخلاف مصالح باشد به مجازات دیگری تبدیل کند .

وی درباره روابط ایران ومصر نیز گفت : گسترش رابطه با مصر تصمیم جدی و هدف هردو کشور است .

رئیس قوه قضائیه درپاسخ به سئوال خبرنگاری درباره محدودیت فعالیت جناح اصلاح طلب درکشورمان گفت: تمام گروههایی که معتقد به نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی هستند می توانند درکشور فعالیت کنند و درمناسبتهای مختلف از جمله رقابتهای انتخاباتی حضور یابند .

وی دیدار از کشور قطر و گفتگو با مقامات این کشور را مفید وسازنده ارزیابی کردو گفت : ایران برای گسترش روابط خود درهربخش با کشور قطر امادگی کامل دارد .

هاشمی شاهرودی افزود : دولت قطر موضع گیری خوب ومنطقی درباره مسائل ایران بویژه دربحث انرژی هسته ای دارد .

وی افزود : استفاده صلح امیز از انرژی هسته ای حق مسلم ایران و دیگر کشورهای اسلامی و کل جهان است و امیدواریم کشورهای دیگر نیز بتوانند از دستاوردهای هسته ای ایران بهره مند شوند .

لازم به ذکر است که رئیس قوه قضائیه پس از پایان سفر سه روزه به قطر، امروز صبح وارد تهران شد.

آیت الله هاشمی شاهرودی در این سفر با امیر قطر و دادستان کل این کشور دیدار و گفتگو کرد .

در این سفر همچنین موافقتنامه های همکاری قضایی میان دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران و قطر در زمینه‌ های استرداد مجرمان و انتقال زندانیان به امضا رسید.

رئیس قوه قضائیه که در صدر هیاتی قضایی به قطر سفر کرده بود؛ همچنین با ایرانیان مقیم دوحه دیدار کرد.

گفتنی است، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی در پایان سفر سه روزه خود به قطر در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران با مثبت ارزیابی کردن این توافقات گفت: در این سفر دو موافقتنامه قضایی درباره استرداد مجرمان و تبادل زندانیان امضاء شد.

وی با اشاره به این که 60 تا 70 زندانی ایرانی در زندان های قطر در شرایط نامطلوبی به سر می برند افزود: همچنین موافقتنامه سومی در خصوص معاضدت قضایی نیز در شرف نهایی شدن و کار کارشناسی است که بزودی میان دو کشور منعقد می شود.

آیت الله هاشمی شاهرودی به دیدارهای خود با امیر قطر و دادستان کل این کشور اشاره کرد و گفت: در این دیدارها بر توسعه روابط میان دو کشور تاکید شد و امیر قطر نیز بر استراتژیک بودن روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

رئیس قوه قضائیه افزود: قطر تاکنون موضع گیری های خوبی را در خصوص مسائل فلسطین و لبنان داشته است و ما نیز در این دیدارها بر ایجاد وحدت و انسجام اسلامی میان کشورهای اسلامی تاکید کردیم.

آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: همچنین در این سفر با علمای قطری و ایرانیان مقیم این کشور دیدارهایی را داشتیم.

وی افزود: در دیدار با ایرانیان مقیم قطر با مشکلات قضایی آنان از نزدیک آشنا شدیم و امیدواریم رایزنی قضایی و حقوقی که میان دستگاه قضایی و وزارت امور خارجه در حال انجام است بزودی نهایی شود.

رئیس قوه قضائیه گفت: رایزنی حقوقی و قضایی می تواند مشکلات حقوقی و قضایی ایرانیان خارج از کشور را برطرف کند.
naslesookhteh - ایران - تهران
زرشک!!!!!
پنج‌شنبه 22 فروردین 1387

parviz1 - انگلستان - کترینگ
حقوق بشر!شانس آوردیم که لوحه حقوق بشر را بنام خودشان اعلام نکردن که بله ما ملاها اولین کسانی بودیم که حقوق بشر را تنظیم کرده ایم.از این ملاها هر چی بگی بر میاد بخدا.دروغ هم مثل آب خوردن میگن.لابد اینهایی که تو زندانهای سیاسی رژیم ملاها هستنداون تو دنبال حق و حقوق بشری میگردن چون تو جامعه مثل دانشگاه و یا ادارات و یا کارخانه ها و خلاصه هیچ کجا نتونستن اثری از حقوق بشر ببینند واسه همین آقای شاهرودی محبت فرمودند و ملت بیگناه را در زندانها در سطح بالا و مطلوب مورد محبت انواع شکنجه های حقوق بشرانه قرار میدهند تا حقوق بشر را از نزدیک آن هم در سطح بالا و مطلوب تجربه کنند که البته تائید اراجیف ایشان کسانیکه از زندانهای رژیم ملایان بیرون آمده اند اثرات حقوق بشر کاملا در بدن و اعصاب و روانشان پیداست!!!
پنج‌شنبه 22 فروردین 1387

esmal - ایران - ابادان
واقعا راست میگه بنده خدا تمام حقوق رعایت میشه وقتی کسی سه بارمشروب بخوره اعدام وقتی زنهای مردم توخیابان کتک می زنن چون موشون بیرون وقتی این همه زندانهای ما پراز زندانی سیاسی وقتی نظام دیکتاتوری مذهبی در قرن 21حاکمه معلوم حقوق بشررعایت میشه خدا اجرتون بده
پنج‌شنبه 22 فروردین 1387

