فتنه بزرگ ، جهالت مسلمانان است نه فیلم هلندی

فتنه بزرگ ، جهالت مسلمانان است نه فیلم هلندی

مقاله ایی از سایت عصر ایران به همراه نظرات کاربران

فیلم 15 دقیقه ای "فتنه" که توسط رهبر راستگرایان هلند ساخته و در اینترنت به نمایش درآمده است، توفانی از خشم و احساسات ضد غربی مسلمانان سراسر جهان را موجب شده است؛ حتی برخی علمای اسلام، خواستار قطع رابطه کشورهای اسلامی با هلند شده اند. گروه هایی از مسلمانان خشمگین نیز با برپایی تظاهرات متعددی در نقاط مختلف جهان و در مقابل سفارتخانه های هلند، خواستار اعدام کارگردان فیلم شده اند.

اما این فیلم چیست و چه محتوایی دارد؟
"فتنه" فاقد روایت کلامی است. مستندی است که تصاویری از اعمال و سخنان مسمانان را نمایش می دهد.
آنچه در این فیلم نمایش داده می شود عبارت است از:
- سربریدن اتباع غربی توسط اعضای القاعده
- اعدام یک زن افغانی در یک زمین فوتبال توسط طالبان
- قمه زنی توسط برخی شیعیان در روز عاشورا با تاکید بر قمه زدن بر سر کودک عراقی توسط مادرش
- تصاویری از کشته شدن یک کارگردان ضد اسلام هلندی توسط یک مسلمان مراکشی
- اعدام هایی در ایران
-...

در کنار این صحنه ها، آیاتی از قرآن و نیز سخنانی از برخی چهره های مسلمان مانند محمود احمدی نژاد که می گوید اسلام دنیا را فتح خواهد کرد پخش می شود تا اینگونه القاء شود که اولا آنچه گذشت، بخشی از آموزه های قرآن و اسلام است و ثانیا مسلمانان درصددند این رفتارها را به کل جهان تعمیم دهند.

در ادامه، نظرات مسلمانان ساکن اروپا درباره مفاهیمی چون زنا، جهاد و همجنس بازی و .... ذکر می شود که با نظرات بسیاری از غیرمسلمانان اروپایی یکسان نیست و بدین ترتیب، هشدار داده می شود که اسلام در اروپا به عنوان یک خطر ، موجود است و لذا باید شعار پیشروی اسلام را در جهان جدی گرفت.

تردیدی نیست که نحوه در کنار هم قرار گرفتن این تصاویر و نیز منسوب کردن آنها به کل اسلام، امری مغرضانه ، و در حالت خوشبینانه، ناآگاهانه بوده است ولی آنچه مهم است اینکه آیا تصاویری که از جنایات مسلمانان و نیز اعمال جاهلانه آنها در این فیلم آمده است، دروغ، مونتاژ و ساختگی است؟

مگر نه این است که اعضای القاعده، هرگاه خواسته اند سر یک انسان را ببرند، در مقابل پرچم لااله الاالله، محمد رسول الله (ص) این کار را انجام داده و با فریاد الله اکبر در مقابل دوربین سر بریده اند؟

مگر نه این است که طالبان در زمان حکومت خود، خشن ترین، بی رحمانه ترین و ضد انسانی ترین رفتار را با مردم افغانستان داشت؟

مگر نه این است که برغم هشدارهای برخی علما و مراجع روزآمد، هنوز که هنوز است، برخی شیعیان در روز عاشورا با قمه بر سر خود و کودکانشان می زنند تا صحنه هایی دلخراش ایجاد کنند و چهره ای متوحش از اسلام به نمایش گذارند؟

مگر در هند و پاکستان ، هنوز فرقه هایی از ما مسلمانان ، در ماه محرم ، با زنجیر های تیغ دار بر شانه های خود نمی کوبند تا روزی خون آلود و بعضاض منتهی به مرگ را پشت سربگذارند؟

و مگر نه این است که در همین ایران خودمان ، فریادها بلند بود که این همه اعدام را لااقل در  ملأ عام انجام ندهید ( و باز خدا به رئیس قوه قضاییه خیر دهد که بخشنامه ممنوعیت اعدام علنی را صادر کرد)

اینها، واقعیت هایی است که در جهان امروزین اسلام وجود دارند. بنابراین، این دو امکان برای غیرمسلمانان به طور واقعی وجود خواهد داشت: "استفاده از این واقعیت ها برای تبلیغ مغرضانه علیه اسلام" یا "سوء برداشت از این واقعیت ها و تعمیم آن به همه مسلمانان".

واقعیت این است که امروز، صدای اندک مسلمانانی که توحش و آدم کشی را با مفاهیم جهاد و دفاع اشتباه گرفته اند، بیش از صدای اکثریت مسلمانان جهان که طرفدار صلح و همزیستی اند به گوش جهانیان می رسد.

در این میان، بسیاری از علمای مسلمان، به ویژه علمای اهل سنت که گروه هایی مثل القاعده خود را بدانها منتسب می کنند، در مقابل این کج روی ها، سکوت کرده اند یا واکنش قاطعانه و صریحی نشان نمی دهند.

اگر آنها، هنگاهی که اولین فیلم القاعده در اینترنت (که سر انسان را می بریدند) منتشر شد ، علیه اعضای القاعده موضع می گرفتند ، دیگر نیازی نبود که امروز علیه فیلم هلندی برآشوبند و مگر جز این است که فیلم "فتنه"، ترکیبی است - البته هدفمند - از فتنه هایی که واقعا توسط تعدادی مسلمان جاهل و نابخرد بروز کرده است؟

درباره فیلم فتنه و اینکه چه واکنشی باید در برابر آن داشته باشیم، تاکنون، گزینه های زیادی مطرح شده است. از جمله سکوت و بی تفاوتی نسبت به این فیلم، خشم و خروش علیه آن و سازندگانش، قطع رابطه با هلند، ساختن فیلم هایی برای پاسخ متقابل، یادآوری جنایاتی که غربی ها علیه مسلمانان کرده اند، گوشزد کردن آیات خشونت در انجیل و تورات و ...

هر کدام از این راه ها و روش ها، البته در جای خود قابل بررسی است ولی بی گمان ، بهترین و موثرترین واکنش ها، اصلاح درونی جامعه مسلمانان است؛قطعاً ، تا وقتی که خشونت های ضد انسانی به اسم اسلام و مسلمانان ادامه داشته باشد، "فتنه" ها همچنان ادامه می یابند و بانیان "فتنه" کار سختی برای ساختن فیلم های جدید، نوشتن کتاب های تازه، برپایی نمایشگاه های نو و ... نخواهند داشت، فقط کافی است ساعتی در اینترنت جستجو کنند تا صدها تصویر خشن، ضد انسانی، مشمئز کننده، خونبار و وحشت بار پیدا کنند و سپس آنها را در قالب فیلم و کتاب، سایت، نمایشگاه و ... "بازنشر" کنند.

اگر عقلای اسلام طرحی نو برای غلبه صدای اکثریت صلح جوی مسلمانان بر نعره های اقلیت فتنه گر مسلمانان برنیندازند، تصویر اسلام، از آنچه هست در نزد افکار عمومی جهانیان مکدرتر و زشت تر خواهد شد و در چنان هنگامه ای زیستن مسلمانان در این جهان، از آنچه هست، سخت تر و طاقت فرساتر خواهد بود.

بیایید به مخاطب غیرمسلمان که هر گاه از اسلام می شنود و می خواند و می بیند، تنها خشونت و قتل و ترور و سربریدن است، حق بدهیم که درباره مسلمانان "بد اندیشه" باشد و بیایید این را هم بپذیریم که "مسلمانان ساکت" جهان شاید به اندازه اقلیت خشونت گرا در این ماجرا مقصر باشند که نخواسته اند خشونت محوران را از دایره مسلمانی خویش طرد کنند تا جهانیان حساب آنها را از حساب اسلام و مسلمانان جدا نمایند.

