نگرانی بریتانیا از جنجال فرماندهان امریکایی برای حمله به ایران

نگرانی بریتانیا از جنجال فرماندهان امریکایی برای حمله به ایران

مقامات بریتانیا روز گذشته هشدار دادند که فرماندهان ارتش ایالات متحدۀ امریکا در عراق مدعی اعلان جنگ از سوی ایران علیه دولت بغداد که از حمایت امریکا برخوردار است، شده اند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب به نقل از دیلی تلگراف چاپ انگلیس؛ اظهارات ژنرال دیوید پترائوس در رابطه با مداخلۀ ایران در امور عراق، می تواند شایعات موجود مبنی بر حملۀ نظامی ایالات متحدۀ امریکا به تاسیسات هسته ای ایران را وارد مرحلۀ جدیدی کند.

ژنرال پترائوس هفتۀ آینده در واشنگتن ضمن ارائۀ گزارشی از اوضاع عراق تاکید خواهد کرد که به دنبال تجهیز نیروهای شبه نظامی شیعۀ عراق از سوی تهران و افزایش حملات آنان علیه نیروهای دولت عراق و ایالات متحدۀ امریکا، خطر ایران و تهدید آن رو به افزایش است.

درگیری میان شبه نظامیان عراقی و نیروهای دولتی عراق و امریکا در بصره و بمباران شبانه روزی منطقۀ سبز نشان می دهد که با کاهش فعالیتهای ستیزه گران سنی،شبه نظامیان شیعه مهمترین عامل بی ثباتی در این کشور هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب به نقل از دیلی تلگراف چاپ انگلیس؛ مقامات بریتانیایی گفته اند که ژنرال پترائوس،ایران را عامل بی نتیجه کردن تلاشهای ایالات متحدۀ امریکا در عراق می داند .

آنها گفته اند که ایران در عراق پرچم جنگ را بالا برده و این باور که ایالات متحدۀ امریکا توانایی جنگ در دو جبهه را ندارد،  اشتباه بوده و احتمال حملات هوایی و سایر حملات دور از انتظار نیست. (منظور حمله به ایران!)

پترائوس تاکید کرده که امریکا ناچار به جنگ برای عراق است.به گفتۀ دیپلماتهای بریتانیایی پترائوس گزارش خود را اینگونه شروع خواهد کرد که سربازان و دیپلماتهای امریکایی در نتیجۀ حملات به منطقۀ سبز کشته شده اند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب به نقل از دیلی تلگراف چاپ انگلیس؛ تنش میان ایالات متحدۀ امریکا و ایران بر سر برنامه های هسته ای تهران به اوج خود رسیده و کابینۀ دولت بوش هنوز حملۀ نظامی به ایران را از دستور کار خود، خارج نکرده است.

ژنرال پترائوس هفتۀ گذشته ادعا کرده بود؛ موشکهایی که در حمله به منطقۀ سبز مورد استفاده قرار گرفته اند، ساخت ایران بوده و تمام این اقدامات با وعده های محمود احمدی نژاد،رئیس جمهوری و سایر مقامات رده بالای ایران به همتایان عراقی شان مغایرت دارد.

تحقیر نوری المالکی،نخست وزیر دولت عراق توسط مقتدا صدر که از حمایت ایران برخوردار است،زنگ خطر نفوذ قدرتمند ایران در عراق را به صدا درآورده است.

بر پایۀ این گزارش،ژنرال پترائوس و رایان کراکر،سفیر امریکا در بغداد،روز سه شنبه و چهار شنبه برای ارائۀ گزارشی از اوضاع عراق در کنگرۀ امریکا حاضر شده و به سئوالات رهبران سیاسی این کشور پاسخ خواهند داد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب به نقل از دیلی تلگراف چاپ انگلیس؛ وال استریت ژورنال هفتۀ گذشته طی گزارشی نوشت؛تلاشهای ایالات متحدۀ امریکا در عراق اهداف دوگانه ای را در بر دارد.

کیمبرلی کاگان، تحلیلگر نظامی این روزنامه می نویسد؛ واشنگتن باید تشخیص دهد که ایران جنگ موازی علیه ایالات متحدۀ امریکا در عراق را در پیش گرفته است.

وی در ادامه می افزاید؛ نشانه هایی وجود دارد که دو دستگی و شکاف میان سیاستگزارن امریکایی در رابطه با جنگ در عراق ،با هدف قرار دادن ایران، به اتحاد آنها تبدیل خواهد شد.

ایک اسکلتون،رئیس دموکرات کمیتۀ خدمات نظامی کنگرۀ امریکا،ایران را به گاو نر در مغازۀ چینی فروشی تشبیه کرده و گفت:در تمام این موارد به نظر می رسد که ایران با تمام گروه های ستیزه گر شیعه چه سیاسی و چه نظامی در ارتباط است.

