جشن پوریم تراژدی غمبار ایرانیان

جشن پوریم تراژدی غمبار ایرانیان

جشن پوریم که در برخی از نقاط اروپا و آمریکا برگزار می‌شود به جشن ایران‌کشی نیز مشهور است. این جشن براساس داستانی در تورات است .

نام این جشن از کلمه پور به معنای قرعه گرفته شده است. از آن جهت که هامان برای یافتن مناسب‌ترین روز برای اجرای نقشه این قرعه را انداخت.

به گزارش «فردا»، بر مبنای کتاب استر, خشایار شاه در روز جشن تاجگذاری در حال مستی از ملکه «وشتی» می‌خواهد در برابر مردان آمده تا زیبایی او را به رخ میهمانان بکشد.

اما ملکه به دلیل حجب و حیا و عفت ایرانی‌اش قبول نمی‌کند و پادشاه خشمگین شخص دیگری را به عنوان ملکه انتخاب می‌کند. ملکه جدید که «هدسه یا استر» نام دارد, به همراه عده‌ای از زنان زیبا به قصر آمده تا با همکاری پسر عمویش مردخای که قیم او نیز هست هامان وزیر خشایار شاه را برکنار کرده و بکشند. بعد از هامان, مردخای را جانشین وی می‌کنند.

آنها سپس از خشایار شاه اجازه کشتن دشمنان یهود را در 3 روز متوالی می‌گیرند.

این جمع در این 3 روز 70 هزار نفر از ایرانیان که در میانشان زنان و کودکان نیز قرار داشتند, با بی‌رحمی تمام به قتل رسانده و اموالشان را به غارت می‌برند.

گفتنی است یهودیان هنوز هم با گذشت 26 قرن به مناسبت این پیروزی و قتل عام بی‌سابقه تاریخی جشن می‌گیرند.

آنها در این روز لباس‌هایی شبیه شخصیت‌های داستان پوشیده و با بازی‌ کردن نقش‌های آنها این جنایت بزرگ را تجدید خاطره می‌کنند.

این نسل‌کشی بی‌سابقه مطابق با روز 13 فروردین بوده است. این نحسی 13 که برخی از آن اسم می برند مرتبط با پوریم و این نسل کشی است.

ایرانیان از همان زمان, سیزدهم فروردین را به عنوان نماد مبارزه و اعتراض به جنایت برخی یهودیان آن زمان که آنها را سراسیمه از خانه و کاشانه‌اشان فراری داده‌ بودند, برگزیده و سر به کوه و صحرا می‌گذارند.

این نسل‌کشی را می‌توان نوعی هولوکاست به حساب آورد. هولوکاستی که در طی 3 روز 70 هزار ایرانی (البته بسیاری از منابع و کارشناسان این رقم آورده شده در تورات را دور از ذهن می دانند)به قتل رسید. هولوکاستی که تبدیل به یکی از بزرگترین جشن‌های آیینی یهودیان شده است.

یهودیان در این روز برای شکرگزاری به درگاه خدا روز گرفته و به رقص و پایکوبی می‌پردازند.

استر نام آخرین دفتر از کتاب تورات است. این کتاب در اواخر عهد هخامنشی و یا پس از آن نوشته شده است. بنابر نوشته بسیاری از مورخین و کارشناسان تاریخ, مطالب کتاب استر تماما در خدمت مصالح رباخواران حاکم بر جهان ، یعنی صهیونیست ها و فراماسون ها است.

این کتاب عمق نفرت و انزجار تند برخی یهودیان نسبت به غیر یهودیان به ویژه ایرانیان را نشان می دهد. شدت و تندی نفرت بحدی است که خاخام ها و فقیهان قوم یهود در سده اول میلادی مطمئن و متفق القول نبودند که آیا باید کتاب استر را در کتاب مقدس بیاورند یا نه؟

مارتین لوتر از رهبران پروتستان ها نقل شده است که « ای کاش این داستان وجود نداشت.»

این جشن گرفتن یهویان در تمام دنیا در حالی صورت می‌گیرد که کشته شدن حتی یک انسان جنایتی بزرگ محسوب می‌شود. این جنایت چیزی جز نژاد پرستی و بی‌ارزشی یک قوم نیست.

یهودیانی که, هیتلر را متهم به یهودی سوزی (هولوکاست) نموده‌اند, باید به پیشینه سیاه تاریخی خود برگردند و هولو کاست واقعی را در تاریخ اقوام خود جستجو کنند.

در جنگ جهانی دوم یهودیان, میلیون‌ها مسیحی را کشتند و در ادامه, راه کشتار در فلسطین را در پیش گرفتند و هزاران تن از مسلمانان و مسیحیان به دست صهیونیست‌ها قتل عام می‌شوند.

صهیونیستها تمام اقوام به جز خودشان را از جنس اسب می دانند.

آنها در گذشته به سپاهیان خود می گفتند که به سرزمین ایران و یا اعراب و یا حتی مسیحی‌ها رسیدید رحم نکنید. زنان، کودکان، الاغ، شتر و چهارپایانشان را بکشید تا دو سوم جهان تمام شود و تنها یک سوم جهان که همان یهودی‌ها هستند بمانند.

این کشتار فقط برای یافتن سرزمینی برای یهودیان و صهیونیستهای بی جا ومکان صورت می گرفت.