فتنه بزرگ، جهالت مسلمانان است و بی تفاوتی مسلمانان آگاه به این جهالت.
سید ضیاءالدین احتشام
نظرات کاربران:
▪ از دیدن نظر یکی از کاربران من خیلی خیلی خوشحال شدم چون نوشته من حتی یک لحظه از این فیلم را هم ندیده بودم و برداشت دیگری داشتم. بسیار تیتر جالبی برای این فیلم نوشتید : جهالت مسلمانان. در واقع این فیلم نقدی بر رفتارهای وهابیت و شاخه نظامی آن که القاعده است. شاید آنها نمی دانند که ما مسلمانان ایرانی رفتارهای القاعده و وهابیت را محکوم می کنیم وگرنه همان صحبت های آقای احمدی نژاد را هم پخش نمی کردند. در نهایت از نقد بسیار زیبای شما بر این فیلم تشکر می کنم.
▪ شاید که بیدار شویم...
▪ عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. من هم با نظر شما موافقم شاید این فیلم باعث شود ما کمی به خودمان بیاییم و اسلام ناب را بشناسیم. در کجای اسلام آمده قمه بزنید؟؟
اسلام به ذات خود ندارد عیبی
هر عیب که هست در مسلمانی ماست.
▪ در جای جای این متن ، دغدغه دین با سوز و عمقی تحسین برانگیز لمس می شود . درود به روشن اندیشی تان.
▪ یکی از فتنه ها هم از جانب شما غرب زده ها است که بهر صورت می خواهید اعمال و رفتار روسای خود را توجیه کنید . میلیون ها کشته درجنگ جهانی دوم ، جنایت هیروشیما ، تولید و اختراع جنگ افزار های کشتار جمعی ، و بالاخره ایجاد و حمایت فرقه طالبان از سوی چه کسانی انجام می پذیرد؟
▪ از ماست که بر ماست.تا آنجا که کتب دینی و سرآمد آنان قرآن مجید اشاعه میدهد اسلام یک مکتب سراسر عطوفت و رحمت است حتی در جای جای قرآن بیشتر به رحمت و غفران الهی و عفو بخشش انسانها توسط خالق هستی پرداخته شده و چه سندی از این بهتر که در خصوص قصاص بعنوان حق اولیاءدم نیز گزینه اصلح که رضایت خداوند در آن نهفته گذشت و انصراف از این حق توصیه شده و حتی پاداش مناسب برای بخشنده و درگذرنده از طرف باری تعالی برای این گذشت وعده داده شده است.پس عملکرد تعدادی انگشت نما موجب جسارت و گستاخی این مدعیان به دروغ آزادی و حقوق بشر میشود.
▪ به این می گویند دفاع عاقلانه از اسلام .
▪ از ماست که بر ماست.
▪ متشکر
▪ صدرصد صحیح است
▪ سکوت مسلمانان در مقابل مسلمان نماها خیانت به قران است .
▪ سلام دوستان
انشالله که خدا نسل این گروه طالبان رو از روی زمین بر داره
بهترین راه از راه های که شما بالا گفتیدبرای پاسخ دادن این است که
یک فیلم درست و حسابی از رفتار های خوبه مسلمان بگیرنند و به انها این رو بگویند که راه ما از راه انها جداست
بگوییند انها اصلان انسان نیستند
....
خدا حافظ
▪ با سلام
مطلبتان بسیار جالب بود به نظر من اکثر آنهاییکه در تظاهرات و آتش زدن پرچمها در محکومیت فیلم شرکت میکنند ، مانند اینجانب حتی یک لحظه از فیلم را هم ندیده اند و از موضوع آن نیز بی خبرند به نظر شما چرا اینطوری شده است ؟ تا این لحظه و قبل از خواندن مطلب بالا من برداشت و فکر دیگری داشتم ....
چون نیک نظر کرد پر خویش در آن دید
گفتا زکه نالیم که از ماست که بر ماست
▪ اگر ما مسلمونها بیدار بودیم و حداقل اقدام در جهت شناساندن اسلام ناب را در جامعه میکردیم مثلا امر به معروف و نهی از منکر و یا اینکه حداقل خودمان (من نوعی .سوتفاهم نشود!)به نوبه خود اسلام را صحیح بشناسیم تا دچار انحراف نشویم مطمئنا هیچ کداممان نه قمه میزدیم ونه با طناب پوسیده امریکا کورکورانه جز القاعده و طالبان نمیشدیم و 100در100 دیگر کفار اتو برای توهین و ترویج اطلاعات غلط نداشتند.
▪ khili ali bood kashki mishod in mataleb ra dar rasanehaye mokhtalef pakhsh koneed
▪ من یک سوال دارم فکر می کنید با اندیشه امثال خاتمی ماهاتیر محمد ویا رجب طیب اردوغان بهتر می توان به جنگ تمدن غرب رفت یا ملا محمد عمر یا بن لادن ؟
▪ نویسنده نیز یکی از احمقها به نظر می رسد زیرا حقا یق مسلم اسلام را با جنایات طا لبان و القاعده قاطی کرده ثانیا مگر قرار است مسلمانان براساس نظر ادم های خود باخته ای مثل احتشام مردوران وطن فروش دوم خردادی عمل کنند
▪ درود بر شما که تلنگر میزنید بر افکار و باورهای ما . خدا پشت و پناهتان باشد.
▪ گذشته از صحیح یا نا صحیح بودن کارهای منتسبه به اسلام آیا در غرب کاری بدتر از این اتفاقات نشان داده شده در این فیلم نمی افتد پس چرا ما آنهارا فیلم نکرده و سوء استفاده نمی کنیم مطمئا دستهایی پشت پرده است که میخواهند از اب گل آلود ماهی بگیرندصد البته مسلمانان نیز باید مسائل اینچنینی را اصلاح کنند وبه اتحاد بیاندیشند
▪ ایرانی دارای فرهنگ غنی است که تمام دنیا از آن بهره برده است از یونان عهد باستان گرفته تا شبه جزیره عربستان وغیره قطعآ ایرانی دارای فرهنگ صلح و دوستی با تمام عالم است آنچه که رخ میدهد و بنام فیلم و هر چیز دیگر منتشر می شود بنام ایرانی مطرح نشده است پس حساسیت نشان دادن معنا ندارد هرچند که فرهنگ ایرانی فرهنگی آمیخته است اما اثر فرهنگ ایرانی آن بیشتر از آمیختگی با سایر فرهنگ هاست لذا نباید حساسیت زیاد نشان داد.
▪ dord bar somha
▪ با اون بخش که در مورد سکوت ما مسلمانها در برابر جنایت گروههای تند رو که به اسم اسلام این کارها رو میکنن ، فوق العاده موافقم . ولی یه نکته رو نباید از یاد برد . اگه خوب دقت کنید تو این قیلم چند بار از کلمه "یهود" نام برده شد و دشمنی مسلمانها با یهودیها . این مسئله کاملا مشخص میکنه که پشت پرده فیلم بطور مستقیم صهیونیستها بودند و من معتقدم حتی دلشون برای مسیحی ها هم نسوخته که این فیلم رو ساختن . و بیشتر از اینکه بخوان اسلام ستیزی راه بیندازن ، در پی مظلوم نمایی برای یهودیت بودند .
▪ در نقد زیبای شما که حرفی نیست و بسیار عالیست و یک تلنگر است. ولی چند نکته در جواب دو نفر از کاربران داشتم.
یکی از کاربران نوشته با چه اندیشه ای باید به جنگ غرب رفت. من تعجبم که چرا همیشه از جنگ صحبت می شود. چرا جنگ؟ خدا همه ما انسانها را با یک خاک و یک فطرت آفریده و به ما فرصت زندگی در این دنیا را داده ولی باید به جان هم بیفتیم ؟!! یکی از کاربران به دوم خردادی ها فحش داده (به ظاهر محترمانه)، با اینکه من نمی دانم دوم خردادی یعنی چی ولی این را می دانم که اگر آنها بد هم باشند امثال طرز تفکر این کاربر که فحش می دهند به جای صحبت کردن منطقی، صدبرابر بدتر هستند.
در آخر می خواهم از سریال مرد هزار چهره کمک بگیرم. در سکانس آخر بود که گزارشگری از مردم درباره مرد هزار چهره سوال می کرد، با اینکه مردم او را نمی شناختند قضاوت می کردند. حال در مورد این فیلم هم به همین صورت است. اکثر مردم این فیلم را ندیده اند ولی در موردش قضاوت می کنند. این فیلم بر علیه تفکرات حاکمان عربستان و طالبان و گروه های تروریستی حاضر در پاکستان بود.
▪ سلام من این فیلم را دیده ام متاسفانه اقای احتشام انچه خودش می خواسته از فیلم برداشت کرده ایا ایات قران را خواندن و سپس نظریه القاعده را مطرح کردن و یا کاریکاتور موهن را پخش کردن و یا با نشان دادن امار مسلمانان اروپا و هلند طی سالهای مختلف اینگونه القا کردن که اسلام می خواهد با زوراروپا را تسخیر کند جزو فیلم نیست یا اقای احتشام ندیده اند مگر امام راحل نفرمودند اسلام دنیا را فتح خواهد کرد(البته با منطق صحیح نه شمشیر)من تعجب میکنم نویسنده این مقاله و سایت بازتاب از مبرا کردن سازنده این فیلم موهن که استغفرالله قران را کتاب قتل میداند و با دست صفحه قران را پاره میکند چه سودی می برند اگر چه شک ندارم هدف شما تطهیر این خبیث نیست اما از شما عزیزان میخواهم هر که هر چه نوشت چاپ نکنید بخدا هر مسلمانی باید در مقابل سازنده این فیلم فریاد بزند. لطفا نظر مرا منعکس کنید.
▪ من اگر مسلمانم ایراد خود پویم نه عیب دیگران جویم .مطلب تون جز حق چیزی نبود
▪ در این فیلم قسمتهایی هم مربوط به تندروی های نا بجا در ایران وجود دارد که در این نوشتار به آنها کمتر پرداخته شده و فقط به جهالت دیگران پرداخته شده است. آیا بهتر نیست بر اساس تاکید دین مبین اسلام و توصیه های موکد پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) بجای صرف فکر، وقت و انرژی برای تقابل با دیگران ابتدا به اصلاح خودمان و جامعه خودمان بپردازیم؟
▪ واقعا این بیت شعر رابایدبا آب طلا نوشت که:اسلام به ذات خود ندارد عیبی-هرعیب که هست از مسلمانی ماست .آگرواقعا اسلام واقعی همانطور
که حضرت محمد(ص) در زمان جاهلیت
آن را برای مردم عرضه نمود.بیان شود
و به آن عمل شود مردم کشور خودمان
الگوی همه جهانیان خواهند بود ولی
متاسفانه طوری کارهای خود را که نفع
شخصی خودشان در آن میباشد به اسم اسلام به مردم ارائه میکنند که چهره اسلام را درنظر جهانیان یک چهره
خشن و بی روح وغمبار نشان میدهند.
اللهم عجل لولیک فرج
