عمروموسی:گفتگوی درباره جزایر سه گانه ! یا ارجاع پرونده به لاهه

عمروموسی:خواستار گفتگوی فوری ایران و امارات درباره جزایر سه گانه اماراتی!

 یا ارجاع پرونده به لاهه هستیم

عمرو موسی گفت: خواهان گفتگوی فوری درباره جزایر سه گانه امارات[!!!] با ایران یا ارجاع این موضوع به دادگاه لاهه هستیم.

بر اساس این گزارش به نقل از الجزیره، دبیرکل اتحادیه عرب در آغاز بیستمین اجلاس سران کشورهای عربی در دمشق، همچنین تهدید کرد کشورهای عربی در صورت ادامه شرایط کنونی موضع متفاوتی در برابر روند صلح با رژیم صهیونیستی اتخاذ خواهند کرد.

عمرو موسی افزود: این اجلاس در سایه آشفتگی در روابط بین کشورهای عربی و اختلال در اوضاع منطقه برگزار می شود.

وی با تاکید بر اختلافات بین کشورهای عربی تصریح کرد متاسفانه مسایل جهان عرب و در راس آنها موضوع فلسطین به بازیچه ای برای طرفهای بین المللی تبدیل شده است.

عمرو موسی افزود: جهان عرب به بحران بی اعتمادی بین کشورهای عربی دچار شده و این بی اعتمادی به حدی رسیده که قابل قبول نیست.

وی گفت: باید از نقاط مشترک بین جوامع عربی استفاده کنیم. نباید به مشکلات پیش روی جهان عرب بی توجهی کنیم. ملتهای عربی نمی پذیرند که به علت روابط بد بین کشورهای عربی آسیب ببینند و ملتهای عربی خواهان امنیت و ثبات هستند.

وی تاکید کرد با وجود برگزاری کنفرانس آناپولیس اسرائیل به تجاوزکاریهای خود ادامه می دهد.

وی افزود: امروز هیچ نتیجه ای از کنفرانس آناپولیس نمی بینیم و گفتگوها بدون نتیجه ادامه دارد و اسرائیل به شهرک سازی ،قتل فلسطینی ها و یهودی کردن قدس ادامه می دهد. اسرائیل همه فرصتهای صلح را از بین برده است.

دبیرکل اتحادیه عرب گفت: از ما خواستند که طرفدار صلح و میانه رو باشیم اما با وجود آنکه ما از صلح حمایت کردیم شاهد آن هستیم که صلح و میانه روی هیچ نتیجه ای نداشته است. آیا ما باید راه دیگری را پیگیری کنیم و تصمیمات دردناکی اتخاذ نماییم.

عمرو موسی خواستار برگزاری نشست وزرای امور خارجه کشورهای عربی در اواسط سال 2008 به منظور بررسی روند صلح شد.

وی بر لزوم پایان اختلافات بین گروههای فلسطینی تاکید کرد و از طرح پیشنهادی یمن برای آشتی و گفتگو بین این گروهها حمایت کرد.

وی همچنین بر لزوم عاری بودن خاورمیانه از سلاحهای هسته ای تاکید کرد و گفت: تا زمانی که اسرائیل به مخالفت با امضای پیمان منع گسترش سلاحهای اتمی ادامه دهد تلاشهای ما در این باره سودی نخواهد داشت و در شاهد رقابت تسلیحاتی در منطقه خواهیم بود.

وی با ابراز نگرانی از اوضاع عراق بر هویت عربی این کشور تاکید کرد و گفت: عراق باید از همه شکلهای حضور خارجی آزاد شود. وحدت و یکپارچگی عراق باید حفظ شود.

وی بر لزوم انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان و تشکیل دولتی که همه گروهها در آن مشارکت داشته باشند تاکید کرد.

عمرو موسی با تاکید بر ادامه پیگیری طرح پیشنهادی اتحادیه عرب برای حل بحران لبنان افزود غیبت لبنان در اجلاس دمشق به معنای آن نیست که ما موضوع لبنان را بررسی نکنیم.

وی گفت: امنیت منطقه و به طبع آن امنیت کشورهای عربی به خطر افتاده است.

وی در پایان سخنان خود گفت: خواهان گفتگوی فوری درباره جزایر سه گانه امارات[!!!] با ایران یا ارجاع این موضوع به دادگاه لاهه هستیم.