از کشتارهای عصر جدید به دست صهیونیست‌ها می‌توان ترور کندی رئیس جمهور اسبق آمریکا را نام برد که هنوز به صورت معمایی باقی مانده است.

صهیونیستها, در حالی که فریاد حمایت از آزادی و نجات بشر سر می دهند هر روز هولوکاست تازه ای رقم می زند. از نمونه های بارز این جنایتها قتل عام اخیر مردم غزه است.

در روزی که یهودیان در اکثر نقاط دنیا به جشن و پایکوبی برای مراسم پوریم دارند صدها کودک و زن فلسطینی به شهادت می رسند.

یک بار دیگر صهیونیزم در جنگی بدون مرز و با عنوان نبرد پیشگیرانه به کشتار زنان ، کودکان ، اندیشمندان و نخبگان مسلمان دست یازیده است. سربازان تا دندان مسلح آمریکایی و انگلیسی بدون هیچگونه پشتوانه فکری و عقلی با بیرحمانه ترین شیوه ها آمال و آرزوی سران یهودی دنیا را برآورده می سازند.
khasteh - فرانسه - استراسبورگ
برا همینه که ایران و اسرایئل دارای منفی ترین وجه جهانی هستند.
چهار‌شنبه 14 فروردین 1387

mah1 - ایران - تهران
!!!! چه وحشتناک اینها حالا جشنم میگیرن.... پس این هیتلر یه چیزی میدونسته. نمیخوام بیشتر از این چیزی بگم چون میدونم خوب نیست.
چهار‌شنبه 14 فروردین 1387

dandy - امارات - امارات
خوبه همه چیز روز بروز داره روشنتر میشه...کجاند که گفتند دین اسلام دین وحشی گری است..کجاند که گفتند علی (ع) 300 یهودی کشت...مشاهده فرمودید....فقــــــــــــــــــــــــــــــــط خجالت بکشـــــــــــید......فقط.....حالا فهمیدید شنگول و منگولها همه جا خــــــــــــــــــــــــــــوب و بـــــــــــــــــــــــــــد داره حالیتونه......خدایا شکرت....مـــــــــــــــرسی خدای مهربونم
چهار‌شنبه 14 فروردین 1387

parmida-otrish - اتریش - وین
متاسفانه داستان کامل و واضح بیان نشده!
خشایارشاه پادشاه پارس از همسر خود ملکه وشتی بسیار عصبانی میشود زیرا او از امدن به ضیافت ملوکانه سرباز زده بود. بنابراین ملکه را خلع میکند و بجای او استر را که یک دختر یتیم یهودی بود به همسری برمیگزیند. مردخای پسر عموی استر که درضمن قیم او نیز بود به استر نصیحت میکند که یهودی بودنش را از مردم پنهان سازد. پادشاه رئیس الوزرایی داشت بنام هامان او مردی متکبر بود و از همه انتظار داشت در مقابلش تعظیم کنند. هنگامی که مردخای از تعظیم کردن او امتناع می ورزد هامان سخت خشگمین میشود و درصدد تلافی برمی اید. او پادشاه را بر ان میدارد تا دستور قتل یهودیان را صادر کند. پادشاه غافل از موضوع یهودی بودن استر دستور را صادر میکند. هامان فوری دست بکار میشود و یک دار برای اعدام مردخای تهیه میبیند. مردخای برای استر پیغام میفرستد و او را از موضوع اگاه میسازد. استر جان را بر کف می نهد و به پادشاه اعلام میدارد که یهودیست و جزو کسانی است که مطابق فرمان شاه باید قتل عام شوند. پادشاه چنان عصبانی میشود که دستور میدهد هامان را روی چوبه داری که برای مردخای تهیه کرده بود اعدام کنند. سپس مردخای را بجای هامان به مقام رئیس وزرا منصوب میکند. در همان روز خشایارشاه تمام املاک هامان دشمن یهود را به ملکه استر بخشید. استر بار دیگر نزد پادشاه رفت و خود را به پای او انداخته با گریه درخواست نمود حکمی که هامان در مورد کشتار یهودیان داده بود لغو شود. اما پادشاه گفت
چهار‌شنبه 14 فروردین 1387

mani_722 - ایران - ایران
براستی چرا هیتلر اینقدر از یهودیت متنفر بود
چهار‌شنبه 14 فروردین 1387

parmida-otrish - اتریش - وین
استر بار دیگر نزد پادشاه رفت و خود را به پای او انداخته با گریه درخواست نمود حکمی که هامان در مورد کشتار یهودیان داده بود لغو شود. اما پادشاه گفت حکمی را که بنام پادشاه صادر شده و با انگشتر او مهر شده باشد نمیتوان لغو کرد. ولی شما میتوانید حکم دیگری مطابق میل خود بنام پادشاه برای یهودیان صادر و مهر کنید. مردخای فرمان را بنام پادشاه نوشت و به دستان قاصدانی که بر اسبان تندرو پادشاه سوار بودند به همه جا فرستاد. این فرمان پادشاه به یهودیان تمام شهرها اجازه میداد که برای دفاع از خود و خانواده هایشان متحد شوند و تمام بدخواهان خود را از هر قومی که باشند بکشند و دارایی انها را به غنیمت بگیرند. روزی که برای این کار تعیین شد همان روزی بود که برای قتل عام یهودیان در نظر گرفته شده بود. تمام یهودیان در سایر استانها نیز جمع شدند و از خود دفاع کردند. انها 75000 نفر را کشتند ولی اموالشان را غارت نکردند. این کار در روز سیزدهم ماه ادار انجام گرفت.
---------------------------------------------------------------------------------------------
اگر خوب متوجه شده باشید تمام فتنه زیر سر هامان متکبر بود ولی متاسفانه اتش دامن ادمهای بی گناه را گرفت .
چهار‌شنبه 14 فروردین 1387