▪ دست صاحب قلم این نوشته را می بوسم.حقا و انصافا که حرف دل مسلمانان روشن فکر را زده است.چه بخواهیم قبول کنیم و چه نه،فیلم فتنه واقعیتی مشمئز کننده از رفتارهای غیرانسانی برخی انسان نماها می باشد که متاسفانه اسم اسلام ومسلمانی را با خود یدک می کشند.لذا محکومیت این فیلم و اقداماتی نظیر تجمع و تحصن تنها موجب می شود که مهر تاییدی بر دفاع از این اعتقادات توحش گونه و غیرالهی باشد.
▪ متاسفم ازاین تحلیل آبکی یاد کار معاویه افتادم که گوشفند میداد میگفت تبلیغ کنید این از کرم معاویه است وبلافاصله عده ای دیگر را میفرستاد میگفت بگید علی گرفته برادر بزرگوار ما اگر گل وبلبل باشیم که هستیم باز آنها کار خودشان را میکنند آنقدر ضربه نشر اسلام در اروپا کاری است کهاینها از شدت درد چاره ای ندارند که ازاین فیلمها بسازند واین آخرین حربه است راست گفت امام عزیز که اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد همه میدانیم که وجدان بیدار منصفین دنیا توجه ای به این فیلم ندارند وهمیشه آتش زیر خاکستر نمیماند
▪ بهترین کار ، مقابله به مثل از طریق فیلم است ؛ مشابه همان که خودتان در متن آورده اید . نه قطع رابطه نفعی دارد نه تعصب و خشونت نشان دادن . اکنون دنیا را باید با تعقل و تدبیر و زیرکی مخاطب قرار داد تا حرف حساب مسلمانان را بشنوند و بپذیرند
▪ مطالب فوق عین حقیقت است و بنده فکر میکنم آنهایی که متن بالا را قبول ندارند کوردل ونادان می باشند و از نویسنده این متن نهایت تشکر و قدردانی را دارم . ای کاش این مسلمانان موقعی که اعضای القاعده و یا طالبان و غیره که بنام اسلام تیشه به ریشه اسلام میزدند علمای اسلام و تمامی مسامانان با اعتراض خود نشان میدادند که کارهای این افراد نادان مورد تائید مسامانان نمیباشد ولی این در حالی حتی مسامانان یک بار هم به کار های این افراد جاهل ضد اسلام اعتراضی نکرده اند بنابراین نتیجه این میشود که می بینیم و در صورتی که تهیه کننده فیلم اعترتض نموده و یا حتی ایشان راتهدید کنیم کار خرابتر می شود و حتی تهدید تهیه کننده فیلم از طرف مسلمانان نشان دهنده غیر واقع بین بودن و تعصب بیجای مسلمانان می باشد .
▪ با سلام
تا جهالت هست همین است ظلم و فقرفرهنگی در همه جای جهان است اما چرا فقط رفتار گروهی که وابستگی
انها به ........فقط نشان داده میشود .
البته جواب دادن و فرهنگ سازی تنها با اعمال و رفتار شایسته امکان پذیر است .
▪ اجرای حد در اسلام با وحشیگری های گروه سیاسی طالبان نبایستی قاطی شود افکار التقاطی و ناقص غرب زده ها و حرکات عوام فزیبانه انها نظیر همزیستی با حیوانات نجس وکشتار وبه سلطه کشدن میلیون ها انسان بدرد دنیا طلبان می خورد
▪ با سلام
من فیلم را ندیده ام اما همانطور که شما ذکر کرده ائید باشد؛ واقعا" بایستی روشنفکران متعهد و متخصص بدعتها و عوامفریبهای به نام اسلام را ضمن نمایش و نقد منصفانه چهره صلح و صفا و زیبای اسلام اصیل و حقیقی را به جهانیان نشان دهند وبه نظر من برخورد تخزیبی و خشن با این فیلم و موضوعات مشابه نشان ضعف است بلکه با استدلال و منطق چهره حقیقی مسلمانی را با عمل نشان بدهیم.
▪ ای آفرین به شما که یکبار هم که شده به جای جارو جنجال و فریاد ای وای مصیبتا، بدون هیچ گونه تعصبی مسئله را ریشه یابی کردید و متشکرم که یکنفر منصف پیدا شد که به جای جو سازی و تحریک احساسات جامعه به ما بگویید این فیلم اصلا جریانش چی است. ما به شما افتخار می کنیم.
▪ درجواب دوستی که نویسنده را احمق خوانده است باید گفت که حقایق اسلام از دید بسیاری از مسلمانان همین است که طالبان و وهابیون و امثال آنها اجرا میکنند و فراتر از این، تفاسیر دیگر از اسلام را شرک و ارتداد می دانند که متاسفانه تعدادشان هم کم نیست و بهر حال خود را مسلمان واقعی میدانند.
▪ البته باید میان آنچه واقعا در اسلام هست مانند اعدام در ملا عام و آنچه هیچ ریشه ای در اسلام ندارد مانند قمه زنی که از مسیحیان قفقاز وارد سده است تفکیک کرد.آنچه در متن اسلام است را بدون هراس دفاع کرد و در برابر آنچه به دروغ به اسلام نسبت میدهند ایستاد.نباید سریع مرعوب چگونگی تبلیغ دشمنان شد چرا که آنان نحوه نماز خواندن را هم به عنوان دولا راست شدن مسخره می کنند پس نماز حماعت را تعطیل کنیم؟
▪ از 20 نفر کاربر فقط 2 نفر مخالفت کرده و متاسفانه باز هم فحاشی کرده اند و عناد ورزیده اند که باید بفهمند که اروپاییها از حضور و ازدیاد مسلمانان در اروپا بوحشت افتاده اند و بنوعی حق دارند نگران جامعه اشان باشند وبدانیم که رسالت هر دینی بهتر زندگی کردن است نه ایجاد خشونت و وحشت که بجای جذب دفع کند اگر آن اقا فقط تصاویر خشونت را حتی بشیطنت نشان داده اینها اعمال مسلمانان افراطی است ما ایرانیها چرا آتش رفتار غلط طالبان و وهابی هارادامن بزنیم و بنوعی توجیه بکنیم و در نهایت نتیجه خشونت گل نیست نفرت است
▪ در غرب با این رفتارهای خشن اسلام گسترش نمی یابد برخی ها این گونه فکر می کنند که در غرب به اسلام می گرونداما این گونه نیست اگر هم جمعیتشان گسترش یافته فقط بخاطر تولید مثل خودشان است
▪ بسم الله
به نظر من در ایران هم تندروها وجود دارند و نمونه های بسیار بارز آن قتل های زنجیره ای، ماجراهای کوی دانشگاه، ترور حجاریان و ... است. مشکل اصلی برداشت های غلط و نادرست از دین است که همانطور که علی(ع) در مورد خوارج گفت ناشی از جهل است. از دیدگاه روانشناسی آن کسانی که در برابر دیگران احساس ضعف و سستی می کنند دست به خشونت می زنند تا ضعف خود را جبران کنند، وضعیت فعلی ما در جهان اسلام نیز این گونه است، ما توانایی دفاع از خود و کشورهایمان را در برابر هجوم غرب از دست داده ایم در نتیجه عده ای که ظرفیت روانی پایینی دارند، دست به اعمال خشونت می زنند.
▪ با ساخت و جمع آوری از عملکرد غربیان
فیلمی با نام "پشت صحنه"تهیه و در اینترنت پخش شود.
▪ اسلام بی عیب و نقص است و فقط کارها و رفتارها و سوء استفاده بعضی از اسلام نماها که حتی در کشور ما هم دیده میشود مثل عدم برابری زن و مرد و چند تا زن گرفتن مرد که اصل اسلام را نمی داند و چسبیده به فرع آن و خیلی از خانواده های ایرانی بخاطر همین مسایل از هم پاشیده شده ، باعث میشود که دیگران در مورد اسلام اینگونه فکر کنند . عیب از خودمان است نه از دینمان .
▪ این آقایونی که مخالفت کردند، حتی یه بار متنو تا آخر خوندن؟
▪ شما نقد کردید، چند تن از مخاطبین عزیز هم همدلی کردند، اما متاسفانه اونها دارند با هشیاری اعتقادات خودشون رو در معرض دید دنیا قرار میدهند، و اگر دقت کرده باشید طی چند سال گذشته موج این حملات داره بیشتر میشه و کم کم این روند حتی در ذهن برخی کشورهای مسلمان زشتی خودش رو از دست میده، این دقیقاً هدفی است که با برنامه ریزی اجرا کردند.
▪ درجواب نفری که گفتند نویسنده احمق به نظر میرسدمی خواهم بگویم احمق کسی است که بی آنکه فکر کنداظهار نظر می کند اگر با نظر ات امثال شما مملکت اداره می شد که حکومت ما هم دست کمی از طالبان نداشت ولی شکر خدا هستند افراد آگاهی مثل جناب آقای احتشام که بااین گونه نقد های روشنگرانه توطئه های دشمنان دین واسلام عزیز را نقش بر آب می کنند ومن لازم می دانم که از ایشان به خاطر این روشنگری تشکر نمایم
▪ احسنت
▪ جانا سخن از زبان ما می گوئی
▪ مطلبتون خیلی جامع بود و کاملا عاقلانه و به دور از هر گونه تعصب بی جا این معضل را ریشه یابی کرده بود...
▪ ضربه ای که مسلمانان با رفتارهای غیر منطقی وبه نام اسلام به اسلام وارد می کنند هیچ دشمنی وارد نمی کند حقیقا اسلام بیش از هر چیزی به صلح وبرادری ومحبت و----عنایت دارد اما رفتارهای بعضی از مسلمانان بر عکس آن است با این وضیعت نتیجه بهتر از این نخواهد بود
▪ بالاخره یک نفر با عقل حرف زد نه از روی احساسات ... وای بر حال شما بی ...
▪ دراینکه اسلام برترین وکاملترین دین است وهر عیبی که هست از نحوه مسلمانی ماست شکی نیست.ولی باید بدانیم دشمن علی الخصوص صهیونیست بیکار ننشست وبدنبال تخریب چهره دین است بخوبی دستان آلوده آنها پشت این قضییه مشاهده میشود وترس آنها از عالمگیر شدن اسلام آنها رامجبور به اینگونه اعمال کرده است از این رو رسالت روشنفکران ومتولیان امر سنگین تر وواقع بینیانه تر دیدن حقایق دین وپرهیز از دادن آتو به مخالفان باید دردستور کار قرارگیرد.
کاظمی
▪ hاگر این فیلم ضد اسلامی نبود چه دلیلی داشت که احمدی نژاد را هم نشان دادند مگر او این قتلها را مرتکب شده بود عاقل باشیم و بیدار. البته طرفدار احمدی نژاد نیشتم ولی خواستم که مغرضانه بودن این فیلم را یادآوری کنم
sara khanoom - ایران - تهران
به این می گن اسلام ناب آمریکایی . اسلام این نیست . اسلام تو قلب و عقل خود ما شکل می گیره . نه از فیلم ها ُ‌نه از سنت ها و نه از دروغ ها .
سه‌شنبه 20 فروردین 1387