مومنتمومنت شلنگ اباد - سوئد - لینکشوپینگ
یاده خاطره افتادم که یه جورایی با این قضیه ایران و امریکا مرتبطه. یه رفیق کرمانشاهی داشتم . برخورد کردیم به یه خانوم که کارش فروشنده محبت بود اتفاقا همشهری طرف از اب دراومد. به لهجه کرمانشاهی بهش گفت اسمت چهس زنه بهش گفت حالته بکن کارت چهس..........حالا یکی نیست به امریکا بگه بابا حملتو بکن دیگه این همه بهونه چیه...........!! :D
یکشنبه 18 فروردین 1387

12mo12s - فیلیپین - سیبو
دهان دختر زیبا تهی ز دندان است
که هر شکسته دندان بهایه یک نان است
کسی فکر نکرد که در ابادی ویران شده دیگر نان نیست
و همه مردم شهر بانگ برداشتند که چرا سیمان نیست
نه کسی فکر نکرد که چرا ایمان نیست
و زمانی شده است که بغیر از انسان هیچ چیز ارزان نیست!!!!

یکشنبه 18 فروردین 1387

king_irooni - ایران - سربندر
"گاو نر در مغازه چینی فروشی" جالب تر از این نمیشه واقعا" زده تو خال.
یکشنبه 18 فروردین 1387

alitajik - ایران - ورامین
آمریکا توسط ایران در جهان تحقیر شده و برای اعاده حیثیت احتمال هر گونه حماقتی از سوی آنها وجود دارد مردم ایران جدای از هر حکومتی که داشته باشند تسخیر کشورشان توسسط هر بیگانه ای را ننگ میدانند
یکشنبه 18 فروردین 1387

iran zamen - نروژ - روگنان
این یک واقعت است.اگر می توانی حمله کن .انگلیس هم موقعیت استمار خود را در ایران در خطر می بیند.
یکشنبه 18 فروردین 1387

غلوووو - انگلستان - ابادان
مسئله ای که من کاملا در مورد این سایت متوجه شدم اینست که این یک سایت فرهنگی نمیتواند باشد چون اگر بود نظرات بی فرهنگی مثل مومنتمومنت شلنگ اباد را باید فیلتر میکرد.
یکشنبه 18 فروردین 1387

aghakian - ایران - یزد
گرگ پیر _(انگلیس)گرگ جوان(آمریکا) البته بیشتر به روباه شباهت داره اونطرف تر بره نر با شاخهای بلند توپول و خوشمزه ای به نام ایران ....
گرگ جوان: این بره برای ما خطر داره میخواد مارو بکشه( گرگ جوان طفلی آب دهنش بد جوری آویزونه) باید قبل از اینکه مارو نابود کنه ما نابودش کنیم
گرگ پیر: نه نه کاری به کارش نداشته باش اون بیچاره خیلی بره نازیه (گرگ پیر هم آب دهنش بدجوری راه افتاده) باشه بذار یخورده تضعیف بشه بعدا بهش حمله میکنیم
گرگ جوان (آمریکا) ههههههههه چشم ارباب....(توی دلش میگه خواب دیدی خیر باشه نمیذارم یک ذرهش هم به گرگ پیر مردنی مثل تو برسه)
یکشنبه 18 فروردین 1387

ali akbar yeganeh parast - ایران - بوشهر
بنام خدای درهم کوبنده ستمگران وباسلام اولا تمام این صحبتها بهانه است فکر نمی کنم که سیاستمداران امریکا باتوجه به وضعیت اقتصادی که ارمغان دولت اقای بوش برای کشور امریکا بوجود اورده حاضر به پذیدفتن این صحبتها باشند دوما مگر امریکا وکیل وصی جهان می باشد ثالثا چگونه است که امریکا نسبت به فجایعی که اسراییل در فلسطین بوجود می اورد اعتراض نمی کند دولت اشغالگر اسراییل نه جز ام پی تی است ونه ان را قبول دارد وهیچ یک از ملل ب...متمدن جهان با اینکه می دانند اسراییل دارای بمب اتم می باشد وسران انها هم بارها برداشتن بمب اتم اعتراف کرده هیچ واکنشی نشان نمی دهند ولی مملکت ما که بارها اعلام نموده است که انر ژی هسته ای ما صلح امیز می باشد وبارها اژانس مهر تایید بر ان زده است نسبت به ان اعتراض و دنبال بهانه می گردند مردم عراق از رفتار وکردار عملکرده امریکاییان ناراحت وبا انان درگیر می شوند بنام ایران تمام می کنند مملکت مردم را اشغال کرده اند وهر روز شهر وندان عراقی را به خاک خون می کشند بعد به نام ایران تمام می کنند ولی نمی دانند مردم جهان بیدار شده اند وحنای انان رنگی ندارد به امید پیروزی حق بر شیطان
یکشنبه 18 فروردین 1387

