۲۰ دقیقه گروگانگیری جاعل حرفه یی در بانک صادرات مشهد

20 دقیقه گروگانگیری جاعل حرفه یی در بانک صادرات مشهد

 جاعل حرفه یی تراول چک که برای فرار از حلقه محاصره پلیس یک مشتری بانک را گروگان گرفته بود با شلیک ماموران مجروح و راهی بیمارستان شد.

به گزارش خبرنگار ما ساعت 10 صبح دیروز مردی جوان به شعبه پیام بانک صادرات مشهد واقع در بلوار دستغیب مراجعه و از صندوقدار بانک خواست چند فقره تراول چک را به حساب پس اندازش واریز کند. کارمند بانک پس از تحویل گرفتن تراول چک ها به ا رزش 800 هزار تومان و بررسی آنها به جعلی بودن شان پی برد اما بدون آنکه به مشتری جوان حرفی بزند به سراغ رئیس شعبه رفت و او را از ماجرا مطلع کرد. در همان لحظات که کارمندان بانک ماموریت یافته بودند آورنده چک های قلابی را تا زمان حضور پلیس معطل کنند مرد جوان به رفتار آنان مشکوک شد و به نقشه آنها پی برد به همین خاطر تصمیم گرفت بانک را ترک کند اما پیش از هر اقدامی از سوی وی، تیمی از ماموران گشت توانستند ظرف سه دقیقه پس از اعلام گزارش از طریق مرکز فوریت های پلیسی خود را به شعبه پیام برسانند.مرد جوان که با مشاهده ماموران خود را محصور در حلقه محاصره آنان می دید، ناگهان به سوی زنی 50 ساله یورش برد و با درآوردن چاقویی از جیبش با داد و فریاد به تهدید حاضران در بانک و ماموران که بیرون در انتظار او را می کشیدند، پرداخت و گفت اگر راه را برای فرار وی باز نکنند گروگانش را به قتل می رساند. با این اقدام مرد گروگانگیر، دلهره و اضطراب بر کارمندان و مشتریان بانک سایه انداخت و ماموران که تصور می کردند بدون هیچ مانع و مشکلی می توانند یک مجرم احتمالاً ناشی را بازداشت کنند شوکه شدند. به این ترتیب تلاش برای آرام کردن مرد چاقو به دست و واداشتن وی به تسلیم آغاز شد اما گفت وگو با وی به نتیجه نرسید. در همان شرایط نیروهای کمکی پلیس نیز وارد عمل شدند و کوشش خود را به کار گرفتند تا پیش از وقوع حادثه یی ناگوار به این غائله خاتمه بدهند.

حدود 20 دقیقه پس از آغاز گروگانگیری در بانک، مرد مهاجم که اطمینان یافته بود پلیس در برابر وی تسلیم نخواهد شد و راه فراری برای او متصور نیست، در حالی که زن میانسال را همچنان در گروگان داشت با گام های آهسته به سمت در خروجی حرکت کرد. او در یک لحظه با وارد کردن چند ضربه سطحی به زن 50 ساله وی را رها و تلاش کرد پای پیاده از حلقه محاصره خارج شود و فرار کند.در این هنگام ماموران که با بی توجهی متهم به دستور پیاپی خود مواجه شده بودند به سوی او آتش گشودند و توانستند وی را از ناحیه کمر هدف گلوله قرار دهند. به این ترتیب مرد گروگانگیر بازداشت و به همراه زن میانسال به بیمارستان منتقل شد.در همان ساعاتی که این مرد تحت مداوا قرار داشت کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد که از جیب وی یک جلد شناسنامه جعلی کشف کرده بودند به تحقیق درباره سوابق متهم پرداختند و متوجه شدند او با نام قلابی در شعبه پیام بانک صادرات حساب باز کرده و از پیش برای انجام کارهای مجرمانه نقشه کشیده بود. در ادامه تحقیقات مشخص شد متهم یک جاعل حرفه یی تراول چک است که در چند بانک مختلف حساب باز کرده و تاکنون بارها چک پول های قلابی را به حسابش واریز و مبلغ مورد نظر را از عابر بانک شعبه یی دیگر دریافت کرده است. کارآگاهان متوجه شدند این متهم از چندی قبل با شکایت بانک هایی که در آنها حساب داشت تحت تعقیب قرار گرفته اما سرنخ های موجود نتوانسته بود پلیس را در شناسایی و دستگیری وی یاری دهد.پس از بهبودی نسبی مرد گروگانگیر او تحت بازجویی قرار گرفت و با اعتراف به جعل چند میلیون تومان تراول چک گفت؛ همیشه شگرد من برای خرج کردن چک های قلابی به این شکل بود که آنها را به حساب خودم واریز و سپس پول نقد دریافت می کردم و این بار نیز قصد انجام چنین کاری را داشتم و چون چک پول ها را بسیار حرفه یی و شبیه به نمونه اصل آن جعل می کنم، تصور نمی کردم کارمند بانک متوجه موضوع بشود چون یک بار دیگر هم به این بانک رفته و با دو هزار تومانی های جعلی حساب باز کرده بودم. زمانی که متوجه شدم کارمند زن بانک مرا شناخته و متوجه شده تراول چک هایم قلابی است تلاش کردم فرار کنم ولی رئیس شعبه در بانک را قفل کرد و من چاره یی غیر از گروگانگیری نداشتم.

سرهنگ تفقدی - معاون اجتماعی نیروی انتظامی مشهد - در رابطه با آخرین وضعیت جاعل حرفه یی به خبرنگار ما گفت؛ متهم هم اکنون در بیمارستان به سر می برد و پس از مداوا به بازداشتگاه منتقل خواهد شد و پرونده اش از سوی مراجع قضایی مورد رسیدگی قرار می گیرد.

حسن کچل - امریکا - نیویورک
اخرشه اخه کدوم عاقل بحساب خودش چک قلابی واریز میکنه پیشنهاد میکنم مشهدی ها همون شمع دزدی را ادامه بدهند بهتره
دوشنبه 19 فروردین 1387

dandy - امارات - امارات
چرا عاقل کند کاری.. هوش و ذکاوتشو صرف چه کاری کرد
دوشنبه 19 فروردین 1387

shabda - ایران - تهران
حسن کچل - امریکا - نیویورک - اقا حسن این شگردیه که چند وقته که اینجا باب شده . یارو با یه شناسنامه جعلی با اسم و مشخصات جعلی که مثلا مشخصات خودشه یه حساب باز میکنه و ....
سه‌شنبه 20 فروردین 1387

mehdi_mashad - ایران - مشهد
حسن کچل - امریکا - نیویورک
عزیزم اگه یکم به اون مغز کوچیکت رجوع کنی میبینی مسئله خیلی روشنه. اون چک پول قلابی به حسابش واریز میکرده از این طرفم اسکناس اصل از حساب خودش از عابر بانک دریافت میکرد
جمعه 23 فروردین 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.