mani_722 - ایران - ایران
دندی از امارات این چیزی از جنایات شما مسلمانها کم نمیکند
چهار‌شنبه 14 فروردین 1387

iroony - ایران - تهران
اگر این واقعه و این مقاله کاملا درست باشه پس چطور اسراییلها ایرانیان رو منجی خود میدانند؟؟.....به هر حال امیدوارم نسلشون از رو زمین برداشته شه که هر جنایتی میشه یه سرش اسراییلها هستند...
چهار‌شنبه 14 فروردین 1387

ARTEMIS-SW - سو ید - مالمو
ایرونی؟؟؟؟ نسل دشمنان بشریت چون تو نیز با اون شعار کثیفت
چهار‌شنبه 14 فروردین 1387

ARTEMIS-SW - سو ید - مالمو
این از نظر تاریخی 100 در صد یک افسانه است و به هیچ وجه استناد تاریخی ندارد 1.. اگر حقیقت بود ملایان با بوق و کرنا از ابتدای انقلاب از ان استفاده می کرد.. چگونه ممکن است وقتی کورش بزرگ 40000 یهودی را از اسارت بابلیان نجات داد و در ردیف قدیسین یهود قرار گرفت این پاسخ یهودیان باشد؟؟؟این یا اختراع مسلماناست و یا نیو نازیستها/همین/////
چهار‌شنبه 14 فروردین 1387

mah1 - ایران - تهران
parmida-otrish طوری میگی: ( تمام بدخواهان خود را از هر قومی که باشند بکشند و دارایی انها را به غنیمت بگیرند.) که انگار از کشته شدنه 75000پشه حرف میزنی اونها ایرانیها رو کشتن میفهمی. گور پدر اون استر و مردخایه کثیف که این همه ایرانی فدایه اون زن خود فروش و قیمه.... شدن. دیگه اینها چرا هر سال این کثافته تاریخیشونو جشن میگیرن؟! ای خاک بر سر خشایار شاه که به خاطره یه روسپیه کثیف این همه ایرانیرو به خاک و خون کشید. از این جنایات یهود تو تاریخ کم نیست با همون مسیح کم بد رفتاری نکردن. همونها که تا موسئ پشتشو کرد بت پرست شدن. من از توهین به مذهبها بیزارم ولی شما خیلی مسخره داری این موضوع رو ساده اش میکنی.
چهار‌شنبه 14 فروردین 1387

ARTEMIS-SW - سو ید - مالمو
سپاس بیکران از این سایت که دموکراسی را 100 در صد رعایت میکند در حالیکه اکثر سایت ها یا سانسور میکنند..یا جهت دار می نویسند....
چهار‌شنبه 14 فروردین 1387

shanul - المان - هامبورگ
mah1 - ایران - تهران شما که غیرت ایرانی بودنتون و مسلمون بودنتون گل کرده باید بدونید اگر فردای مسلمانان با هم متحد بشن یک دونه یهودی رو زنده نمیزارن جهت دین شما به سوی ادم کشئ برای مردم دنیا مشخص شده.استر هم روسپی نبوده نگاه اسلامی شما به زنهای بیحجاب اینگونه هست تقصیر از شما نیست مقصر تعالیمی هست که شما از مذهب اسلامی یاد گرفتین.
چهار‌شنبه 14 فروردین 1387

mani_722 - ایران - ایران
من با شما اقای شانول موافق هستم ولی اعراب در صورت اتحاد همه را غیر از خودشان خواهند کشت چون هرکه غیر از خودشان کافر است
پنج‌شنبه 15 فروردین 1387

mehrnoosh - ایران - اهواز
من خیلی کتاب خوانده ام و همیشه ایرانیان را منجی یهودیان معرفی میکنند .پس چطور تاحالا من ندیدم ؟به نظرمن که همه اش دروغ وبرای سوءاستفاده است.لعنت بر دروغگو وجاعل.سلام برصلح و دوستی. بیخود نبود کوروش بزرگ وصیت کرد:اهورامزدا ایران را از دشمن دروغ وخشکسالی محفوظ بدار.
پنج‌شنبه 15 فروردین 1387

hoormazd - امریکا - تگزاس
واقعا چقدر بعضی ها کوته فکر و کله خشک و یک کتابی هستند. این واقعه نه تنها هیچ سندیت تاریخی نداره بلکه از پایه کلا دروغه و فقط و فقط میتولوژی قوم یهوده.
بانو دندی عذرش موجهه. با فکر کردن میونه ای نداره. ولی mah1 - ایران - تهران قبلا هم بهت گفته بودم.در مورد چیزی که نمیدونی نظر نده.یاد بگیر موقع حرف زدن عقلت رو به کار بندازی نه احساست رو.
iroony - ایران - تهران
اگه قرار به نابودی یه نسل باشه مسلمونها در اولویت هستند.چون سهم بیشتری در جنایات دارن.بس کنید این تفکر کثیف فاشیستی رو.
پنج‌شنبه 15 فروردین 1387