aryamanesh14 - ژآپن - توکیو
ای بابا چرا این موضوع را دو باره پیش کشیدید؟؟؟
حالا دندی از امارات میپره وسط سایت و با شمشیر دو دم همه را قلع و قم میکنه.
باور ندارید این شما و این سایت و این هم دندی سامورایی.
اگه خون ریزی شد به ما مربوط نمیباشد از ما گفتن...
سه‌شنبه 20 فروردین 1387

reza_manchester - انگلیس - منچستر
ایا اینها تعالیم اسلام نیست؟
سه‌شنبه 20 فروردین 1387

parviz1 - انگلستان - کترینگ
متشکر هم از متن بسیار عالی و هم از نظرات عزیزان با دلایل که اسلام را دینی با عشق و محبت و بخشش و راعفت دیدند و لمس کردن.آری عزیزان اسلام عشق است پس بهم دیگر احترام بگذاریم و تا جایی که میشود گذشت کنیم همچون که خداوند در قران فرموده است .فراموش نکنید که اسلام با ملا و ملا بازی بسیار فرق دارد.
سه‌شنبه 20 فروردین 1387

mah1 - ایران - تهران
چقدر مطلب خوبی بود. ولی متاسفانه بخاطره نبود همبستگی بین کشورهایه مسلمان کسی نیست جلوی این اقلیت تندرو و نفهم رو بگیره. ولی اگه مثلا مردم ایران به خیابونها بیان و فقط با نشستن و سکوت کردن نفرتشون رو به این ناهنجاریها نشون بدن خودش قدم بزرگیه. اعدام در مقابل دید همه شلاق زدن و... در زمانه حاضر کاری بیرحمانه و غیرانسانیه متاسفانه رژیمی مثله رژیمه ایران به وجهه جهانی اهمیت نمیده وفقط به فکر منافع ضدمردمی خودشه. باید قبول کرد: فتنه بزرگ، جهالت مسلمانان است و بی تفاوتی مسلمانان آگاه به این جهالت.
سه‌شنبه 20 فروردین 1387

saeed85 - ایران - تهران
به نظر من این فیلم مغرضانه بود. این اولین بار نیست که این جور فیلمها ساخته میشود. اینها اهدافی هدفمند است. متاسفانه بدعتهای بسیاری در دین وارد شده است که هیچکدام ریشه در دین ندارد. تنها راه مبارزه گسترش گفتگو میان ادیان و مبارزه جدی با تروریسم است. جالب است بدانیم که این اتفاقات در قرآن پیش بینی شده است.
« ... شما ای مسلمانان سخنان آزاردهندة فراوانی از کسانی که قبل از شما به آنها کتاب داده شده است و همچنین از ناحیه شرک‌ورزان خواهید شنید؛ اما اگر تحمل کنید (صبر) و خود را کنترل نمائید (تقوا)، چنین رفتاری نشانه اراده داشتن در امور است »سوره آل عمران آیه ۱۸۶
« ... دائمآً بر خیانتی از آنها (یهودیان) آگاه می‌شوی، به استثنای قلیلی از آنها. پس از آنها در گذر و چشم بپوش که خدا نیکوکاران را دوست دارد » سوره مائده آیه ۱۳
متاسفانه اکثر مسلمانان ظاهر دین را می بینند و اطلاعی از محوای دین ندارند.
سه‌شنبه 20 فروردین 1387

morteza70 - فرانسه - پاریس
باتشکر از اقای سید ضیاءالدین احتشام و بیان مطالب و نظرات که بالاخره یک نفر با عقل حرف زد نه از روی احساسات .
سه‌شنبه 20 فروردین 1387

