حدادعادل: کشورهای توهین کننده باید تحریم شوند

حدادعادل: کشورهای توهین کننده باید تحریم شوند

آقای حداد عادل گفت که مردم هم باید از خرید کالاهای ساخت این کشورها خودداری کنند
غلامعلی حداد عادل، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران خواهان آن شد که جهان اسلام، کشورهایی را که به گفته او به مقدسات اسلامی توهین می کنند، مورد تحریم اقتصادی قرار دهند.

آقای حداد عادل، امروز یکشنبه هجده فروردین طی سخنانی در جلسه علنی مجلسبه فیلم فتنه، ساخته یک نماینده راستگرای مجلس هلند واکنش نشان داد و گفت: "اقدامات خصمانه و نابخردانه ای که طی روزهای اخیر در اروپا به مقدسات اسلامی انجام شده، نشان از آن دارد که حملات غرب به مقدسات مسلمانان، به شکلی خشن و زشت تدارک دیده شده است."

ساخت و نمایش فیلم فتنه ساخته خیرت ویلدرز، نماینده راستگرای مجلس هلند محکومیت های گسترده ای در سطح جهان به همراه آورد.

دولت هلند گفته است که این فیلم نشاندهنده دیدگاه های دولت هلند نیست. نخست وزیر هلند هم این فیلم را بشدت محکوم کرده و گفته است که این فیلم هیچ هدفی جز توهین به اعتقادات گروهی از مردم را دنبال نمی کند.

وزیر امور خارجه هلند برای کاهش تنش ها بر سر این فیلم، با سفرای کشورهای اسلامی از جمله ایران در آمستردام دیدار کرده است.

آقای حداد عادل در نشست علنی مجلس گفت که آنها (غرب) از همه امکانات رسانه ای از جمله فیلم، کاریکاتور و کتاب برای اهانت به مقدسات اسلامی استفاده می کنند اما این اقدام ها تنها منجر به بیداری اسلامی جوامع مسلمان می شود.

رئیس مجلس ایران افزود: "بهترین واکنش جهان اسلام به این گونه اهانت ها، تحریم اقتصادی کشورهایی است که به مقدسات اسلامی اهانت می کنند."

آقای حداد عادل گفت که مردم هم باید از خرید کالاهای ساخت این کشورها خودداری کنند.

ایران پیشتر نسبت به عواقبی که انتشار این فیلم به همراه می آورد هشدار داده و سفیر هلند را به وزارت امور خارجه احضار کرده بود.

چهار سال پیش نمایش فیلم مشابهی در هلند باعث واکنشهای خشونت آمیز و قتل سازنده این فیلم شد اما هنوز هیچ واکنش خشونت آمیزی نسبت به انتشار فیلم فتنه در هلند گزارش نشده است.

با این حال، خیرت ویلدرز، سازنده فیلم فتنه تهدیدهایی دریافت کرده که باعث شده است تحت مراقبت شدید پلیس قرار گیرد.

iran zamen - نروژ - روگنان
فیلم بخش بسیار کوچک از جامعه مسلمانان واسلام را نشان می داد .وحقیقت در هر جامعه ای تلخ است.بخضوص در جامعه مسلمانان.زنده باد ایران بدون اسلام.
یکشنبه 18 فروردین 1387

parand2008 - فرانسه - نانسی
فعلا که همه شما را تحریم کردند با این دین دوزاری تان که دم از کامل بودنش میزنید اما نتونستید باهاش مشکلات ایران را حل کنید ....حتی نیمی تونید از دین خودتان با فیلم یا یک مقاله دفاع کنید بدبختا
یکشنبه 18 فروردین 1387

sarami - ایران - خرم آباد
حداد جان راستی می گی من موافقم ولی چه کسی دستور تورا اجرا می کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یکشنبه 18 فروردین 1387

najmoddin - ایران - شهرضا
اسلام در طول 1400 سال دشمنان زیادی داشته ولی ان حزب اله هم الغالبون انکه تکیه بر خدا دارد از دشمن باکی ندارد سلام بر امیرالمومنین ویاران باوفایش یاحق
یکشنبه 18 فروردین 1387