ali123123 - ایران - شیراز
چرا اینقدر دروغ میگوئد شما که اطلاعات کافی ندارید چرا داستان سازی میکنید ایا تا به حال اصل داستان را از یک یهودی سوال کرده اید من واقعا برای طرز فکر بعضی ازشما متاسفم
پنج‌شنبه 15 فروردین 1387

ali123123 - ایران - شیراز
لطفا خبر حمله مردعرب به بچهای 14-20را در اسرایل مطالعه فرماید که اخبار ایران گفت همه نظامی بودند
پنج‌شنبه 15 فروردین 1387

mah1 - ایران - تهران
shanul چی شد ناراحت شدی. چطور وقتی چپ و راست به مسلمونها بدو بیراه میگی اشکال نداره؟. استر جان دختر خاله شماست؟ خودفروشی ایشون چقدر واضح باید باشه؟ که برایه کشتار مردم از کاری دریغ نبود. جوابه منو ندادی دیگه جشن گرفتنتون چیه؟ برایه من سخنرانی نکن اگه مسلمانها بتونن جهودها رو میکشن؟! اگه دسته جهودها بود نه تنها مسلمانها همه ادیانه غیره خودشون رو میکشتن.( از بقیه عذر میخوام اگه این حرفم بنظر ... اومد ولی این شاقول اونقدر حرفهاش فاشیستیو چرته که باید مثله خودش باهاش حرف زد). شائول اینقدر هم اسلام اسلام نکن لااقل ما از این جشنهایه ادم کشی نداریم.کشتن مسیح رو چطور جشن میگیرین؟
پنج‌شنبه 15 فروردین 1387

morteza70 - فرانسه - پاریس
این مطلب ثابت شده که در تاریخ که همه از دست یهودیها نارحت بودند حتی کم حضرت موسی ع را ازار ندادند و دیگر پیامبران را همچنین و انها خصوصا صهیونیستها هیچ دین و مکتب را قبول ندارند جز خودشان و از دید انها تنها کسانی که لیاقت زندگی کردن را دارند خودشان هستند بقیه به اندازه گوسفند هم ارزش ندارند من با چند نفرشان در کشورهای مختلف صحبت کردم خیلی نژاد پرست هستند و از ایرانیان ترس زیادی دارند و من در فرودگاه ژنو یک خانواده یهودی دیدم یک کلاه خیلی کوچک سر پدره بود من طبق عادت با بچه اش شوخی کردم یک مقدار خوراکی دادم دیدم از حرکت من پدره خیلی عصبانی شد و خیلی بی ادابانه بچه اش را دور کرد این حرکت را در هیچ کجا من ندیدم . البته همه جا خوب و بد وجود دارد
پنج‌شنبه 15 فروردین 1387

shekamo - نورو - اوسلو
تمام این بحث های بیهوده فقط و فقط از تفصیر کارمندان این سایت هست که همچین نظر هی احمقانه و مگ بر اینو اون را در نظریات درج میکن
کارمندان سایت با این نظریات چیو میخوین ثابت کنید ؟که زیاد به سایت شا سر میزنن؟شما باید نمونهای از بی طرفی صلح و اشتی باشین نه این که اجازه بدین ب هر کس که به هم به دین و انسانیت توهین کننن
شما نباید نظر های که در بعضی نظر ها مثل نظر ایرنی ایران و را درج کنید واقعا که فتنه و دشمنی ملت را به هم اضافه میکنی خواهشمندم جواب این نظر مرا در سایت زیر سوالم درج کنید
و خواهشا مطالب بعی خود را با اطلاعات کامل تر و درستر در اختیار ما بذارید
پنج‌شنبه 15 فروردین 1387

parmida-otrish - اتریش - وین
دوست عزیز مال1
من یک مسیحی هستم که برای خواهران و برادران مسلمانم احترام زیادی قائلم . من حتی یک کلمه هم از خودم ننوشتم . من هر چه نوشتم از روی کتاب مقدس (تورات و انجیل) بوده و فقط خواستم شما از تمام داستان اگاه باشید. بهر صورت اگر باعث ازردگی شما شدم مرا ببخشید.
من هم با کشت و کشتار یهودیها بوسیله هیتلر مخالفم و هم امروز کشته شدن مسلمانها به دست یهودیان. پیام خداوند عشق و محبت است نه کشتن و ویران کردن.
پنج‌شنبه 15 فروردین 1387

sabrina - ایران - امل
ین مطلب ها که بیان کردین در رابطه با پوریم اصلا درست نیست
اولا هیچ یهودی در این روز کشته نشد هامان تصمیم داشت این کار و انجام بده ولی با زرنگی و تیز هوشی استر خوشبختانه موفق به این کار نشد
مردخی عموی استر بو و نه پسر عموش
شما در مطلب خود یهودیان را متهم میکنید به مرگکندی و هم چنین به دستور دادن خون ریزی مردم بی ناه من همیشه به شا یاد اوری کردم که مطلب های اشتباه زیاد دارین و با اشتباه های خودتون مردم را هم به اشتباه میندازین
پنج‌شنبه 15 فروردین 1387