Afshin London - انگلستان - لندن
فتنه بزرگ، جهالت مسلمانان است و بی تفاوتی مسلمانان آگاه به این جهالت.
جمله زیباییست.
البته با توجه به اینکه سر بریدن و اعدام و سنگسار و کشتن کافران در اسلام تاکید شده و رد نشده پس: مسلمان اگر آگاه شد دیگه مسلمان نخواهد ماند.
سه‌شنبه 20 فروردین 1387

ARTEMIS-SW - سو ید - مالمو
اسلامی خودتو پشت روشنفکری پنهان نکن نوشتی چرا عکس احمدی نژاد هست نکنه اونو با گاندی اشتباه گرفتی؟؟؟؟؟؟این همه جنایت در طی این انقلاب کثیف و باز اب توبه سر این رژیم؟؟؟؟؟اسلامتون همینه که قسمتی از جنایت ان در فیلم فتنه نشان داده شد.........ننگ بر دینتان که جز سیاهی ارمغانی نداشت....
سه‌شنبه 20 فروردین 1387

تنهاترین - ایران - تهران
در این مورد که اهداف سیاسی در پشت ساخت این فیلم قرار داد هیچ شکی نیست وگرنه چرا یک نماینده مجلس باید چنین فیلمی بسازه اما بد نیست ما که ادعای مسلمونی می کنیم یه کم منطقی به کل قضیه نگاه کنیم بهتره قبول کنیم افراط گرایی در هر کاری بده
البته این رو هم بگم من به عنوان یک ایرانی که اجدادش به زرتشت و دین یکتا پرست اون معتقد بودن هنوز هم به معنای واقعی اسلام رو در دل خودم احساس نمی کنم. اسلام اگر گسترش پیدا کرد از همون ابتدا هم با کمک شمشیر بود و بس
سه‌شنبه 20 فروردین 1387

paiiz - ایران - تهران
یکی به من بگه اسلام واقعی کجاست همه که نماینده واقعی اسلام نیستند پس این دین کجا خودشو مخفی کرده؟ دین اصلا باعث جنگو بدبختییه اما اگر همه بر اساس اصل انسانی رفتار کنند اونوقت بساط دین و حاملان دینی هم جمع می شه
سه‌شنبه 20 فروردین 1387

dj amir - انگلیس - برادفورد
من کاملا موافقم
سه‌شنبه 20 فروردین 1387

parand2008 - فرانسه - نانسی
این را هم باید اضافه کنید مگر نه اینکه وقتی دانشجویان کوی دانشگاه را از پنجره پرت می کردند فریاد الله اکبر سر میدادند و به فاطمه زهرا تقدیم اشان میکردند
سه‌شنبه 20 فروردین 1387

javadremix - ایران - تهران
1- اصلا ما نمی خواهیم با مسلمان نما ها برخورد کنیم شما........می خوری که فیلم ضد اسلامی میسازی بدبخت تا آخر عمر باید تو یه اسطبل محافظت شده بمونی نخوای هم بمونی تا 20 دقیقه دیگه میکشنت 2 - اصلا میدونید چیه اگر در آینده بتوانم بدترین فیلم ها را برای مسیحیان و یهودیان میسازم شما که هزار ماشالا کثافت کاری از سرو ریختتون میباره 3- چه بخواین چه نخواین تا چند سال دیگه اسلام اولین دین جهان و قدرتمند ترین مکتب عالم می شود 4- باور کنید باور کنید اینارو از روی توهم و شکم سیری نمی گم به قول یکی از دوستان اشکامو دارم با چفیه ام پاک میکنم اما واقعا اقراق نکردم.
سه‌شنبه 20 فروردین 1387

shad - فرانسه - نیس
اگر منظور نویسنده از غیر مسلمانان دنیای غرب است انها اگاهتر از انچه او می پندارد هستند و این جنایات را به تمام مسلمانان تعمیم نمی دهند.به غیر مسلمانان حق بدهیم که با دیدن این واقعیتهای هولناک غیر قابل انکار و نقض حقوق انسانی اکثریت صلح جو و ازادیخواه مسلمان و غیر مسلمان در سرزمینهای اسلامی از اینده خویش بیمناک باشند. منظور مولف از عقلای اسلام چه کسانی ست؟ همانهایی که غیر مسلمانها را نجس و ناپاک می خوانند و ازادیخواهان مسلمان را جاسوس بیگانه و صهیونیست؟ یا انها که در رویای جهان اسلامی به سر می برند؟
سه‌شنبه 20 فروردین 1387

khasteh - فرانسه - استراسبورگ
جوادی ایات شیطانی تاتر شد رفت رو صحنه نویسندشم سر و مر و گنده داره میچرخه اونیم که دستور قتلشو داده بود خیلی وقته زیر یه خروار خاک خوابیده .شما ....... نخور به جای پاک کردن اشکات با چفیه مختو به کار بنداز .
سه‌شنبه 20 فروردین 1387

shad - فرانسه - نیس
javadremix - ایران - تهران
پاسخ- کاملا مشخص است که شما اغراق نمی فرمایید. برای ساختن فیلمی که بتواند عمیقا همه مسیحیان و یهودیان را متا ثر کند باید وقت زیادی را به مطالعه مسیحیت و یهودیت اختصاص دهید. در نتیجه وقت زیادی برای رفتن به مسجد پیدا نخواهید کرد. با مطالعه کتب الحادی ادیان دیگر ممکن است که عقلا و علمای اسلام در دینداری شما تردید حاصل کرده و با شما هم همان برخوردی را که با مسلمان نما ها میکنند بکنند! ای مرد بسیجی از خطر حذر کن که تمام دانش و علوم جهان در کتاب اسمانی قران است!
سه‌شنبه 20 فروردین 1387

erfan-iran - ایران - ایران
javadremix :
اسلام هرگز به دین اول جهان تبدیل نخواهد شد .. مگر آنکه مردم دنیا مخشان عیب بردارد .. یا ضربه سختی به مغزشان وارد شود ....
همه می دانند و تنها کافی تا نگاهی به مسلمانان و کشورهای به اصطلاح اسلامی !! داشته باشید تا ببینید که کثافت از سر رو روی چه کسانی می بارد ... خوب است که بوی گند مذهبتان دنبا را برداشته !
سه‌شنبه 20 فروردین 1387

babak1660 - انگلیس - لندن
قابل توجه javadremix دستشون هم درد نکنه خوب فیلمی ساختن مگر بجز واقعیت چیز دیکه هم تو این فیلم دیده میشه ....دمشون گرم ای ول..javadremix تو هم برو اشکت را با چفیت پاک کن
سه‌شنبه 20 فروردین 1387

derafsh - اتریش - وین
قابل توجه عزیزانی که حتی یک مرتبه معنی فارسی قران را نخوانده اندو از اسلام دفاع می کنند. در قران 164 ایه جهاد وجود دارد که من فقط سه تای انها را ذکر میکنم1.با انها بجنگید تا دیگر فتنه ای نباشد و دین تنها دین خدا باشد.........2.وچون ماههای حرام به پایان رسید هر جا که مشرکان را یافتید بکشیدو.........3.با کسانی از اهل کتاب که به خدا و روزقیامت ایمان نمی اورند و چیزهایی را که خدا و پیامبرش حرام کرده است بر خود حرام نمی کنند و دین حق را نمی پذیرند جنگ کنید تا انگاه که به دست خودو در عین مذمت جزیه بدهند.نوشتن تمام این ایات از حوصله و وقت اینجانب خارج است. همانطور که ذکر کردم 164 ایه فقط در مورد جنگ و خونریزی در قران وجود دارد. لطفا قبل از اینکه نظر بدهید قدری مطالعه کنید. در ضمن ایات سر بریدن و دست و پا بریدن را هم ملاحظه کنید.هیچ کجای این فیلم ذره ای دروغ وجود ندارند. شاد باشید.
سه‌شنبه 20 فروردین 1387