ویسپرد - انگلیس - لندن
ارواح عمه ات
پنج‌شنبه 22 فروردین 1387

babaktoronto - کانادا - تورنتو
حضرت ایت الله شما که اجازه نداری در مورد زندان اوین بند 209 اظهار نظر کنی پس بیجا میکنید که اینچنین قاطع از رعایت حقوق بشر در ایران صجبت میکنید. شما که میدانید اختیار خیلی از چیزها از جمله دادستانی کل و شخص اقای قاضی مرتضوی که زیر مجموعه قوه قضاییه است راندارید بیجا میکنید که در قامت یک ایت الله با گفتن دری وری ابروی ایت الله ی وارسته دیگری چون حسین علی منتظری و جلال الدین طاهری را میبرید. برو هروقت که بهت اجازه دادن که وارد بند 209 زندان اوین و بازداشتگاه 66 سپاه ( این هم در قانون زیر نظر قوه قضاییه است)بشی اونوقت در مورد حقوق بشر در ایران ادای فضل کن. تو حتی نمیدونی تو اطلاعات قوه قضاییه که یک بخش زیر نظر خودته چی میگذره و الیاس محمودی اونجا با براه انداختن امپراطوری قدرت یکه تاز عرصه تاخت و تاز بر علیه مجرمان سیاسی بدون رعایت موازین قانونیه اونوقت تو از حقوق بشر تو ایران صحبت میکنی؟ شما ها 20 ساله هنوز در مورد تعریف جرم سیاسی موندید و اندر خم یک کوچه اید. چی میگی حاجی؟ شرم بر تو و بقیه دروغ گوهای نظام اخوندی
پنج‌شنبه 22 فروردین 1387

ayaz-m - سوئد - گوتنبرگ
این اقا راست میگه !!!!!
اگه قبول ندارید از دم این اقا بپرسید.
پنج‌شنبه 22 فروردین 1387

mahkame - اتریش - وین
اونایی که همراهه تو دارن تو اون مملکت حقوق بشرو رعایت می کنن منو کشتن. اسلام خیلی کم ادم میکشه گردن میبره حالا میخوان با بمبهای اتمی به جنایت هاشون ادامه بدن. مملکت اسلامی رو باش
پنج‌شنبه 22 فروردین 1387

ayaz-m - سوئد - گوتنبرگ
ببخشید. اشتباه شد. این خودش دم یکی دیگه است.
پنج‌شنبه 22 فروردین 1387

ufo - دانمارک - وایله
اینم از قشنگ ترین جوک هفته .خسته نباشید.
پنج‌شنبه 22 فروردین 1387

shanul - المان - هامبورگ
شاهرودی تو که دستور میدی پلیس بره تو خیابون و بره تو خانه مردم و دخالت کنه مردم چه جوری لباس بپوشند و توی مهمونیهاشون چه جوری رفتار کنند بیجا می کنی که می گوی حقوق بشر را رعایت می کند رژیم ایران.شما زندانهاتون پر از زندانیهای سیاسی هست . لعنت خدا بر شما باد
پنج‌شنبه 22 فروردین 1387

kaveh_dadkhaah - انگلستان - لندن
وای بر ما اگر .
روزی امثال چنین ضحاکانی از قوم تازی در سرزمین کوروش دم از حقوق انسانها بزنند......وای بر ما
جمعه 23 فروردین 1387

refighbaz - ایران - تهران
babaktoronto فقط تیریپ منتقدانه ورداشته آخه فکر میکنه خیلی کلاس داره نه بابا اگه از نظر جنابعالی فعالیت بر علیه امنیت ملی جرم نیست پس جرم از نظر شما چیه؟!؟!
جمعه 23 فروردین 1387

mah1 - ایران - تهران
این شاهرودی حرفه مفت نمیزد نمیشد!
جمعه 23 فروردین 1387

پریا - ایران - تهران
حتما یکی از دروغ های سیزده ست با تاخیر چاپ شده
جمعه 23 فروردین 1387