shekamo - نورو - اوسلو
شما در مطب و توضیح داستانتون خیلی زیادی جو گیر شدین
اومدین قصه پوریم وبگن قصه خاله سوسکه وچوپان دروغگو وکلا ه قرمزی و هم قاطی کردین
اقا اول برین گوگل سرچ کنید بعدا مطلب بنویسین
حالا باتون شرط میبندم که مطلب مننو درج نمیکنید
پنج‌شنبه 15 فروردین 1387

mah1 - ایران - تهران
parmida-otrish قصد من توهین به شما نبود. خواهش میکنم.
پیام خداوند عشق و محبت است نه کشتن و ویران کردن.
دقیقا و این برایه همه است.
پنج‌شنبه 15 فروردین 1387

shad - فرانسه - نیس
با سلام من کاربر جدید هستم
قتل عام انسانها جنایت است کننده جنایت و قربانی ان هر کسی باشد.
پنج‌شنبه 15 فروردین 1387

mah1 - ایران - تهران
mani_722 چرا این حرفو میزنی بابا جان تو قران تمام ادیان الهی محترم شناخته شدن چرا ادمها رو با این حرفها به هم میندازین!
کی اینجا یک مسلمان به ادیانه دیگه توهین کرده! ولی چقدر از غیر مسلمونها فقط اینجا مثله نقل و نبات به قران و رسولش توهین کردن؟ اخه شعور هم خوب چیزیه! من دوسته مسیحی جهود و هندو و.... دارم ولی فقط برامون یه ادمه درست بودن مهمه . به من چه که فرقه بقیه چیه. بله من ایرانیم و مسلمون از رژیمه حاکم بر ایران هم بیزار. ولی دلیل نمیشه این اجازه رو بدم کسی به مذهبم توهین کنه. شائول این درسی برات شه تا به بقیه احترم بزاری میبینی مثل تو بودن چه بده.
پنج‌شنبه 15 فروردین 1387

hojjatbaba - ایران - تهران
ارتمیس سوید مالمو- متاسفانه حقیقت دارهوهمانطور که در متن نیز امده در دفتر اخر تورات بنام استر امده است حالا شما کتاب تورات را قبول نداری مساله ای دیگر است (پس اگر این مطلبی که در تورات امده هیچ سندیتی ندارد از کجا معلوم بقیه تورات سندیت داشته باشد اگر ایینی را میپذیریم باید تمامش را قبول کنیم نه انجایی را که به نفعمان است )وایناز خصلت قوم بنی اسراییل است که ناسپاسند انها به خود حضرت موسی که انها را از زیر ستم فرعون نجات داد نیز وفادار نماندندوچون دیدند 40 روز از موسی خبری نشد خدای خود را عوض کرده گوساله سامری را پرستیدندیا گفتند که ما دوازده قبیله ایم وهمه از یک چشمه نمیتوانیم استفاده کنیم ما دوازده چشمه میخواهیم (ابمان توی یک جوی نمیرود)یا خسته شدیم ازبس که غذای بهشتی خوردیم برای ما از خدا ماش وعدس وباقالا بخواه واصلا ضرب المثل شیرین (بهانه های بنی اسراییلی) اشاره به همین دارد الان هم یهودیان مومن حساب خود را از صهیونیزم جدا کردهاند همانطور که طالبان اسلام نیست؛نازیسم مسیحیت نیست صهیونیزم هم یهودیت نیست.
شانول المان من اطمینان دارم شما یک صهیونیست دواتشه هستیاستر خانم اگر روسپی نبود حاضر نمیشد در مقابل مردان دیگر بصورت عریان ظاهر شود وهمان کاری را میکرد که ملکه وشتی کرد در ضمن ما مسلمانها زنهای بی حجاب را روسپی نمیدانیم .
هور مزد امریکا- ممکنه بفر مایی ریشه ایناین جشن پوریم چیست البته با سند.
ماه ایران -دمت گرم این بابا اومده اونجایی که به قول خودشون نسلشون رو برداشته وهرروز جلوی وزارت اقتصاد المان بساط میکنه وغرامت میگیره کارشون باج گیریه.
زد زیاد
پنج‌شنبه 15 فروردین 1387

parmida-otrish - اتریش - وین
کتاب مقدس نه دروغ است و نه جعلی بلکه سخنان خداوند است برای هدایت و راهنمایی ما.
داستان استر بنام خود استر در عهد عتیق یا همان تورات نوشته شده است.
خداوند انقدر قدرت دارد که نگذارد کتابی که برای نشان دادن راه حق و حقیقت و هدایت بشر فرستاده شده درش دست برده شود.
و مهرنوش جان از ایران اهواز
شما حتما مطالعه زیاد میکنید ولی احتمالا هنوز موفق به مطالعه تورات یا انجیل نشده اید. از شما خواهش میکنم اگر میتوانید تورات یا انجیل هم بخوانید. اگر دوست داشتید مطالعه کنید و پیدا نکردید اگر تمایل داشتید ادرستان رابرایم بنویسید تا از اینجا برایتان بفرستم.
پنج‌شنبه 15 فروردین 1387