ARTEMIS-SW - سو ید - مالمو
جواد..رمیکس؟؟؟؟؟؟باید بگم .....فکر کردی کوههای افغانستانه ..و پهلوی ... بن لادن؟؟؟به کوری چشم شما خل و چلهای اسلامئ تعدادی از جوانان ایران اگاه شده اند وگول شما دیوانگان را خواهند خورد..1 بار هم نوشتی سازنده ی اینفلم رابایدسر برید ..از کوزه همان برون تراود که در اوست....مغز تو و جنایت
سه‌شنبه 20 فروردین 1387

mahkame - اتریش - وین
مگه تو اسلام نیومده((مشرکان را انقدر بکشید که زمین از خونشان گلگون شود)) ؟؟؟مگه واقعیت اسلام این نیست؟؟؟ طالبان دارن قران را اجرا می کن. ولی ایا خداوند ما وقتی ادم وحوا گناه کردن انها را کشت و زمین را از خونشون گلگون کرد؟؟ وقتی پسرشون اولین قتل دنیا را کرد خدا باهاشون چیکار کرد؟؟ اسلام دین کشتن و گردن بریدن هستش. مسلمانان چرا خودشون را گول میزنن ومیگن اسلام این شکلی نیست؟؟
سه‌شنبه 20 فروردین 1387

elora - نروژ - اسلو
هر دین و مذهب و هر گروهی روی خوب و بد داره. بچگانه است که ادم فکر کنه ایدئولوزی پرفکتی وجود داره. این فیلم فقط جنبه های منفی اسلام رو نشون داده همونجور که هزاران فیلم دیگه فقط جنبه های مثبت اسلامو زیر ذره بین گذاشتن. بعضی از عزیزان فکر میکنن در غرب همه عاشق مسیحیت و یهودیتن و فقط حمله به اسلام میشه. اگه بخواهیم با هر کی ضد عقاید ما حرف زد بجنگیم که دنیا میشه میدون جنگ.با اینکه خیلی سخته بیاین به هم اجازه ازادی بیان نظر بدیم.هر چند که توهین امیزه برخی نظرات.ما هم میتونیم نظر خودمونو بگیم.زنده باد ازادی و ازاده خواهی. به امید روزی که یاد بگیریم با ازادی خودمون به دیگران لطمه نزنیم.
سه‌شنبه 20 فروردین 1387

iran zamen - نروژ - روگنان
از نویسنده این مقاله واقعا تشگر میگنم.بسیار زیبا نوشته اند.ولی اسلام یعنی وحشی گری تاریخ 1400 ساله این دین به همه ثابت کرده.یکی از این افراد تند رو javadremix - ایران - تهران.شما فکر می گنید این انسان بوئی از اسلام برده است.ببینید چند میلیون نفر در جهان مثل ایشان هستند.تا امثال اینها هستند دنیا روی ارامش به خود نخواهد دید.
سه‌شنبه 20 فروردین 1387

bandekhoda - برازیل - برازیلیا
درود بر اسلام.
سه‌شنبه 20 فروردین 1387

عبدالکوروش1 - ایران - کامبادن
روحت شاد صادق هدایت چقدر خوب این اسلام رو شناختی که 50 ساله پیش درست همین چیزها رو پیش بینی کردی
حقیقتا که دین مبین اسلام مثل نازیسم و فاشیسم جان می دهد برای غارتگران و دزدان تا با توکل به ان و به اسم خدا اموال مردم را چپاول کنند و زنان و کودکانشان را به غنیمت ببرند و تازه در ان دنیا از صبح سحر تا بوغ سگ بکارت حوری ها را بزنند
اخه این چه دینی که توی دنیا و اخرت سکس و خونریزی و خودپسندی و ... از سرتاپاش می ریزه
سه‌شنبه 20 فروردین 1387

persian*girl - آمریکا - آمریکا
دوستان عزیز باید به این نکته توجه داشته باشند که این یک فیلم مستند است. در فیلم مستند واقعیت تجربه شده را در قالب زندگی روزمره، منسک دینی، فرایند انتخابات ... به تصویر می کشد. یعنی نمایش دهنده واقعیتها بدون هیچ تحریفی. زمانی که سلمان رشدی کتاب ایات شیطانی را منتشر کرد خشم مسلمانان جهان را بر انگیخت . برای اینکه کتاب ایات شیطانی تحریفی بود از قران مجید و توهین به پیامبر بزرگ اسلام. و موقعی که فیلم 300به پرده نمایش گذاشته شد همه ایرانیان و حتی بسیاری از منتقدان تاریخ نسبت به اکران این فیلم معترض بودند. برای اینکه فیلمی بود که با واقعیت مغایرت داشت. ولی در مورد فیلم مستند فتنه: ایا با واقعت مغایرت داشت؟ ایا ایات قران تحریف شده بودند؟ مسلما نه. پس اعتراض برای چی؟ شاید اعتراض به تقلیل بسیاری از موارد که در فیلم به نمایش گذاشته نشده بود. انکه همه مسلمانان با هم برادرن ولی در طول 8 سال ایران و عراق برادران همدیگر را می کشتند. و اینکه در دین اسلام هر کس مسلمان نباشد کافر است پس باید علیه کافران جهاد کرد و هر کس به دین دیگری گروید باید کشته شود.و بسیاری دانشجو و جوانان بیگناه که در ایران می کشند و هزاران مسایل دیگر.
ما با تمام این مسایل به خوبی اشنا هستیم و هر روز شاهد چنین مواردی هستیم( لااقل در کشور خودمون). تنها کاری که اینها انجام دادند این بود که تمام این واقعیتها را در یک مجموعه کوتاه جمع کردند و به نمایش در اوردند که البته بسیاری موارد دیگر را فراموش کردند. ما باید سعی کنیم با واقعیات منطقی برخورد کنیم.
سه‌شنبه 20 فروردین 1387

kaveh_dadkhaah - انگلستان - لندن
درود بر سازنده این فیلم و دیگر روشنگرانی که جهره واقععی این اسلام خونریز را به دنیا نشان میدهند.
به امید رنسانس اسلامی
جاوید ایران زمین
سه‌شنبه 20 فروردین 1387

king_irooni - ایران - سربندر
من فیلم رو ندیدم اما چند تا آیتمی که از این فیلم نوشتی مگه دروغه؟؟ من نمیگم که ما بدیم و اونا خوبن اما این آیتمها وجود دارن و همه می دونن که راسته حالا دیگه چرا ناراحت میشن وقتیکه حقایق رو نشون میدن ؟؟ آیا تصاویری که در این فیلم نشون داده میشه جعلیه ؟؟ اگه که جعلیه پس این آقا قصد اهانت داشته اما اگه واقعیه پس اهانت نیست واقعیته.
چهار‌شنبه 21 فروردین 1387

پری دریائی - ایران - ایران
javadremix - ایران - تهران عزیزم چرا انقدر بهت فشار اومد؟خوب واقعیت تلخه اما قابل انکار نیست . به جای فرار کردن از واقعیت سعی کن کاری هر چند کوچک در مورد تغییر این چهره کثیف از اسلام انجام بدی. نه مثل کبک سرتو بکنی زیر برف.همه ما خوب می دونیم این فیلم مستند صد در صد راسته و واقعیت داره حالا امثال تو می خواین انکارش کنید تا خودتون رو توجیه کنید خیالی نیست جامعه جهانی برای تفکرات پوسیده و عقب افتاده اممثال شماها تره هم خورد نمی کنه عزیزم!!
چهار‌شنبه 21 فروردین 1387

alitajik - ایران - ورامین
اگر واقعا سازندگان این فیلم بی غرض بودند در ابتدای فیلم میگفتند که اسلام واقعی از انجام چنین اعمال وحشیانه ای بیزار است و این افراد برای بد نام کردن دین خدا دست به چنین اعمالی میزنند
چهار‌شنبه 21 فروردین 1387

alitajik - ایران - ورامین
آنچه که در ایران و بسیاری از کشورهای اسلامی دیده میشود وجود خرافات و عقب ماندگی فرهنگی است نه اسلام که متاسفانه بنام دین توسط دشمنان اسلام واردشده .از نظر اسلام مرز بین کشور ها یک چیز قراردادی است که در طول تاریخ بارها جابجا شده ولی محترم است ولی تمام افراد بشر در قبال هم تعهد دارند و اگر هر ظلمی به یک انسان در هر گوشه جهان شد هر مسلمانی که آگاه شد و میتواند برای رفع آن اقدامی انجام دهد باید این کار را بکند. در اسلام برای داشتن اخلاق خوش بسیار تاکید شده حتی مسلمانان از گفتن نا سزا به دشمنان بر حزر داشته شده اند.هیچ مسلمانی حق آسیب رساندن به بدن خود را ندارد چه رسد به اینکه قمه زنی کند. متاسفانه امروزه هر آنچه ضد اسلام است بنام اسلام ودر طول زمان به خورد مسلمانان داده میشود
چهار‌شنبه 21 فروردین 1387