bijana - المان - هانوفر
اگر واقعا ایران در این کارها دست دارد .ثابت کنید من هم به شما میپیوندم .ولی بهتون نزنیدامریکا داره دیگه اب در هاون میوبه.بابا اینها حریف عراق فسقلی نشدند میخواهند حریف کشور وسیعی مثل ایران شوند.
شتر در اب بیند پنبه دانه گهی لف لف خورد گه دانهدانه.
دیگه غربی ها به جک گفتن افتادند ببینیم فردا چه جکی برای خنداندن ما دارند
یکشنبه 18 فروردین 1387

hojjatbaba - ایران - تهران
بااینکه من از جنگ نفرت دارم وان را باعث ویرانی وبدبختی مضاعف میدانم ولی اگر هر کسی بخواهد برای ایران گوشه چشم نازک کند وکوچکترین جسارتی را به ساحت مقدس وطنم روا دارد اولین نفری خواهم بود که در هرجای دنیا دشمن را ببینم میکشم حالا میخواهید بگویید وحشی هستیم یا هر چیز دیگر . اون اسکلت هم خودشو با ما اشتباه گرفته گاو هم خودش وهفت جد وابادش هستند البته با پوزش از تمام گاوها
یکشنبه 18 فروردین 1387

aghakian - ایران - یزد
ادامه کامنت قبلی.....
وقتیکه گرگ جوان حمله کرد میبینه ای داد ای هوار ....اینکه یک شیره گردن کلفته عجب غلطی کردیماااا
شیر ژیان (ایران) گردن گرگ جوانو محکم میگیره و نمیذاره نفسش در بیاد بعد که خفه شد محکم پرتابش میکنه توی آبهای خلیج فارس نهنگهای خلیج فارس یه لقمه چربش میکنن ...گرگ پیر ( انگلیس ) هم میبینه اوضاع خیلی خیته همونجا به ...ه خوردن میفته بعد شیر ژیان(ایران) رومیکنه بهش میگه چی می خوای بگی مردنی؟ یهو از شدت ترس سکته میکنه می میره شیر ژیان دمشو میگیره اونم پرتش میکنه وسط ابهای خلیج فارس و خوراک ماهیهای خلیج فارس میشن هردوشون.....
آمریکا هیچ غلطی نمیتونه ونخواهد تونست بکنه اینو تا حالا هزار بار به دنیا ثابت کرده....کاش زودتر حمله کنه تا شرشو از روی سر دنیا کم کنیم برای همیشه
یکشنبه 18 فروردین 1387

malek - ایران - زرندیه
عمو سام یه بار بدون دعوت به ایران اومد اما آب و هوای ایران بهش نساخت. چون سفره خودشو بد جایی پهن کرده بود. هنوز با سربازهای ایرانی روبرو نشده، خاکستر شدند. طبس گورستون اونها شد.امریکایی ها یه حرفی میزنن. البته نه اینکه حمله اونها به ایران محال و غیر ممکن باشه ،نه. از این امریکایی های کثیف هر چی بگی بر میاد. اما! ایران هم علنا اعلام کرد که امریکایی ها شاید شروع کننده جنگ باشند اما این ما هستیم که جنگ را پایان خواهیم داد.بعد از حمله امریکا، ایران می تونه با اداره جنگ و کمک گرفتن از اقتصاد بیمار امریکا و طولانی کردن جنگ امریکا رو به زانو در بیاره . حتی با وجود اینکه خودش هم متحمل ضرر بشه. این وسط حداقل روسیه یه نفس راحت می کشه.به نفع روسیه هستش که به ایرا ن کمک کنه.
یکشنبه 18 فروردین 1387

Iran.Sarzamin.Javid - نوروژ - روگنان
aghakian - ایران - یزد ...تو هنوز نمی دانی خلیج فارس نهنگ نداره!!!
نهنگ گوشت هم نمی خوره!!!!
سعی کن تو زندگیت دیگه از هنر استعاره استفاده نکنی.........
وقت کردی کتاب هم بخوان!؟!
دوشنبه 19 فروردین 1387

aghakian - ایران - یزد
hiran sarzamine javidتو هنوز نفهمیدی که این یک داستان یا استعاره بود مگه یک کشور میتونه حیوون باشه ؟؟؟هههههه آیکیو رو برم
سه‌شنبه 20 فروردین 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.