گفتنی است، دبیرکل اتحادیه عرب به منظور کمک به از بین رفتن اختلافات بین کشورهای عربی سندی را درباره روابط بین این کشورها در اجلاس سران عرب در دمشق مطرح کرد.

بگفته محافل دیپلماتیک بلندپایه ، در سند پیشنهادی عمرو موسی به وخامت روابط بین کشورهای عربی اذعان شده است و درباره ادامه تاثیر این شرایط بر امنیت ملی کشورهای عربی هشدار می دهد.

این سند تاکید می کند بین المللی شدن مسایل مربوط به جهان عرب تاثیر منفی بر حل این مسایل دارد.

خبرنگار انتخاب می افزاید: هنوز مقامات کشورمان درباره سخنان عمرو موسی واکنشی نشان نداده اند. با توجه به آنکه منوچهر متکی در دمشق بسر می برد، وی می تواند در نطق خود از تمامیت ارضی ایران دفاع کند.
iran zamen - نروژ - روگنان
عمر موسی غلط کردی با تمام عربها منطقه.تازه کشور خود شما هم مال ماست.
شنبه 10 فروردین 1387

20258096 - ایران - امل
درسته دولت ایران در بسیاری زمینه ها ضعیف عمل کرده و تایید کننده اون نیستم ولی مطمپنم که حتی یک وجب از جزایر سه گانه رو به اعراب نمیده چون در نتیجه اون باید در بسیاری از زمینه ها هم از خود ضعف نشون بده
شنبه 10 فروردین 1387

azadi - ایران - کرج
چشم دولت ورژیم روشن حتما این ادم ابله احمق(احمدی نژاد) میره تو جلسشون هم شرکت میکنه.
شنبه 10 فروردین 1387

Eteraaz - ایران - تهران
ارجاع پرونده به دادگاه لاهه ، یعنی اثبات حقانیت ایران . اینو خود اعراب هم خوب میدونن وگرنه تا حالا صدها بار ارجاع داده بودن . در ضمن در این مورد اصلا احتیاجی به عصبانی شدن و فحش و ناسزا گفتن به اعراب نیست ، چون اسناد غیرقابل انکار ثابت میکنه که نه تنها این جزایر جزو لاینفک خاک ایران عزیز میباشد ، بلکه خود امارات و بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس هم در گدشته جزو خاک ایران بوده اند .
شنبه 10 فروردین 1387

azadi - ایران - کرج
Eteraaz - ایران - تهران حرف شما ممکنه درست باشه ولی در نظر داشته باشیم که با این برخورد قبول کردیم که اعراب میتوانند به موجودیت ایران و تمامیت عرضی ان اعتراض کنند و مطمئنا دفعه بعد که چند سال دیگر باشد به استان خوزستان ادعا میکنندوادامه ماجرا همین الان با چندین سند و مدرک که ثابت میکنه این خلیج اسمش خلیج فارسه ؛خلیج فارس رو خلیج عربی میگند پس بحث سر داشتن سند و مدرک نیست بحث سر خباثتشونه که اگر بتونند نسل هر چی ایرانیه از روی زمین بر میدارند مثل زمان جنگ که تو سوسنگرد و خرمشهر و شهرهایی که عربها اکثریت بودند وقتی قائد اعظم عمو صدامشون اومد جلوی پاش گاو و گوسفند قربانی کردند.جالب بدونید سربازهای صدام یک مشت جیره خوارتونسی و مراکشی و الجزایری و ...بودند.
حالا اگر قبول کنیم که بریم لاهه یعنی قبول کردیم که شما حق طرح ادعا دارید
یکشنبه 11 فروردین 1387

kotlet - ایران - تهران
ما باید خودمون رو برای جنگ با اینا اماده کنیم نه برای جنگ با امریکا و اسرائیل
مطمئن باشید در اینده نه چندان دور ما با اینا یک جنگ دیگه خواهیم داشت ایندفعه به قول دوستمون سر خوزستان
دوشنبه 12 فروردین 1387

iran zamen - نروژ - روگنان
از بر بچه های امارات.دوبی وکویت خبری نیست.خیلی دوست دارم نحرخلج نظرش را بشنوم.زنده باد ایران ازاد بدون عرب
دوشنبه 12 فروردین 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.