chinamroosh - ایران - ایران
آقای شاهرودی ، سالیان طولانی است که یکی از شروط عدالت که از لوازم بنیادین شغل !!! شریف اجتهاد است یعنی التزام به راستگویی یا در مفهوم مخالف « دروغ نگفتن » بر اثر اختلاط شدید دین با سیاست کاملا رنگ باخته است و از اینرو دروغ های گزاف آن مجتهد قدر قدرت در انطباق با این قاعده جدید و بدعت نو موجب رویش شاخ بر سر مردم پوست کلفت شده ایران نمی شود اما استدلال آن حضرت بر رعایت حقوق بشر و شهروندی در ایران در مقایسه با کشورهای منطقه بی گمان نمک پاشیدن بر زخم کاریتان در پیکر تمدن ایرانی است چه این قیاس بشدت خجالت آور با لحاظ کلیه عوامل تمدن و فرهنگ ساز ، از اینکه تمدن و فرهنگ شکوهمند و رشک بر انگیز ایرانی را آنچنان خوار شده و زبون می سازد که در مقام مقایسه با کشورهای « نوکیسه » و « ذره ای » منطقه قرار گیرد مراتب شرمساری و حقارت ایرانی را از وجود حکومتگران پستی چون شما افزون می نماید بنابر این شایسته است در هنگامه چنین افاضاتی ، بر خونریزی تیغ برهنه نهاد اختصاصی تان بر طبقات مختلف ملت ستم زده ایران مانند دانشجویان ، بانوان ، روزنامه نگاران ، دگراندیشان ، مجرمین سیاسی فاقد هویت حقوقی و از همه بی پناه تر زندانیانی که در دخمه های ترور بدست دژخیمان حکومت ولایی بی هر اسبابی « خودکشی » !!! میکنند نیم نگاهی بیفکنید .
جمعه 23 فروردین 1387

تنهاترین - ایران - تهران
این مرتیکه الدنگ هم مثل بقیه رفقای خرفتش سرشو کرده زیر برف
تو خبر نداری اما ما خبر داریم توی زندان هامون چه خبره
توی بندهای سیاسی جلوی چشم مردا به زناشون تجاوز می شه / از شکنجه روحی تا جسمی برای حفظ تاج پارچه ای اینا رواست اما ادعاشون هم گوش فلک رو کر می کنه
البته این جناب شاهرودی نقش مثبتی در لغو قانون اعدام در ملا عام داشت اما باید سعی کنه باورش بشه چون دیگه در ملا عام نوجوون های هجده ساله رو اعدام نمی کنند دلیل بر این نیست که حقوق بشر رعایت می شه
جمعه 23 فروردین 1387

Afshin London - انگلستان - لندن
این عرب زاده جنایتکار قیافه اش چندش آوره چه برسه به مزخرفاتى که میگه
جمعه 23 فروردین 1387

iran zamen - نروژ - روگنان
یک مشت احمق اخوند دارند در ان کشور حکومت می کنند.باید از این حرفها بزنند.انتظار بیشتری از اینها نیست.پاینده ایران ازاد و بدون اسلام
جمعه 23 فروردین 1387

gono - امارات - العین
babaktoronto - کانادا - تورنتو
دیگه تو
جمعه 23 فروردین 1387

jvdkhz - پارس - ایران
شاهرودی ( روباه مکار)که دروغ نمیگه!!....خواهر و مادر و زن و بچه ش و مرغ تو یخچالشو....!
جمعه 23 فروردین 1387

parand2008 - فرانسه - نانسی
شیاد احمق
جمعه 23 فروردین 1387

brad pitt - ترکیه - انکارا
حقوق بشر آخوندی ندیده بودیم که از این ملا شنیدیم...
جمعه 23 فروردین 1387

babi2524 - ایران - شاهین دژ
بادرود
وای بر ما که با داشتن اولین منشور حقوق بشر حالا داریم بخاطر عدم رعایتش مورد بازخواست قرار میگیرم.یک عده مارمولک عربزاده دارن مارو تاراج میکنن وقتی فیلم اعترافات همسر سعید امامی رو دیدم متوجه شدم چقد حقوق بشرو رعایت میکنیم
بگو آخه مردیکه احمق تو چی میفهمی حقوق بشر چیه...
جمعه 23 فروردین 1387

parand2008 - فرانسه - نانسی
دروغگوی عوضی تو ایران چند نفر خدایی میکنند این هم یکی از اون هاست
جمعه 23 فروردین 1387

حسن کچل - امریکا - نیو یورک
به به به به خیلی ممنون {شاهرودی}
من از همه ایرانیان پوزش میخواهم شما به دل نگیرید اگر بنا باشد راستشو بگه بنده
خدا بیچاره میشه وقتی قضات کثافت از روی قیافه حکم میدهند شما چه توقع دارید
یکی برام حقوق بشر را تشریح کنه منم بدونم شاید منظورش حقوق ماهیانه کارمندان
دولتیست که انم با تاخیر داده میشه اینها کتاب قانون بی اساسی خودشون را هم قبول ندارند چه برسه به حقوق بشر تو ایران حشره هم بی حقوقه
اینها همه عراقین نیروهاشون هم همه لبنانی هستند که به ملت رحم نمیکنند
جمعه 23 فروردین 1387

king_irooni - ایران - سربندر
من آقای شاهرودی رو یه کم منصف تر و معتدل تر از بقیه می دونستم و فکر می کردم که این اقا لا اقل تو حرفاش زیاده روی نمی کنه اما افسوس که اینم تو زرد در اومد چون ... مشک آنست که ببوید نه انکه عطار بگوید ... اگه راست میگه بره از دانشجوها ، از رانندگان خط واحد ، از روزنامه نگارها و ... بپرسه تا حقیقت رو بدونه.
شنبه 24 فروردین 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.