ariobarzan - انگلستان - اکسفورد
یک کلاغ چل کلاغ به این میگن ها. 75000 وایستادن تا 1000 نفر اونهارو قتل عام کنن .دروغ که حناق نیست
پنج‌شنبه 15 فروردین 1387

shad - فرانسه - نیس
من در کتاب مقدس (عهد قدیم و عهد جدید) داستان استر را مطالعه کردم. در بخش ،،روز بزرگ پوریم،، 5- 9 ،،یهودیها تمام دشمنانشان را از دم شمشیر گذراندند. این قتل عام و هلاکت بود و انها هر انچه خواستند با مخالفان خود کردند.6-9 تنها در قلعه شوش یهودیها 500 نفر را به هلاکت رساندند... 16-9 ...یهودیان شهرستانها با سر بریدن 75000تن از مخالفانشان بدون غارت اموال خود را از دست دشمنانشان خلاص کردند.،، در بخش ،،ستایش مردخای،، 3-10 ،،و مردخای گفت: همه اینها از طرف خداست! ...،،
جشن پوریم بزرگداشت خاطره قتل عام است یا انتقام از دشمنان؟ سخنان خدا؟! به راستی که بزرگترین مذهب انسانیت است.
پنج‌شنبه 15 فروردین 1387

lavita - اوکراین - کیف
بابا من خودم دوست دخترم یهودیه این جشن هم چند وقت پیش بود و اصلا اینجوری نبوده کسایی که کشته میشن اصلا ایرانی نبودنه اتفاقا میگن تازی بودنه و اونا میخواستن که یهودیها را یکشن
پنج‌شنبه 15 فروردین 1387

ARTEMIS-SW - سو ید - مالمو
حجت؟؟؟؟؟حالا کی گفت من طرفدار تورات هستم. من به ادیان اریایی احترام می گذارم در حالیکه با وجود این همه جنایت در تاریخ بشر حتی به خدا معتقد نیستم در کجای طبیعت عدالت میبینید؟؟چرا احترام به ادیان چون به زندگی حیوانات نیز احترام می کذارد///بودیسم..هندویسم و زردشت// ولی جز خود مسیح که انسان دوست بودبقیه ی دینها اسلام و یهودیت مروج جنایت..البته یهودیان انقدر عاقل بوده اند که از دگماتیسم یهودیت فاصله بگیرند بر عکس مسلماتان که روز به روز بیشتر غرق تحجر....
پنج‌شنبه 15 فروردین 1387

iroony - ایران - تهران
ARTEMIS-SW - سو ید - مالمو ...من منظورم اسراییلی ها و صهیونیست بود نه یهودی ها...hoormazd - امریکا - تگزاس ...فعلا قراره با مالیات شما به ایران حمله بشه...
پنج‌شنبه 15 فروردین 1387

parviz1 - انگلستان - کترینگ
من بارها عرض کردم که کار خوب خوب و کار بد بد است.من اولین بار است که این موضوع را در تمام عمرم شنیده ام و راجع به این مطلب حتما مطالعه خواهم کرد هر چند که در اصل مطلب چیزی تغییر نخواهد کرد و چنانچه مطلب صحیح باشد هیچ کسی زنده نمیشود ولی بهر حال جریان زندگی 75000هم بسیار مهم است و مخصوصا اگر واقعیت داشته باشد و یهودیان آن را افتخار و هر سال هم جشن بگیرند جای بسی تاسف است و امیدوارم که متوجه عمق این جریان بشوند چون که نه تنها کشتار جمعی از انسانیت بدور است بلکه مورد شرمساری و خجالت است.
پنج‌شنبه 15 فروردین 1387

moshe - ایران - شیراز
من همیشه در ایران از دروغ های اخبار در مورد یهودیان نارحت بودم هفته پیش یک عرب یک مدرسه یهودی را به رگبار بست اخبار ایران یک دروغگو است در ایران گفتند همه کشته هانظامی بودند در صو رتیکه بچه بودند
پنج‌شنبه 15 فروردین 1387

REZVAN2100 - ‌‌ - انتوربن
سلام من تازه عضو شدم مطلب جشن پوریم را خواندام من مسلمانم و تورات را هم کمی خواندم در تورات عهد عتیق استر را اگر بخوانید از وی به نیکی یاد شده که کتاب استر گویای این حقیقت است که خدا بر انچه درجهان میگذرد تسلط دارد استر طالب رضای خداست لذا خداوند نیز او را درجهت رهای قوم اسرائیل از یک قتل عام حتمی بکار می گیرد و توسط او انان را نجات می دهد
پنج‌شنبه 15 فروردین 1387

