رئیس پلیس:فوت سالانه بیش از ۲۶ هزار نفر در تصادفات یک فاجعه است

رویانیان:مرگ روزانه 75 نفر در کشور بر اثر سوانح رانندگی

فوت سالانه بیش از 26 هزار نفر در تصادفات یک فاجعه است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، گفت: به طور میانگین روزانه 75 نفر در کشور بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می دهند.

محمد رویانیان در گفتگو با خبرنگار انتخاب در تبریز ، افزود: فوت سالانه بیش از 26 هزار نفر از هموطنان در سوانح رانندگی یک فاجعه است.

وی اضافه کرد: در 11 ماه سال گذشته چهار هزار و 200 نفر کاهش فوتی، 30 هزار نفر کاهش مجروح و 100 هزار مورد کاهش تصادفات رانندگی در کشور داشتیم که این آمار در نوع خود در دنیا بی نظیر است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در پاسخ به سوال خبرنگار انتخاب که پیرامون دلایل کاهش این آمار پرسید، گفت: این موفقیت در سایه یک عزم ملی و همکاری شایسته بین بخشی ، همچنین بهبود 30 تا 40 درصدی رانندگی مردم حاصل شده است. البته می بایست اعلام کنم هنوز ما عقب هستیم و باید به تلاش هایمان بیافزاییم.

رویانیان مهمترین عامل بروز سوانح جاده ای را عامل انسانی خواند و افزود: زمانی که عامل انسانی با عوامل راه و وسیله نقلیه ای که ایمنی شان پایین است جمع می شود ، 90 درصد خطرات افزایش می یابد.

وی ادامه داد: مهمترین دلایل تصادفات در جاده ها، سرعت زیاد،سبقت و انحراف به چپ، خستگی و خواب آلودگی رانندگان می باشد.

وی با اشاره به بالا بودن آمار واژگونی خودروها در سوانح جاده ای نوروز امسال گفت: عدم توجه رانندگان به جلو که آن هم ناشی از خواب آلودگی یا مکالمه با تلفن همراه و گفتگو با سایر سرنشینان است، موجب بالا رفتن سرعت می شود و به دلیل اینکه اکثر رانندگان در ایام نوروز به جاده ها آشنایی کاملی ندارند، ناگهان با پیچی مواجه شده که به دلیل عدم کنترل خودرو، با واژگونی و خلق سانحه رانندگی روبرو می شوند.

وی با اشاره به افزایش شدت برخورد با رانندگان متخلف در جاده های کشور ، تاکید کرد: تاکنون بیش از 12 هزار خودرو و موتور سیکلت و چهار هزار گواهینامه توقیف شده و 400 گواهینامه نیز در جاده ها باطل گردیده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تعداد خودروهای موجود در ناوگان حمل و نقل کشور را از ابتدای خلقت خودرو، 9 میلیون و 700 هزار دستگاه اعلام کرد و افزود: هم اکنون 2 میلیون خودروی فرسوده در ناوگان حمل و نقل کشور فعال هستند که می بایست هر چه سریعتر از رده خارج شوند.

babaktoronto - کانادا - تورنتو
صدرالمتاهلین گفت: از مقدمه بد نتیجه خوب عاید نمیشه.
خوب اینها از ثمرات انقلاب نکبت بار 57 است. با مروری در تاریخ منحوس انقلاب میبینید هرچی بدبختی و شوربختی بوده این انقلاب با خودش اورده.
جنگ کشتار خونریزی اعدام سنگسار بگیر وببند باج دادنها بین المللی فقر فحشا به باد دادن تمامیت ارضی فراری دادن مغزها فراری دادن سرمایه ها ..
یکشنبه 11 فروردین 1387

hosein 578 - ایران - تهران
اخرشم مجبور میشن فرمونارو بیارن راست.
سه‌شنبه 13 فروردین 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.