Persia_64 - ایران - طهران
اون عزیزانا که میگن این اسلام نیست سوال میکنم
مگه تو قرآن نگفته جز اسلام دینی پذیرفته نیست ؟ مگه تو قرآن نگفته هرکی مسلمون نشد کافر هست و حکمش هم تو همون قرآن نوشته که گردن باید زد و .... تو را به خدایی که میپرستید دست از این جهالت بردارید . بله اشکال از اسلام هست و قرآن و محمد غیر از اینه بیاید تالار
چهار‌شنبه 21 فروردین 1387

Persia_64 - ایران - طهران
alitajik - ایران - ورامین آفریدگار جهان که من میشناسم خدایی نیست که اسلام رو نازل کرده
کدام دین کدام خدا ، آخه برادر من تو کل عمرت یک بار قرآن از نزدیک دیدی ؟ نگفته تو قرآن غیر مسلمون کافره ؟ نگفته کافر رو باید سر برید ؟
از این حرفای غیره انسانی زیاد زده برو بخوان بعد بگو اسلام چی هست چی نیست
چهار‌شنبه 21 فروردین 1387

shad - فرانسه - نیس
alitajik - ایران - ورامین
پاسخ - اسلام واقعی ترشح ذهن عرب بادیه نشین است نه شما!
چهار‌شنبه 21 فروردین 1387

م-محمدی - ایران - تهران
اگر بعد از وفات پیغمبر اسلام را منحرف نمی کردند الان به این روز نمی افتادیم تا کسانی که متفکرین ( از جمله گالیله) را در دوره قبل از رنسانس می کشتند برای ما فیلم بسازند. بایستی یکی فیلم آنها را بسازه تا بفهمند توهین کردن چه عاقبتی داره (پیغمبر اسلام دشمن سرسخت خود ابوسفیان را ببخشید این وصله ها بهش نمی چسبه باید خودشون را اصلاح کنند.
چهار‌شنبه 21 فروردین 1387

تنهاترین - ایران - تهران
علی تاجیک و محمدی از تهران
کرکره مختون کشیدین پایین یه قفل هم زدین بهش آره راست می گین تا وقتی اسلام مثل شماها رو داره خیلی زود هم به زور شمشیر پیشرفت می کنه
جوادی حالا که عفت کلام نداری و منطقت در حد ... خوردنه پس خودتم ... می خوری که در قالب یه ایرانی تصویر یک افراط گرا رو به نمایش می ذاری
چهار‌شنبه 21 فروردین 1387

iran zamen - نروژ - روگنان
ملایان وتازی پرستان در طول 1400 سال گذشته تمامی کوشش خود را بکار بردن که تاریخ راستن ایران وایرانی را بسود خودشان برگردانند.هیچ گفتگویی از چگونگی سر بریدن صدها هزار ایرانی به جرم پایبندی به ائین گفتارنیک.پندارنیک وکردارنیک صورت نگیرد.وهیچ حرفی در مورد تجاوز اعراب به زنان و کودکان و حراج انها در بازار مکه ومدینه انجام نگیرد.این بخاطر خرافه پرستی و باورمان به هیولای اسلام و قران است.کتابی که بجز گریاندن انسانها وبیم عذاب اخرت دادن به انسانها و ترد هر گونه شادی وپایکوبی وعشق ورزی انسانی در ان نیست.
چهار‌شنبه 21 فروردین 1387

javadremix - ایران - تهران
ARTEMIS-SW - سو ید - مالمو وiran zamen - نروژ - روگنان برای چی توهین میکنید نه اصلا بحث و ول کنید چرا تحقیر میکنید مگه من چیز توهین آمیزی گفتم اصلا دوستان شاهد هستند من حتی یکبار هم به کسی توهین نکردم ولی شما آزادانه دارید به من و شعور من بی احترامی میکنید مگه من چی گفتم.....................
چهار‌شنبه 21 فروردین 1387

khasteh - فرانسه - استراسبورگ
جوادی خودتو به موش مردگی نزن.من با توهین و فحش و بی احترامی به شدت مخالفم .ولی تو که تو یکی از کامنتای گذشتت به دانشجوها فحش داده بودی و با کتک زدنشون موافق بودی چطوری میخوای حرفت به دل بشینه ؟
چهار‌شنبه 21 فروردین 1387

Afshin London - انگلستان - لندن
طبق گفته م-محمدی-ایران-تهران و خیلی مسلمانهای دیگه که دم از -اسلام واقعى- میزنند٬ اسلام بعد از وفات پیغمبر به انحراف کشیده شده!!!!
یعنى 1400 ساله که مسلمانان به یک دین منحرف اعتقاد دارند٬ به اسم یک دین منحرف ادم میکشند٫ جنگ راه میاندازند٫ سنگسار میکنند٫ سر میبرند......
وگرنه -اسلام واقعی- اونی بوده که پیغمبر در مدت 23سال پیاده کردند!!! در اون مدت بیشتر از پنجاه تا جنگ را رهبرى کردند٬ بیشتر از چهل زن رسمی و غیررسمی گرفتند.... بعضى از دشمنانشون هم بعد از قتل عام و شکست دادنشون بخشیدند!!!!!!
ایکاش اینجور ادمها لااقل سی ثانیه درباره حرف خودشون فکر کنند.
چهار‌شنبه 21 فروردین 1387

javadremix - فرانسه - استراسبورگ
khasteh - فرانسه - استراسبورگ حالا چی اسم شهر رو حال کن ببین حرف چوری به دل میشینه اگهث من مثل شما بودم که باید میرفتم........
چهار‌شنبه 21 فروردین 1387

dandy - امارات - امارات
Persia_64 - ایران - طهران برای اینکه بدونی نه نگفته...کجاش نوشته...میتونی شماره ایه را برایم بیاری........شما بدون مدرک حرف نزن فکر میکنم خجالت داره... میشم.....aryamanesh14 - ژآپن - توکیو اقا اماده هستی برای شمشیر بازی....
چهار‌شنبه 21 فروردین 1387

parand2008 - فرانسه - نانسی
پس بگو بعضی ها با چند تا اسم می ان این جا چه حوصله ای دارید شما ها این جا میدان نبرد نیست باید هر کسی نظر ش را بزاره این را بهش می گن ازادی اندیشه و دموکراسی حالا هرکس به نسبت سوادش و اطلاعاتش حرف میزنه سر حرفتان باشید و اگر درسته سعی کنید متقاعد کنید دیگران و الا ساختن یک نام نشان دیگه اخه چیزی را درست نمیکنه ....ادم خودش باشه خیلی بهتره
چهار‌شنبه 21 فروردین 1387

aryamanesh14 - ژآپن - توکیو
دندی امارات
چرا پیامبر اسلام بعد از به قدرت رسیدن در مدینه قبله مسلمین را تغییر داد؟؟؟؟
2- چرا تا زمانی که همسرشان (خدیجه) زنده بود ازدواجی نکرد (از قبیل صیغه تا رسمی)؟؟؟؟؟؟؟؟؟
3- چرا پس از فتح مکه خانه ابوسفیان (بزرگترین دشمن پیامبر) را خانه امن نامید .(بنا به توصیه عموی خویش عباس)؟؟؟؟؟؟
عزیزم فعلأ شمشیرتو غلاف کن و پاسخی خردمندانه و منطقی را عنوان کن و از جوابهای کودکانه صرف نظر کن.
امیدوارم که شاد و خرم باشی
پنج‌شنبه 22 فروردین 1387