12mo12s - فیلیپین - سیبو
چرا همه دارید بادهم دعوا میکنید؟ هر کسی به اعتقادات خودش حساسه.گذشته ها گذشته.شما نمیتونید چیزی رو عوض کنید.بهتره ما خودمون خودمونو نشون بدیم.بیاید با یکدیگر دوست باشیم.ایرادایه همدیگر و از بین ببریم.پشت یکدیگر باشیم./ یادمون نره : پندار نیک گفتار نیک کردار نیک.
پنج‌شنبه 15 فروردین 1387

farj00n - کانادا - ونکوور
من خودم که از طرفداران پرو پا قرص اسلام هستم ، اما معتقدم همچین چیزی دروغ محض است چون اولا با عقل جور در نمیاد ، پس اون 70000 ایرانی که به دست اندک یهودی کشته شدن مگه بزغاله بودند که نتونستن دفاع کنند از خودشون و حداقل یک جنگی بزرگ راه بندازن که تاریخ هم ثبت کنه ! و ثانیاً مطمئناً اگر همچین چیزی بود تا الان آخوندا یا همین مخملی نژاد تا الان دنیا را با این واقعه خفه کرده بود مثل قضیه هولوکاست . هر چیزی را باور نکنید ، تو تاریخ حرف زیاده ، به عقلتون رجوع کنید یک کم ببم جان :)
البته در این که دنیا رو دست یهودیا میچرخه شکی نیست ،حتی سایت یوتیوب را هم خریدن نامردا :-؟
جمعه 16 فروردین 1387

moshe - ایران - شیراز
همیشه در نظر داشته باشیدترجمه فارسی تورات بدون تفسیر ودارای اشتباه است چو ن یهودیان ان را ترجمه نکرده اند
جمعه 16 فروردین 1387

mehran-irani - ایران - ایران
12mo12s - فیلیپین - سیبو
دمت گرم.
جمعه 16 فروردین 1387

shad - فرانسه - نیس
ایا تازیها حق زیستن ندارند؟ در خود داستان به روشنی نقل شده که انها هیچ مقاومتی نکردند! چطور کسانی که قصد کشتن قوم اسراییل را داشتند حتی در صدد دفاع از خود بر نیامدند؟انها می دانستند که در هر حال کشته میشوند. داستان استر چه بر اساس یک واقعیت تاریخی و چه میتولـوژی در تورات وجود دارد و تبلیغ قوم گرایی و جنگ و انتقام است. نه احترام به بشریت و انسان بودن. همه انسانها برابرند و هیچ قومی بر دیگری برتری ندارد.
جمعه 16 فروردین 1387

shad - فرانسه - نیس
جشن پوریم جواز و توجیه جنگ طلبی وقتل عام سایر انسانها بدست گروهی دیگر و مخالف با اصول انسانی و محکوم است.
جمعه 16 فروردین 1387

parand2008 - فرانسه - نانسی
این همه خداتون را قیمه قرمه عربها و مسلمونها!!!!!!می کنید این عربها اگر متحد بشن اول یهود بعدم ما ایرانی ها را نابود می کنند ....برا ی اون ها ایرانی شیعه یک کافره باز سنگ عربها ...و این دین خرافی شون را قرقره کنید ...خدایا این هم عقب ماندگی ....بکش بکش...خوبه این جامیدان نبرد نیست و الا ما ایرانی ها ایرانی دیگه راتکه تکه.. به جرم عقیده اش که تو این سایت می زاره ...تاسف باره
جمعه 16 فروردین 1387

makida - اتریش - وین
این نوشته هیچ ارزش تاریخی ندارد.ریشه تمام گرفتاریها زود باوریست.
جمعه 16 فروردین 1387

ARTEMIS-SW - سو ید - مالمو
ای کاش میزان سوسمار در جزیره ی عربستان بیشتر بود و ملخ// که این دیوانه های عرب خفه خون می گرفتند و دنیا را در 1400 سال به اتش نمی کشیدند.. البته من توهین به عرب و عرب شده نمیکنم..بلکه مقصودم تازیان وحشی هست ودینشان.....
جمعه 16 فروردین 1387

shad - فرانسه - نیس
moshe - ایران - شیراز: همیشه در نظر داشته باشیدترجمه فارسی تورات بدون تفسیر ودارای اشتباه است چو ن یهودیان ان را ترجمه نکرده اند
برای درک و تفسیر این داستان نیازی به ترجمه خاخامها نیست. هر انسانی که از خرد و وجدان انسانی (بدون پیش ذهنیتهای مذهبی و قومی) بهره برده باشد جشن پوریم برگرفته از داستان استر را مغایر با اصول انسانی و نژاد پرستانه خواهد یافت . قوم اسراییل هیچ امتیازی بر دیگر ملل و اقوام ندارد که ملتی دیگر به خاطر او قربانی شود!!!
lavita - اوکراین: اصلا اینجوری نبوده کسایی که کشته میشن اصلا ایرانی نبودنه اتفاقا میگن تازی بودنه و اونا میخواستن که یهودیها را یکشن
کاربر گرامی تازیان انسان هستند و از حقوق یکسان با سایر انسانها برخوردارند. با فرض تازی بودن قربانیان هم قتل عام و انتقام و جشن کشتار توجیه نمیشود . درضمن در متن داستان استر در تورات به هیچ عنوان به حمله یا دفاع از طرف دشمنان یهودیها اشاره نشده تنها به انتقام اشاره شده.
جمعه 16 فروردین 1387

ARTEMIS-SW - سو ید - مالمو
مسئو لین گرامی این سایت در باره ی این موضوع از یک پژوهشگر پرسش کردم این یک داستان فانتزی هست و به هیچوجه واقعیت ندارد ولی برای من یک مسئله را روشن کرد عجب ملت بی مطالعه ای هستیم بعضی نظریات این را روشن می کند که چرا در سال 1357 خیلی هاچهره ا ی را در ماه دیدند...
جمعه 16 فروردین 1387