ریکا - ایران - قائم شهر
این حمال هم شکر زیادی میل میکنه. اخه مردیکه.......... شمایکه حتی بعد از نماز خوندنتون هم مرگ بر این و مرگ بر اون میگید دیگه چرا به توهین کردن اعتراض میکنید. بهتره شمایکه کل باورهاتون توهین به جامعه بشریت هست فلان زیاد نخورید که برا فشار خونتون خوب نیست. بخورید از دارویی که برا دیگران تجویز میکنید.
یکشنبه 18 فروردین 1387

k.h.s - انگلیس - لندن
به به به به.چه جالب.
می توانم بپرسم شما چه کالایی را می خواهید تحریم کنید؟
شاید می خواهید نفت را نفرستید.
شما که بعد از تهدید انگلیس در جریان ملوانان اینطوری کوتاه امدید می خواید نفت را تحریم کنید.
یکشنبه 18 فروردین 1387

naslesookhteh - ایران - تهران
اینم یادگرفته. بابا ایول حداد. حالا چی رو می خواد تحریم کنه؟ صادرات انقلابو؟ طفلکی ها به غلط کردم میافتن.
یکشنبه 18 فروردین 1387

torab - امارات - دبی
ریکا - ایران - قائم شهر
...تویی که میخوای بوش از خودت ....تر رو سرت باشه
یکشنبه 18 فروردین 1387

Delhoreh - ایران - ایران
حداد ظالم قاطر چیز زیادی خورده!!
یکشنبه 18 فروردین 1387

ریکا - ایران - قائم شهر
نجم الدین- ایران-شهرضا
کسی با اسلامت دشمن نیست.
معاویه و یزید هم خودشون رو رهبر اسلام میدونستن و اعتراض به کثافت کاریشون رو دشمنی با اسلام جلوه میدادن. امروز هم اگه اعتراضی یا توهینی میشه به کثافتکاری اینهاست که بنام اسلام تو ایران و جهان راه انداختن. اینو بدون که توهم داری زیر علم معاویه سینه میزنی. بلند شو برادر، اگه اسلامت رو دوست داری بجای دعوا با تمام دنیا این معاویه و یزیدهای زمانه رو از خودت دور کن. یذره کلاه ات رو قاضی کن بعد ببین کی با اسلامت دشمنی میکنه. شاید خدا داره تورو ازمایش میکنه که ببینه تو دین خدا رو از کشت و کشتار بنام دین تشخیص میدی یا نه.
یکشنبه 18 فروردین 1387

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
وااای فکر کنم جمهوری اسلامی یک شعبه جمکران یا قم در امارات بر پا کرده است.
یکشنبه 18 فروردین 1387

ریکا - ایران - قائم شهر
تراب – امارات – دبی
تو دیگه چی میگی کوچولو. مثل رهبرات هرکس حرف حق میزنه سریع میبندیدش به بوش و امریکا. من یک ایرانیم. عاشق چشم و ابروی کسی هم نیستم. هیچکی رو هم رو سرم نمیخوام چه امریکا چه انگلیس چه چهارتا عرب سوسمار خور.
از گردانندگان این سایت تقاضا دارم برای یکبار هم که شده سخنرانیهای جرج بوش رو ترجمه کنن و بذارن کنار سخنرانیهای احمدی نژاد تا دوستان ببینن افکار این دو چقدر بهم شبیه هست.
عزیز ما ایرانی هستیم و ایرانی خواه. عوضی اشتباهی گرفتی. هر دوی اینها رو باید بست به یه گاری.
یکشنبه 18 فروردین 1387

jvdkhz - پارس - پارسه گرد
آهنگر : شما که سی ساله به کشورهای دیگر توهین میکنید و پرچم اونارو آتیش میزنید چکارتون باید کرد؟؟تو برو همون آهنگری تو بچسب و اینقدر زر نزن.چرا نمیخوای بفهمی؟؟
دوشنبه 19 فروردین 1387

gono - امارات - العین
iran zamen - نروژ - روگنان
.زنده باد دنیای بدون تو
دوشنبه 19 فروردین 1387

parand2008 - فرانسه - نانسی
جالبه تمام این امارتی ها هم کامنت میزارن همه یک ادبیات نوشتاری دارن و همین طور هم هم یک چیز را میگن...که واقعا این ها همه یکی هستند یااین که ...از اون معماهای خانم مارپل شد
دوشنبه 19 فروردین 1387

یاسمن110 - ابیدجان - ساحل عاج
واقعا ادم باید خیلی احمق باشه که فرق توهین به دین را با توهین به حکومتها رو نفهمه جمهوری اسلامی هیچ گاه به عیسی ع و موسی ع و پیامبران دیگر بی احترامی نکرد.
سه‌شنبه 20 فروردین 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.