paiiz - ایران - تهران
دندی جان
تغییر قبله یک اقدام نمادین بود وگرنه پس چرا تا قبل از آن بهش نماز می خوندن؟ به خاطر این که دینها بالاخره با هم در تخالف و تضاد قرار می گیرند. ادیانی که اصل و اساسشون بر اصول انسانی و کرامت انسانی نباشه رزود به تباهی کشیده می شن.
ازدواج پیامبر هم خودش داستانی داره و طبعا پیامبری که تمام اموال خدیجه را صرفق گسترش اسلام کرد نمی توانست سرش زن بیاره. شاهد اینکه پس ازفوت خدیجه صدها زن گرفت.
کار سومش هم سمبلیک و بیشتر به خاطر سنت های قبیله ای و جذب آنها به اسلام بود.
پنج‌شنبه 22 فروردین 1387

aryamanesh14 - ژآپن - توکیو
جواد-رمیسک-ایران+فرانسه=تهران+استراسبورگ
دوست عزیز (همسنگریه جنگ فاو)
من به شما توصیه دارم که به موضع اصلی خویش عقب نشینی کنید تا مبادا بین لبه قیچی (گازانبری) مورد حمله قرار گیرید.
این حمله از نظر موقعیت سوق الجیشی جنگی و استراتژی مفید نمیباشد.
پاینده باشی ایرانی گرامی.
پنج‌شنبه 22 فروردین 1387

khasteh - فرانسه - استراسبورگ
کسی فهمیده این جوادیه چی نوشته ؟
پنج‌شنبه 22 فروردین 1387

hojjatbaba - ایران - تهران
توجه توجه
دوستان گرامی دقت کنید همه شما ایرانی هستید بیخود بجان هم نیفتید
همانطور که قبلا هم گفته ام نه طالبان اسلام است نه نازیسم مسیحیت ونه صهیونیزم یهودیت این فیلم توسط یکنفر صهیونیست ساخته شده و اعمال بک گروه کوچک را به به تمام جامعه منتسب تعمیم داده است کمی فکر کنید مخصوصا در معانی ایات قران چون قران کتابی است با ادبیات مخصوص وپر محتوا انچه را که از ظاهر ایات برداشت میکنید فکر نکنید که درست است یکی از دوستان نوشته بودند قران 164 ایه در باره جهاد دارد میپرسم :عزیزم قران کلا چند ایه دارد ؟ ایات جهادی قران بیشتر برای اماده بودن است نه دستور حمله مثال میزنم (اگر شما در محله ای زندگی میکنید که دزدی در انجا زیاد است اگر برای منزل خود دزد گیر نصب کنیدوسیم خاردار روی دیوار بگذارید ایا شما خشونت طلب هستید ویا چرا محافظین شخصیت ها در تمام دنیا اسلحه دارند ایا ادم کش هستند اصلا چرا نباید بگذاریم ان ادم دزد براحتی از منزل ما سرقت کند یا حتی ما را بکشد )
ساده انگار نباشیم در قران امده بشارت بده بندگانی را که تمام حرف ها را میشنوند و بهترینشان را انتخاب کرده وبه ان عمل میکنند اگر حرف حقی را بک یهودی بگوید باید گوش کرد نه به صرف اینکه من اورا قبول ندارم یا دشمن من است انرا رد کنم در پایان ابو علی سینا میگوید اگر کسی یک عمل غلط را انجام داد وبعد هزار دلیل اورد برای توجیه ان عمل ؛ میشود هزارو یک غلط
زد زیاد
پنج‌شنبه 22 فروردین 1387

shad - فرانسه - نیس
hojjatbaba - ایران - تهران
پاسخ- بهانه همیشگی اسلامدوستان : یکنفر صهیونیست! و یک گروه کوچک اسلامگرا ! تا بهترین سخنان در نظر اسلامیون چه باشد! در قرن 21 هنوز مشکل مسلمانان شناخت اسلام واقعی ست! مگر اسلام در عربستان ظهور نکرده؟ شناخت اسلام راستین شناخت فرهنگ عرب را طلب میکند.
پنج‌شنبه 22 فروردین 1387

dandy - امارات - امارات
aryamanesh14 - ژآپن - توکیو
تو واقعا این سوالها رو از کدوم کهکشان اوردی (به گفته مارمولک)...بهت بخندم یا لبخند معروف ...... paiiz - ایران - تهران عزیز جان برادر این تصورات خودتون هست...صد بار ازدواج نکرد 9 مرتبه ازدواج کرد....که یکی از خانمهاش هم ماریا مسیحی بود.....این قصه ها مقصله من که باید بشینک فقط پاسخ شماها رو بدهم...جالب اینجاست که حرفهای من مثله هضمش سنگینه برایتون
پنج‌شنبه 22 فروردین 1387

aryamanesh14 - ژآپن - توکیو
دندی امارات
عزیزم از این جواب بسیار زیبایتان متشکرم.
پاسخی را که میخواستم بدست نیاوردم به هر حال متشکرم ٬ مرسی٬ پاییز جان از شما هم متشکرم.
جواب درست دادی.
موفق باشید
پنج‌شنبه 22 فروردین 1387

derafsh - اتریش - وین
هاججت بابا. اولا ایات جهاد را بشمار بین که دقیقا 164 ایه می شود. ثانیا چرا این قضیه را با دزد گیر و سیم خاردار مقایسه می کنی. مگر نه اینکه با استناد به همین ایات تا زمانی که تازی شمشیرش تیز بود به دنیای ان روز حمله کرد و ایرانیان را قتل عام کردو زنان ایران را دربازارهای مدینه به حراج گذاشت. اقا قدری تاریخ خودتان را مطالعه کنید.اقا این ایات به دزدگیر چه ربطی دارد. تازی به ایران حمله کرد یا ایران به تازی. بی زحمت یک ایه دزد گیر قران را جهت اطلاع ما ذکر کنید.معنی جهاد که معنی دزد گیری نیست. به معنی حمله است . این فیلم هم دقیقا روی همین مورد انگشت گذاشته است که اسلام دین جهاد است.اسلام دینی است که اگر قدرت بگیرد دوباره به دنیا حمله می کند. قدری منصف باشیم.
پنج‌شنبه 22 فروردین 1387

hojjatbaba - ایران - تهران
درفش جان جواب من را ندادی اسلام دینی است جهانی ونه عربی همانطور که مسیحیت نیز دینی جهانی است عزیزم به مسایل سطحی نگاه نکن من شنیده ام که پیامبر اکرم در جایی فرموده اند که من عربم ولی عرب از من نیست ببین در انزمان با ایشان چه کرده بودند که اینرا فرموده ایات دیگر قران را هم بخوان اصلا قران را با با معنی فارسی ان وبا تفکر در ایات ان با توجه به شان نزول وتفسیر ان وبدون جهت گیری بخوان بعد قضاوت کن
متاسفانه وقتی که دین (هر دینی) وسیله کسب وکار شد وعده ای انرا برای اهداف خود بکار گرفتند وضعیت همین میشود که میبینیم
اسلام یعنی تسلیم بودن در برابر خدا و دوست داشتن هم نوع ونیکی به دیگران وایستادگی در مقابل طاغوت وهرکسی که قصد ازار شما را دارد یعنی نه زور بگو ونه تسلیم زور باش ازاد باش وفقط بنده خدا باش چیز زیادی نخواسته ولی متاسفانه ..........
جمعه 23 فروردین 1387

paiiz - ایران - تهران
دندی امارات
شما خودت استدلال کن برادر ببینیم چه جوابی برای سوالهای توکیو داری؟ فقط محکوم نکن من هم جوابتو می دم
جمعه 23 فروردین 1387

GOD_SOLDIER - انگلیس - گلاسگو
قابل توجه تمام کسانی که ضد اسلام و مسلمان هستند باید بگویم که خیلی برای شما متاسفم که فقط این را یاد گرفتید(البته یاد نگرفتید بلکه شنیدید)که اسلام جنگ است قتل است و زور و.....آیا به هزار چیز خوب که گفته هم توجه میکنید؟؟؟البته نه بخاطر اینکه به صرفتان نیست و اطلاعاتش را ندارید این یک حقیقت تلخ است .اونقدر که ادعای با فرهنگی خود را میکنید ؟فرهنگ یعنی احترام به عقاید مردم .وسواد اخلاقی که در اسلام یکی از قوانینش میباشد.
جمعه 23 فروردین 1387

dandy - امارات - امارات
paiiz - ایران - تهران به شما ربطی ندارد پاسخم به انکسی ربط داشت که جوابشو گرفت...تو سرت تو کار خودت باشه....خالا جوابتو گرفتی
جمعه 23 فروردین 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.