پری دریائی - ایران - تهران
چه چرت و پرتائی !!!اگه اینجوری بود که این اخوندا مارو ول نمی کردن از صبح تا شب در مورد این به اصطلاح جنایت داد سخن می دادن و باز مظلوم نمائی می کردن .
شنبه 17 فروردین 1387

parand2008 - فرانسه - نانسی
بازم این پری دریایی ...تو این همه سال اخوندا حرفی نزدند ...پس این خبر ساختگیه ...
شنبه 17 فروردین 1387

shad - فرانسه - نیس
ARTEMIS-SW - سو ید - مالمو ...این یک داستان فانتزی هست و به هیچوجه واقعیت ندارد ولی برای من یک مسئله را روشن کرد عجب ملت بی مطالعه ای هستیم بعضی نظریات این را روشن می کند که چرا در سال 1357 خیلی هاچهره ا ی را در ماه دیدند...

پاسخ- داستان استر تاریخی و واقعی یا تخیلی و موهوم تغییری در تفسیر و تعبیر این داستان ندارد. اگر با دقت نظر بعضی کاربرها را مطالعه کرده بودید متوجه می شدید که انها اشاره به وجود داستان استر در تورات کرده اند نه تایید یا رد سندیت تاریخی یا موهوم وتخیلی بودن ان. این داستان در تورات وجود دارد و اصلا در تفسیر داستان واقعی یا خیالی اهمیتی ندارد. سوال این است که ایا یهودیان ازادی و خلاصی از مخالفان خود را جشن می گیرند یا انتقام و قتل عام دشمنان خود را؟ اگر خواستید و توانستید داستان را مطالعه کنید و تعبیر شخصی خود از داستان را بنویسید. لطفا از کاربرد ضمیر ما یا هستیم در نظر خودداری فرمایید چون از میزان مطالعه سایر کاربرها یا ملت ایران اگاهی ندارید. و ان خیلی ها که شما می فرمایید ... را در ماه رویت کردند باور نکردند و شما هم باور نکنید. سیرت و صورت او را خیلی ها در رساله او رویت کردند! و ...
شنبه 17 فروردین 1387

mehrnoosh - ایران - اهواز
خانم پارمیدا از اتریش من انجیل وتورات راهم خوانده ام .شماهم بروید کتابهای اریش فون دانیکن را درمورد آنها بخوانید.ممنون از توجه تان .بهرحال بحث این است که ماهمه انسانیم وبه دور از دین ومذهب باید برای آشتی و صلح بکوشیم.
یکشنبه 18 فروردین 1387

mehran-irani - ایران - ایران
parmida-otrish - اتریش - وین
عزیز امیدوارم همیشه مسیحی بمونی و خدا به فرزند خوبش برکت بده...هاللویا
یکشنبه 18 فروردین 1387

moshe - ایران - شیراز
shad - فرانسه - نیس
اگر چند نفر بدون دلیل بخواهندخانواده تورا بکشند ازخودت دفاع نمکنی مطمئنم کتاب هم درمورد دفاع خود مینویسی!!!!
یکشنبه 18 فروردین 1387

moshe - ایران - شیراز
shad - فرانسه - نیس
شما هنوز فرق جنایت با دفاع از خود نمیدانید؟
یکشنبه 18 فروردین 1387

shad - فرانسه - نیس
moshe - ایران - شیراز شما هنوز فرق جنایت با دفاع از خود نمیدانید؟
پاسخ- لطفا داستان را بخوانید و اگر جمله ای مبنی بر حمله مخالفان قوم اسرائیل یافتید با هم در مورد جنایت یا دفاع از خود گفتگو خواهیم کرد.
یکشنبه 18 فروردین 1387

parviz1 - انگلستان - کترینگ
جالب بود که بعد از شنیدن این مطلب و کمی تحقیق متوجه شدم که تمام دوستان کلیمی من از این مطلب اظهار بی اطلاعی میکنند و میگویند در صورتیکه واقعیت داشته باشد ما شرمنده ایم.البته کاری هم نمیتوانند بکنند.خوب این جریان مال قرنها پیش بوده و آدمهای این عصر نیز هیچگونه دخالتی در موضوع نداشتند و چنانچه اشخاصی در این جشنها شرکت میکنند درست مثل اینستکه مثلا ما جشنهای مختلفی داریم (چهار شنبه سوری.عید نوروز. مهرگان. یلدا.عید فطر.غدیر خم.ووو)و یا روزهای تلخ تاریخی آیا واقعا از پایه گذار و علل جشنها و حتی مصیبتها با خبریم؟آیا بهتر نیست در این عصر تخم دوستی و محبت را بکاریم و در کنار همدیگر آزادانه و با عشق بهمدیگر این زمان کوتاه زندگی را بگذرانیم؟پس به امید روز های خوش آینده.
دوشنبه 19 فروردین 1387

shad - فرانسه - نیس
parviz1 - انگلستان - کترینگ
پاسخ- مساله مهم پیام این داستان است نه تایید سندیت تاریخی ان. انتقام از دشمنان و توجیه کشتار مخالفان ! به امید روزی که کلیمیان اگاه دنیا برای تبلیغ گذشت و انسانیت از بزرگداشت این جشن خودداری ورزند.
سه‌شنبه 20 فروردین 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.